تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1836293709
چهل حدیث هادوی
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: چهل حدیث هادوی
1. یگانگی خدا لَمْ یزَلَِ اللهَ وَحْدَهُ لاشیء معه ثُمَّ خَلَقَ الاشیاء بدیعاً و اختار لِنَفْسِهِ اَحْسَنَ الاَسماءِ؛ 1 خداوند از ازل تنها بود و چیزی با او نبود. سپس اشیا را به صورت نو ظهور آفرید و برای خودش بهترین نامها را برگزید. 2. فروتنی عن الامام الهادی(ع): التواضع اَن تعطی الناس ما تُحِبُّ ان تُعطاهُ؛2فروتنی آن است که با مردم چنان رفتار کنی که دوست داری با تو چنان باشند. 3. نقد پذیریلبعض موالیه: عاتِبْ فلاناً و قل له ان الله اذا اراد بِعَبْدٍ خیراً اذا عُوتِبَ قَبِلَ 3 امام هادی(ع) به یکی از دوستانش فرمود: فلانی را توبیخ کن و به او بگو: خداوند چون خیر بندهای خواهد، هر گاه توبیخ شود، بپذیرد (و در صد جبران نقص براید). 4. جایگاه اجابت دعااِنَّ للهِِ بقاعاً یحِبُّ اَن یدْعی فیها فَیستَجیبَ لِمَن دَعاهُ و الحَیرُ منها؛4 همانا برای خداوند بقعههای است که دوست دارد در آنها به درگاه او دعا شود و دعای دعا کننده را به اجابت برساند، و حائر حسین(ع) یکی از آنهاست. 5. دنیا جایگاه آزمایشان الله جَعَلَ الدنیا دار بلوی و الآخره دار عقبی، و جَعَلَ بَلْوَی الدنیا لِثوابِ الاخرهِ سَبَباً و ثوابَ الاخرهِ مِنْ بَلْوی الدنیا عِوَضاً 5 همانا که خداوند دنیا را سرای امتحان و آزمایش، و آخرت را سرای رسیدگی، و بلای دنیا را وسیله ثواب آخرت، و ثواب آخرت را عوض بلای دنیا قرار داده است. 6. ستمکار بردبار اِنَّ الظالِمَ الحالِِمَ یکادُ اَنْ یعضی علیه بِحِلْمِهِ، و انَّ المُحِقَّ السَّفیه یکادُ ان یطْفِیءَ نُورَ حَقِّهِ بِسَفهِهِ 6 به راستی ستمکار بردبار، بسا که به وسیله حلم و بردباری خود از ستمش گذشت شود و حقدار نابخرد، بسا که به سفاهت خود نور حق خویش را خاموش کند. 7. انسان بیشخصیتمَنْ هانَتْ علیه نَفْسَهُ فلاتَأمَنْ شَرَّهُ 7 کسی که خود را پس شمارد، از شر او در امان مباش. 8. حکمت ناپذیری دل فاسداَلْحِکْمَهُ لا تَنْجَعُ فی الطّباع الفاسِدَهِ 8 حکمت، اثری در دلهای فاسد نمیگذارد. 9. خدا ترسیمَنْ اتَّقی الله یتَّقی، وَ مَنْ اطاعَ لله یطاع، و من اطاعَ الخالق لم یبال سَخَطَ المَخْلُوقین، و مَنْ اَسْخَطَ الخالق فَلییقَنَ ان یحِلَّ به سَخَطَ المَخلوقین؛9هر کسی از خدا بترسد، مردم از او بترسند، هر که خدا را اطاعت کند، از او اطاعت کنند، و هرکه مطیع آفریدگار باشد، باکی از خشم آفریدگار ندارد، و هر که خالق را به خشم آورد، باید یقین کند که به خشم مخلوق دچار میشود. 10. اطاعت خیرخواهمَنْ جَمَعَ لَکَ وَدَّهُ وَ رایهُ فَاجْمَعْ له طاعَتَکَ؛10 هر که دوستی و نظر نهاییاش را برای تو همه جانبه گرداند، طاعتت را برای او همه جانبه گردان. 11. اوصاف پروردگاراِنَّ اللهَ لا یوصَفُ اِلاَّ بِما وَصَفَ به نَفْسَهُ وَ اَنّی یوصَفُ الذَّی تَعجِزُ الحَواسُُّ اَنْ تُدْرِکَهُ وَ الاَوْهامُ اَنْ تَنالُهُ وَ الخَطَراتِ اَنْ تَحُدَّهُ وَ الاَبْصارُ عَنِ الاحاطَهِ بِه نَای فی قُرْبِهِ وَ قَرُبَ فِی نَایهِ، کَیفَ الکَیفَ بِغَیر اَنْ یقال: کَیفَ، وَ اینَ اْلاینَ بِلا أن یقالَ: اینَ هُو، مُنْقَطِعُ الکَیفِیهِ وَ الاینیهِ الواحِدُ الاَحَدُ، جَلَّ جَلالُهُ و تَقَدَّسَتْ اسْماؤُهُ؛ 11 به راستی که خدا جز بدانچه خودش را وصف کرده است، وصف نشود. کجا وصف شود آن که حواس از درکش عاجز است، و تصورات به کنه او پی نبرند، و در دیدهها نگنجد، او با همه نزدیکیاش دور است و با همه دوریاش نزدیک، کیفیت و چگونگی را پدید آورده، بدون اینکه خود کیفیت و چگونگی داشته باشد. مکان را آفریده، بدون این که خود مکانی داشته باشد. او از چگونگی و مکان برکنار است، یکتای یکتاست، شکوهش بزرگ و نامهایش پاکیزه است. 12. رذایل اخلاقیاَلْحَسَدُ ماحِقُ الحَسَناتِ، وَ الزَّهْوُ جالِبُ المَقتِ، وَالعُجْبُ صارِفُ عَنْ طَلَبَ الِْعِلْمِ داعٍ اِلی الغَمْطِ وَ الجَهْلِ، وَ البُخْلُ اَذَمُّ اْلاَخْلاقِ وَ الَّطَمَعُ سَجیهٌ سَیئَهٌ؛12 حسد نیکوییها را نابود سازد، و فخر فروشی دشمنی آورد، و خودپسندی مانع از طلب دانش است و به سوی خواری و جهل فرامیخواند، و بخل ناپسندیدهترین خلق و خوی است، و طمع خصلتی ناروا و ناشایست است. 13. خدا، آری. روزگار، نه.روزی یکی از یاران امام هادی(ع) که بر اثر تصادف با حیوانی صدمه دیده بود، بر آن حضرت وارد شد و با اشاره به زخمهایی که برداشته بود، به روزگار بد میگفت. آن حضرت، خطاب به او سخنی به این مضمون فرمودند: روزگار را ملامت نکن؛ زیرا همه حوادث عالم به دست خداوند است و روزگار هیچ نقشی در پیدایش امور ندارد و غیر خداوند به گونه مستقل در زندگی مردم مؤثر نیستند و نیز فرمودند: «لاتَعُدْ و لاتَجْعَل للایام صنعاً فی حکم الله؛ یعنی برای روزگار اثر و نقشی در حکم خداوند، به حساب نیاور و قرار مده.». آن شخص با شنیدن سخنان امام، به واقعیت امر، آگاه شد و توبه کرد.13 14. نتیجه بی اعتنایی به مکر خدامن اَمِنَ مَکرَ الله و الْیمَ اَخْذِهِ، تَکَبَّرَ حَتی یحِلَّ به قضاؤه و نافَذَ اَمْرُهُ، وَ مَنْ کان علی بینَهِ مِنْ رَبَّهِ هانَتْ علیه مَصائِبُ الدنیا و لو قُرِضَ و نُشِرَ؛14 هر که از مکر خدا و مؤاخذه دردناکش آسوده باشد، تکبر پیشه کند تا قضای خدا و امر نافذش او را فراگیرد، و هر که بر طریق خدا پرستی محکم و استوار باشد، مصائب دنیا بر وی سبک آید؛ اگر چه (بدنش) قیچی شود و ریز ریز گردد. 15. تقیهلو قلتُ اِنَّ تارِکَ التَّقیهِ کتارک الصَّلاهِ لَکُنْتُ صادقاً؛15اگر بگویم: هر کس تقیه را ترک کند، مانند کسی است که نماز را ترک کرده، هر آینه راست گفتهام. 16. شکرگزار و شکراَلشَّاکِرُ اَسْعَدُ بِالشُّکْرِ مِنْهُ بِالنِّعْمَهِ الَّتِی اَوْجَبَتِ الشُّکْرَ لِاَنَّ النِّعَمَ مَتاعٌ وَ الشُّکْرَ نِعَِمٌ وَ عُقْبی؛16 شخص شکرگزار به سبب شکر، سعادتمندتر است تا به سبب نعمتی که باعث شکر شده است؛ زیرا نعمت کالای دنیاست و شکرگزاری، نعمت دنیا و آخرت است.حسد نیکوییها را نابود سازد، و فخر فروشی دشمنی آورد، و خودپسندی مانع از طلب دانش است و به سوی خواری و جهل فرامیخواند، و بخل ناپسندیدهترین خلق و خوی است، و طمع خصلتی ناروا و ناشایست است17. دنیا جایگاه سود و زیاناَلدُّنْیا سُوقٌ رَبِحَ فیها قَوْمٌ وَ خَسِرَ آخَروُنَ؛ 17 دنیا بازاری است که گروهی در آن سود برند و دستهای زیان بینند. 18. پرهیز از تملق
قال ابوالحسن الثالثُ(ع) لِرَجُلٍ و قَدْ اَکْثَرَ مِنْ اِفْراطِ الثَّناءِ علیه اَقْبِلْ علی شَأنِکَ، فَاِنَّ کَثْرَهَ المَلَقِ یهْجُمُ علی الظِّنَّهِ و اذا حَلَلْتَ مِنْ اَخِیکَ فی مَحَلِّ الثَّقَهِ، فَاعْدِلْ عَنِ المَلَقِ الی حُسْنِ النِّیهِ؛18امام هادی(ع) به کسی که در ستایش از ایشان افراط کرده بود، فرمودند: از این کار خودداری کن؛ زیرا تملّق بسیار، بدگمانی به بار میآورد هنگامی که در نزد برادر مؤمنت مورد اعتماد و وثوق هستی، از تملق او دست بردار و حسن نیت نشان بده. 19. جایگاه حسن ظن و سوءظناذا کان زَمانٌ العَدْلُ فیه اَغْلَبُ مِنَ الجَوْرِ فَحَرامٌ اَنْ تَظُنَّ بِاَحَدٍ سُوءاً حتی یعْلَمَ ذلک منه، و اذا کان زمانٌ الجَوْرُ اَغْلَبُ فیه من العدل فلیس لِاَحَدٍ اَنْ یظُنَّ بِاَحَدٍ خیراً مالم یعْلَمْ ذلِکَ مِنْهُ؛19 هر گاه در زمانهای عدل بیش از ظلم رایج باشد، بدگمانی به دیگری حرام است، مگر آنکه (آدمی) بدی از کسی ببیند. و هر گاه در زمانی ظلم بیش از عدل باشد، نباید به کسی خوشبین باشد، مگر اینکه به نیکی او یقین کند. 20. زیباتر از زیباییخَیرٌ مِنْ الخیر فاعِلُهُ، و اَجْمَلُ من الجمیل قائِلُهُ، و اَرْجَحُ من العلم حامِلُهُ، وَ شَرٌّ مِنَ الشَرِّ جالِبُه، وَ اَهُوَلَ مِنَ الهَوْلِ راکِبُهُ؛20 بهتر از نیکی، نیکوکاری است، و زیباتر از زیبایی، گوینده آن است، و برتر از علم، حامل آن است، و بدتر از بدی، عامل آن است، و وحشتناکتر از وحشت، آورنده آن است. 21. توقع بیجالاتَطْلُبِ الصَّفا مِمَّنُ کَدَرْتَ علیه، وَلاَ الْوَفَاء لِمَنْ غَدَرْتَ به، و لا النُّصحَ مِمَّنْ صَرَفْتَ سُوءَ ظَنِّکَ الیه، فَاِنَّها قَلْبُ غَیرِکَ کَقَلْبِکَ له؛21 از کسی که بر او خشم گرفتهای، صفا و صمیمیت مخواه، و از کسی که به وی خیانت کردهای، وفا طلب نکن، و از کسی که به او بدبین شدهای، انتظار خیرخواهی نداشته باش که دل دیگران برای تو همچون دل تو برای آنهاست. 22. برداشت خوب از نعمتهااَلْقُوا النِّعَمَ بِحُسْنِ مُجاوَرَتِها وَ التَمِسُوا الزِّیادَهَ فیها بِالشُّکْرِ علیها، وَاعْلَمُوا اَنَّ النَّفْسَ اَقْبَلُ شَیءٍ لِما اُعْطِِیتْ وَ اَمْنَعَ شَیءٍ لِما مُنِعَتْ؛22 نعمتها را با برداشت خوب از آنها به دیگران ارائه دهید و با شکرگزاری افزون کنید، و بدانید که نفس آدمی روآورندهترین چیز است به آنچه به آن بدهی، و باز دارندهترین چیز است، از آنچه آن را بازداری. 23. خشم بر زیردستاناَلْغَضََبُ علی مَنْ تَمْلِکُ لَوْمٌ؛ 23 خشم به زیردستان از پستی است. 24. عاق والدیناَلْعُقُوقُ ثُکْلُ مَنْ لَمْ یثْکَلْ؛ 24 نافرمانی(فرزند از پدر و مادر) مصیبت مصیبت نادیدگان است. 25. تأثیر صله رحم در طول عمراِنَّ الرَّجُلَ لَیکُونَ قَدْ بَقِی مِنْ ثَلاثون سَنَهً فَیکُونَ وُصُولاً لِقَرابَته وُصُولاً لِرَحِمِهِ، فَیجْعَلُها الله ثَلاثه و ثلاثین سَنَهً، وَ إنَّهُ لَیکُونَ قَد بَقِی مِنْ أََجْلِهِِ ثَلاثٌ و ثلاثون سَنَهً فیکون عاقّاً لِقَرابَتِهِ قاطِعاً لِرَحِمِهِ، فَیجْعَلُها الله ثلاثَ سنینَ؛25 چه بسا شخصی که مدت عمرش سی سال مقدّر شده باشد، اما به خاطر صله رحم و پیوند با خویشاوندانش، خداوند عمرش را به 33سال برساند، و چه بسا کسی که مدت عمرش 33سال مقدر شده باشد، ولی به سبب آزردن خویشاوندان و قطع رحمش، خداوند عمرش را به سه سال برساند.از کسی که بر او خشم گرفتهای، صفا و صمیمیت مخواه، و از کسی که به وی خیانت کردهای، وفا طلب نکن، و از کسی که به او بدبین شدهای، انتظار خیرخواهی نداشته باش که دل دیگران برای تو همچون دل تو برای آنهاست26. نتیجه عاق والدیناَلعُقُوقُ یعَقِّبُ القِلَّهَ اِلَی الذِّلَّه؛26 نارضایتی پدر و مادر، کمی روزی را به دنبال دارد و آدمی را به ذلت میکشاند.
27. بیطاقتی در مصیبتاَلْمُصِِیبَهُ للِصّابِرِ واحِدَهٌ وَ لِلْجازِعِ اِثْنَتانِ؛27 مصیبت برای صابر یکی است و برای کسی که بیطاقتی میکند، دوتاست. 28. همراهان دنیا و آخرتاَلَنَّاسُ فی الدنیا بالاموالِ و فیالاخره بالاعمال؛ 28 میزان ارزیابی مردم در دنیا با اموالشان و در آخرت با اعمالشان است. 29. شوخی بیهودهاَلْهَزْلُ فُکاهَهُ السُّفَهاءِ وَصَناعَهُ الْجُهّالِ؛29 مسخرگی، تفریح سفیهان و هنر جاهلان است. 30. زمان جان دادن اَذُکُرُ مَصْرَعَکَ بَینَ یدَی اَهْلِکَ و لا طَبِیبٌ یمْنَعُکَ و لا حَبیبٌ ینْفَعُکَ؛30 وقت جان دادنت را نزد خانوادهات یاد کن که در آن هنگام طبیبی نیست که جلوی مرگت را بگیرد و نه دوستی که به تو نفع رساند. 31. نتیجه جدال اَلمِراءُ یفْسِدُ الصَّداقَهَ القَدِیمَهَ وَ یحِلِّلُ العُقْدَهَ الوَثیقَهَ وَ اَقَلُّ ما فیه اَنْ تَکُونَ فیها الْمُغالَبَهُُ وَ الْمُغالَبَهُ اُسُّ اَسْبابِ القَطِیعَهِ؛31 جدال، دوستی قدیمی را تباه میکند و پیوند اعتماد را میگشاید و کمترین چیزی که در آن است، غلبه بر دیگری است که آن هم سبب جدایی است. 32. درک لذت در کاستیاَلسَّهَرُ اَلَذُّ لِلْمَنامِ وَ الجُوعُ یزِیدُ فی طِیبِ الطَّعامِ؛32 شب بیداری، خواب را لذت بخشتر، و گرسنگی گوارایی غذا را زیاد میکند. 33. اسیر زبان راکِبُ الحَروُنِ اَسیرُ نَفْسِهِ، وَ الجاهِلُ اَسِیرُ لِسانِهِ؛33 کسی که بر اسب سرکش سوار است، اسیر هوای نفس خویش و نادان اسیر زبان خوش است. 34. تصمیم قاطع اَذْکُرْ حَسَراتِ التَّفْرِیطِ بِاَخْذِ تَقْدیمِ الْحَزْمِ؛34 افسوس خوردن کوتاهی در انجام دادن کار را، با تصمیمگیری قاطع جبران کن.وقت جان دادنت را نزد خانوادهات یاد کن که در آن هنگام طبیبی نیست که جلوی مرگت را بگیرد و نه دوستی که به تو نفع رساند35. خشم و کینهتوزیاَلْعِتابُ مِفْتاحُ الثِّقالِ وَ العِتابُ خَیرٌ مِِنَ الحِقدِ؛35 سرزنش و تندی کلید کم مهری است، و سرزنش بهتر از کینه توزی است.
36. ظهور مقدّراتالمقادیرُ تُرِیکَ ما لم یخْطُرْ بِبالِکَ؛36مقدرات چیزهایی را بر تو نمایان میسازد که به فکرت خطور نکرده است. 37. خودخواهان مغضوبمَنْ رَضِی عَنْ نَفْسِهِ کَثُرَ السَّاخِطُونَ علیه؛37 هر که از خود راضی باشد، خشمگیران بر او زیاد خواهند بود. 38. تباهی فقراَلْفَقْرُ شِِرَّهُ النَّفْسِ وَ شِدَّهُ الْقُنُوطِ؛38 فقر مایه آزمندی نفس و سبب ناامیدی زیاد است. 39. راه پرستشلو سَلَکَ النّاسُ وادِیاً وسیعاً لَسَلَکْتُ وادِی رَجُلٍ عَبَدَ اللهَ وَحْدَهُ خالصاً؛ 39 اگر مردم به راههای گوناگون روند، من به راه کسی که تنها خدا را خالصانه میپرستد، خواهم رفت. 40. آشکار نکردن برنامههااِظْهارُ الشی قبل اَنْ یسْتَحْکِمَ مُفْسِدَهٌ له؛ 40 آشکار کردن هر کاری پیش از آنکه به سامان برسد، آفت آن کار است. تنظیم: گروه دین و اندیشه تبیان[۱] . بحارالانوار، ج۵۴، ص۸۳.[۲] . الکافی، ج۲، ص۱۲۴؛ وسائل الشیعه، ج۱۵، ص۲۷۳، ح۲۰۴۹۷.[۳] . وسائل الشیعه، ج۲، ص۱۸؛ مستدرک، ج۴، ص۴۷۴، ح۹۵۷۷.[۴] . بحارالانوار، ج۹۸، ص۱۱۳.[۵] . همان، ج۷۵، ص۳۶۵.[۶] . تحف العقول، ص۲۹۸.[۷] . بحارالانوار، ج۷۲، ص۳۰۰.[۸] . همان، ج۷۵، ص۳۷۰.[۹] . بحارالانوار، ج۶۸، ص۱۸۲.[۱۰] . همان، ج۷۵، ص۳۶۵؛ تحف العقول، ص۴۸۳.[۱۱] . بحارالانوار، ج۴، ص۳۰۳، باب ۴.[۱۲] همان، ج۶۹، ص۱۹۹.[۱۳] . وسائل الشیعه، ج۷، ص۵۰۹؛ بحارالانوار، ج۵۶، ص۳.[۱۴] . تحف العقول، ص۴۸۳.[۱۵] . وسائل الشیعه، ج۱۶، ص۲۱۱.[۱۶] . بحارالانوار، ج۷۱، ص۴۱۷.[۱۷] . همان، ج۷۵، ص۳۶۶.[۱۸] . همان، ج۷۰، ص۲۹۵.[۱۹] . همان، ج۷۵، ص۳۷۰، باب ۲۸.[۲۰] . همان.[۲۱] . همان.[۲۲] . همان، ج۷۵، ص۳۷۰، باب۲۸.[۲۳] . همان.[۲۴] . مستدرک، ج۱۵، ص۱۹۴؛ بحارالانوار، ج۷۵، ص۳۶۹، باب۲۸.[۲۵] . بحارالانوار، ج۷۱، ص۱۰۳.[۲۶] . همان، ج۷۵، ص۳۱۸، باب۲۸.[۲۷] . مستدرک، ج۲، ص۴۴۵؛ بحارالانوار، ج۷۵، ص۳۶۸، باب۲۸.[۲۸] . بحارالانوار، ج۷۵، ص۳۶۸.[۲۹] . همان، ۳۶۹.[۳۰] . همان، ص۳۷۰.[۳۱] . همان، ص۳۶۹.[۳۲] . همان، ص۳۷۹.[۳۳] . همان، ص۳۶۹.[۳۴] . همان، ص۳۷۰.[۳۵] . همان، ص۳۶۹.[۳۶] . همان، ص۳۷۹؛ اعلام الدین، ص۳۱۱.[۳۷] . بحارالانوار، ج۷۵، ص۳۶۸.[۳۸] . همان، ص۳۶۸.[۳۹] . همان، ج۶۷، ص۱۱۲.[۴۰] . تحف العقول، ص۴۵۷.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]
صفحات پیشنهادی
چهل حدیث هادوی
چهل حدیث هادوی1. یگانگی خدا لَمْ یزَلَِ اللهَ وَحْدَهُ لاشیء معه ثُمَّ خَلَقَ الاشیاء بدیعاً و اختار لِنَفْسِهِ اَحْسَنَ الاَسماءِ؛ 1 خداوند از ازل تنها بود و چیزی با او نبود. سپس اشیا را به ...
چهل حدیث هادوی1. یگانگی خدا لَمْ یزَلَِ اللهَ وَحْدَهُ لاشیء معه ثُمَّ خَلَقَ الاشیاء بدیعاً و اختار لِنَفْسِهِ اَحْسَنَ الاَسماءِ؛ 1 خداوند از ازل تنها بود و چیزی با او نبود. سپس اشیا را به ...
انتشار ويژهنامه امام هادی(ع) در موسسه تبيان
دو بخش دیگر عناوین پرتو با عنوانهای «قطعههای ادبی» دربرگیرینده بهشت سامرا، ارمغان هدایت، «دلسرودهها» شامل خورشید دهم، دارالشفای حضرت هادی(ع)، چهل حدیث هادوی و ...
دو بخش دیگر عناوین پرتو با عنوانهای «قطعههای ادبی» دربرگیرینده بهشت سامرا، ارمغان هدایت، «دلسرودهها» شامل خورشید دهم، دارالشفای حضرت هادی(ع)، چهل حدیث هادوی و ...
فروغى از دانش امام هادى (ع)
پسبه قبرمطهر نزدیك شود و چهل مرتبه تكبیربگو. ... یردكم فىایامه ویظهركم لعدله و یمكنكم فى ارضه» سرانجام حدیثبرائت و ولایترا به عنوان شعارى .... چهل حدیث هادوی ...
پسبه قبرمطهر نزدیك شود و چهل مرتبه تكبیربگو. ... یردكم فىایامه ویظهركم لعدله و یمكنكم فى ارضه» سرانجام حدیثبرائت و ولایترا به عنوان شعارى .... چهل حدیث هادوی ...
میزان اختیارات ارواح
در حديث ديگرى از اصبغ بن نباته (به ضم نون) از على عليه السلام مى- خوانيم كه روزى آنحضرت از كوفه خارج شد، و به نزديك سرزمين غرى (يعنى نجف .... چهل حدیث هادوی ...
در حديث ديگرى از اصبغ بن نباته (به ضم نون) از على عليه السلام مى- خوانيم كه روزى آنحضرت از كوفه خارج شد، و به نزديك سرزمين غرى (يعنى نجف .... چهل حدیث هادوی ...
شاعرانگی از نوع ژاپنی
جشنواره ابتكارات و خلاقيت هاي مديران مدارس ابتدايي كردستان برگزار شد · نیاز مبرم به دانلود کتاب ریاضی لیتهلد. . مطالب بعدی. چهل حدیث هادوی · پاسخ وزیر اطلاعات ...
جشنواره ابتكارات و خلاقيت هاي مديران مدارس ابتدايي كردستان برگزار شد · نیاز مبرم به دانلود کتاب ریاضی لیتهلد. . مطالب بعدی. چهل حدیث هادوی · پاسخ وزیر اطلاعات ...
طلسم شکنی در نصف جهان
نسخه شفابخش امام برای دشمن خویش · فروغى از دانش امام هادى (ع) · حجاب، راهی برای مصونیت · پاسخ وزیر اطلاعات به MI6 · چهل حدیث هادوی · شاعرانگی از نوع ژاپنی ...
نسخه شفابخش امام برای دشمن خویش · فروغى از دانش امام هادى (ع) · حجاب، راهی برای مصونیت · پاسخ وزیر اطلاعات به MI6 · چهل حدیث هادوی · شاعرانگی از نوع ژاپنی ...
حجاب، راهی برای مصونیت
چهل حدیث هادوی · شاعرانگی از نوع ژاپنی · پسندم آن چه را جانان پسندد · چگونه گول نخوریم! · خاطرات شیخ علی عراقچی · بحرانآفرینی حزب مشارکت · توقیف مردگان باغ ...
چهل حدیث هادوی · شاعرانگی از نوع ژاپنی · پسندم آن چه را جانان پسندد · چگونه گول نخوریم! · خاطرات شیخ علی عراقچی · بحرانآفرینی حزب مشارکت · توقیف مردگان باغ ...
وقتی دایی سینه خیز به زیارت رفت
روزنهاى به آفتاب · نسخه شفابخش امام برای دشمن خویش · فروغى از دانش امام هادى (ع) · حجاب، راهی برای مصونیت · پاسخ وزیر اطلاعات به MI6 · چهل حدیث هادوی ...
روزنهاى به آفتاب · نسخه شفابخش امام برای دشمن خویش · فروغى از دانش امام هادى (ع) · حجاب، راهی برای مصونیت · پاسخ وزیر اطلاعات به MI6 · چهل حدیث هادوی ...
نذر نامعلوم ادا شد!
نسخه شفابخش امام برای دشمن خویش · فروغى از دانش امام هادى (ع) · حجاب، راهی برای مصونیت · پاسخ وزیر اطلاعات به MI6 · چهل حدیث هادوی · شاعرانگی از نوع ژاپنی ...
نسخه شفابخش امام برای دشمن خویش · فروغى از دانش امام هادى (ع) · حجاب، راهی برای مصونیت · پاسخ وزیر اطلاعات به MI6 · چهل حدیث هادوی · شاعرانگی از نوع ژاپنی ...
توقیف مردگان باغ سبز تایید شد
چهل حدیث هادوی · پاسخ وزیر اطلاعات به MI6 · حجاب، راهی برای مصونیت · فروغى از دانش امام هادى (ع) · نسخه شفابخش امام برای دشمن خویش. . مطالب پیشین. حجر بن عدی، ...
چهل حدیث هادوی · پاسخ وزیر اطلاعات به MI6 · حجاب، راهی برای مصونیت · فروغى از دانش امام هادى (ع) · نسخه شفابخش امام برای دشمن خویش. . مطالب پیشین. حجر بن عدی، ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها