واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: نمای خارجی hessam arch 15 مرداد 1389, 20:54کاری که اینجا گذاشتم پروژه اجرایی 5 طبقه در شهر گرگان هست . .طراحی معماریشم با خودم بود . نظر و انتقاد یادتون نره render vray time : 30 min ram : 2 G VGA : 1G , 9700 htz () () kamifa 1986 16 مرداد 1389, 07:56مدل خوبه ولي متريال و نورپردازي خيلي جاي كار داره موفق باشي AREF 16 مرداد 1389, 09:16سلام.ورودتون به این سایت رو خیر مقدم میگم نقاط قوت 1-به لحاظ طراحی معماری خوب تونستین با حجم ها بازی کنین.اما باید ببینیم هدفتون چی بوده.لطفا توضیح بدین.چون قرار نیست اینجا فقط مکس کار کنیم بلکه از دوستان اطلاعات هم بدست بیاریم. نقد 1- از تنظیمات مکس عکس بگیرین تا براتون ادیت کنم. اگر دوست دارین این تنظیمات رو اعمال کنین () () () 2-متریال ها بد نشدن اما کار بی روحه.چون آسمون درخت آدم نداره و هیچ رفلکتی توی پنجره ها نیست. از دوربین وی ری(Vray Physycal Camera) چقدر میدونید؟ hessam arch 16 مرداد 1389, 12:15ممنون از نظراتت خوبتون ( aref - kamifa ) اقا عارف عزیز ، من در اون حدی نیستم که بهتون چیزی یاد بدم ولی اصول کلی در معماری و طراحی نما هست که سعی کردم رعایتش کنم . 1 - ( اقلیم ) سایتم نزدیک جنگل بود و شمالی به خاطر همین سعی کردم که از پنجره های بیشتری استفاده کنم که هم view خوبی داشته باشه و هم نورگیری .. 2 - امروزه در طراحی نما سعی میشه که چه در جهت افق و چه در جهت عمود نما تقارن نداشته باشه که من سعی کردم تا حدودی این کارو انجام بدم 3 - بازی با احجام و ترکیب خطوط منحنی و شکسته به گونه ای که با هم هارمونی داشته باشن 4 - عدم استفاده از تراسهایی با فرمهای ساده . . 5 - برای یکپارچکی تراس و کمتر جلوه دادن فضای خالی نما از خطوطی عمودی ( الومینیوم کامپوزیت مشکی ) استفاده کردم و . . . و اما در مورد vray همونطور که فکر کنم حدس زده باشین من تازه وی ری رو یاد گرفتم و زیاد تنظیمات رو نمیدونم مثلا نور sunlight رو فقط با کم و زیاد کردن شدت گذاشتم یا vray camera بدون هیچ تنظیمی قرار دام ... نمیدونم چرا واسه اسمون عکسی میزارم تمام صحنه سفید میشه .. رندر گرفتن حجمهایی که به صورت عمودی کشیده شدن یکم واسم سخته چون اطرافش زیاد خالی میمونه این تنظیناتی که گذاشتین رو اعمال میکنم ببینم چه نتیجه ای میده.. بازم مرسی از راهنماییهاتون .. :rose: AREF 16 مرداد 1389, 13:03مرسی از مطالب مفید در باره نما. شما منابع نور خودتون رو پاک کنین. یه Direct ساده بسازین.سایه رو Vray Shadow بدین.رنگشم یه کوچولو به سمت زرد آفتاب ببرین. عین عکس تمام تنظیمات رو اعمال کنین.بعدا بهتون یاد میدم چجوری دوربین وی ری رو تنظیم کنین.اگه میشه 1 رندر ساده از روبروی نما هم بدین.مرسی. hmv-ray 16 مرداد 1389, 13:15ممنون از نظراتت خوبتون ( aref - kamifa ) اقا عارف عزیز ، من در اون حدی نیستم که بهتون چیزی یاد بدم ولی اصول کلی در معماری و طراحی نما هست که سعی کردم رعایتش کنم . 1 - ( اقلیم ) سایتم نزدیک جنگل بود و شمالی به خاطر همین سعی کردم که از پنجره های بیشتری استفاده کنم که هم view خوبی داشته باشه و هم نورگیری .. 2 - امروزه در طراحی نما سعی میشه که چه در جهت افق و چه در جهت عمود نما تقارن نداشته باشه که من سعی کردم تا حدودی این کارو انجام بدم 3 - بازی با احجام و ترکیب خطوط منحنی و شکسته به گونه ای که با هم هارمونی داشته باشن 4 - عدم استفاده از تراسهایی با فرمهای ساده . . 5 - برای یکپارچکی تراس و کمتر جلوه دادن فضای خالی نما از خطوطی عمودی ( الومینیوم کامپوزیت مشکی ) استفاده کردم و . . . و اما در مورد vray همونطور که فکر کنم حدس زده باشین من تازه وی ری رو یاد گرفتم و زیاد تنظیمات رو نمیدونم مثلا نور sunlight رو فقط با کم و زیاد کردن شدت گذاشتم یا vray camera بدون هیچ تنظیمی قرار دام ... نمیدونم چرا واسه اسمون عکسی میزارم تمام صحنه سفید میشه .. رندر گرفتن حجمهایی که به صورت عمودی کشیده شدن یکم واسم سخته چون اطرافش زیاد خالی میمونه این تنظیناتی که گذاشتین رو اعمال میکنم ببینم چه نتیجه ای میده.. بازم مرسی از راهنماییهاتون .. :rose: سلام دوست عزیز با نظراتت راجع به طراحی تا حدودی موافقم قصد جسارت ندارم ولی شما خیلی موفق نبودی تو ترکیب احجام و بازی با صفحه و خط یه جاهایی نیاز هست که continue surface استفاده کنی که عالی میشه تو نما اینارو ببین در مورد آسمونتم اگه از vrysky استفاده میکنی از پنجره enviroment باید drag کنی تو یکی از باکسای متریال بعد اونجا روی none منبع نورتو مشخص کنی با sun intensity multiplier شدتشو تنظیم کنی که همزمان باید با تنظیمات دوربینت بازی کنی که به اون چیزی که میخوای برسی اگرم میخوای map بدی من پیشنهاد میکنم یه plane بذاری پشت صحنه map رو با vraylight mtl بدی که شدت نورشو بتونی تنظیم کنی. hessam arch 16 مرداد 1389, 13:46:wink: با این عکسایی که دیدم دپرس شدم :green: مرسی داداش بابت نظرات خوبت .. مطمئنا اگه چنین نقدایی نباشه که کسی نمیتونه پیشرفت کنه .. من تازه ترم 6 معماری میخونم و خیلی کار داره به شما و خلق همچین طراحی هایی برسم ولی سعی میکنم نکاتی رو که گفتی رو تو کارای بعدیم ارائه بدم . . در مورد نکاتی هم که در مورد تنظیمات vray گفتی هم ممنون ... سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2625]