تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819994990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجتماع بزرگان موسيقي شكل مي‌گيرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: اجتماع بزرگان موسيقي شكل مي‌گيرد؟


ايران- فاضل جمشيدي:
تيتر هفته گذشته برخي از روزنامه‌هاي كشورمان عنواني بود كه اميد تشكيل گروه‌هايي با حضور بزرگان موسيقي چون محمدرضا شجريان، پرويز مشكاتيان، محمدرضا لطفي و حسين‌عليزاده در ايام پاييز و پايان تابستان را مي‌داد؛ خبري كه با عكس‌هاي هنرمندان همراه بود و جذاب و دلنشين.

فارغ از درصد احتمال وقوع چنين رويدادي كه به قول مسئولين خانه موسيقي در حال حاضر در حد كلام است و براي تحقق آن بايد قدم‌هاي عملي برداشت و... بايستي به اين نكته مهم توجه نماييم كه چنين اتفاقي سال‌هاي سال است كه دلخواه و منظور همه علاقه‌مندان به موسيقي ايراني و همه مسئولين دست‌اندركار موسيقي بوده و هست و اميد كه اين امر محقق شود و شب‌هاي خوبي را رقم بزند كه خاطره‌انگيز است و حداقل نفع آن همدلي هنرمندان بزرگ و ايجاد الگوي مناسبي براي هنرمندان نسل جوان خواهد بود و ايجاد انگيزه بيشتر براي تمامي موسيقي‌دانان اعم از حرفه‌اي و آماتور.اما بايد مراقب بود كه فرصت‌ها به غفلت تبديل نشود.

فرصتي كه در جريان حضور موسيقي پاپ فراهم مي‌گرديد كه در سايه آن مي‌توانستيم نقاط ضعف و قوت اين فرزند ته‌تغاري عرصه موسيقي كشور را بررسي نماييم، در هاي‌و هوي و شلوغي‌هاي گيشه وزارت كشور گم شد و غافل شديم و نتيجه‌اي به لحاظ جامعه‌شناختي نصيب جامعه ما نشد. اين اتفاق براي چنين اجتماع بزرگي هم چنانچه رخ دهد و همگان محو تماشاي آن گرديم و مدتها قبل از اجرا و مدتها پس از آن تنها به تعريف و تمجيد و حواشي آن بپردازيم و غافل شويم از پاره‌اي ضرورت‌ها، دچار همان خطاي قبلي گرديده‌ايم.

منابع مادي و مديريتي موسيقي كشور اعم از بخش دولتي و بخش خصوصي به نوعي بايستي مصروف گردد تا يك نوع توزيع عادلانه در نقاط مختلف كشور ايجاد نمايد. با گستردگي متقاضيان موسيقي در كشور و همچنين وجود گروه‌هاي مختلف حرفه‌اي و نيمه‌حرفه‌اي و آماتور مي‌توان با برنامه ريزي‌هاي بيشتر و تقسيم‌منابع و بودجه‌هاي موجود در بخش‌هاي مديريتي به يك طرح جامع و برنامه‌ريزي شده دست يافت.

قرار نيست كه همه ايران «تهران» باشد و همه «تهران» هم تالار وحدت و يا وزارت كشور و تمام موجودي موسيقي ما هم در بخش ايراني چند نفر و چند گروه و در بخش پاپ هم چند نفر و چند گروه ايضا !؟ اتفاقي كه در جشنواره موسيقي فجر و يا به صورت پراكنده در چند اتفاق هنري صورت مي‌پذيرد وچندين گروه مي‌آيند و مي‌روند و پراكنده تا رويدادي ديگر و دعوتي ديگر... مي‌توان در كنار يا به موازات برگزاري كنسرت موسيقي براي بزرگان و عطر آگين‌ كردن فضاي جامعه به موسيقي ناب و حرفه‌اي به اين مهم انديشيد و عمل كرد كه بسياري از هنرمندان حرفه‌اي ما حتي - چه رسد به هنرمندان آماتور و جوان- در آرزوي اين‌ هستند كه كسي بيايد و بنيان يك سري فعاليت‌هاي اجرايي موسيقي را بگذارد و آنان را به ميدان بكشاند.

متاسفانه دلايل مختلف اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي به ا ضافه غفلت دست‌اندركاران‌ هنري ركودي بي‌سابقه در اين بخش مهم از جامعه هنري ما برقرار كرده است، تا چه ميزان اين قلم‌ها اثر كند در دل سنگ‌ها؟!

تاريخ درج: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 09:03 تاريخ تاييد: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 10:40 تاريخ به روز رساني: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 10:36
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن