واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: آموزش و راهنمایی در رندر Exterior View با vray mgsimbyn 09 بهمن 1387, 10:43سلام به همه همراهان مجید آنلاین مدتهاست که دارم با (وی ری) سرو کله میزنم تا یه رندر تمیز خارجی باهاش بگیرم که نور سفید توش درخشان باشه و حسابی آفتابی به نظر بیاد ده ها نمونه کار خارجی رو دیدم اما اونی که من میخوام نشد به هر حال وقتی شما و اطلاعات کامل شما رو توی این انجمن ها دیدم گفتم چقدر جای این آموزش به صورت جدا از سایر مباحث خالیه اینجا امید وارم همه کسانی که میتونن به من و امثال من کمک کنند کم نذارن تا همه علاقمندان این تکنیک ها در نبود منبع درست فارسی دچار سردر گمی نشن چندتا از کارهایی که از نظر نور پردازی و رندر مد نظر من هست رو پیوست میکنم DIMO 09 بهمن 1387, 22:28سلام دوست عزیز به این لینک ها سر بزنید بازم اگه در اجرای اون ها به مشکل بر خوردید با بیان کردن سوال هاتون در اینجا امیدوارم که دوستان و خود من بتونیم کمکی بکنیم.. vraysun_sky_param () vrayphysicalcamera_params () examples_vraysun_sky () پیروز باشید Farrokh 10 بهمن 1387, 15:23به تجربه به من ثابت شده که استفاده از color mapping مناسب می تونه توی این امر خیلی تاثیر گذار باشه من معمولا برای جاهایی که می خوام شفافیت زیادی داشته باشم (مثلا نمای خارجی در روز ) از linear color mapping استفاده می کنم و برای نور پردازی مصنوعی که احتمال over burn یا همون over expose شدن نزدیک منبع نوری خیلی زیاده از exponential یا HSV exponential استفاده می کنم هرگز هم مزیت تست رندر های زیاد را از یاد نبرید موفق باشید hoseini_smm 11 بهمن 1387, 20:25اون تصویری که با آرشیکد مدل شده خیلی جالبه. فکر نمیکردم با آرشیکد بشه همچین کاری کرد. برای رندر خارجی هم فکر کنم مجموعه های Arch exteriors مال evermotion به درد شما بخوره. جون به صورت مکسه و خیلی راحت از توی فایل میتونی نحوه نورپردازی یک کار حرفه ای رو ببینی. everex_2006 21 بهمن 1387, 10:04من یه مدت وقت کردم روی این نوع نور کار کردم ، البته دوباره باید این کارو بکنم ولی به این نتیجه رسیدن(البته هنوز تنظیمات خوبی نرسیدم) برای رندر گرفتن از فضای بیرون از : sun-vray - دوربین ویری - وقسمتهای color mapping - enviroment-(البته اگه از اینا استفاده کردی رو تنظیمات دوربین بیشتر فکوس کن) برای رندر داخلی از ویری لایت و نور دایرکت استفاده کن AREF 21 بهمن 1387, 23:52سلام.دوستان تجربه یه چیزی رو بهم ثابت کرد 1- برا فضاهای بیرونی انچین ایده آل Final Render Stage چون هم خیلی سبکه.هم Physical Skyداره.تازه باDreamscape هم مشکلی نداره.خیلی نور خورشیدش هم واقعیه. منتال خوبه اما چون Day Light وابسته به Expose واسه همین رنگ کارو میکشه. وی ری خیلی واقعیه.ولی سنگینه.البته نمیشه انکار کرد که با هیچ موتوری نمیشه چمن رو مثل وی ری شبیه سازی کرد.بدون حتی 1 تار مو:D فقط باDisplace.تو منتال یا Finalهر چی عدد Displacement رو بالا ببری هیچ وقت بازم مثل وی ری نمیشه. در مورد داخلی منتال ایده آله.چون هم کلی متریال آماده داره.هم موتور پیش فرض مکسه.با خیلی مسائل مثل نورهای photometric سازگاری داره. قابل توچه دوستانی که هنوز از مکسهای زیر 2009 کوچ نکردن بگم مکس 2009 یکی از شاهکارهاش گذاشتن نورهای حالت دار Photomericکه میتونید به لامپتون حالتهای خیلی خاص بدین همچنین Promaterial داره که فوق فوق وفق حرفه ایه.و خیلی کار کردن باهاش ساده. فاینال هم خوبه.ولی وی ری ضعفه بزرگش اینه اگه متریال آماده نداشته باشیم یکم کوچولو متریال ساختن برا مبتدی ها سخته اما منتال همه چی آمادس.یه وقا فکر نکنین از منتال پول میگریم.:lol: mgsimbyn 06 اسفند 1387, 11:42سلام دوستان من گویا استعدادی در این زمینه ندارم یا آی کیو پایینی دارم اما در کل من تمامی این هلپ ها رو مطالعه کردم خیلی کلی هستن من از شما اساتید خواهش میکنم چند تا پروژه معماری (پرسپکتیو خارجی) رو انتخاب کنید مرحله به مرحله آموزش بدید.و فایل رو هم آپلود کنند هیچ راهنمایی ای مثل راهنمایی تصویری+ فایل نمونه نمیشه یکی بدون اون یکی ناقصه. به نظر من در فارومی به این جامعی جای اینچنین آموزش هایی واقعا خالیه خصوصا کسایی که در تهران ساکن نیستند خیلی از منابع آموزشی رو ندارند. پیشاپیش صمیمانه از همه عزیزانی که راهنمایی میککند ممنونم mgsimbyn 09 ارديبهشت 1388, 11:03سلام خدمت دوستان وی ری کار عزیز گویا سوال من جوابی نداره یا کسی حالشو نداره جواب بده اینم یه جور لطفه دوستانه شاید اگه آدرس کلاس خصوصی از دوستان میپرسیدم الان همه جواب میدادن به هر حال خیلی خیلی ازتون ممنونم اگه یه وقتی حالشو داشتید کمکم کنید من همچنان منتظرم
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5543]