تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 دی 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای اداری

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

تور بالی نوروز 1404

سوالات لو رفته آیین نامه اصلی

کلینیک دندانپزشکی سعادت آباد

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1850247187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش ویدیویی استفاده از پلاگین Light Tracer به همراه Scan Line Renderer -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: آموزش ویدیویی استفاده از پلاگین Light Tracer به همراه Scan Line Renderer hλdi 27 اسفند 1389, 21:18آموزش ویدیویی استفاده از پلاگین Light Tracer به همراه Scanline Renderer >فایل ویدیویی آموزش را از اینجا دریافت کنید< ( jgtNTMxOTE1NzE0NmFh&sort=name&layout=list&num=50) پلاگین Light Tracer: از این پلاگین برای شبیه سازی GI (Global Illumination) برای رندر صحنه های خارجی استفاده میکنیم. این پلاگین از قسمت Render Setup > advanced Lighting > Light Tracer قابل دسترسی وفعال سازی است. برای کار کردن با این پلاگین باید یک منبع نور خورشید ( یک نور direct ) و یک منبع نور آسمانی ( نور sky light ) داشته باشیم. توضیح دو مفهوم مهم: Global Illumination: سادهترین برخورد با نوردهی یک صحنه آن است که نور را دسته ای پرتو در نظر بگیریم که از منبع نور گسیل شده و پس ازبرخورد با چند شی و ایجاد سایه نهایتا به شئ بزرگتر که در پشت تمام اشیاء قرار دارد بخورد میکند و از بین میرود. به این نوع نوردهی Local Illumination (روشنسازی محلی) میگویند. اما رفتار واقعی نور چنان است که پس از برخورد با سطحی بسته به جنسیت و رنگ آن دسته ای از پرتوها جذب میشوند و دسته ای انعکاس میایند (و یا اگر جسم شفاف باشد دسته ای هم انکسار میابند). این انعکاسات و انکسارات در دنیای واقعی دائما در بین اشیاء در حال اتفاق افتادن هستند. Color Bleeding: در دنیای واقعی انعکاسات Diffuse اشیائ رنگی در کنار یکدیگر باعث ادغام رنگ های آنها در نزدیکی یکدیگر میشود که به این پدیده color bleeding میگویند. ( کار کردن با این پلاگین و برپایی صحنه برای رندر نور روز در یک صحنه outdoor در فایل ویدیویی نشان داده شده و در اینج فقط چند تنظیم مهم اش توضیح داده میشوند. ) - global multiplier: نور کلی صحنه را تعیین میکند. - object multiplier: مقدار نوری که توسط اشیاء موجود درصحنه بازتاب میشود راتعیین میکند. عدد زیر 2 = تاثیر ناچیز - color bleed: قدرت ترتوش رنگها در صحنه را مشخص میکند. در صورتیکه مقدار پارامتر bounces زیر 2 باشد تاثیر این گزینه ناچیز خواهد بود. - rays/sample: این گزینه تعداد پرتوهای گسیل شده برای هر sample (pixel) را مشخص میکند. عدد پیش فرض آن 250 است. عدد بزرگتر = تاثیر نرم تر، زمان رندر بیشتر عدد کوچکتر = تاثیر Noise ای تر (دانه دانه تر ) و زمان رندر کمتر نکته: در ابتدا برای گرفتن رندر های تست و تنظیم کردن پارامترهای دیگر مقدار این گزینه را کم انتخاب میکنیم (مثلا 50 ) تا رندر سریع انجام شود. - filter size: افزایش این مقدار noise صحنه را از بین میبر. این گزینه به ویژه هنگامی موثر است که adaptive undersampling خاموش است و گزینه rays/sample مقدار کمی دارد. - bounces: مقدار جهشهای نور را که باید رد گیری شوند تعیین میکند. مقادیر بیشتر: صحنه روشنتر. Color bleeding بیشتر، نتیجه دقیقتر، زمان ردر بیشتر مقادیر کمتر:صحنه تاریکتر، تاثیر تراوش رنگها کمتر (color bleeding) و نتیجه با دقت کمتر. زمان رندر نیز کاهش میابد. نکته: اگر در صحنه اشیاء شفاف و شیشه ای داریم. مقدار این گزینه باید بیش از 0 باشد. Adaptive undersampling group: تنظیمات این گروه این امکان را به ما میدهند تا با حذف sample های غیر لازم سرعت رندر را بالا تر ببریم. - adaptive undersampling: هنگامی که روشن باشد از undersampling استفاده میشود. اگر این گزینه را خاموش کنیم از تمام پیکسلها نمونه گیری میشود. خاموش کردن این گزینه باعث افزایش جزئیات رندر میشود اما در عوض زمان رندر را بالا میبرد. - initial sample spacing: اعداد بزرگتر یعنی تعداد نمونه های مورد استفاده کمتر شده و در نتیجه سرعت محاسبه بالاتر میرود و در عوض کیفیت کار پایین می آید. پیش فرض = 1616x - subdivision contrast: این گزینه دامنه کنتراستی را تعیین میکند که مشخص میسازد کدام قسمت یک ناحیه باید ریز بخش شود. به طور خلاصه افزایش این پارامتر باعث کمتر شدن ریز بخش سازی میشود، دقت کاهش میابد و در عوض رندر سریعتر انجام میشود و در نظر گرفتن اعداد بسیار کم باعث میشود جاهایی که احتیاج به ریز بخش شدن ندارند ریز بخش شوند. سرعت رندر پایین می آید و در عوض دقت بالا میرود. - subdivide to: این گزینه حداقل مقدار ریز بخش شدن را مشخص میکند. افزایش این گزینه باعث کمتر شن زمان رندر و کاهش کیفیت و دقت رندر میشود. پیش فرض = 1x1 - show samples: نمونه ها را نشان میدهد و میتوانیم بفهمیم به اندازه کافی نمونه وجود دارد یا نه. hλdi 27 اسفند 1389, 21:23با عرض پوزش، من فکر کردم که باید مطالب آموزشی رو در اینجا قرار بدم. نمیدونستم زیر بخش مخصوص براش هست. مدیران گرامی اگر قبول زحمت بفرمایند و این تاپیک رو به اون قسمت انتقال بدن ممنون میشوم. Sherlock_Holmes 29 اسفند 1389, 00:01منتقل شد آموزشهاي ويديويي.. mani h2 20 فروردين 1390, 10:04آموزش ویدیویی استفاده از پلاگین light tracer به همراه scanline renderer >فایل ویدیویی آموزش را از اینجا دریافت کنید< ( jgtntmxote1nze0nmfh&sort=name&layout=list&num=50) پلاگین light tracer: از این پلاگین برای شبیه سازی gi (global illumination) برای رندر صحنه های خارجی استفاده میکنیم. این پلاگین از قسمت render setup > advanced lighting > light tracer قابل دسترسی وفعال سازی است. برای کار کردن با این پلاگین باید یک منبع نور خورشید ( یک نور direct ) و یک منبع نور آسمانی ( نور sky light ) داشته باشیم. توضیح دو مفهوم مهم: Global illumination: سادهترین برخورد با نوردهی یک صحنه آن است که نور را دسته ای پرتو در نظر بگیریم که از منبع نور گسیل شده و پس ازبرخورد با چند شی و ایجاد سایه نهایتا به شئ بزرگتر که در پشت تمام اشیاء قرار دارد بخورد میکند و از بین میرود. به این نوع نوردهی local illumination (روشنسازی محلی) میگویند. اما رفتار واقعی نور چنان است که پس از برخورد با سطحی بسته به جنسیت و رنگ آن دسته ای از پرتوها جذب میشوند و دسته ای انعکاس میایند (و یا اگر جسم شفاف باشد دسته ای هم انکسار میابند). این انعکاسات و انکسارات در دنیای واقعی دائما در بین اشیاء در حال اتفاق افتادن هستند. color bleeding: در دنیای واقعی انعکاسات diffuse اشیائ رنگی در کنار یکدیگر باعث ادغام رنگ های آنها در نزدیکی یکدیگر میشود که به این پدیده color bleeding میگویند. ( کار کردن با این پلاگین و برپایی صحنه برای رندر نور روز در یک صحنه outdoor در فایل ویدیویی نشان داده شده و در اینج فقط چند تنظیم مهم اش توضیح داده میشوند. ) - global multiplier: نور کلی صحنه را تعیین میکند. - object multiplier: مقدار نوری که توسط اشیاء موجود درصحنه بازتاب میشود راتعیین میکند. عدد زیر 2 = تاثیر ناچیز - color bleed: قدرت ترتوش رنگها در صحنه را مشخص میکند. در صورتیکه مقدار پارامتر bounces زیر 2 باشد تاثیر این گزینه ناچیز خواهد بود. - rays/sample: این گزینه تعداد پرتوهای گسیل شده برای هر sample (pixel) را مشخص میکند. عدد پیش فرض آن 250 است. عدد بزرگتر = تاثیر نرم تر، زمان رندر بیشتر عدد کوچکتر = تاثیر noise ای تر (دانه دانه تر ) و زمان رندر کمتر نکته: در ابتدا برای گرفتن رندر های تست و تنظیم کردن پارامترهای دیگر مقدار این گزینه را کم انتخاب میکنیم (مثلا 50 ) تا رندر سریع انجام شود. - filter size: افزایش این مقدار noise صحنه را از بین میبر. این گزینه به ویژه هنگامی موثر است که adaptive undersampling خاموش است و گزینه rays/sample مقدار کمی دارد. - bounces: مقدار جهشهای نور را که باید رد گیری شوند تعیین میکند. مقادیر بیشتر: صحنه روشنتر. Color bleeding بیشتر، نتیجه دقیقتر، زمان ردر بیشتر مقادیر کمتر:صحنه تاریکتر، تاثیر تراوش رنگها کمتر (color bleeding) و نتیجه با دقت کمتر. زمان رندر نیز کاهش میابد. نکته: اگر در صحنه اشیاء شفاف و شیشه ای داریم. مقدار این گزینه باید بیش از 0 باشد. Adaptive undersampling group: تنظیمات این گروه این امکان را به ما میدهند تا با حذف sample های غیر لازم سرعت رندر را بالا تر ببریم. - adaptive undersampling: هنگامی که روشن باشد از undersampling استفاده میشود. اگر این گزینه را خاموش کنیم از تمام پیکسلها نمونه گیری میشود. خاموش کردن این گزینه باعث افزایش جزئیات رندر میشود اما در عوض زمان رندر را بالا میبرد. - initial sample spacing: اعداد بزرگتر یعنی تعداد نمونه های مورد استفاده کمتر شده و در نتیجه سرعت محاسبه بالاتر میرود و در عوض کیفیت کار پایین می آید. پیش فرض = 1616x - subdivision contrast: این گزینه دامنه کنتراستی را تعیین میکند که مشخص میسازد کدام قسمت یک ناحیه باید ریز بخش شود. به طور خلاصه افزایش این پارامتر باعث کمتر شدن ریز بخش سازی میشود، دقت کاهش میابد و در عوض رندر سریعتر انجام میشود و در نظر گرفتن اعداد بسیار کم باعث میشود جاهایی که احتیاج به ریز بخش شدن ندارند ریز بخش شوند. سرعت رندر پایین می آید و در عوض دقت بالا میرود. - subdivide to: این گزینه حداقل مقدار ریز بخش شدن را مشخص میکند. افزایش این گزینه باعث کمتر شن زمان رندر و کاهش کیفیت و دقت رندر میشود. پیش فرض = 1x1 - show samples: نمونه ها را نشان میدهد و میتوانیم بفهمیم به اندازه کافی نمونه وجود دارد یا نه. خیلی ممنون از آموزش خوبتون.. من دارم آموزش رو میگیرم ولی هر چی سرچ کردم پلاگین رو نتونستم پیدا کنم دانلود کنم شما پلاگین رو دارین؟؟؟ اگه دارین میشه لینک بدین دانلود کنیم. ممنون. hλdi 20 فروردين 1390, 10:28سلام. خوشحالم که آموزش مفید بود. پلاگین تو خود مکس هست. در پنجره رندر در سربرگ advanced lighting: no lighting plug in رو به light tracer تبدیل کنید. سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 584]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن