واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: Render to texture صحنه های بزرگ با کیفیت بالا؟ hasanisakhani 07 بهمن 1388, 21:07سلام به دوستان گل با یه مشکلی برخورد کردیم که گفتم شاید شما بدونید چطور حل میشه. دوستانی که با render to texture آشنایی دارن یه صحنه خیلی بزرگ داریم که میخوایم render to texture ازش بگیریم مثلا lightmap یا completmap از uv maping اش که بگزریم با flatiron plugin انجام میدیم. ولی برای اینکه کیفیت خروجی های تکسچرمون یکسان و یکدست و خوب بشه نمیدونیم چه کار کنیم. فکر کنم باید المان هایی که جدا جدا رندر تو تکسچر میگیریم تقریبا هم اندازه و یکدست باشن تا توی خروجی کار هم render to texture هامون یکدست در بیان. حالا برای اینکار(تقیسم کردن ابجکت ها و برش اونها در اندازه های تقریبا یکسان ) چه راه حلی هست؟ دستی؟ پلاگین داره؟ یا اینکه اصلا از اون اول راه دیگه ای رو پیشنهاد میکنید. ممنون! hosienmax100 08 بهمن 1388, 00:36سلام / render to texture برا ابجکت / خب بنا به uv مپ شما از هر ابجکت و با هر لایه دلخواه ازش pass لازم رو بگیر / این طبق uv عمل میکنه برا هر آبجکت ..اندازه های pass ها برای هر آبجکت باید یکسان باشه تا لایه ها تو نرم افزار ادیت (من فرض رو بر این می گیرم شما برا hard texuring می خواین ) روی هم منطبق بشن / منظورتون از صحنه ی بزرگ تعداد آبجکت ها زیاد بود یا یک آبجکت پیچیده (اگه اینه میتونی id انتخاب کنی و ادامه بحث .. موفق باشید / hasanisakhani 08 بهمن 1388, 09:51اول تشکر بابت پاسخ و راهنماییت. منظورم از صحنه بزرگ ابجکت های زیاد با ابعاد بزرگ هست. یه مثال : مثلا فکر کنید یه plane دارم با ابعاد 100 متر در 100 متر . اگه بخوام از این render to texture با کیفیت بالا بگیرم باید سایز خروجیم رو خیلی زیاد کنم.تا به اون کیفیتی که میخوایم برای کار برسه . که اینجوری حجم اون تک عکس به خاطر سایز بالایی که داره خیلی زیاد میشه و ممکنه لود شدنش توی محیط بازی اذیت کنه. حالا من میگم پلاگینی هست که مثلا این پلین 100 در 100 رو بگیره ،اتوماتیک ازش 10 تا 10 در 10 در بیاره . که برای Render to texture هم سایز خروجی هامون خیلی زیاد و نا متعرف نشه . هم یکدست بشه و تغریبا هم کیفیت. hosienmax100 08 بهمن 1388, 20:16خواهش میکنم .. هر ابجکتی که باشه مثلا همین plane رو با یه اندازه ی مناسب uv بگیر و تکسچر اصلی رو با کیفیت براش بزن اما هنگام خروجی عکس رو با کیفیت پایین save کن ...احتمالا امکانات خاصی هست برای این مشکل شما ولی متاسفانه من اطلاعی ندارم به اون صورت .. البته فکر نکنم اینقدر سنگین بشه ها/ بهر صورت تو جدا جدا رندر می زنی و اکسپورت یه پلاگین برا همین Rtt بود نمیدونم کارش چی بود اسمش rtt group بود اونو یه سرچ بزن من سرعتم افتضاست ببین چیه کارش .. یا اینکه همون palne رو براش id تعریف کنی که فکر کنم تکسچر جالب نشه و به قول خودت یکدست شایدم بشه :wink: همین دیگه ... موفق باشی hasanisakhani 08 بهمن 1388, 23:29با تشکر فراوان از مهدی راشد و hosienmax100 () ؛ سوال رو توی انجمن بازی سازی هم مطرح کردم و جواب های تقریبا کاملی گرفتم. پیشنهاد میکنم اگه این تاپیک رو باز کردید و خوندید این لینک رو هم ببنید:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 447]