تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806940370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش رندر خارجی -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: آموزش رندر خارجی AREF 22 بهمن 1389, 23:04سلام.خوبید؟ میخوام تو این آموزش نورپردازی خارجی رو با هم تمرین کنیم. :tavajoh:بروز رسانی 2 اسفند: از این آموزش یه فیلم ساختم.حجمش بالای 3 گیگ هست نمی تونم آپلود کنم.کسی راهی برای فشرده سازی مثل MKV داره.سایز اصلی فیلمبرداری 1440*900 هست.خیلی تلاش برای کانورت کردم اما باحال نمیشه.کیفیت خیلی پائین میاد. اگرم کسی خواست پست خصوصی بزنه فایل اصلی با تنظیمات پیش فرض وی ری این میشه زمان رندر3 دقیقه 41 ثانیه. اولین نکته ای که باید انجام بدیم اینه باید کاری کنیم زمان رندرهای اسکیسی ما به حداقل برسه.پس تنظیمات اسکیسی رو فعال میکنیم. زمان رندر 20 ثانیه. حالا باید به کار Global Ilumination رو نسبت بدیم. و تنظیمات GI رو به حالت تنظیمات طلائی که توی ترجمه کتاب جامع وی ری اشاره کرده بودم می بریم. زمان رندر 29 ثانیه. AREF 22 بهمن 1389, 23:16حالا سراغ نور پردازی بریم.روش ها زیاد هستن.من روش daylight رو آموزش میدم. حالا که نور روز رو کار گذاشتیم با زدن تیک yes در حقیقت 1 آسمون مجازی 3 بعدی مرتبط با خورشیدمون ساختیم که یه سری ویژگی خاص داره.مثلا اینکه وابسته به مکان خورشید توی آسمونه.مثلا موقع غروب رنگش قرمز میشه یا صبح آبی میشه.و... اگه انیمیشن باشه دوربین هرجا بچرخه آسمون کاملا 3 بعدی هست و 1 فضای فیزیکی شبیه سازی میشه. می بینیم که رندر ما خراب شده و علتش اینه که نور خورشید درحالت پیش فرض بشدت زیاده و باید مهار بشه.ساده ترین راهش اینه که عدد intensity از 1 به 0.05 تغییر کنه. می بینیم تقریبا کار ما تموم شده. AREF 22 بهمن 1389, 23:30حالا بریم سراغ colot mappinig خب کالر مپینگ خیلی مهمه.همیشه صحنه ها مثل این کار من بایه نور روز درست نمیشه و نیاز به یه سری تنظیمات بهتر داره. معمولا برای کارهای خارجی از 2 تا color mappingبیشتر استفاده میشه.یکی همون liner که پیش فرض هست و یکی دیگه Expontital که گزینه مناسبی هست. بین این 2 تا اختلاف عمده هست. توی liner خیلی همه چی براق هست اما توی Expontitalتمامی کنتراست ها کنترل شده هست.خب بدی های Expontital اینه که رنگ مایه رو بشدت میکشه.پس باید از طرق دیگه رنگ و داستان رو کنترل کرد. دوستان توجه کنن.عددهای color mapping کاملا براثر تکرار و خطا بدست میاد.برای هر پروژه ای با بقیه تفاوت داره.مثلا توی این پروژه اینطوره. AREF 22 بهمن 1389, 23:56سلام.برای چمن مکس اصلا از vray Fur یا autograss و.. استفاده نکنین.بشدت کند هستن.با روش displacment‌خیلی خوب به نتیجه میرسین.به شرطی که به نکات زیر دقت کنین 1- باید اندازه uvw map که به جسم میدیم متناسب باشه.اگه بیش از اندازه کوچیک یا بزرگ باشه چمن 3 بعدی تشکیل نمیشه. 2- سعی کنین تکسچر چمن با تکسچر displacment از یه جور باشن.مثلا برای این تمرین از Archexteriors3_05_grass_bump استفاده کردم 3- وقتی چمن 3 بعدی درست بشه رنگ مایه 40 تا 50 درصد کاهش پیدا میکنه و تاریک تر میشه.پس وقتی چمن 3 بعدی میدیم حواسمون به میزان روشنی تاریکی تکسچر باشه. 4- برای تنظیماتش حتما از شکل زیر تبعیت کنیم. اینم تفارت با چمن 3 بعدی و بی چمن 3 بعدی. اين تصوير از اندازه واقعي خود کوچکتر نمايش داده مي شود. براي ديدن اين تصوير در اندازه واقعي اينجا را کليک کنيد. اندازه واقعي اين تصوير 1037 در 857 پيکسل است. __________________ AREF 23 بهمن 1389, 00:03تنظیمات رندر نهایی AREF 23 بهمن 1389, 00:04حالا دوستان سوالی دارن بسم الله Baloot3D 23 بهمن 1389, 00:42عارف جان سلام خسته نباشی . کارت عالی بود . آموزشیی که گذاشتی . ممنونم . امیدوارم بازم از این آموزشی های خوب بذاری . AREF 23 بهمن 1389, 00:52از اولین مراحل ساخت متریال تا رندر نهایی ...(یعنی گذاشتن درخت چمن آب مدل سازی برخی قطعات رندر و ... همه همه چند ساعت فیلم هم شده.دوستانی که مایل هستن پست خصوصی بزنن برای گرفتنش.چون حجمش زیاده نمی تونم آپلود کنم.با پست میفرستم. Farrokh 23 بهمن 1389, 10:24در مورد مموری لیمیت لطفا توضیح بده که چرا اینه و همچنین در مورد سایز باکت ها من شنیدم که بهتره سایز باکت ها توانی از 2 باشن 128 256 512 و برای رندر های 1500 پیکسلی من روی 128 می ذارم و برای بالای 2500 روی 256 بهترین تایم رندر رو معمولا بهم می ده البته مشکل رم ندارم من می دونی که :wink: vpic 23 بهمن 1389, 22:13دستت طلا خیلی مفید واقع شد. ایشا الله کم نبینی *farshid* 23 بهمن 1389, 23:10عارف جان ممنون به خاطر پستی که زدی بسی حال بکردیم منم مثل فرخ در مورد داینامیک مموری لیمیت سوال داشتم چرا 0؟ مخصوصا وقتی دیسپلیسمنت هم داریم این عدد منطقی نیست در مورد اندازه باکت ها و داینامیک مموری لیمیت من یه نکته ای رو تجربتا فهمیدم 1- سایز ریز باکت سرعت رندر رو شدیدا کاهش میده 2- اگه از نظر منابع سیستم دچار محدودیت هستیم باید سایز ریز تر باکت انتخاب کنیم (یعنی اگه سیستممون قویه بهتره از ابرسایز ها استفاده کنیم) 3-اگر تعداد هسته ها زیاذ باشن بهتره از باکت های ریز استفاده کنیم 5-وقتی پیغام uplouding unloading geometry رو صفحه ظاهر میشه باید عدد مموری لیمیت رو بالا ببریم (چون معمولا من این پیغام رو دریافت میکنم این عدد رو روی 1024 یا 2048 تنظیم میکنم ...الان که دیدم تو نوشتی 0 برق از سرم پرید) 6- خودت خوبی؟ خوش میگذره موفق باشی spr_3d 24 بهمن 1389, 00:35ضمن سلام به همگی و خسته نباشی به عارف جون من با توجه به تجربیاتم به این نتیجه رسیده ام که داینامیک مموری لیمیت ( مقدار پیش فرضش 400 هست )در صحنه های بزرگ بخصوص در دیسپلی ها و تکسچرهای بزرگ باید افزایش یابد من پایان نامم 40 میلیون ورتکس داشت که حدود 35 میلیونش دیسپلی بود با تغییر 400 به 5000 تونستم رندر های با کیفیت عالی ازش بگیرم با کمترین زمان و بدون هنگ کردن البته اگه مموریو ببریم بالا کار کردن با سیستم در حین رندر یه ذره اذیته AREF 24 بهمن 1389, 08:44منم مثل فرخ در مورد داینامیک مموری لیمیت سوال داشتم چرا 0؟ سلام مجدد.خوبید؟مرسی از نظرات همگی و در مورد dynamic. توی new feathr وی ری SP5 به بعد اومده وقتی شما این عدد رو روی صفر میزارین خود سیستم به اندازه لازم حتی شده باشه از 40 گیگ رم استفاده میکنه.این آبشن رو گذاشتن برای رندر فارم های بالای 100 گیگ اینها که دیگه عدد 100000000000000 رو تایپ نکنن!! و در مورد اندازه رندر باکت یه چارتی توی کتاب جامع وی ری هست که میگه 100 بهترین هست. AREF 24 بهمن 1389, 08:45و نکته دیگه اینکه توی تست های خودم بهم اثبات شد حالت استاتیک 20 درصد سریع تر از داینامیک هست.نمی دونم چرا؟ اما استاتیک بهتر و پر سرعت تره spr_3d 24 بهمن 1389, 23:38اره عارف راست میگه استاتیک سریعتره ،دینامیک زمانی استفاده میشه که صحنه سنگین هست و احتمال داره مکس بپره در صورتی که صحنه سبک باشه استفاده از استاتیک معقول تره ****فکر کنم به خاطر این هستش که دینامیک از هاردهم کمک میگیره یه سری اطلاعاتی بین هارد و رم ردوبدل میشه که منجر به افزایش زمان رندر میشه:paint: AREF 24 بهمن 1389, 23:42به نظرم وقتی که مکس و وی ری 64 بیتی هستن امکان کرش به صفر یا یک درصد میرسه.پس کلا با استاتیک موافقم spr_3d 25 بهمن 1389, 00:21صحنه اگه خیلی سنگین باشه مکس 64 هم کاری ازش بر نمیاد، برا من پیش اومده من هم کلا با استاتیک موافقم، دینامیک به ندرت استفاده میشه AREF 25 بهمن 1389, 08:06بببین من مشکل داشتم.مثلا صحنه ای که خیلی خیلی درخت و چمن زیاد داشت.سیستم می ایستاد!! موس کند جابجا میشد.یعنی اونجور وقت ها dynamic بزارم؟ spr_3d 26 بهمن 1389, 13:26دینامیک فقط تو زمینه رندر هستش رو ویپورت و تسریع چرخش در ویپورت تاثیری نداره اگه احتمال میدی حین رندر مکست بپره استفاده کن:paint: 3dsmax_davood 26 بهمن 1389, 17:44درود جناب عارف میشه فایل تمرینی رو که باهاش رندر گرفتین رو آپلود کنید سوال اگر ما یک طرحی داشته باشیم که از reflect وrefract نداشته باشه در این تنظیماتی که آموزش دادید چه چیزهائی رو باید رعایت کنیم تا تایم خروجی کمتر بشه سوال بعدی این تنظیمات vray اگر سیستممون قوی باشه کدوم یکی از گزینه ها رو میتونیم به صورت استاندارد بالا ببریم تا کیفیت خروجی بالا بره؟؟؟ Farrokh 26 بهمن 1389, 17:58در مورد سایز باکت من اون تست کتاب ویری رو قبول ندارم چون توی رزولوشن های بالاتر و پایین تر از تستی که اون انجام داده عملا معادلات بهم می ریزه کلا اگر سایز باکت خیلی بزرگ باشه باعث می شه که در انتهای رندر باکت هایی که باقی می مونن تایم رندر رو خیلی احمقانه بالا ببرن در حالی که فقط از یک یا چند هسته ی سی پی یو استفاده می شه کوچک بودن سایز باکت هم باعث می شه تایم رندر زیاد بشه این به این دلیل هست که ویری یه نواحی ای رو اطراف هر باکت به عنوان overlap در نظر می گیره تا مرز باکت ها رو توی هم محو کنه هرچقدر تعداد باکت ها زیاد تر باشه مساحتی که صرف over lap می شه بیشتر خواهد بود و زمان بیشتری اتلاف خواهد شد yalda 65 02 اسفند 1389, 19:17اون کثیفیای روی دیوار رو چه جوری ایجاد کردی؟؟؟:cool: AREF 02 اسفند 1389, 21:43اون کثیفیای روی دیوار رو چه جوری ایجاد کردی؟؟؟:cool: سلام.خوبید؟خیر مقدم میگم خدمتتون. اونها رو با استفاده از Vray Blend Material درست کردم.اگه فیلم آموزشی ساختش رو میخواین پست خصوصی بزنین. Sam_3D 05 اسفند 1389, 21:48با سلام خدمت عارف عزیز ............. در صورت امکان فقط فایل مکس با تکسچر هایشو (خصوصا" تسکچر های چمن )برامون اپلود کن که ما ها بتونیم تمرین روی همین فایل داشته باشیم..... با تشکر...... m.j.d 17 اسفند 1389, 00:18سلام من تو ساری ام چه طوری می تونم ازتون اموزشو بگیرم؟؟؟ با تشکر abbasi_0912 25 اسفند 1389, 10:36سلام عارف جان اول اینکه خوبی؟ ویدئو ی کارت رو آپ نمیکنی صدات رو بشنویم؟ :wink: اگر میخواهی برنامه خوب معرفی کنم مثلا AVS Video Converter 6 من برای بیشتر تبدیل فیلم ها ازش استفاده میکنم آگر بخواهی میتونم برات آپلود هم بکنم AREF 27 اسفند 1389, 11:06سلام.نه میگردم اگه پیدا نکردم میگمت.مهم اینه به چه کدکی تبدیلش کنم؟Xvid ffshow divx mkv mp4 تقریبا base همشون یکی هست.اما نمیدونم بیت ریت رو چند بدم.فیلم های آموزشی یا فیلم های دایویکس 700 تا 1200 هست.اما وقتی من این بیت ریت رو میدم حتی حالت 2pass باز هم شطرنجی هست! abbasi_0912 28 اسفند 1389, 12:26سلام. عارف جان با چی کپچر کردی؟ camatasia studio میشه گفت بهترین نرم افزار کپچر توی این زمینه هست، حتی خود این نرم افزار هم تبدیل فایل داره نیتونی از اون هم برای تبدیل فایل استفاده کنی برای تبدیل فایل ویدئویی چند تا چیز اهمیت زیادی داره، و روی کیفیت و حجم خروجی تاثیر گذار هست تعداد فریم ها، سایز فریم ها، Bitrate هم برای صدا هم برای تصویر و Sample Size که در واقع فرکانس صدا و تصویر یک عکس از برنامه AVS Video Converter گذاشتم که انتهای عکس تنظیمات خروجی رو نشون میده به نظر من فایل رو به FLV یا MP4 تبدیل کن Mahshid_f3497 15 فروردين 1390, 19:52سلام این کتاب آموزش vray از مبتدی شروع می کنه یا Advance هم هستش؟ سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4925]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن