تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815072085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس مجلس: سلمان فارسي معرف عشق ايرانيان به پيامبر(ص) است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس مجلس: سلمان فارسي معرف عشق ايرانيان به پيامبر(ص) است
داخلي. فرهنگي.

رييس مجلس شوراي اسلامي در پيامي به كنگره بزرگداشت سلمان فارسي صحابي گرامي پيامبراكرم(ص) در رامهرمز خوزستان نوشت: سلمان فارسي معرف عشق و علاقه ايرانيان به پيامبر و خاندان پاك عصمت و طهارت است.

در پيام دكتر "غلامعلي حداد عادل" كه توسط نماينده مردم رامهرمز در مجلس شوراي اسلامي قرايت شد آمده است: هجرت سلمان فارسي از ايران و ايمان آوردنش به اسلام، تنها انتخاب يك فرد نبود بلكه مبين انتخاب يك ملت بود.

اين پيام مي‌افزايد:برپايي همايشي به مناسبت بزرگداشت سلمان فارسي فرصتي است تا اين شخصيت ارجمند معرفي شود و ايرانيان بتوانند نسبت به مقام شامخ وي عرض ارادت كنند.

در پيام رييس مجلس شوراي اسلامي افزوده شده است:انتخاب سلمان فارسي توسط پيامبراسلام(ص) انتخاب كل ايرانيان بوده است.

نماينده مردم رامهرمز در مجلس شوراي اسلامي همچنين در سخناني اظهارداشت:
اين كنگره قرار بود سه سال پيش برگزرار شود اما بنا به علل مختلف اين توفيق حاصل نشد اما امروز سپاسگزاريم اين كنگره تاريخي به نام رامهرمز ثبت شد.

"سيد ناصر موسوي" افزود: قرار بود چند نفر از وزرا ازجمله وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در كنگره مذكور شركت كنند كه به علت همزماني با سفر استاني رييس جمهور به استان گلستان امكان حضور وزرا ممكن نشد.

به گزارش ايرنا امام جمعه رامهرمز نيز گفت: به استناد سفرنامه ابن بطوطه، سلمان فارسي كه نام وي از آغاز روزبه بوده تنها صحابه‌اي است كه پس از مطالعه در اديان مختلفي همچون زرتشتي و مسيحيت، اسلام را به عنوان كاملترين دين پذيرفته است.

حجت‌الاسلام "سيد نبي الله موسوي فرد" افزود: وي همچنين تنها صحابه‌اي است كه به گفته پيامبر اكرم (ص) عضويت افتخاري خاندان رسالت را به دست آورد و به گفته علامه بزرگوار شيخ محمد تقي شوشتري، سلمان نخستين فرد مولف و مصنف در دين اسلام است.

وي با اشاره به منابعي از تاريخ صدر اسلام كه سلمان را از اهالي رامهرمز دانسته گفت: نقل است كه سلمان فارسي مادرش را رامهرمزي دانسته و فرموده در اين شهرستان رشد و نمو كرده است.

امام جمعه رامهرمز ادامه داد: اما اين مساله كه سلمان به عنوان يك ايراني به هر كجاي ايران تعلق دارد، مايه افتخار ما ايرانيان است.

اين كنگره يك روزه پنجشنبه با حضور جمعي از مسوولان در تالار هنر شهرستان رامهرمز زادگاه سلمان فارسي برگزار شد. ك/‪۲‬
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 425]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن