واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: قابل توجه حرفه ای ها در مکس hamidmax 05 خرداد 1388, 11:44موقعی که مکس را نصب کردیم و برای بار اول اجرا میکنیم سه گزینه Direct X ، Open GL ، software در دسترس قرار میگیرد اما برای یار های بعدی نمی یاد چگونه میشه اونارا یه بار دیگه اورد اما نه اینکه یه بار دیگه مکس را نصب کرد HOMAYOON.F 05 خرداد 1388, 12:52سلام آقا حمید واسه اینکار تو برنامه این مسیر رو برو: Customize menu > Preferences > Preference Settings dialog > Viewports tab > Display Drivers group > Choose Driver button موفق باشی رفیق... :wink: hamidmax 05 خرداد 1388, 13:13مرسی اقا همایون از راهنماییتون batman_2 07 خرداد 1388, 04:34سلام اصلا این سه گزینه به چه دردی میخورن AREF 07 خرداد 1388, 09:01بستگی به کارت گرافیک شما داره open gl یه زبان برنامه نویسی برای بازیها و محیط های گرافیکی که بصورت realtime رندر میگیره. جدا از بحثهای خفن ..! مکس تو نسخه های جدیدش مخصوصا از مکس 9 به بعد که رابط گرافیکی با viewport خیلی ارتقا پیدا کرده مخصوصا مکس 2010 که می تونی تا حتی Global ilumination , ambien occasion رو تو view port ببینی اینها رابطه مستقیم با کارت گرافیکت دارن.خود شرکت autodesk انجین ایده آل یا بهتر بگم انجین اصلی رو Direct 3D میشناسه. البته اگه شما هم مثل من ویستا دارین و از DirectX 10 استفاده می کنین ولی مکس رو روی directX 9 تنظیم کنین.چون خود این امکانات Viewport مکس باDirectX 9 نوشتن. حالث سوم software برای کسانی که احتمال 10 در 10000 بد شانس باشن و گرافیک از مکس ثاپورت نکنه ( مثلا تو ویستا با گرافیک 4870 از مکس 9 تو هیچ حالتی ثاپورت نمی کنه یعنی عملا نمی تونی کار کنی .همش یه سری مثلث وسط صفحه وجود داره.) از این حالت استفاده میکنی. gigamax 07 خرداد 1388, 10:12با تشکر از عارف عزیز بابت اطلاعات ارزمشندش ... فقط حرفشو تصحیح می کنم : OpenGL و DirectX دو تا رابط گرافیکی هستند نه زبان برنامه نویسی .... شما برنامتو می نویسی و با کمک این دوتا با کارت گرافیک و صدا و ارتباط برقرار می کنید ... فعلا DirectX 10 از شرکت مایکروسافت فوق العاده قدرتمنده و توصیه می کنم از همون استفاده کنین موفق باشین AREF 11 خرداد 1388, 22:46مرسی از صحبتهای متین عزیز. اما تو مکس نباید از DirectX 10 استفاده کنین اگه بکنین نمی تونین تو بحث Viewport از نور پردازی شبیه ساز رندر استفاده کنین. همین طور تو مکس 2009 شما می تونین شبیه ساز کاملی از متریال ببینین تو مکس.مثلا Bump , Speciuler و کلی مطالب دیگه در باره متریال را نمی تونین تو حالت DirectX 10 ببینی برای پیدا کردن مطالب بهتره برین تو Help مکس و این عبارت رو تو قسمت جستجو بنویسین Previewing Shadows in Viewports Farrokh 16 خرداد 1388, 14:06حالا چجوری می شه بین این دو تا directx سوییچ کرد ؟ amin2001 16 خرداد 1388, 19:41سلام دوستان :D آره خودمم :lol: شرمنده مدتی نبودم همه کارا سر ایمان جان بود --- فرخ جان از توی استارت منو برو توی پروگرامس و بعد شاخه 3dsmax رو برو . و بعد change graphics mode و بعد بین directx های موجود میتونی سویچ کنی این کار رو از توی برنامه هم میتونی همون طور که توی پست 2 هم گفته شد نیز انجام بدی mehsaleh 20 خرداد 1388, 00:34سلام ببخشید من یک پروژه ی تقریبا سنگین در مکس را که از پارتیکل و مو و چیز های سنگین دیگر تشکیل شده را می خواهم رندر کنم ولی هر کاری می کنم پیغام می دهد که مموری کم می آورد در حالی که در تاسک منیجر مقدار مموری مصرفی را 1.5 از 4 گیگ اعلام می کند و سیستمم سرور اپترون است. لطفا کسی مرا راهنمایی کند. amin2001 20 خرداد 1388, 11:24یکخورده سوالت گنگ هستش هنوز مثلا اینکه با چی رندر میکنی ؟ AREF 20 خرداد 1388, 12:32سلام ببخشید من یک پروژه ی تقریبا سنگین در مکس را که از پارتیکل و مو و چیز های سنگین دیگر تشکیل شده را می خواهم رندر کنم ولی هر کاری می کنم پیغام می دهد که مموری کم می آورد در حالی که در تاسک منیجر مقدار مموری مصرفی را 1.5 از 4 گیگ اعلام می کند و سیستمم سرور اپترون است. لطفا کسی مرا راهنمایی کند. سلام.احتمالا با وی ری کار می کنی.درسته؟ به مقدار رم ربطی نداره.از Vray ***** استفاده کن.شاید جواب بگیری.اگه نه انجین رو عوض کن kazemi110 20 خرداد 1388, 13:08مگه میشه به راحتی انجین رو عوض کرد؟ کلی تنظیمات و متریال ها عوض میشه. اول جزئیات نور و متریال رو کم کن بعد نوع سایه رو map بزار از منتالری هم فاینال رو اول رو حالت بدون متریال save کن بعد رندر کن. موفق. alpo_al 20 خرداد 1388, 15:08اگر در Vray داری رندر میگیری همه Object هاتو تبدیل به Vray ***** بکن تا رندر کنه، اما اگر رندر معمولی میگری و تعداد Object ها زیاد هستند تنها راه این است که هر Object را جدا رندر بگیر و در برنامه افتر افکت یا فیوژن آنها را با هم بصورت لایه لایه ترکیب کن. ضمنا در قسمت گوشه های هر یک از پنجره های 3dsmax روی گزینه پرسپکتیو راست کلیک کن و روی گزینه Show Statistics کلیک کن تا نمایشگر عدد سگمنت و پولیگانها رو نشان بده تا بفهمی آیا آنها زیا هستند یا کم. [email protected] ali_tavanaie 20 خرداد 1388, 16:36یکی از دوستان میگفت در xp بیشتر از 3 گیگ رم نمیشه استفاده کرد. برای رفع مشکل میتونی سایز مربعی که شکل رو رندر میکنه کوچیک تر کنی ، همچنین هرچی رو که فکر میکنی تو رندر نمیاد رو مخفی کن و دستور بده چیزای مخفی رندر گرفته نشه. mehsaleh 20 خرداد 1388, 19:11سلام ببخشید ولی هیچکدام از این راه ها به دردم نمی خورد چون می خواهم ببینم آیا اشکال از مکس است یا نه و بله با خود مکس رندر می کنم و اگر بخواهم با vrayرندر کنم که بدتر می شود و قوز بالا قوز می شود چون vrayسرعت را پایین می آورد من از یک نفر دیگر پرسیدم گفت که باید مربوط به باگ نرم افزار باشد و اگر سرویس پک آن را دانلود و نصب کنی بسیاری از مشکلاتت برطرف می شود کسی اینجا سرویس پک مکس دارد؟ mehsaleh 20 خرداد 1388, 19:21در ضمن من با دو سیستم پایین و خیلی خیلی بالا هم رندر کردم ولی نشد ولی باز هم ممنون از پیشنهاداتتون خیلی هایش به دردم می خورد. rezvooli 21 خرداد 1388, 11:23هم مکس هم ویندوزتو 64 بیت کن و یادت نره virtual memory ویندوزتم بالا ببری فقط عدد های اول از سمت چپ رو تغییر بده .... مثلا بزار 4046 و 6092 ارور out of memory که مکس میده با راهکار های بالا حل میشه ... :D موفق باشی Navidmilan 21 خرداد 1388, 14:01کسی اینجا سرویس پک مکس دارد؟ کل سرویس پک و آپدیت های مربوط به هر ورژن رو میتونی از این لینک دانلود کنی. Updates & Service Packs () به امید پیروزی ... mehdi_danesh 27 خرداد 1388, 10:09ویرایش شده توسط امین (لطفا قوانین رو ببینید)
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 513]