تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816720757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كهنه حصار ، سرزمين زخمهاي كهنه در حصار سرد دردمندي (‪ ۳‬و پاياني)


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: "كهنه حصار" ، سرزمين زخمهاي كهنه در حصار سرد دردمندي (‪ ۳‬و پاياني)
داخلي. اجتماعي. كهنه‌حصار.

رييس آموزش و پرورش گل‌تپه نيز گفت: نبود راه روستايي مناسب منجر به اين شده كه دانش‌آموزان نواحي روستايي به ويژه دختران از تحصيلات مقاطع راهنمايي و دبيرستان باز بمانند.

"علي زارعي"، افزود : هم‌اكنون ‪ ۷۰‬درصد جاده‌هاي روستايي منطقه خاكي است و پراكندگي روستاها و نبود راه‌هاي ارتباطي دسترسي به بخش و مركز شهرستان براي ادامه تحصيل را دشوار تر كرده است.

وي اظهار داشت: خانواده‌هاي روستاييان كهنه حصار به دليل نبود درآمد كافي قادر به ادامه تحصيل فرزندان خود نيستند.

وي ادامه داد: به دانش‌آموزان به ويژه دختران اجازه داده نمي‌شود كه به دليل دوري راه از روستاهاي اطراف به بخش گل تپه براي ادامه تحصيل بيايند.

وي گفت: يكي از بحثهاي مهم در توسعه روستاها برخورداري از وجود افراد تحصيلكرده است كه نبود اين امكان روند توسعه مناطق را دشوارتر كرده است.

وي با اشاره به ‪ ۵۷‬دانش آموز در حال تحصيل در مقطع ابتدايي در روستاهاي كهنه‌حصار و آق بلاق مرشد افزود: هم‌اكنون ‪۷۰‬نفر از دانش‌آموزان اين دو روستا در مقاطع راهنمايي و متوسطه در گل تپه مشغول تحصيل هستند كه دوري راه مشكلات آنها را زيادتر كرده است.

به گفته وي هم‌اكنون در سطح منطقه ‪ ۴۹‬مدرسه ابتدايي، ‪۱۸‬مدرسه راهنمايي و هفت دبيرستان وجود دارد كه دو مورد از اينها ضميمه‌اي با مقطع راهنمايي است.

در هر كدام از روستاهاي كهنه حصار و آق بلاق مرشد تنها يك مدرسه ابتدايي وجود دارد.

يكي از دهياران منطقه گفت: وضعيت بهداشتي مدارس ابتدايي روستاهاي تابعه گل تپه بسيار نامناسب بوده به طوري كه دانش‌آموزان براي رفع نياز خود و استفاده از سرويسهاي بهداشتي بايد مسافتي از مدرسه تا آنجا را طي كنند.

وي از اعلام آمادگي يك خير براي ساخت يك مدرسه در روستاي آق بلاق مرشد براي تحت پوشش بردن دانش آموزان اين روستا، كهنه حصار و روستاهاي همجوار خبر داد.

وي گفت: در صورتي كه تعداد دانش‌آموزان به حد نصاب برسد امكان تحصيل دانش‌آموزان در مقطع راهنمايي نيز در آن ميسر خواهد شد.

"جواد زارعي"، از اعضاي شوراي اسلامي روستاي كهنه حصار نيز با اشاره به خشكسالي امسال خواستار اعطاي مجوز حفر چاه و تمديد مدت زمان بازپرداخت تسهيلات اعطايي به كشاورزان منطقه در جبران خسارتهاي وارده شد.

وي بر ضرورت ايجاد كارخانه و واحدهاي صنعتي با توجه به فرآورده‌هاي دامي و باغي اهالي در روستاي كهنه حصار تاكيد كرد.

وي گفت: مردم روستا انتظار دارند تا دو سال آينده شاهد تحول در روستا با اجراي مصوبات و عمل به وعده‌هاي داده شده باشند.

وي با بيان اين كه ‪ ۷۵‬درصد راه روستايي كهنه حصار آسفالته نيست خواستار تسريع در بهبود وضعيت راه‌هاي ارتباطي روستا شد.

"مجيد خدابنده‌لو"، هم كه چند سالي در روستاي كهنه حصار به تدريس مشغول بوده گفت: يكي از مشكلات دانش‌آموزان روستاي كهنه حصار ديدي سنتي حاكم بر خانواده‌ها است كه از ادامه تحصيل فرزندانشان به ويژه دختران جلوگيري مي كنند.

وي افزود: آنان معتقدند كه تحصيلات فرزندانشان تا مقطع ابتدايي كافي است و بايد در امورات ديگر در كنار خانواده مشغول باشند.

وي اظهار داشت: برخي خانواده‌ها هم كه نگران تحصيل فرزندانشان بودند از روستا مهاجرت كرده‌اند.

به منظور اجرايي كردن تاكيدهاي رييس جمهور وهيات دولت در ديدار از اين روستا وهمچنين ديگر مناطق محروم استان شماري از مسوولان اجرايي همدان در مسجد اين روستا گرد هم آمدند تا علاوه بر پيگيري روند اين مصوبات درخواستهاي مردم از دكتر "محمود احمدي‌نژاد"، را بررسي كنند.

معاون عمراني استاندار همدان در اين نشست با اشاره به تخصيص ‪۴۰‬درصد اعتبارات عمراني استانها به مناطق محروم و روستايي ، آسفالت ‪۱۲۰‬كيلومتر راه روستايي در كبودراهنگ را از مهمترين اقدامهاي دولت نهم برشمرد.

سيد "حسن موسوي"، افزود: تمام مناطق روستايي بايد تا پايان تابستان امسال از مزيت تلفن خانگي بهره مند شوند كه كهنه حصار نيز از آن برخوردار خواهد شد.

وي حضور سرزده رييس جمهوري در جمع مردم روستاي كهنه حصار را نمادين خواند و بر تلاش موثر مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي در اجراي‌مصوبات رييس جمهوري در اين روستا تاكيد كرد.

وي خواست: دستگاه‌هاي اجرايي برنامه‌هاي عملياتي را سريعتر در ارتباط با قولهايي كه داده شده اجرايي و آغاز كنند.

وي اجراي برخي از مصوبات را نيازمند كار كارشناسي دانست و افزود: امسال كاربهسازي روستاي كهنه حصار كه آغاز شده بايد به يك مرحله‌اي برسد تا عمليات آبرساني به روستا آغاز شود.

وي بر لزوم لايروبي قنات روستا كه تنها قنات موجود در اين منطقه است تاكيد كرد و اظهار داشت: جهاد كشاورزي لازم است هزينه لازم براي اين كار را برآورد و كار كارشناسي در اين رابطه انجام دهد.

معاون عمراني استاندار همدان گفت: مانعي براي تخصيص اعتبار لازم براي اين كار وجود ندارد كه به محض اتمام كار كارشناسي و برآورد هزينه اختصاص خواهد يافت.

موسوي ادامه داد: كار احداث استخر براي ذخيره آب مور نياز كشاورزي نيز پس از انجام كارشناسي عملياتي خواهد شد.

وي به پيگيري اختلاف اراضي با برخي مالكان توسط فرماندار نيز اشاره كرد و گفت: اين كار حقوقي و قضايياست كه ارتباط زيادي به دولت ندارد و بايد بخشدار اين موضوع را رسيدگي و پيگيري كند.

وي همچنين از زير پوشش تلفن همراه رفتن تمامي منطقه خبر داد و افزود:
تا پايان امسال ديگر مشكل آنتن دهي در منطقه را وجود نخواهد داشت.

وي از صدا و سيما هم خواست تا براي زير پوشش شبكه‌هاي تلويزيوني بردن روستاي كهنه حصار نيز اقدام لازم را صورت دهد.

وي بر لزوم سركشي پزشك به روستاي كهنه حصار تاكيد و از بخشدار خواست علاوه بر پيگيري اين مساله نسبت به آغاز احداث خانه بهداشت روستا اقدام كند.

معاون عمراني استاندار همدان گفت: وجود خانه بهداشت در روستاي كهنه حصار ضروري است.

وي از بنياد شهيد خواست طرح ساماندهي گلزار شهداي كهنه حصارامسال آماده و وارد مرحله اجرايي شود.

وي ادامه داد: در آسفالت راه‌هاي ارتباطي روستا نيز امسال ‪ ۱۵‬كيلومتر مسير روستاي "كيتو" تا روستاي "قهورد" آسفالت مي‌شود و در قالب پروژه‌هاي ملي آسفالت مابقي جاده تا روستاي كنه حصار مذاكره شده و كارهاي مطالعاتي انجام مي‌شود.

وي كهنه حصار را محروم‌ترين روستاي استان همدان دانست و بر لزوم تسريع در اجراي مصوبات تاكيد كرد.

منتخب مردم بهار و كبودراهنگ در مجلس هشتم نيز از ارجاع مشكلات مردم روستاي كهنه‌حصار به دستگاه‌هاي مرتبط در بخشهاي مختلف از هفتم خرداد امسال خبر داد.

"عيسي جعفري"، افزود: هرگز در طول تاريخ چنين اتفاقي نيفتاده بود كه رييس جمهور كشوري در يك روستاي دور افتاده با مردم آن روستا ديدار، با مشكلاتشان آشنا و با اهالي نان و پنيري بخورد.

وي ديدار از مناطق محروم را از دستاوردهاي بزرگ نظام برشمرد و با تقدير از اين حركت افزود: حضور سرزده رييس جمهوري در جمع مردم روستاي كهنه حصار يك چيز به ياد ماندني بود.

وي اين اقدام را مشابه اتفاقهاي اوايل انقلاب خواند و گفت: با اين گونه حركتها فرهنگ بسيجي زنده شد و به اين كه در جامعه‌اي با چنين حسن رفتاري از سوي مسوولان و دولتمردان آن زندگي مي‌كنم افتخار مي‌كنيم.

وي به ديدار خود با مسوول امور مناطق محروم وزارت كشور اشاره كرد و اظهار اميدواري كرد: قولهاي داده شده به مردم روستاي كهنه حصار در طول يك سال اجرا و با تدابير خود مديران استاني به سمت عملياتي شدن پيش روند.

همچنين فرماندار كبودراهنگ با اشاره به افزايش ‪۴۵‬درصدي اعتبارات تملك دارايي شهرستان گفت: با عنابت به بحث عدالت گستري، مناطقي كه از توسعه و پيشرفت باز مانده‌اند به اين سمت سوق داده شده و كهنه حصار به عنوان سمبل مناطق محروم مورد توجه قرار گرفته است.

"حسن قهرماني‌مطلق"، افزود: در چارچوب سفر رييس جمهوري به دنبال افزايش درآمد روستاييان بوده و آمادگي اين وجود دارد كه با معرفي سرمايه‌گذاران بخش خصوصي را به اشتغالزايي در منطقه تشويق كنيم.

وي از موافقت سازمان بازرگاني براي برپا كردن ‪ ۵۰‬دار قالي ابريشم در روستاي كهنه حصار خبر داد و افزود: به دنبال ايجاد فضا و تامين امكانات ورزشي براي پر كردن اوقات فراغت جوانان روستا هستيم.

وي در عين حال به اختصاص دو ميليارد ريال براي احداث سد "قهورد" در سال گذشته اشاره كرد و گفت: امسال هشت ميليارد ريال ديگر براي اين كار در نظر گرفته شده كه با وجود ناكافي بودن اميد مي‌رود در بهره‌برداري به موقع آن تاثيرگذار باشد.

مدير آب و خاك سازمان جهاد كشاورزي همدان، گفت: در سال جاري براي لايروبي قنات آب روستا اعتبار كنار گذاشته شده و قرارداد در مرحله نهايي شدن است.

"ملك‌مراد غياثوند"،افزود: نقشه برداري استخر ذخيره آب كشاورزي نيز انجام و پس از اعلام اعتبار اجرايي خواهد شد.

"محمد طاهري"، معاون نگهداري و بهره‌برداري شركت مخابرات همدان اظهار داشت: هم‌اكنون يكصد روستا در استان همدان مجهز به سامانه تلفن همراه بوده و در مرحله دوم ‪۷۳‬روستا كه كهنه حصار هم از جمله آنها است از اين مزيت بهره‌مند مي‌شود.

مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي همدان گفت: در زمان حاضر دو هفته است كار نقشه‌برداري عمليات بهسازي روستاي كهنه حصار در دست انجام بوده و در مرحله اول در يك كيلومتر عمليات بهسازي انجام و مابقي كار در مرحله بعدي پيش بيني شده است.

"حسن ظفري"، يادآوري كرد: از يك هزار و ‪ ۵۸‬روستاي داراي سكنه استان همدان، فاز اول بهسازي در ‪ ۲۷۱‬روستا آغاز شده و با تامين اعتبار فاز دوم كار عملياتي خواهد شد.

وي از در نظر گرفتن تسهيلات ويژه براي روستاي كهنه حصار در امر بسهازي و مقاوم‌سازي خانه‌هاي روستايي خبر داد.

"حميد بهرامند"، معاون راه روستايي راه و ترابري همدان، نيز خاطرنشان كرد:براي آسفالت راه روستايي قرار شده با جابجايي اعتبارات عمليات آسفالت راه روستاي كهنه حصار انجام شود.

روستاي كهنه حصار عصر پنجم ارديبهشت امسال ميزبان رييس جمهوري بود.

اين روستا در ‪۱۳۰‬كيلومتري شهر همدان در بخش گل تپه شهرستان كبودراهنگ واقع است.ك/‪۴‬
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن