تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821099451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفتگو با مهر عنوان شد؛انتشار ويرايش شش جلدي فريدون جنيدي در هاله‌اي از ابهام


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر عنوان شد؛انتشار ويرايش شش جلدي فريدون جنيدي در هاله‌اي از ابهام
با گذشت دو سال از اتمام ويرايش شاهنامه در شش جلد توسط فريدون جنيدي كه 30 سال به طول انجاميده است، انتشار اين ويراست به دليل مشكلات مالي در هاله اي از ابهام قرار دارد.

ياسر موحدفر دبيركل بنياد فردوسي در گفتگو با خبرنگار مهر، از متوقف ماندن ويرايش شش جلدي شاهنامه فردوسي ويراسته فريدون جنيدي - شاهنامه پژوه - خبر داد و گفت: متاسفانه انتشار اين كار كه حاصل 30 سال تلاش جنيدي است، از چندي پيش با مشكل مالي روبرو شده و با توجه به اينكه قرار است اين ويراست توسط خود مركز - بنياد فردوسي - چاپ شود، ما توان اين كار را نداريم و نيازمند كمك مالي مردم و ساير نهادهاي فرهنگي هستيم. در غير اين صورت توان انتشار اين كتاب را نداريم.

وي درباره ويژگي هاي ويرايش شاهنامه افزود: ويرايشگر شاهنامه را با 15 سنجه تاريخي، ادبي، لفظي و هنري موجود در جهان مطابقت داده و در اين بررسي بسياري از ابيات شاهنامه كه افزوده هايي است بر شاهنامه و در واقع جزو شاهنامه محسوب نمي شود، تمييز داده و آن را پيراسته است. او در اين كار 30 هزار پي نوشت براي ابيات شاهنامه نوشته است كه در نوع خود بي نظير است.

فريدون جنيدي - رئيس بنياد نيشابور، مدير انتشارات بلخ و عضو هيئت امناي بنياد فردوسي - اواخر سال 84 و بعد از 30 سال، تصحيح و ويراستاري "شاهنامه" را به پايان برد. قرار بود اين كتاب شش جلدي در 16 مهرماه سال 86 همزمان با جشن مهرگان منتشر شود كه به دليل مشكلات اعتباري، انتشار اين اثر تاكنون به تعويق افتاده است.
 جمعه 27 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 669]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن