تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815543912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

و باز هم.... صبح بخیر! -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: و باز هم.... صبح بخیر! fallen 30 مهر 1388, 14:55درود. این، یه کار کمی تکراریه که قبلا تحت عنوان صبح بخیر گذاشته بودمش. بعد فهمیدم که افتضاح شده اما دوستان به روی خودشون نمیارن!:lol: یکم تغییرش دادم. نور و آبجکت اضاف کردم و کمی هم چیزای دیگه رو تغییر دادم. در مورد کار، خوب تصورم این بود که هر روز جدید مثل برگ سفیدی میمونه که میشه نوشتش. شروعشم با قهوه باشه که چه بهتر!(من عاشق قهوه ام). نرم افزار: 3ds max رندرر: mental ray ( که دارم کم کم حسابی عاشقش میشم) و فتوشاپ هم واسه بخار بالای فنجون. همین! آها یادم رفت بگم، زمان رندر: 13:07:52 !!!:shock: آخه نه اینکه لپ تاپ بنده فضانورد تشریف دارن، اینه که هی ما رو شرمندۀ وجود پویای خودشون میکنن. () .:. soroosh .:. 30 مهر 1388, 15:01خوب شده اما خیلی سادست و ضمنا متریال ها هم باید بیشتر روشون کار بشه . همچنین نورپردازی کار . منتال ری هم خیلی خوبه که کار میکنید و حتما ادامه بدید . ضمنا زمان رندر هم با هر سیستمی حساب کنیم فکر میکنم 13 ساعت خیلی زیاد باشه برای این صحنه . فکر میکنم یک قسمتی از تنظیمات را درست انجام ندادید یا ... که زمان رندر اینقدر زیاد شده . منتال ری خیلی موتور رندر حساسی هست گاهی با تغییر یک عدد از 2 به 3 که حتی میتونی تاثیری در اون صحنه نداشته باشه زمان رندر را تا حتی یک ساعت یا بیشتر میتونه بالا ببره . البته خب کم کم و به مرور زمان این مسائل هم دستتون میاد و ... موفق باشید . javadmagic 30 مهر 1388, 16:01:oops: fallen 30 مهر 1388, 18:39خوب شده اما خیلی سادست و ضمنا متریال ها هم باید بیشتر روشون کار بشه . همچنین نورپردازی کار . منتال ری هم خیلی خوبه که کار میکنید و حتما ادامه بدید . ضمنا زمان رندر هم با هر سیستمی حساب کنیم فکر میکنم 13 ساعت خیلی زیاد باشه برای این صحنه . فکر میکنم یک قسمتی از تنظیمات را درست انجام ندادید یا ... که زمان رندر اینقدر زیاد شده . منتال ری خیلی موتور رندر حساسی هست گاهی با تغییر یک عدد از 2 به 3 که حتی میتونی تاثیری در اون صحنه نداشته باشه زمان رندر را تا حتی یک ساعت یا بیشتر میتونه بالا ببره . البته خب کم کم و به مرور زمان این مسائل هم دستتون میاد و ... موفق باشید . مرسی سروش جان از توجه و وقتی که میذاری:rose: بعله کار سادست. شاید بیش از حد. از اونجایی که این مانیتور دوست داشتنی لپ تاپم هیچ جوری کالیبره نمیشه, همیشه با نمایش کیفیت رنگ و شدت نور مشکل دارم چون متوجه شدم رو مانیتورای استاندارد یه جور دیگه است. به ویژه این کنتراست و Highlight که نابودم کردن!! در مورد رندر تایم : ضریب FG برابر 2، تعداد پرتوها 500، و برای GI هم خوب اینجا رو شاید کمی زیاد گرفتم. برای هر نور 600000 فوتون. تعداد سمپل های ضدپلگی هم 64 تاست، با mitchell 5,5 راستش خیلی دلم میخاد این کارو سخت گیرانه از نظر نور و رنگ نقد کنید جوری که کل کار بریزه پایین!:rose: .:. soroosh .:. 30 مهر 1388, 20:36خب از نظر رنگ کار میشه گفت صلیقه ای هست . اما الان استفاده از رنگ با ته مایه آبی یا سبز زیاد شده به نظرم . و خب زاویه رندر هم میتونست بهتر باشه تا بیشتر صحنه مشخص باشه چی هست و به چشم بیاد . پشت پنجره هم یه جورایی خیلی سادست نور هم منبع نوری مشخصی ندارید در اصل یعنی شما بیرون از پنجره هوای روشنی دارید اما داخل هم یک منبع نور دیواری دارید که خب اگه صحنه روز هست نیاز به اون نیست . و میتونه منبع نوری همون نور بیرون باشه که یک نور ملایه به سمت داخل بتابه و ... داش ممد 30 مهر 1388, 21:14من هم با سروش موافقم منبع نور دقیقی روی کار نیست البته بیرون روزی رو نشون می ده که به شب می ره پس چراغ لازم نیست من با نور پردازی حال نکردم و می تونی اون چراغ رو برداری و تعداد فتون ها را 389000 تغییر بده فکر کنم بهتر می شه .:. soroosh .:. 30 مهر 1388, 21:22البته تعداد فوتون ها را نمیشه اینطوری کم یا زیاد کرد . به خیلی چیزها بستگی داره . مثلا به میزان نور و نوع نور . به میزان بسته بودن محیط . به اندازه یا فضای داخلی . به شدت نوری که نیاز دارید برای صحنه و ... fallen 30 مهر 1388, 21:34مرسی از نقدهای خیلی خوبتون.:rose: زمان اوایل صبحه. منبع نور بیرون یه Daylight هست که با یه Sky portal نورو میکشه داخل. یه مشکلی هست. چون از GI استفاده میکنم فوتون های آبی زیادی وارد صحنه میشن که نمیدونم چطور کنترلش کنم تا صحنه خیلی آبی نشه. ممنون میشم کمک کنید. در مورد رنگ سبز، این حاصل ترکیب با نور زرد لامپه و تو اکثر کارام از همین ته رنگ های ناجور رنج میبرم. راستش روی مانیتور خودم خوبه اما همین که میره یه جای دیگه...:sad: خودم هم حسابی حالم سر همین گرفته است. سروش جان، چیزی که خیلی مایلم درک یه نورپردازی ملایمه با رنگ طبیعی. هنوز درست نمیدونم چجور FG رو با GI توری ترکیب کنم که همه چیز درست باشه. مانیتور هم شده مزید بر همه چیز!! فقط این مشکل ته رنگ:sad: باز هم مرسی سروش جان از وقت و توجه:rose: و مرسی داش ممد عزیز از نظرات خوبت:rose: fallen 30 مهر 1388, 21:37اگه احیانا به اطلاعات بیشتری از محیط و تنظیمات نیاز بود، بنده با اشتیاق و کمال میل در خدمتم.:rose: .:. soroosh .:. 30 مهر 1388, 21:51والا من با مکس کار نکردم . اما منتال مایا تنظیماتی داره مثلا به نام Haze یا Blueshift که اینها روی رنگ نور محیط خیلی تاثیر دارن . یه جورای میشه گفت برای تنظیم زمان هست که صبح هست یا ظهر یا هوا ابری هست یا ... تنظیمات دیگه ای هم هست مثل Saturation یا Gamma و ... که اینها هم بی تاثیر نیستن . گاهی هم برای تنظیم نور و ... بهتره از لنز ها استفاده بشه که حتما مکس هم لنزهای خاصی برای این کار داره . خلاصه که باید کلی با تنظیماتشون کار کنید تا کم کم دستتون بیاد که برای هر تغییر باید چه کنید و ... ضمنا تو مکس نمیدونم باز این تنظیم کجا هست که مثلا اگه دیوارتون آبی هست از برخورد مثلا نور خورشید با این دیوار چه میزان نور آبی بازتاب بشه و ... که این هم بی تاثیر نیست . .:. soroosh .:. 30 مهر 1388, 21:51والا من با مکس کار نکردم . اما منتال مایا تنظیماتی داره مثلا به نام Haze یا Blueshift که اینها روی رنگ نور محیط خیلی تاثیر دارن . یه جورای میشه گفت برای تنظیم زمان هست که صبح هست یا ظهر یا هوا ابری هست یا ... تنظیمات دیگه ای هم هست مثل Saturation یا Gamma و ... که اینها هم بی تاثیر نیستن . گاهی هم برای تنظیم نور و ... بهتره از لنز ها استفاده بشه که حتما مکس هم لنزهای خاصی برای این کار داره . خلاصه که باید کلی با تنظیماتشون کار کنید تا کم کم دستتون بیاد که برای هر تغییر باید چه کنید و ... ضمنا تو مکس نمیدونم باز این تنظیم کجا هست که مثلا اگه دیوارتون آبی هست از برخورد مثلا نور خورشید با این دیوار چه میزان نور آبی بازتاب بشه و ... که این هم بی تاثیر نیست . نعیم7 30 مهر 1388, 21:52به نظر من محل اتصال پنجره به دیواری که چراغ دیواری روی آن نصب است سایه محو ندارد، تصویر background تان اگر ابر یا ساختمانی را نشان میداد طبیعی تر میشد ، و به قول جناب soroosh در روز لامپ شدت نورش اینچنین بنظر نخواهد رسید و چون با منتال ری اصلا کار نکردم در مورد بقیه سوالات نمیتوانم جواب دهم. به دیوار سمت راست تصویر نباید به آن شدت نور رسیده باشد و برای عمق یافتن بیشتر تصویرتان از افت شدت نور استفاده کنید . نعیم7 30 مهر 1388, 22:03در ضمن به قول جنابsoroosh بازتاب رنگ ندارید، و سنگینی تمام تصویرتان در سمت چپ است و اگر یک تابلو یا یک شیء دکوراتیو در دیوار سمت راست استفاده میکردبد تصویر متعادل تر میشد، امیدوارم نظراتم به دردتان بخورد و مایه سردرد نباشد. نعیم7 30 مهر 1388, 22:07ولی انصافا متریال مداد و دفترچه و لیوان خیلی جالب شدن. fallen 30 مهر 1388, 23:03حیف. سروش جان، میدونم اگه مکس کار بودین فروم مکس رو میترکوندین.:sad: تقریبا دستم اومد در مورد اون Haze و Blue Shift چکار میکنین. نمیدونم تو مایا چجوریه اما تو مکس کنترل روش کمی سخته. خیلی حساسه. در مورد اون Saturation , Gamma ، تو Exposure Control دستکاریشون کردم. ولی بخش زیادیش بر میگرده به...:sad: به زاویه دید عمودیم نسبت به مانیتور و باز هم مانیتور! در باره لنز چیزی نمیدونم. اگه میشه کمی توضیح بده. مرسی. راستی سروش جان به نظر شما این کمی کار فاقد حس عمق نیست. اگه آره، میدونم از جزییات GI نیست. چون بالا گرفتم. مرسی دوست خوبم:oops: .:. soroosh .:. 30 مهر 1388, 23:10بله دقیقا این تنظیمات خیلی حساس هستن . و تقریبا میشه گفت بهتره یک دهم یک دهم تغییر بدید و تست کنید . گاما معمولا در حالت عادی و طبیعی میتونه بین 1.5 الی 1.6 باشه که بهترین حالته . لنز هم خب مثلا منتال مایا زیر مجموعه نودها یک قسمت داره با نام lenses که کلی نود داره اونجا . من معمولا از mia-exposure-photographic استفاده میکنم که خیلی تنظیمات خوب و جالبی داره . این لنز را میزارم جای شیدر یا نود پیشفرض دوربینم و کلی تنظیمات اضافه بهم میده که برای روشن کردن صحنه ها و ... خیلی کمکم میکنه . fallen 30 مهر 1388, 23:13به نظر من محل اتصال پنجره به دیواری که چراغ دیواری روی آن نصب است سایه محو ندارد، تصویر background تان اگر ابر یا ساختمانی را نشان میداد طبیعی تر میشد ، و به قول جناب soroosh در روز لامپ شدت نورش اینچنین بنظر نخواهد رسید و چون با منتال ری اصلا کار نکردم در مورد بقیه سوالات نمیتوانم جواب دهم. به دیوار سمت راست تصویر نباید به آن شدت نور رسیده باشد و برای عمق یافتن بیشتر تصویرتان از افت شدت نور استفاده کنید . در ضمن به قول جنابsoroosh بازتاب رنگ ندارید، و سنگینی تمام تصویرتان در سمت چپ است و اگر یک تابلو یا یک شیء دکوراتیو در دیوار سمت راست استفاده میکردبد تصویر متعادل تر میشد، امیدوارم نظراتم به دردتان بخورد و مایه سردرد نباشد. ولی انصافا متریال مداد و دفترچه و لیوان خیلی جالب شدن. مرسی دوست عزیز برای نظرات جالب و خوب.:rose: fallen 30 مهر 1388, 23:17بله دقیقا این تنظیمات خیلی حساس هستن . و تقریبا میشه گفت بهتره یک دهم یک دهم تغییر بدید و تست کنید . گاما معمولا در حالت عادی و طبیعی میتونه بین 1.5 الی 1.6 باشه که بهترین حالته . لنز هم خب مثلا منتال مایا زیر مجموعه نودها یک قسمت داره با نام lenses که کلی نود داره اونجا . من معمولا از mia-exposure-photographic استفاده میکنم که خیلی تنظیمات خوب و جالبی داره . این لنز را میزارم جای شیدر یا نود پیشفرض دوربینم و کلی تنظیمات اضافه بهم میده که برای روشن کردن صحنه ها و ... خیلی کمکم میکنه . اگه درست متوجه شده باشم منظور شما از لنز کنترل کننده نور هست. مثل ISO و سرعت وشاتر و مابقی. درسته؟ اگه اینه که بله. من از Photographic Exposure Control استفاده کردم. در مورد گاما هم ممنون. نکته مفیدی بود.:rose: .:. soroosh .:. 30 مهر 1388, 23:21بله دقیقا همون تنظیماته . یک گزینه هم هست اگه درست خاطرم باشه با این اسم CM2factor که افزایش این گزینه برای مکان های وسیع خیلی میتونه کاربرد داشته باشه . باعث میشه بتونید بدون اضافه کردن فوتون و ... و افزودن زمان رندر ، قسمتهای دورتر را روشن کنید . Moralist-Boy 02 آبان 1388, 11:27سلام fallen جان ! چطوری آقا ؟ خوب ببین 13 ساعت که واقعا خیلی خیلی خیلی زیاده برای همچین صحنه ای ! ضریب FG برابر 2، تعداد پرتوها 500، و برای GI هم خوب اینجا رو شاید کمی زیاد گرفتم. برای هر نور 600000 فوتون. تعداد سمپل های ضدپلگی هم 64 تاست، با mitchell 5,5 ضریب FG ت که خوبه . پرتو ها ت هم خوبه . 600000 فوتو مشکل خاصی نداره جز اینکه مگه چند تا نور داری ؟ اگه حتی 3-4 تا هم باشه مشکلی نیست اگه بیشتره که چرا مشکله ! sampling ت فوق العاده بالاست . نه یکم بلکه خیلی !!!! نصف مشکلت (شایدم بیشتر ) واسه همینه . minimum ش رو بذار روی 4 , maximum رو روی 16 اگه می خوای واقعا با کیفیت باشه اگه نه 1 و 4 هم جواب این صحنه رو به نظر من میده . بعدش اگه از FG و GI همزمان استفاده می کنی این کار رو بکن : یه تیک هست توی قسمت GI به نام Optimize for Final Gather (Slower GI) اینو حتما بزن چون خیلی روی سرعت رندرت تاثیر میذاره . ببین تنظیماتت رو درست کنی اصلا این زمانا منتال ری نمیگیره برای رندر. من ماشین رندر می کنم با منتال 2000*1000 و سمپلینگ 1 و 16 توی 7 دقیقه ! خلاصه یه تجدید رندری بکن و خبر بده . موفق باشی :rose: fallen 02 آبان 1388, 13:42سلام Moralist-Boy عزیز.:rose: کم پیدا شدید دلمون واستون تنگ شد:oops: منبع نور یه Daylight هست که با Portal نورو میکشه داخل و اون نور فتومتریک کره ای شکل تو اتاق. والا من با سمپل مینیمم 16 هم که رندر گرفتم اثر نور روی کاپ جالب نبود. همینطور روی نوک فلزی مداد. اما رو 64 که رفت جالب شد. همه چیز نرم و خوب شد. حالا نمیدونم مشکل از کجای کاره. یعنی شما با 16 نتایج توپی رو بدست میاری؟ اگه لازم میدونی یه نمونه با سمپل کم بزارم تا کیفیت رو ببینی. یا هر چیزی که لازم بدونید. اون تیک Optimize رو هم زدم. مشخصات سیستم: HP Pavilion dv2750 Core 2 due t7500 2.2ghz 2GB Ram Geforce 8400m GS 128mb ram هاردم رو هم واسه قشنگی SSD کردم!! بنازم به سیستم رندر شما. 7 دقیییقه؟ دوست من مرسی از توجه و لطفت:oops: Moralist-Boy 02 آبان 1388, 15:55خوب ببین سیستمت که خوبه ! اصلا بد نیست (هر چند لپ تاپه و من هم تقریبا رو همین مدل لپ تاپ رندر می گرفتم تا عاقبت سوخت . ) این از این ! رفلکتت اگه خوب نمیشده روی نوک و بدنه خودکار اینو امتحان کن . اون نور photometric ت هست ... خوب ؟ برو توی قسمت advanced effects اون تیک مربوط به Specular رو بردار ! ببین راضیت میکنه ؟ fallen 02 آبان 1388, 19:12درود Moralist-Boy عزیز. آقا این Specular مگه نه همینه که روی Highlight ها اثر میذاره؟ امر شما اجابت شد و متاسفانه همان آش و همان کاسه!! برای سرعت رندر به تصورم سیستمم مشکل درست و اساسی پیدا کرده. حالا یا از ویندوزشه یا سخت افزارش یا نمیدونم دیگه چی... یه رندر جدید گرفتم با تقریبا همون تنظیمات قبل منتها اینبار Sample ها رو بردم رو4 و 16. تصویر بالایی اصلیه و پایینی هم همین جدیده. دفترچه رو ببینید. ورق هاش رو. همینطور نویز نور روی کاپ و میز. 4 گرفتم و اینه. آقا یه سوال، این مینیمم Sample رو تقریبا فهمیدم چیه اما ماکزیمم رو هر چی زور زدم نشد. میشه بهم بگی؟ مرسی:rose: Moralist-Boy 03 آبان 1388, 09:49سلام fallen جان . اولا تفاوت این دو تا به سختی معلومه ! (لا اقل توی این سایزی که شما گذاشتی اینجا) منظورم اینه که نباید اینقدر حساس باشید (به جز مواقعی که کار واقعا باید این کیفیت رو داشته باشه ) در ضمن شما باید پیدا کنید که این مشکل از کجاست به جای اینکه بیاید و سمپلینگ رو هی بالا ببرید تا مشکل حل بشه ! اولا ممکنه این نویز روی لیوان شما به خاطر نور باشه ( همون تیک specular - سعی کنید این تیک رو توی تمام نور ها تون بر دارید . حتی نور day light ) اگر نخواستید این کار رو بکنید توی این نور ها تون بیاید و sampel ها رو بالا تر ببرید . بعد توی سیستم day light تون نوع sun light و sky light تون چیه ؟ اونها هم بسته به نوع شون می تونن sampel و تیک specular داشته باشن . یه چیز دیگه : میتونید فیلتر رو به جای mitchell بذارید روی gauss اونوقت باز هم نویز ها تون کمتر میشه . خلاصه موقعیت خوبیه برای تمرین و تسلط روی رندر انجینتون . راستی وقتی سمپلینگ رو روی 4 و 16 گذاشتید زمان رندر چقدر تغییر کرد ؟ حالا در مورد minimum samples و maximum : ببینید همینطور که از اسمش پیداست میاد مینیمم و ماکزیمم سمپل رو در نظر می گیره ... خوب ؟ حالا هر جا که نیاز به جزئیات بیشتر باشه ماکزیمم سمپل رو استفاده می کنه و کیفیت رو بالا می بره و جاهایی که نیاز به سمپلینگ کمتر داره دیگه خودشو اذیت نمی کنه و از همون مقدار مینیمم استفاده می کنه ! پس شما که هم مینیمم و ماکزیمم رو گذاشتی روی 64 مجبورش کردی که همه جا رو با 64 رندر بگیره و این یعنی خود کشی و صرف وقت رندر اضافی برای جاهایی که واقعا لازم نیست . برای خروجی HD من شنیدم که کیفیت عالی هم که بخوای بگیری (البته باز هم بسته به صحنه هست ها ) 4 و 16 زیاد هم هست ! موفق باشی :rose: Abardaad 06 آبان 1388, 00:39نور تصویر زیادی زیاده:green: اگر میشد به جای درخت از عکس استفاده میکردی بهتر میشد aliseven 08 آبان 1388, 13:25من كه خوشم امده ...:rose: موفق باشي




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 360]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن