واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: چند سوال اساسی CG-Student 25 تير 1389, 17:31سلام کار این کادر چیه ؟ از منوی Edit گزینه Preferences سپس Previews این OpenGL چیکارست ؟ البته یه توضیح هم در مورد بقیه گزینه ها می خواستم . ممنون روی null Object چقدر میشه مانور داد . من فقط اینو متوجه شدم که یه Shape بهش Parent کنیم و وقتی null Object تکون میدیم Shape هم تکون میخوره . !!!!!!!!!!!!!!!!! سوال سوم . این مسیرو دنبال کنید . Layer - Transform - Orient Toward Camera با Orient کردن یک شیء میشه اونو در مسیر حرکت به سمت مقصد تغییر حالت بدیم . مثلا یه فلشو orient می کنیم تا در مسیری که انیمیت شده مقصدو نشون بده . درست گفتم ؟ حالا Orient Toward camera چیکار می کنه ؟؟؟ shirani 25 تير 1389, 18:191 برای نمایش پریو اگه کارت گرافیکتن ساپورت کنه پریویو بدون مشکل نشون داده میشه ( به قول معروف رئل تایم ) 2 ممکن شما 10 تا ابجکت بخوایید هم زمان با هم تکون بدید که با ایجاد یک نال ابجکت همه را لینک میکنی و یا برای حرکت بهتر و دقیقتر مثلاً یک دوربین از اون استفاده میکنی 3 موقعی که لایه 3 بعدی تون فعال میشه اون هم فعال میشه برای چرخش در حول محورهای مختلف CG-Student 25 تير 1389, 19:36ممنون دوست عزیز جوابا مختصر بودن ! اگه امکانش هست یه خورده مفصل تر جواب بدین hoomanchoorook 25 تير 1389, 22:38ببین دوست عزیز open GL یک قابلیت کارت گرافیک هست که بعضی از کارتهای گرافیک داره و وقتی پروژه سنگین میشه رندر گرفتن طول میکشه. اگه این گزینه را فعال کنی previwe سریعتر میشه. در حقیقت این خاصیت بجای درگیر کردن کامپیوتر برای previwe از خود کارت گرافیک استفاده می کنه. در مورد سوال دوم هم که دوست عزیزم گفتن. کلا شما اگه یک null object داشته باشی حرکت اشیاء رو خیلی راحتتر میتونی انجام بدی. اگه دوربین رو بهش لیکن بدی حرکتش رو خیلی ساده تر می تونی کنترل کنی. در مورد سوال آخر البته اگر به دوستمون بی احترامی نشه فکر کنم اشتباه جواب دادن. البته شاید من منظورشون رو نفهمیده باشم. ولی چیزی که من در مورد این گزینه می دونم اینه که وقتی یک لایه سه بعدی باشه و یک دوربین داشته باشیم. حالا وقتی دوربین حرکت بکنه و این گزینه برای لایه فعال باشه این لایه در حین حرکت دورین با دوربین همسو میشه. یعنی مثلا اگه لایه ما تصویر یک آدمه. با چرخش دوربین به دور این شخص در تمام فریمها صورت شخص رو به دوربین می مونه. برای بهتر فهمیدن کار این گزینه یک comp جدید بساز بعدش یک لایه درست کن و یک دوربین. لایه را سه بعدی کن بعدش این گزینه رو برای اون فعال کن. حالا دوربین رو دورش بچرخون. اگه می خوای ببینی چه اتفاقی میفته بهترین حالت اینه که 2 view کنی و نمای کناریش نمای بالا باشه. از نمای بالا ببین برای لایه چه اتفاقی میفته. باز هم از دوست خوبم معذرت خواهی می کنم. shirani 25 تير 1389, 23:49در مورد سوال آخر البته اگر به دوستمون بی احترامی نشه فکر کنم اشتباه جواب دادن. البته شاید من منظورشون رو نفهمیده باشم. ولی چیزی که من در مورد این گزینه می دونم اینه که وقتی یک لایه سه بعدی باشه و یک دوربین داشته باشیم. حالا وقتی دوربین حرکت بکنه و این گزینه برای لایه فعال باشه این لایه در حین حرکت دورین با دوربین همسو میشه. یعنی مثلا اگه لایه ما تصویر یک آدمه. با چرخش دوربین به دور این شخص در تمام فریمها صورت شخص رو به دوربین می مونه. برای بهتر فهمیدن کار این گزینه یک comp جدید بساز بعدش یک لایه درست کن و یک دوربین. لایه را سه بعدی کن بعدش این گزینه رو برای اون فعال کن. حالا دوربین رو دورش بچرخون. اگه می خوای ببینی چه اتفاقی میفته بهترین حالت اینه که 2 view کنی و نمای کناریش نمای بالا باشه. از نمای بالا ببین برای لایه چه اتفاقی میفته. باز هم از دوست خوبم معذرت خواهی می کنم. = موقعی که لایه 3 بعدی تون فعال میشه اون هم فعال میشه برای چرخش در حول محورهای مختلف (x.z.y) :rose: CG-Student 26 تير 1389, 12:55با تشکر از دوستان عزیز :rose::rose: سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 269]