تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815675081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چالش بزرگ حزب دمكرات آمريكا در انتخابات رياست جمهوري


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: چالش بزرگ حزب دمكرات آمريكا در انتخابات رياست جمهوري
خارجي.

خانم هيلاري كلينتون پس از تحمل چندين شكست پي درپي ، با كسب يك پيروزي خيره ‌كننده در ايالت ويرجيناي غربي ، آماده خروج آبرومندانه از دور رقابتهاي مقدماتي انتخابات رياست جمهوري آمريكا مي‌شود.

شمارش اوليه آراء در ايالت ويرجيناي غربي نشان داد كه او با نتيجه ‪ ۶۷‬به ‪ ۲۶‬رقيب هم حزبي خود يعني باراك اوباما را شكست داده است .

اما اين پيروزي براي كلينتون بسيار ديرهنگام و نمادين است به گونه اي كه فقط يك معجزه مي‌تواند او را در جايگاه نامزدي حزب دمكرات در انتخابات رياست جمهوري آمريكا قرار دهد.

حتي نزديكترين ياران كلينتون نيز مي‌دانند كه براساس يك محاسبه ساده او عملا هيچ شانسي ندارد و كار براي وي تمام شده است .

بي‌جهت نيست كه حمايت‌كنندگان مالي كلينتون ازحمايت مالي او دست برداشته و وي را با ‪ ۲۰‬ميليون دلار بدهي تبليغات انتخاباتي تنها گذاشته اند.

اما چرا كار براي كلينتون تمام شده است ؟
طبق قوانين پيچيده انتخابات رياست جمهوري در آمريكا، نامزدهاي هر حزب ابتدا در درون حزب به رقابت با يكديگر مي‌پردازند تا در نهايت و طي يك روند طولاني و نفس گير، نامزد برتر به عنوان نامزد حزب معرفي شود.

در اين چارچوب ، هر حزب انتخاباتي در سراسر ايالتها برگزار مي‌كند و هر ايالت نيز داراي تعداد نماينده‌اي مشخص در گردهمايي بزرگ حزب است.

‬به عبارتي در اين گردهمايي بزرگ حزبي است كه نامزد يك حزب تعيين مي‌شود.

همانطور كه گفته شد هر ايالت داراي تعداد مشخصي نماينده است كه مجموع نمايندگان ايالتها در حزب دمكرات بيش از ‪ ۴‬هزار نفر است .

نامزدها در هر ايالت براساس ميزان آرايي كه كسب مي‌كنند ، مي‌توانند از سهم نامزدهاي آن ايالت در آن گردهمايي بزرگ حزبي برخوردار شوند.

گردهمايي بزرگ حزب دمكرات قرار است مردادماه برگزار شود.

اگر نامزدي موفق شود ‪ ۲۰۲۵‬و به روايتي ‪ ۲۰۲۴‬نماينده در آن گردهمايي بزرگ حزبي داشته باشد ، عملا جايگاه خود را به عنوان نامزد حزب تثبت كرده است .

تاكنون برخلاف حزب جمهوريخواه ، در اردوگاه دمكراتها هيچ يك از دو نامزد نتوانسته‌اند اين حد لازم را كسب كند و در نتيجه انتخابات به درازا كشيده شده است .

بر اساس اين فرمول ، اوباما تاكنون با توجه به پيروزيهايي كه در ايالتهاي اين كشور بدست آورده ، هم به لحاظ تعداد نمايندگان و هم به لحاظ شمار راي‌دهندگان به گونه‌اي از كلينتون جلو افتاده است كه با توجه به ايالتهاي باقيمانده ، جبران اين ميزان عقب ماندگي امكان پذير نيست .

البته با توجه به اينكه اوباما نتوانسته به آن حد نصاب لازم دست يابد، بازي تمام نشده است .

اما در قوانين حزب دمكرات براي چنين بن بستي هم راهكاري تعيين شده است .

در چنين بن بستي، سوپر نمايندگان به ميدان مي‌آيند.

سوپر نمايندگان كه شمار دقيق آنان در حزب دمكرات ‪ ۷۹۵‬نفر است ، متشكل از مقامهاي ارشد حزب ، سناتورها ، نمايندگان مجلس ، فرمانداران ، روساي جمهوري سابق ، وزيران و معاونان وزيران هستند.

اين سوپر نمايندگان توسط مردم و در آن پروسه انتخاباتي برگزيده نمي شوند اما وقتي در روند راي‌گيري ها بن بستي ايجاد مي‌شود، بستگي به سليقه شخصي به يكي از نامزدها راي مي‌دهند تا آن خلاء حدنصاب را جبران كنند.

با توجه به نتيجه انتخابات ويرجيناي غربي ، خانم كلينتون هم اكنون يكهزار و ‪ ۴۲۶‬نماينده در آن گردهمايي بزرگ حزب دمكرات دارد.

اوباما نيز با احتساب شكستي كه در ويرجيناي غربي متحمل شده ، داراي يكهزار و ‪ ۵۹۱‬نماينده است .

اما از ميان ‪ ۷۹۵‬سوپر نماينده ، تا سه شنبه شب به وقت نيويورك (صبح چهارشنبه به وقت تهران ) ‪ ۲۸۳‬سوپر نماينده حمايت خود را از اوباما و ‪۲۷۲‬ سوپر نماينده نيز حمايت خود را از كلينتون اعلام كرده اند.

‪ ۲۴۰‬سوپرنماينده نيز ترجيح داده‌اند فعلا سكوت كنند.

از سوي ديگر فقط سرنوشت ‪ ۱۸۹‬نماينده در آن گردهمايي بزرگ حزب دمكرات مشخص نشده كه مربوط به كرسي‌هاي پرتوريكو و چهار ايالت كنتاكي ، اورگان، مونتانا و داكوتاي جنوبي است .

نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد كه برنده بزرگ انتخابات اورگان و داكوتاي جنوبي باراك اوباما خواهد بود.

رقابت دو نامزد در كنتاكي ، مونتانا و پرتوريكو بسيار نزديك است .

انتخابات در كنتاكي براي ‪ ۵۱‬نماينده و در اورگان براي ‪ ۵۲‬نماينده ، هفته آينده برگزار مي‌شود.

پرتوريكو در انتخابات مقدماتي حزب دمكرات داراي ‪ ۵۵‬نماينده است اما ظاهرا در انتخابات سراسري، كارت الكترال ندارد.

سهم داكوتاي جنوبي نيز در گردهمايي بزرگ حزب دمكرات ، ‪ ۱۵‬نماينده است .

به عبارتي نتيجه انتخابات در اين حوزه‌هاي انتخابيه نيز نمي‌تواند بازي را به نفع يكي از اين دو نامزد تغيير دهد و اختلاف كنوني با يك عدد و رقم بيشتر همچنان حفظ خواهد شد.

عمده سوپر نمايندگاني كه تاكنون راي خود را اعلام نكرده اند، گفته اند راي آنان از آن نامزدي خواهد بود كه در پايان اين دور مقدماتي انتخابات ، بيشترين راي مردم و بيشترين نماينده را داشته باشد.

به طور طبيعي اين نامزد نيز كسي جز اوباما نخواهد بود.

شايد بي‌جهت نبود كه اوباما به جاي حضور در ويرجيناي غربي راهي ميسوري شد تا در يك ميتينگ انتخاباتي شركت كند و در آن ميتينگ نيز با ظاهرشدن در نقش نامزد حزب دمكرات ،شديدا به جان مك كين رقيب جمهوريخواه خود حمله كرد.

بر اين اساس مي‌توان گفت كه كار كلينتون عملا تمام شده است و او به پايان خط رسيده است.

اما سوال بعدي كه ممكن است پيش آيد، اين است كه چرا حزب دمكرات و نخبگان اين حزب، كلينتون را وادار نمي‌كنند تا هر چه سريعتر صحنه انتخابات درون حزبي را ترك كند تا اوباما نيز با پشتوانه حزبي ، خود را براي شكست رقيب جمهوريخواه آماده كند؟
در پاسخ مي‌توان گفت كه اين دوره از انتخابات رياست جمهوري در آمريكا و بويژه رقابت نفس گير ميان اوباما و كلينتون ، حزب دمكرات را عملا دچار يك انشعاب كرده است.

به عبارتي چالش نخست و در عين حال بزرگ در حزب دمكرات در اين دور از انتخابات ، متحد كردن هواداران حزب است و شكست رقيب جمهوريخواه در انتخابات رياست جمهوري در آبان ماه ، چالش بعدي حزب است .

اكنون بخشي از هواداران حزب دمكرات به شكل كاملا افراطي از اوباما و گروهي ديگر نيز متعصبانه از كلينتون حمايت مي‌كنند.

تا اينجاي كار براي حزب دمكرات مشكلي ايجاد نمي‌كرد اما كار پس از آن سخت شد كه نظرسنجي‌ها نشان داد هواداران هر يك از دو نامزد گفتند در صورتي كه نامزد ديگر به عنوان نامزد اصلي حزب معرفي شود نه تنها به او راي نخواهند داد بلكه ممكن است به نامزد جمهوريخواه راي دهند.

شايد همين مساله باعث شد تا حزب دمكرات به كلينتون فرصت دهد تا به رغم آشكار شدن شكستش ، به شكل آبرومندانه‌اي از دور رقابت‌ها كنار برود تا به اين ترتيب ،هوادارانش دلسرد نشوند و از حزب روي برنگردانند.

هنوز خيلي از هواداران حزب دمكرات هستند كه نمي‌خواهند به يك سياه پوست راي دهند و در عين حال بسياري از آنها مايلند به كلينتون به عنوان اولين زني كه در اين كشور پا به عرصه انتخابات رياست جمهوري گذاشته ، راي دهند.

در مقابل نيز بسياري از هواداران حزب دمكرات مايل نيستند به يك زن راي دهند و گروه عمده‌اي از سياهپوستان نيز نمي‌خواهند اين فرصت را از دست بدهند كه يك سياهپوست براي نخستين بار در تاريخ آمريكا به كرسي رياست جمهوري دست يابد.

نتيجه كنوني انتخابات نشان مي‌دهد كه گروه نخست در رسيدن به آرزوي خود ناكام مانده و در مقابل گروه دوم به آرزوي خود تا حدودي نزديك شده است.

#‪ ;۱۶۰‬چند پيروزي، هر چند ديرهنگام و نمادين مي‌تواند هواداران كلينتون را همچنان در صحنه نگه دارد و در نهايت با چند سخنراني دلجويانه چه از طرف اوباما و چه از طرف كلينتون ، آنها را در اردوگاه دمكراتها حفظ كند.

به عبارتي احتمالا تنها دليل و يا مهمترين دليلي كه تاكنون حزب دمكرات از كلينتون نخواسته با توجه به نتايج كنوني ، سريعتر از دور رقابت ها كنار بكشد، مي‌تواند همين موضوع باشد.

جان مك كين نامزد ‪ ۷۲‬ساله جمهوريخواهان هر چند نامزد ضعيف و با توجه به سياستهاي نكبت بار هشت ساله بوش ، شديدا آسيب پذير است اما تداوم شكاف كنوني ميان هواداران حزب دمكرات مي‌تواند بخت او را براي كسب رياست جمهوري آمريكا تقويت كند.

---> هواداران.ايرنا/
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن