واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: سوال در مورد ساز unwrap uvw :Mohsen: 02 آذر 1388, 18:21سلام یه سوال خیلی فوری دارم میخوام بدونم آیا سایز هم اندازه طول و عرض در unwrap uvw رو میشه تغییر داد؟ مثلا خروجی حالت وایر که میخوایم به فوتوشاپ ببریم و روش کار کنیم مستطیلی باشه عکس زیرو نگاه کنید اون خطهای آبی رو میگم که حالت مربعی ایجاد کرده MAXBAZ 02 آذر 1388, 22:03سایز اون خط ها تغییر نمیکنه ! اما شما میتونی سایز فیس های موجود در uv رو همون جا تغییر بدی. اون خط های آبی مربعی هم مربوط میشه به یک سری استانداردهای خاص مربوط به طراحی مدل برای گیم. hosienmax100 03 آذر 1388, 00:37دقیق منظورت رو متوجه نشدم شاید اما قسمت : option >bitmap option :Mohsen: 03 آذر 1388, 16:28دقیق منظورت رو متوجه نشدم شاید اما قسمت : option >bitmap optionبابا من به این کاملی توضیح دادم حسین جان رفتم تو option اصلا چنین گزینه ای نداره! hamed 1star 03 آذر 1388, 19:10محسن جان اصلا لازم نیست شما سایز اونو تغییر بدی که یعنی در واقع تو این قسمت اصلا اندازه ها اهمیتی ندارن فقط کافیه شما وقتی همه اجسام رو یو وی دادی اون ها رو پک کنی . کافیه کلیک راست کنی یه گزینه ی pack uv داره اگه اشتباه نکنم . اگه میشه یه کم واضح تر بگو میخوای چیکار کنی . hosienmax100 03 آذر 1388, 21:49در بعضی جاها نیاز نیست حتمآ تو uv اندازه رو ست کنی ولی چرا بعضی مواقع باید اینکار رو انجام بدی تا بافت به طور دقیق و مختصات منظم جا بیافته ../ من منظورم این بود محسن : ضمیمه * موفق باشی / HOMAYOON.F 04 آذر 1388, 10:24منم متوجه نشدم چرا میخواید مستطیلی بشه! وقتی این خطوط و uvها حالت برداری دارن، دیگه این چیزا مهم نیستن. البته خب بازم بستگی به نیاز و منظور شما داره... اما جوابتون اینه: تو همون محیط کلیدهای ctrl+O رو بزنید، قسمت Display Preferences مقدار Render Width رو تغییر بدید. تنظیمات دیگه ای هم داره که به دلخواه و با توجه به نیازتون میتونید تغییرشون بدید. امیدوارم درست متوجه منظورتون شده باشم. موفق باشید. :Mohsen: 04 آذر 1388, 21:22در بعضی جاها نیاز نیست حتمآ تو uv اندازه رو ست کنی ولی چرا بعضی مواقع باید اینکار رو انجام بدی تا بافت به طور دقیق و مختصات منظم جا بیافته ../ من منظورم این بود محسن : ضمیمه * موفق باشی / نه حسین جان با اون نمیشه، قبلا این کارو کردم اون بیخودی تکسچرو میکشه، من نمیخوام تکسچر کشیده بشه، میخوام سایز صفحه اون تغییر کنه که ظاهرا امکان پذیر نیست تو همون محیط کلیدهای ctrl+O رو بزنید، قسمت Display Preferences مقدار Render Width رو تغییر بدید. تنظیمات دیگه ای هم داره که به دلخواه و با توجه به نیازتون میتونید تغییرشون بدید. این هم دقیقا همونیه که حسین گفت ببینید من میخوام مثلا یه تیر چراغ برقو که خیلی بلنده تکسچر بدم و نمیخوام که اطراف اون در unwarp خالی بمونه فرض کنید تکسچر من سایز 500*100 داره، خب من عینا محیطی میخوام که همین سایزو داشته باشه، نه اینکه مربعی باشه و نشه تغییرش داد به هر حال از همه دوستان ممنونم اگه کسی چیزی به نظرش میرسه بگه خوشحال میشم hosienmax100 05 آذر 1388, 00:14محسن جان... برای تغییر اون خطوط آبی ( محدوده ی قرار گیری uv ها برای رندر ) از همونجا استفاده میشه (صرفآ تغییر خطوط با توجه به پست 1 ) شما خروجی uv رو که رندر گرفتید میتونید سایز رو دقیقآ با اون مقادیری که مدنظرت هست ست کنی Render uvw template // من فقط اینجوری خروجی میگیرم و اگر هم درست متوجه ی منظور شما نشدم عذرخواهی میکنم .. موفق باشی رفیق / tootoo 05 آذر 1388, 08:30با سلام خدمت دوستان. من هم همین مشکل رو دارم که چرا نمیشه اون کادر رو مستطیلی کرد بدون کشیده شدن متریال :Mohsen: 05 آذر 1388, 12:00برای تغییر اون خطوط آبی ( محدوده ی قرار گیری uv ها برای رندر ) از همونجا استفاده میشه (صرفآ تغییر خطوط با توجه به پست 1 ) ببین حسین جان این روشی که شما گفتی هم خطوط آبی رو میکشه و هم uv تکسچر داخلشو من فقط میخوام خطوط آبی کشیده بشه و uv تکسچر از جاش تکون نخوره
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 313]