تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821115537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اوايل تيرماه سال جاري؟ سومين سرشماري عشاير كوچنده در سراسر كشور برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اوايل تيرماه سال جاري؟ سومين سرشماري عشاير كوچنده در سراسر كشور برگزار مي‌شود
اقتصاد. جهاد كشاورزي
سومين سرشماري عشاير كوچنده با هدف دستيابي به اطلاعات مورد نياز در خصوص جامعه عشايري كشور در دوم تيرماه سال جاري برگزار خواهد شد.

عليرضا زاهديان قائم مقام ستاد سرشماري عشاير كوچنده كشور روز چهارشنبه در سمينار يكروزه مسئولان تبليغات و اطلاع رساني سرشماري اجتماعي و اقتصادي عشاير كوچنده كشور با اعلام اين مطلب، گفت: هدف اصلي از اين سرشماري، دستيابي به اطلاعات مورد نياز در خصوص جامعه عشايري كشور به منظور بهره گيري در سياستگذاريها و برنامه ريزيهاي كلان كشور است.

وي افزود: اين سرشماري مختص عشاير كوچنده كشور است و به هيچ وجه عشاير اسكان يافته و روستانشين را در بر نمي‌گيرد.

زاهديان با اشاره به آثار مهم و با ارزشي كه نتايج سرشماري در برنامه ريزيهاي كلان و آتي كشور دارد، اظهار داشت: رسيدن به اين آثار مستلزم كار سخت و طاقت فرسا است به همين منظور طراحي سرشماري عشاير كوچنده كشور از سال ‪ ۱۳۸۵‬در دستور كار مركز آمار ايران قرار گرفت و در سال گذشته نيز به صورت آزمايشي در پنج استان كشور برگزار شد و استانداردهاي لازم از آن استخراج و در طراحي نمونه اصلي مورد توجه قرار گرفت تا اطلاعات دريافتي دقيق و از صحت و سقم بالايي برخوردار باشد.

قائم مقام ستاد سرشماري عشاير كوچنده كشور، دستيابي به اطلاعات اقتصادي خانوارهاي عشايري نظير تعداد دام، ميزان محصولات زراعي، صنايع دستي و فرآورده‌هاي دامي را از محورهاي مهم اين سرشماري عنوان كرد و گفت: بايد به گونه‌اي عمل شود تا عشاير اطمينان پيدا كنند اين اطلاعات محرمانه باقي خواهد ماند تا با ماموران سرشماري مركز آمار همكاري لازم را داشته باشند.

زاهديان تفكيك عشاير كوچنده از روستاييان را از ضروريات اين سرشماري دانست و تصريح كرد: به منظور اين جداسازي، دريافت شماره ملي يا شماره سريال و سري شناسنامه افراد يكي از اولويتهاست كه در فرمهاي مربوطه پيش بيني شده است تا از اين طريق روستاييان را از عشاير جدا كرده و از اضافه شدن بي‌مورد جمعيت عشايري كشور جلوگيري به عمل آيد.

وي با اشاره به جمعيت عشايري كشور براساس سرشماري سال ‪ ،۱۳۷۷‬برنقش ارزنده و تعيين‌كننده عشاير در اقتصاد كشور تاكيد كرد و افزود: اين جمعيت معادل و يا حتي بيشتر از جمعيت بعضي از استانهاي كشور است كه بايد توجه ويژه‌اي در سياستگذاريها و برنامه ريزيهاي كشور به آنان شود.

گفتني است براساس آخرين سرشماري عشاير كوچنده كشور در سال ‪ ۱۳۷۷‬جمعيت عشايري كشور بيش از يك ميليون و ‪ ۳۰۰‬هزار نفر در قالب ‪ ۲۰۰‬هزار خانوار و ‪ ۱۰۱‬ايل و ‪ ۵۹۲‬طايفه مستقل است كه اين جمعيت نزديك به ‪ ۲۵‬ميليون دام سبك و سنگين در اختيار دارد.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن