تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816490924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شيكاگو تريبيون منتشر كرد: 8 دليل براي پيروزي اوباما در انتخابات رياست جمهوري آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شيكاگو تريبيون منتشر كرد: 8 دليل براي پيروزي اوباما در انتخابات رياست جمهوري آمريكا
خبرگزاري فارس: يك روزنامه آمريكايي در گزارشي هشت دليل براي پيروزي "باراك اوباما" نامزد حزب دموكرات در انتخابات رياست جمهوري آمريكا را منتشر كرد.


به گزارش فارس، نويسنده اين مقاله در شماره روز پنج‌شنبه روزنامه "شيكاگو تريبيون" نوشت امروز هشت دليل ارائه مي‌دهم كه چرا "باراك اوباما" ماهرانه در انتخابات پيروز خواهد شد:
1- اولين دليل اين است كه حاميان اوباما پر انرژي‌تر هستند. اوباما هر جا كه مي‌رود جمعيت زيادي را به سوي خود جذب مي‌كند و به جوانان و راي اولي‌ها به گونه‌اي انرژي مي‌بخشد كه باعث شگفتي موسسات نظرسنجي شده است كه بر مدل‌هاي مشاركت سنتي تكيه دارند. نظر سنجي اخير روزنامه يواس‌اي تودي و موسسه گالوپ نشان داد كه 74 درصد از راي‌دهندگان اوباما اعلام كرده‌اند آنها در اين دوره اشتياق بيشتري براي راي دادن نسبت به انتخابات قبلي دارند و اين در حالي است كه تنها 48 درصد راي هندگان مك‌كين چنين نظري داشتند. به نوشته اين نشريه آمريكايي حاميان اوباما به راي خود به عنوان گزينه‌اي كسل‌كننده و انتخاب بين بد و بدتر نمي‌نگرند بلكه راي خود را فرصتي محرك براي ايجاد آينده‌اي روشن‌تر مي‌پندارند.

2- دليل دوم اين است كه اوباما به طور كلي از برتري برخوردار است. در رقابت‌هاي ابتدايي كه "هيلاري كلينتون" سناتور دموكرات و رقيب پيشين اوباما وي را به چالشي بزرگ كشيد، اوباما از تمام نامزدهاي دموكرات رياست جمهوري در تاريخ آمريكا بهتر ظاهر شد. ستاد انتخاباتي وي همچنين از فناوري‌هايي مانند استفاده از نامه الكترونيك، پيامك و سايت‌هاي انجمن‌هاي اجتماعي براي حفظ ارتباط با حاميان خود و ترغيب آنان در شركت در نظرسنجي‌ها به شكل قابل توجهي استفاده كرده است.

3- سومين دليل اين است كه اوباما در امور رسانه‌هايي مانند راديو و تلويزيون نيز از برتري برخوردار است. اوباما چنان از پشتوانه مالي برخوردار است كه قادر بوده است در راديو و تلويزيون با تبليغات مك‌كين بر ضد خود مقابله كرده و عليه مك‌كين حملاتي انجام دهد.
به نوشته شيكاگوتريبيون تنها قدرت مالي دليل برتري وي نبوده است بلكه تصميم وي براي پاسخ سريع و كوبنده در درون فضاي خبري نيز عامل مهمي محسوب مي‌شود.

4- دليل چهارم اين است كه مك‌كين محبوبيت خود را از دست داده است. بله وي مردي دمدمي مزاج است كه در لحظات حساس تحت لواي حزب آشوب زده [جمهوريخواه] فعاليت كرده است.
اين روزنامه آمريكايي مي‌افزايد: به نظر مي‌رسد حملات فراوان مك‌كين به شخصيت اوباما يا به نهادهاي وابسته به اوباما تلاشي است براي انحراف موضوع از امور با اهميت. مك‌كين در نهايت با سياست مالياتي محافظه‌كارانه و برچسب سوسياليست زدن به اوباما به صورت نااميدانه براي پيروزي در انتخابات تلاش مي‌كند.

5- پنجمين دليل اين است كه "سارا پالين" معاون مك‌كين به فاجعه‌اي از ايالت آلاسكا تبديل شد. به طور قطع مورخان تصميم مك‌كين براي انتخاب يك فرماندار تازه‌كار از يك ايالت كم‌جمعيت را به عنوان بزرگترين خطاي وي محسوب خواهند كرد.
شيكاگو تريبيون تاكيد مي‌كند: اقدام ترسناك مك‌كين در انتخاب پالين به زعم "كالين پاول" وزير امور خارجه اسبق آمريكا، روشنفكران رده بالاي محافظه‌كار و شماري از سرمقاله‌هاي روزنامه‌ها به عنوان دليلي براي حمايت از اوباما عنوان شد.

6- ششمين دليل اين است كه اوباما خونسردي خود را از دست نداد. مورخان همچنين به اين امر اشاره خواهند كرد كه ستاد انتخاباتي اوباما به مجموعه‌اي از پيام‌هاي "تغيير" نسبتا ساده‌اي بسنده كرد و اين در حالي است كه ستاد مك‌كين سعي كرده است به حفظ موضوعات جديد بپردازد.
اين نشريه آمريكايي در ادامه نوشت: پيوستگي در پيام‌هاي ستاد اوباما در تعادل فكري خود اوباما منعكس شد بويژه در مناظره‌ها كه اوباما بيشتر شبيه روساي جمهور بود تا مك‌كين با لبخند تصنعي و حالتي عصباني.

7- هفتمين دليل شيكاگو تريبيون اين است كه مك‌كين قادر به مبارزه با بادهاي مخالف دولت "جرج بوش" رئيس جمهوري آمريكا نبوده است. مهم نيست كه مك‌كين چندين بار بوش را "كله شق" لقب داده است اما با اين وجود نيز وي نمي‌تواند از رئيس جمهوري به شدت منفور آمريكا [بوش] براي كسب محبوبيت در ميان راي دهندگاني كه مشتاق رهبري جديد هستند، فاصله بگيرد.

8- دليل هشتم براي پيروزي اوباما در انتخابات رياست جمهوري آمريكا اين است كه اوباما از بخت خوبي برخوردار بوده است. رويدادها در تمام سال در مواردي چون تروريسم و امور امنيت ملي كه مك‌كين در آن توانايي داشت،‌ نسبتا به آرامي پيش رفت. و از سوي ديگر بحران بزرگ مالي نه تنها به عنوان يكي از نقاط قوت اوباما به حساب آمد بلكه باعث شد مك‌كين در مواجه با يك چالش ناگهاني نسنجيده و غيرمصمم به نظر برسد.
نويسنده اين مقاله در پايان تاكيد مي‌كند كه موارد فوق يك طعنه يا تضمين نيست بلكه انتظار دارد خوش‌شانسي نيز دستكم شب سه‌شنبه [شب انتخابات] وجود داشته باشد.
انتهاي پيام/.
 جمعه 10 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن