تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818730232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولین تجربه در طراحی کاراکتر! -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: اولین تجربه در طراحی کاراکتر! main 16 تير 1389, 19:25سلام بر تمامی دوستان. از استادان خواهش دارم فقط نخندن(چون واقعا خنده داره).... :lol::lol: یه کاراکتر طراحی کردم که فوق العاده زشته....:green::-?ولی دوس دارم نظرتونو در بارش (فقط چهرش) بدونم. :rose::rose: SMDaneshvar 16 تير 1389, 19:45:) با اين كه ساده س ولي كاركتر با نمكيه ... ولي موهاش خوب نشده چون با Brush ي كه طراحي شده مناسب نيست ... در كل جاي كار خيلي داره و كاملا 2D طراحي شده ... و منظور اين كه حتي سايه و رنگ و افكتي چيزي نداره ... اما بالاخره كار اوله و بازم مي گم با نمكه :wink: موفق باشي :rose: Ultra 3D 16 تير 1389, 20:48دزد دریایی شهر قصه ها !!! یکم ریزه کاری ها رو باید رعایت کنی مثلا ً اون بالا زیر کلاش ( طرف پشتش ) مو نداره ! درباره اندازه و تناسب اندام ها که نمی شه چیزی گفت ... سبکت مال خودته :) to remember sb 16 تير 1389, 20:51سلام خسته نباشید موهاش خیلی مصنوعیه نیاز به کار بیشتری داره موفق موفق باشید :paint: black.dragon 16 تير 1389, 20:59خوب بعد از مدت ها میخوام یکی دیگه از اون پست های طولانی رو بدم:green: با اجازه من ترجیح میدم نکاتی رو درباره طراحی کارکتر بگم در پایان شما خودتون میتونید کارکترتون رو ارزیابی کنید.البته این سخنان تجربی هستش و مطمئنا اساتید سایت بهتر میتونن راهنمایی کنند... اهممم...خوب... وقتی که میخوای یک کارکتر طراحی کنی، اولین کاری که باید بکنی اینه که باید یک برجستگی برای کاکترت در نظر بگیری، حالا چه در شکل ظاهری، چه در قابلیت ها، بستگی به این داره که برای چه منظوری کارکتر رو طراحی میکنی. بذار چند تا مثال بزنم... شما کارتون قصه اسباب بازی ها رو دیدید؟ اگر به شخصیت باز(همون شخصیتی که یک آدمک فضایی هست) توجه کرده باشید میبینید این کارکتر فانتزی سری کوچک، پا هایی که از پایین بزرگ میشه، بالا تنه بزرگ و با لباسی فضایی طراحی شده که قابلیت های زیادی نسبت به دیگر اسباب بازی ها داره. یا مثلا میت میت معروف با سری کوچک و چهره ای که انگار همیشه داره میخنده و با قدی بلند و پا های دراز که سرعت فوق العاده ای داره... و یا زوج تام و جری که یک گربه آبی و موشی نارنجی با قیافه ای با نمک همیشه درگیر هستند... و محبوب ترین کارکتر من WALL-E که با دو تا دوربین به جای چشم و بدنی به شکل جعبه و اون زنجیر های دور چرخ هاش و با قابلیت هایی که داره یکی از برجسته ترین کارکتر ها به شمار میاد... پس دیدم که در طراحی کارکتر شما باید به آناتمی و شکل ظاهری خیلی اهمیت بدید، به خصوص وقتی که میخواهید یک سبک فانتزی رو دنبال کنید. نکته بعدی اینه که شما میبایست ابتدا شخصیتی که توی ذهنتونه رو ابتدا روی کاغذ با مداد طراحی کنید، از طرحتون اتود های مختلف بزنید، یعنی اینکه در شکل ها و ژست های مختلف اون رو طراحی کنید. وقتی به طرح مناسب رسیدید اون موقع میتونید شخصیت رو توی نرم افزار مورد نظر بیارید و طرح نهایی رو طراحی کنید، چه دو بعدی و چه سه بعدی، البته حتی در طراحی و رنگ آمیزی طرح نهایی در Photoshop هم سبک های گوناگونی مثل پیتینگ و استفاده از پن تول و ... وجود داره که اینجا جاش نیست... هیچ گاه فقط به کارکتر های انسان اکتفا نکنید، سعی کنید ربات ها، حیوانات، حشره ها، گیاهان، پدیده هایی از جمله ماه و خورشید و .. رو طراحی کنید و به اون ها جان ببخشید، این امر خیلی در باز شدن فکر شما و شکوفایی خلاقیت کمک میکنه. این امور در طراحی کارکتر هایی که فانتزی نیستند هم صدق میکنه، مثلا: شاید شما بازی Cold Fire رو بازی کرده باشید، که شخصیت اصلی جوانی با مو های زرد و کلت کمری و یک جلیقه نارنجی باید با موجوداتی که به کشتی حمله کردند بجنگه. با اینکه این بازی اصلا فانتزی نیست و خیلی هم ترسناکه که من خودم جرعت نکردم بازیش کنم:green:... اما در قسمت Extract این بازی میبینم که طراحی کارکتر های این بازی که اتود های مختلفی رو سازندگان آن از شخصیت های مختلف به صورت پیتینگ قرار دادند، خیلی شبیه به حالت فانتزی داره. درواقع همه اون ها برجستگی های در شکل ظاهری دارند که اون ها رو متمایز میکنه. دقیقا همین کار رو در بازی هایی چون Prance Of Persia 1-2-3 و Batman و ... میبینم. حتی در بعضی مواقع شما با سادگی که به یک شخصیت میدی اون رو متمایز میکنید، مثلا دکتری رو در نظر بگیرید که یک عینک روی چشم هاش داره و با مو های ریخته، شلوار پارچه ای، پیرهنی که یک خودکار توی جیبش هست و با یک روپوش سفید! کارکتری کاملا ساده اما متفاوت. البته این به خلاقیت شما بستگی داره. من همیشه میگم به کار های خودتون بخندید و سعی کنید اشکالاتش رو پیدا کنید تا در کار بعدیتون نسبت به قبلا پیشرفت داشته باشید. امیدوارم کسی خوابش نبرده باشه بس که حرف زدم:green: پس بحث رو جمع بندی میکنم چون به قدری گستردست که اینجا نمیگنجه... پس برای اینکه کارکتری خوبی طراحی کنید باید ذهن باز و خلاقی داشته باشید که این کار با تمرین میسر میشه. کتاب هایی هم هست که میتونید درباره طراحی شخصیت مطالعه کنید. امیدوارم این مطالب به درد خورده باشه Good Luck:rose: main 16 تير 1389, 21:19خوب بعد از مدت ها میخوام یکی دیگه از اون پست های طولانی رو بدم:green: با اجازه من ترجیح میدم نکاتی رو درباره طراحی کارکتر بگم در پایان شما خودتون میتونید کارکترتون رو ارزیابی کنید.البته این سخنان تجربی هستش و مطمئنا اساتید سایت بهتر میتونن راهنمایی کنند... اهممم...خوب... وقتی که میخوای یک کارکتر طراحی کنی، اولین کاری که باید بکنی اینه که باید یک برجستگی برای کاکترت در نظر بگیری، حالا چه در شکل ظاهری، چه در قابلیت ها، بستگی به این داره که برای چه منظوری کارکتر رو طراحی میکنی. بذار چند تا مثال بزنم... شما کارتون قصه اسباب بازی ها رو دیدید؟ اگر به شخصیت باز(همون شخصیتی که یک آدمک فضایی هست) توجه کرده باشید میبینید این کارکتر فانتزی سری کوچک، پا هایی که از پایین بزرگ میشه، بالا تنه بزرگ و با لباسی فضایی طراحی شده که قابلیت های زیادی نسبت به دیگر اسباب بازی ها داره. یا مثلا میت میت معروف با سری کوچک و چهره ای که انگار همیشه داره میخنده و با قدی بلند و پا های دراز که سرعت فوق العاده ای داره... و یا زوج تام و جری که یک گربه آبی و موشی نارنجی با قیافه ای با نمک همیشه درگیر هستند... و محبوب ترین کارکتر من WALL-E که با دو تا دوربین به جای چشم و بدنی به شکل جعبه و اون زنجیر های دور چرخ هاش و با قابلیت هایی که داره یکی از برجسته ترین کارکتر ها به شمار میاد... پس دیدم که در طراحی کارکتر شما باید به آناتمی و شکل ظاهری خیلی اهمیت بدید، به خصوص وقتی که میخواهید یک سبک فانتزی رو دنبال کنید. نکته بعدی اینه که شما میبایست ابتدا شخصیتی که توی ذهنتونه رو ابتدا روی کاغذ با مداد طراحی کنید، از طرحتون اتود های مختلف بزنید، یعنی اینکه در شکل ها و ژست های مختلف اون رو طراحی کنید. وقتی به طرح مناسب رسیدید اون موقع میتونید شخصیت رو توی نرم افزار مورد نظر بیارید و طرح نهایی رو طراحی کنید، چه دو بعدی و چه سه بعدی، البته حتی در طراحی و رنگ آمیزی طرح نهایی در Photoshop هم سبک های گوناگونی مثل پیتینگ و استفاده از پن تول و ... وجود داره که اینجا جاش نیست... هیچ گاه فقط به کارکتر های انسان اکتفا نکنید، سعی کنید ربات ها، حیوانات، حشره ها، گیاهان، پدیده هایی از جمله ماه و خورشید و .. رو طراحی کنید و به اون ها جان ببخشید، این امر خیلی در باز شدن فکر شما و شکوفایی خلاقیت کمک میکنه. این امور در طراحی کارکتر هایی که فانتزی نیستند هم صدق میکنه، مثلا: شاید شما بازی Cold Fire رو بازی کرده باشید، که شخصیت اصلی جوانی با مو های زرد و کلت کمری و یک جلیقه نارنجی باید با موجوداتی که به کشتی حمله کردند بجنگه. با اینکه این بازی اصلا فانتزی نیست و خیلی هم ترسناکه که من خودم جرعت نکردم بازیش کنم:green:... اما در قسمت Extract این بازی میبینم که طراحی کارکتر های این بازی که اتود های مختلفی رو سازندگان آن از شخصیت های مختلف به صورت پیتینگ قرار دادند، خیلی شبیه به حالت فانتزی داره. درواقع همه اون ها برجستگی های در شکل ظاهری دارند که اون ها رو متمایز میکنه. دقیقا همین کار رو در بازی هایی چون Prance Of Persia 1-2-3 و Batman و ... میبینم. حتی در بعضی مواقع شما با سادگی که به یک شخصیت میدی اون رو متمایز میکنید، مثلا دکتری رو در نظر بگیرید که یک عینک روی چشم هاش داره و با مو های ریخته، شلوار پارچه ای، پیرهنی که یک خودکار توی جیبش هست و با یک روپوش سفید! کارکتری کاملا ساده اما متفاوت. البته این به خلاقیت شما بستگی داره. من همیشه میگم به کار های خودتون بخندید و سعی کنید اشکالاتش رو پیدا کنید تا در کار بعدیتون نسبت به قبلا پیشرفت داشته باشید. امیدوارم کسی خوابش نبرده باشه بس که حرف زدم:green: پس بحث رو جمع بندی میکنم چون به قدری گستردست که اینجا نمیگنجه... پس برای اینکه کارکتری خوبی طراحی کنید باید ذهن باز و خلاقی داشته باشید که این کار با تمرین میسر میشه. کتاب هایی هم هست که میتونید درباره طراحی شخصیت مطالعه کنید. امیدوارم این مطالب به درد خورده باشه Good Luck:rose: من که جدا خوابم گرفت .... :lol: ولی گذشته از شوخی واقعا ممنونم بسیار کمک شایانی به بنده کردید .. فک کنم با این تفاسیر دیگه کاراکتر های در پیتم رو نذارم واسه نظر خواهی :lol::lol: ولی فک کنم تو این مواردی که گفتید فقط خلاقیتشو دارم و بقیشو..... بگذریم. خیلی محبت کردی ممنون دوست خوفم:rose::green: black.dragon 16 تير 1389, 21:25قابلی نداشت:rose: dark_graph 17 تير 1389, 09:43خوبه راه میوفتی :green: از کاراکتر من که بهتره :rose: MohammadGh 17 تير 1389, 10:54براي شروع خوبه دوستان ديگه تمام نكات كامل رو گفتن لازم نيسته كه دوباره تكرار بشه موفق باشي main 17 تير 1389, 12:09قابلی نداشت:rose: کرتیم دادا. خوبه راه میوفتی :green: از کاراکتر من که بهتره :rose: بسی امیدوارم کردی دوس جان..... ممنون بابت نظر براي شروع خوبه دوستان ديگه تمام نكات كامل رو گفتن لازم نيسته كه دوباره تكرار بشه موفق باشي ممنون بابت نظرتون دوست من. سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 903]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن