واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: ساخت یک فضای خارجی واقعی PeeJay 19 مهر 1389, 18:09خب اول سلام عرض می کنم خدمت دوستان عزیز والا من هرچی سرچ کردم چیزی تو این زمینه نیافتم در نتیجه این تاپیک رو ساختم تا اساتید محترم کمک کنن ، از مدیر محترم هم می خوام که اکه جای این تاپیک اشتباه هست راهنمایی کنن . موضوع اینه که من همیشه در ساخت یعنی رندر یک فضای خارجی شهری مشکل دارم . میخوام که راهنمایی کنید در مورد نکاتی که باید رعایت بشه . البته لان وقت نیست اما حتما چندتا از کارام رو میزارم که دقیقا مشخص بشه که منظورم چیه . اما موضوع اینه که چه جوری میشه خیابونها ، ساختمانهای پشتی و کلا فضای بکگراند یک ساختمان و نور های لازم و همینطور افکتهای لازم برای نور خورشید مثل ray وغیره را باهم هماهنک کرد که فضا واقعی به نظر برسه . خب مشکل اصلی من اینه که همیشه مجبورم مقدار زیادی از فضا رو بسازم اما بازم اون جیزی که میخوام نمیشه و مجبورم برم سر پروژه بعدی . یعنی مثلا تکنیکی یا پلاگینی باشه که فضای دور رو بهت بده . البته برای خیلی از آبجکتها از RPC استفاده میکنم . آیا آموزش کاملی وجود داره ؟ استفاده از فتوشاپ خیلی مهمه (کار با فتوشاپو بلدم ولی نمیدونم چه جوری ازش استفاده کنم) m3d 19 مهر 1389, 18:44سلام . به نظر من بسته به نو کارتون اگر دوربین ثابت باشه یعنی چرخش تو صحنه نداشته باشه بهترین روش استفاده از تکنیک mat painting هست که در واقع به زبان خودمونی همون عکس ثابت بک گراندی هست که از طریق ترکیب تصاویر واقعی و اعمال تغییرات اونها در فتوشاپ بدست میاد . البته این تکنیک فراتر از این حرفاست . بطور مثال شما از یه دورنمای شهری مثلا از روی بام یه برج یه عکس بگیر بعد او رو در بک گراند کارت قرار بده و آبجکتهای جلوی دوربین رو بطور تری دی بساز نور رو هم با بالا پایین کردن کنتراست و تغیرات رنگ تو برنامه فتوشاپ بهینه کن. برای محیط مکس یا مایا هم از یه موتور رندر مثل منتال ری و نورهای اسکی لایت و دی لایت استفاده کن . کار سختی نیست . کلا شما باید یه سری سورسهای تصویری واقعی از دورنمای شهری داشته باشی تا بهتر بطونین کار کمپوزیت نهایی رو بسازید . در پایان همیشه از یه لایه مه ملایم هم در دورنمای فایل سه بعدیتون استفاده کنید Ultra 3D 20 مهر 1389, 10:16شما اگه می خوای کارت حرفه ای و طبیعی باشه نباید از RPC استفاده کنید ! GI رو RPC ها تاثیر نمی زاره و کار رو خراب می کنه ... متریال دهی خیلی مهمه ... تکسچر ساختمان ها unwrap شده و دقیق باشه و از متریال های composite استفاده بشه مدل ساختمان ها و تنوع آن ها هم خیلی مهمه ... شاید بگی کار رو سنگین می کنه ولی تو مدلینگ لازم نیست جزئیات بالای مدل بدی! جزئیات با نرمال مپ ها و تکسچر های unwrap شده اده می شه تنظیمات نور پردازی با منتال ری برای محیط خارجی سخته ! ... یکمی باید تجربه و مهارت دشاته باشی تا شفاف و طبیعی بشه در کل آموزش های زیادی برای این مبحث از شرکت هایی مثل Gnomon هست که لینک دانلودش تو قسمت دانلود 3 بعدی هست تو فروشگاه های آنلاین هم می فروشن PeeJay 21 مهر 1389, 09:37من واقعا ممنونم از توجهی کردید . فک کنم اگه یه چندتا کار بزارم همه چی حل میشه . یه موضوع هم هست اینکه من اگه از RPC استفاده نکنم که سیستم منفجر میشه . البته مشخصاتشم خوبه هنوز . راستی اگه یه لینکی یا اگه همینجا آموزشی از قبل بوده در مورد mat painting ممنون میشم. شرمنده عکسها همه زیره 300 ه ولی خیلی طول میکشه تا لود بشه . m3d 21 مهر 1389, 12:29سلام . این لینکها رو ببین : البته من نمیدونستم بیشتر برا کار معماری میخواین چون مت پینتینگ بیشتر برای طراحی چشم اندازهای دور دست تو فیلم و رئال انیمیشنه ولی برا معماری هم خیلی خوبه اگه خوب یاد بگیرید PeeJay 21 مهر 1389, 15:37آقا ممنون اینا خوب بود ، فهمیدم چیو میگی ، اما من بیشتر دوست دارم که توی مکس و با استفاده از افکهای مکس این اتفاق بیفته ؛ آیا شدنیه ؟ چون من رشتم معماریه و میخوام که به صورت واقعی محاسبه بشه این اتفاقات ، چون با فتوشاپ تقریبا همش ذهنی هست . راستی لطفا ایرادهای کارهام رو اگه بگین . واینکه الان تو همین عکسی که گذاشتم این افکت خورشید رو چه جوری میشه توی مکس همین طوری ایجاد کرد . (البطه کار با افکتهای نور رو بلدم ولی این جوری واقعی نمیشه ) m3d 21 مهر 1389, 20:33انصافا از نظر نور کارهاتون عالیه میتونم بپرسم دقیقا چه تنظیماتی برای منتال ری انجام دادین؟ من تو یه صحنه بد جوری لنگ موندم برای نور خارجی . هر تنظیماتی برای منتال میزارم خوب در نمیاد و صحنهی نهایی هم نویز و لکه داره . کلا چند تا نور تو همین صحنه ها گذاشتین و از چه نوعی؟ اون افکتهای وری رو میتونین تو قسمت video post مکس ایجاد کنید . جلوه های مربوط به لنز و نوره. یه راه ساده تر اینه که از کی بورد کلید 8 رو بزنی(نامبر 8) بعد تب effects بعد add بعد lens effect . حالا از دو کادر مربعی که یکیش یه لیسته گزینهی glow رو دابل کلیک کن. حالا کمی پایین تر گزینه ی pick light رو بزن بعد یه نور omni رو که تو صحنه کار گذاشتی تو موقعیت خورشید رو کلیک کن. بعد از رندر یه حاله ی نورای مثل افکت خورشید دور نورت ایجاد میشه Ultra 3D 22 مهر 1389, 00:06کارای خوبی داری ... برای معماری کافیه برای بقیه باید یک سری تکنیک ها رو به کار ببری ... مثلا ً زاویه دوربینت رو جوری تنظیم کن که جاهایی که کار نکردی ، دیده نشه و یا با متپینتیگ پوشش داده بشه تنظیم نورت برای منتال ری خیلی خوبه ... اکثزا ً تو منتا ری تو صحنه های خارجی (روز) رندر ها مات و کدر هستند و رنگ های جالبی ندارن فقط یک چیز دیگه ، می تونستی برای اون استخر پشت بام کاراکتر نزاری:wink: PeeJay 24 مهر 1389, 10:15آقا ممنون از تعریفتون ولی موضوع اینه که این کارا با Vray رندر شده . :shock: نور هم فقط یدونه نور spot بزرگ گذاشتم . همین . کاربا همون افکتهای معمولیه مکس رو کاملا بلدم ولی بازم اونجوری که واقعی بشه نیست . راستی این پیوند دومی که گذاشتم که یه شهر از بالاست کاره من نیست ، نکنه از اون تعریف کردید ؟ PeeJay 26 مهر 1389, 14:56چی شد آقا دیگه هیچکی نیس که کمکی بکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟:sad: :sad: سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 550]