تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816012505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير نفت در جمع خبرنگاران: عقب ماندگي‌هاي ايران در فازهاي مختلف پارس جنوبي جبران مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: وزير نفت در جمع خبرنگاران: عقب ماندگي‌هاي ايران در فازهاي مختلف پارس جنوبي جبران مي‌شود
حجم قرارداد حفاري دوحلقه چاه توصيفي توسعه‌اي 182 ميليون دلار و حجم قرارداد طرح جامع بهينه سازي توليد و عملكرد ميدان گازي پارس جنوبي 100 ميليار ريال است.
ايلنا: وزير نفت در خصوص تاخير در بهره برداري از ميادين مشترك گفت: طرف قطري پيش از اين فعاليت‌هاي خود را در لايه‌هاي نفتي آغاز كرده بود و ما نيز با امضاي قراردادهاي امروز عمليات بهره برداري را شروع خواهيم كرد وبا اجراي قراردادهاي فوق عقب ماندگي‌هاي ايران در فازهاي مختلف پارس جنوبي جبران مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ايلنا، رستم قاسمي در حاشيه امضاي دو قرارداد مهم نفت و گاز و در جمع خبرنگاران در خصوص جزييات قراردادهاي فوق گفت: اولين قرارداد‏ شروع توسعه لايحه‌هاي نفتي پارس جنوبي است كه بين دوشركت ايراني امضا شده است كه اميدواريم با شروع اين پروژه بتوان در زمان تعيين شده از لايحه‌هاي نفتي پارس جنوبي بهره برداري لازم را انجام داد.

وزير نفت حجم قرارداد حفاري دوحلقه چاه توصيفي توسعه‌اي را۱۸۲ ميليون دلار و حجم قرارداد طرح جامع بهينه سازي توليد و عملكرد ميدان گازي پارس جنوبي را۱۰۰ ميليار ريال اعلام كرد.

وي ادامه داد: قرارداد فوق در حوزه پارس جنوبي كار جديدي است كه يكي از ويژگي‌هاي خاص آن حفاري افقي به طول ۶ كيلومتر است كه براي اولين بار در كشوراز سوي شركت‌هاي ايراني انجام مي‌شود.

وزير نفت تاكيد كرد: قراردادهاي امروز جزو‌‌ همان قراردادهايي است كه پيش از اين نيز قول داده بوديم هر هفته به امضا برسانيم.

وي ادامه داد: براي صيانتي استفاده كردن از ميادين نفتي فرآيندي لازم است تا از زمان كشف تا پايان عمر مخزن بتوان به خوبي از آن استفاده كرد.

قاسمي با تاكيد بر جديد بودن فناوريهاي به كار رفته در قراردادهاي فوق گفت: اميدواريم با اجراي قراردادهاي فوق هم خودمان و هم شريك قطري بهره برداري‌هاي بهتري از پارس جنوبي داشته باشيم چرا كه قطعا طرف قطري نيز همين پيش بيني‌ها را انجام داده است.

وي در خصوص تحريم اقتصاد ايران گفت: تحريم نكته تازه‌اي نيست چرا كه سالهاي سال است كه كشورمان با مسايل تحريم روبروست و از آن به خوبي استفاده كرده است.

قاسمي در خصوص پيش بيني مالي براي اجراي فازهاي ۱۵ تا ۱۸ پارس جنوبي گفت: طبيعتا در اجراي پروژه‌ها اولويت بندي داريم چنانچه فازهاي ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبي مراحل پاياني را پشت سر گذاشته و با اتمام آن ۱۰۰ ميليون متر مكعب گاز، به توليد كشور اضافه مي‌شود.

وزير نفت ادامه داد: قطعا پروژه‌ها و قراردادهاي در دست اجرا به شبكه توليد كشور اضافه مي‌شود چرا كه قراردادهاي امروز، قراردادهاي چاه‌هاي توصيفي هستند كه به توليدي تبديل خواهند شد.

وي همچنين در خصوص اجراي آيين نامه اوراق سلف نفتي و علت تاخير آن گفت: اين آيين نامه تهيه شده و به تصويب رسيده ولي به لحاظ توافق بين وزارت نفت و بورس نياز به مقدماتي داشت كه در حال اجراست و به زودي به پايان مي‌رسد.

وي همچنين در خصوص امكان تغيير ميزان سود اوراق مشاركت پارس جنوبي گفت: فعلا مشخص نيست سود اين اوراق چه تغييراتي داشته باشد.
پايان پيام

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن