تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803854562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمارهاي مردودي دانش‌آموزان مورد تاييد نيست


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: آمارهاي مردودي دانش‌آموزان مورد تاييد نيست


عمومي- علي‌اصغر محمدي:
آمارهاي افت تحصيلي و مردودي دانش‌آموزان مورد تأييد مسئولان وزارت آموزش و پرورش نيست، حتي آماري كه معاون وزير اعلام مي‌كند.

چندي پيش علي باقرزاده، معاون آموزش و پرورش عمومي آمار مردودي دوره ابتدايي را ۷۱۰ هزار نفر اعلام كرد. وي معتقد است: آمار مردودي دوره ابتدايي با توجه به جمعيت دانش‌آموزي اين دوره رقم بسيار بالايي محسوب مي‌شود.

وزير آموزش و پرورش در يك نشست خبري در واكنش به آمار رسمي ارائه شده توسط معاون خود گفت: همكار ما جناب آقاي باقرزاده تاكنون آمارهاي مختلفي را ارائه كردند كه اين آمارها مورد تأييد نيست؛ در حقيقت يك كارشناس مي‌نشيند و چرتكه مي‌اندازد.

ديروز يكي از خبرگزاري‌ها خبري مبني بر اينكه دانش‌آموزان مناطق ۱۵ و ۴ تهران در مقايسه با دانش‌آموزان مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش تهران بيشترين مردود را داشته‌اند منتشر كرد كه مسئولان ذي‌ربط آن را رد كردند.

براساس اين گزارش، آمار نتايج امتحانات تمام پايه‌هاي ابتدايي شهر تهران در سال ۸۵-۸۶ نشان مي‌دهد كه از مجموع ۴۸۱ هزار و ۸۷۱ دانش‌آموز ابتدايي شهر تهران، يك هزار و ۷۱۷ دانش‌آموز مردود شده‌اند كه ۶۱۰ نفر از آنها را دانش‌آموزان دختر تشكيل مي‌دهند.

البته طبيعي است وقتي وزير آموزش و پرورش آمار رسمي ارائه شده توسط معاون خود را قبول ندارد، مسئولان سازمان آموزش و پرورش هم اين آمار را قبول نداشته باشند.

افت تحصيلي و مردودي دانش‌آموزان، از معضلات نظام تعليم و تربيت كشورمان است. يكي از دلايل اساسي افت تحصيلي، تجديدي و مردودي دانش‌آموزان، اضطراب و استرس است. ارائه چنين آماري آن هم در آستانه فصل امتحانات منطقي به نظر نمي رسد.

مردودي يك بيستم دانش‌آموزان

كارشناسان معتقدند سالانه يك بيستم دانش‌آموزان ايراني مردود مي‌شوند كه ضرر ۳۸۰ ميليارد توماني براي نظام آموزشي ايران به دنبال دارد.

افت تحصيلي يكي از مشكلات عمده نظام‌هاي آموزش و پروش است كه باعث زيان به امكانات دولتي و آموزشي مي‌شود. يك معلم در اين باره گفت: اين آماري كه اعلام مي شود واقعيت ندارد؛ آمار بيش از اينها ست.

به گفته او موقع تصحيح اوراق امتحاني، مديران به معلمان گوشزد مي كنند كه اوراق امتحاني را با تساهل تصحيح كنيد. معاون سابق آموزش و پرورش عمومي وزارت آموزش و پرورش‌ نيز معتقد بود آمار مردودي دانش‌آموزان پايه اول ابتدايي بالا است.

حسين احمدي با اشاره به اينكه ميزان مردودي دانش‌آموزان در دوره ابتدايي ۲.۵ درصد است‌ (۹۷.۵ درصد قبولي) گفت: اما ميزان مردودي در پايه اول ابتدايي بيش از ساير پايه هاي تحصيلي است.

به گفته وي در پايه اول چون دانش‌آموزان از محيط خانواده وارد دبستان مي شوند به دليل دوري از خانواده و تغيير محيط مقداري استرس دارند.

وي معتقد است با وجود بهبود درصد قبولي دانش‌آموزان،‌رشد سطح عمومي قيمت‌ها و خدمات، سبب شده شكست هاي تحصيلي هر ساله رقم هنگفتي خسارت به كشور وارد شود.

تاريخ درج: 22 ارديبهشت 1387 ساعت 17:00 تاريخ تاييد: 22 ارديبهشت 1387 ساعت 18:02 تاريخ به روز رساني: 22 ارديبهشت 1387 ساعت 18:00
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن