تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820989262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سناريوي خطرناك آمريكا و اعراب عليه لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:الف: سناريوي خطرناك آمريكا و اعراب عليه لبنان
يك شبكه تلويزيوني ، از طرح جدي آمريكا و همپيمانان عرب آن براي نجات دولت غربگراي سنيوره با مداخله نظامي پرده برداشت كه اعزام سه كشتي جنگي كه يكي از آنها مجهز به موشكهاي كروز است و نيز احتمال اعزام يك ناو هواپيما بر در اين راستا صورت مي گيرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، در پي تسليم جريان حاكم بر لبنان موسوم به 14 مارس و دولت وابسته به آن(دولت فواد سنيوره) در برابر خواسته هاي حاميان مقاومت و لغو تصميمات نسنجيده و شتاب زده عليه شبكه ارتباطي حزب الله و بركناري فرمانده امنيت فرودگاه بين المللي بيروت، خبرنگار شبكه تلويزيوني الحره لحظاتي پيش از مقر پنتاگون(وزارت دفاع آمريكا) فاش كرد : بنا به درخواست و پافشاري برخي كشورهاي عربي و در راس آنها عربستان، مصر و اردن براي دخالت نظامي آمريكا در لبنان به منظور نجات دولت درحال سقوط فواد سنيوره، پنتاگون سه كشتي جنگي به سوي درياي مديترانه براي استقرار در سواحل لبنان اعزام كرده است و احتمالا يك ناوهواپيمابر نيز به زودي رهسپار سواحل لبنان خواهد شد.

خبرنگار الحره از اقدامات نظامي آمريكا عليه سوريه پرده برداشت و گفت : اطلاعاتي مبني بر احتمال اعمال محاصره هوايي جنگنده هاي سوريه بر فراز خاك سوريه وجود دارد.

خبرنگار اين شبكه وابسته به آمريكا در ادامه گزارش مستقيم خود از مقر پنتاگون افزود : سخنگوي فرماندهي كل نيروي دريايي آمريكا خبر داد كه سه فروند كشتي جنگي آمريكاي به سوي درياي مديترانه براي انجام ماموريت نظامي رهسپار شده است.

به گفته وي، منابع پنتاگون از احتمال حركت يك فروند ناو هواپيمابر آمريكا به سواحل لبنان خبر داده اند.

جرج ثابت در ادامه گزارش اختصاصي خود از پنتاگون درباره اين سئوال مجري شبكه الحره كه آيا احتمال دخالت نظامي آمريكا در لبنان وجود دارد؟ تاكيد كرد : بله ،بلكه دخالت نظامي آمريكا به شكل رسمي و علني مطرح است كه جرج بوش رئيس جمهوري آمريكا و وزارت امور خارجه اين كشور بر اين مسئله تاكيد كرده اند و امروز فرماندهي نيروي دريايي آمريكا به صراحت اعلام كرد كشتي هاي جنگي آمريكا به سوي سواحل لبنان حركت كرده اند.

خبرنگار الحره كه اعلام كرد، اطلاعاتي كه به دست آورده است، انحصاري است و فقط در اختيار وي قرار گرفته است، گفت : يكي از سه كشتي جنگي آمريكا كه رهسپار سواحل لبنان شده اند، حامل موشكهاي كروز است كه مي تواند اهداف مستقيم را به شكل كاملا دقيق مورد حمله قرار دهد. و كشتي ديگر هم، از قابليت واكنش سريع برخوردار است كه در بخش شرقي درياي مديترانه در برابر سواحل لبنان مستقر خواهند شد.

خبرنگار الحره گفت : ماموريت اين كشتي ها به گفته مقامهاي پنتاگون حمايت از ثبات منطقه و حوادث لبنان(نجات دولت درحال سقوط سنيوره و جريان غربگراي 14 مارس) است.

وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا آمريكا براي مداخله نظامي در لبنان با متحدان عرب خود مانند عربستان، مصر و اردن هماهنگي مي كند؟ گفت : قطعا اين گونه است، دخالت نظامي آمريكا در لبنان بنا به اصرار و درخواست فوري مصر، اردن، عربستان و برخي كشورهاي عربي ديرگ انجام مي شود، آنها از آمريكا خواسته اند براي مقابله با حزب الله در لبنان دخالت كند.

خبرنگار الحره به صراحت اعلام كرد كه منافع آمريكا و رژيمهاي عربي در ابقاي دولت سنيوره كه آن را مشروع و قانوني مي دانند،نهفته است، آنها دولت سنيوره را مستحق حمايت در مقابل گروههاي طرفدار تشكيل دولت وحدت ملي از جمله حزب الله مي دانند .

به گفته خبرنگار الحره در پنتاگون، آمريكا و همپيمانان عربي به شدت از سير تحولات اخير درلبنان(شكست دولت سنيوره در برابر مقاومت و حاميان آن و لغو تصميمات خود بر ضد حزب الله) ابراز نگراني مي كنند و اعزام اين كشتي ها در اين راستا صورت گرفته است.

افشاي طرح آمريكا براي دخالت نظامي در لبنان در حالي صورت مي گيرد كه درحالي است كه "ناصر قنديل" رئيس مركز پژوهشهاي استراتژيك عربي و بين المللي بيروت و از شخصيت هاي جريان طرفدار تشكيل دولت وحدت ملي و مخالف كابينه غربگراي فواد سنيوره پيشتر درگفتگو با خبرگزاري مهردرباره ارزيابي خود از اوضاع لبنان گفت : آنچه امروز شما شاهد آن هستيد؛ در واقع فروپاشي اعضا وعوامل طيف و بلوك آمريكايي در لبنان است كه با پولهاي عربستان به سلاحهاي آمريكايي مجهز شده و برخي از آنها در منطقه جبل موضع گرفته اند و البته شما در چند روز آينده شاهد تكرار اين پاكسازي ها در مناطق ديگر لبنان هم خواهيد بود.

به گزارش مهر، تصميمات دولت فواد سنيوره عليه مقاومت براي برچيدن شبكه ارتباطي تلفني مقاومت، با اعتراض گسترده طرفداران مقاومت در برابر اشغالگري و تهديدهاي رژيم صهيونيستي روبرو شد كه آن را توطئه اي آشكار با هدايت آمريكا و برخي كشورهاي عربي عليه مقاومت قلمداد كردند و همزمان افزايش مشكلات اقتصادي مردم، سبب اعتراضات گسترده عليه دولت غربگراي سنيوره شد؛ اين وضعيت سبب بروز درگيريهايي از روز چهارشنبه 18 ارديبهشت در بيروت شد كه بيش از 60 كشته و حدود 200 زخمي به جا گذاشت.

دولت سنيوره شب گذشته در نشستي فوق العاده، تصميمات جتجالي خود را بر ضد شبكه ارتباط تلفني مقاومت و بركناري رئيس سرويس امنيتي فرودگاه بين المللي بيروت لغو كرد.

اما با وجود تسليم شدن دولت مورد حمايت غرب در لبنان در برابر مقاومت و لغو تصميمات جنجالي عليه آن، آمريكا در ادامه دخالتهاي خود در لبنان، از تسريع و افزايش كمكهاي نظامي اين كشور به دولت سنيوره خبر داد.

"تام كيسي" سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا در توجيه اين اقدام مداخله جويانه مدعي شد كه اين تسريع و افزايش در راستاي مقابله با خشونتهاي چند روز اخير در داخل لبنان صورت مي گيرد.

اين موضوع در حالي است كه "مارتين دامسي" جانشين فرماندهي ستاد مركزي نيروهاي آمريكا در منطقه به بيروت رفته است تا اوضاع را از نزديك مورد ارزيابي و تحليل قرار دهد.

بوش كه به فلسطين اشغالي براي تبريك به سران صهيونيست به مناسب شصت سال آوارگي و مصيبت ملت فلسطين سفر كرده است، به صراحت از مداخله نظامي آمريكا در لبنان و ارسال فوري سلاح وتجهيزات براي دولت سنيوره در پوشش ارتش و حفظ امنيت سخن گفته است.

طرح آشكار آمريكا و متحدان عرب عليه مقاومت در حالي است كه جرج گالوي نماينده پارلمان انگليس در گفتگو با يك روزنامه اردني، با حمايت از دبيركل حزب الله لبنان و اقدامات اخير گروههاي طرفدار دولت وحدت ملي براي خنثي كردن توطئه حذف مقاومت، دولت فؤاد سنيوره را مسئول ناآرامي هاي اخير در لبنان دانست.

به گزارش خبرگزاري مهر، جرج گالوي كه به مخالفت با جنگ عراق و دفاع از فسلطيني ها معروف است، درگفتگو با روزنامه "الغد" اظهار داشت : سيد حسن نصرالله و حزب الله از لبنان و حاكميت آن دفاع كردند.

وي افزود: بدون سيد حسن نصرالله و حزب الله، لبنان كشور ديگري(كشور اشغال شده) مي بود. به گفته وي، كساني وجود دارند كه ترويج مي كنند نصرالله از سوي ايران و سوريه حمايت مي شود،اما من اين مسائل را فريبكاري مي دانم كه با هدف منحرف كردن افكارعمومي از اين حقيقت موجود مبني بر اينكه رهبران عرب از آمريكا و امپرياليسم حمايت مي كنند؛ صورت مي گيرد.

گالوي تصريح كرد: من معتقدم دبيركل حزب الله لبنان نمونه نادري است؛ وي به حرفهايي كه مي زند عمل مي كند.

نماينده پارلمان انگليس تصريح كرد: حوادث روزهاي اخيردر لبنان، نتيجه تصميم دولت لبنان مبني بر خلع سلاح حزب الله بدون رايزني بود كه اين مسئله حزب الله را به دفاع از خويش سوق داد.

اظهارات واقع بينانه و منطقي يك نماينده غربي از كشوري مانند انگليس در تاييد اقدامات پيشگيرانه حزب الله و گروههاي طرفدار تشكيل دولت وحدت ملي و تاكيد وي بر اينكه حزب الله هرگز خواهان سيطره بر لبنان نيست، بلكه از حاكميت اين كشور دفاع مي كند؛ در تضاد با جنگ رواني تبيلغاتي آمريكا و برخي كشورهاي عربي عليه مقاومت و حاميان آن از جمله ايران است كه با جنگ رسانه اي خود و القاي اينكه حزب الله به عنوان عامل ايران، در لبنان كودتا به راه انداخته است.
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 440]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن