تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1833321724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همیشه غر می‌زنم اما باز هم سراغ دوربین می‌روم!


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: علاوه بر این او فردی خرافاتی بود و وحشت عجیبی از عدد 11 داشت؛ از پروازهایی كه شماره آنها مضربی از 11 بود پرهیز می‌كرد و در ماه یازدهم سال به مسافرت نمی‌رفت یا در مسافرت‌ها در طبقه یازدهم هتل اتاق نمی‌گرفت. اما ...   مارتین اسكورسیزی یكی از بزرگ‌ترین كارگردانان حال حاضر سینمای جهان به شمار می‌رود و اكران هر فیلم از او اتفاقی در دنیای سینما به شمار می‌آید اما شرایط از ابتدا برای این فیلمساز مستعد تا این اندازه مهیا و آماده نبوده است. در دهه1970 اسكورسیزی به‌عنوان یكی از كارگردانان نسل جدید سینمای آمریكا، فردی به‌شدت عصبی و از لحاظ جسمانی بیمار بود تا جایی كه فكر می‌كرد هر لحظه امكان دارد از دنیا برود. علاوه بر این او فردی خرافاتی بود و وحشت عجیبی از عدد 11 داشت؛ از پروازهایی كه شماره آنها مضربی از 11 بود پرهیز می‌كرد و در ماه یازدهم سال به مسافرت نمی‌رفت یا در مسافرت‌ها در طبقه یازدهم هتل اتاق نمی‌گرفت. اما با گذشت سال‌ها و دهه‌ها خلقیات و باورهای او تغییر كلی كرده است. او درباره این روزهای سخت می‌گوید: طبیعت من در دوران جوانی به‌گونه‌ای بود كه از این مسائل استقبال می‌كرد ولی درعین حال اتفاقات عجیبی برای من رخ داده بود كه ارتباطی غیرقابل توجیه با این عدد داشت.اگر من از پروژه‌ای اخراج شده بودم یا كاری را از دست داده بودم پلاك ساختمانی كه در آن كار می‌كردم 11 یا مضربی از آن بود اما در مقابل، فیلم «خیابان‌های پایین شهر» در یازدهمین دوره جشنواره فیلم نیویورك اكران و تحسین شد كه تجربه‌ای عالی بود.   در دهه 1970 اسكورسیزی یكی از چند كارگردان بزرگ و جوان سینمای آمریكا در كنار فرانسیس فورد كاپولا، جورج لوكاس و استیون اسپیلبرگ به‌شمار می‌رفت. آنها چهره هالیوود را به كلی تغییر دادند و سیستم استودیویی را متحول كرده و روح جدیدی به جریان اصلی سینما دادند.در بین آنها اسكورسیزی گمنام‌ترین به شمار می‌رفت. او تجربه‌های شیرین لوكاس یا اسپیلبرگ را در گیشه نداشت و همچون كاپولا، سری فیلم‌های پدرخوانده را نساخته بود ولی روند فیلمسازی او به‌گونه‌ای بود كه به‌عنوان بزرگ‌ترین كارگردان زنده تاریخ سینما شناخته شود.   در 40سال اخیر او بیش از 22فیلم ساخته و آخرین فیلم او «شاتر آیلند» براساس داستانی از دنیس لوهان است كه در دهه 1950 می‌گذرد. لوهان این داستان را ادای دینی به «فیلم‌های ب» و «پالپ» دهه‌های1940 و 1950 می‌داند و شاید هیچ كارگردانی بهتر از اسكورسیزی با فضای چنین فیلم‌هایی آشنا نبود. او كه خوره فیلم است بیش از 8 هزار فیلم در آرشیو شخصی‌‌اش دارد و بدون استثنا هر كدام از فیلم‌های او را می‌توان ارجاعی به چندین فیلم مهم تاریخ سینما دانست.شاترآیلند نیز مملو از اشاره به فیلم‌های نوآر دهه‌های مذكور است. اسكورسیزی می‌گوید: فیلم كلیدی كه من به لئوناردو دی كاپریو و مارك روفالو نشان دادم «لورا» بود اما در عین حال فیلم‌هایی كه فضای فیلم به‌شدت متأثر از آنها بود فیلم‌های ژانر وحشت استودیو «آر ك او» در زمان ریاست وال لیوتون در دهه1940 بود؛ فیلم‌هایی چون «جزیره مرده»، «قربانی هفتم» یا «من با یك زامبی قدم زدم».   «من این فیلم‌ها را در دهه1950 كشف كردم. در خیابان دوم نیویورك سینمایی بود كه فیلم‌ها را برای سری سوم، چهارم یا حتی پنجم اكران می‌كرد و قربانی هفتم یكی از آنها بود. من 11سال داشتم كه آن را تماشا كردم و یادم می‌آید در سكانس نهایی به قدری وحشت‌زده شده بودم كه از سینما بیرون آمدم.این فیلم‌ها در زمان و دوره خاصی ارائه شدند و راهی برای تولید مجدد آنها وجود ندارد اما می‌توان ارجاعات خوبی به آنها داد ما نباید از ارجاع دادن به فیلم‌ها هراسی داشته باشیم.»اسكورسیزی با اشاره به منطقه ایست ساید نیویورك تأكید می‌كند كه در آنجا بین گنگسترها و كشیش‌ها بزرگ شده و از این‌رو خود را یك گنگستر ویك كشیش می‌داند. والدین او نسل دوم مهاجران سیسیلی بودند كه گرچه مدتی را در محله كویین گذرانده بودند اما به دلایل مالی باز هم به ایست ساید یا همان ایتالیای كوچك برگشته بودند. اسكورسیزی كوچك با بیماری آسم دست‌و‌پنجه نرم می‌كرد و این بیماری او را تا حد زیادی خانه نشین كرد و به دور از فعالیت‌های دوران كودكی قرار داد.   علاقه او به سینما با فیلم‌هایی كه پدرش او و برادر بزرگ‌ترش فرانك را به تماشا‌یشان می‌برد آغاز شد. او ساعت‌ها مشغول تماشای فیلم می‌شد و كیفیت فیلم برایش اهمیتی نداشت و از همان دوره یاد گرفت تا استوری بورد داستان‌های مورد علاقه‌‌اش را داشته باشد؛ عادتی كه هنوز هم آن را حین كار اجرا می‌كند.اسكورسیزی فیلم «سایه‌ها» از جان كازاوتس را یكی از تأثیر‌گذارترین فیلم‌های زندگی‌‌اش می‌داند. فیلم در سال1959 توسط كسی ساخته شده كه او را پدر سینمای مستقل آمریكا می‌دانند. اولین فیلم بلند اسكورسیزی «چه كسی به در خانه‌ام می‌زند» در سال1968 ساخته شد. زمانی كه كازاوتس فیلم را دید آن را بهتر از «همشهری كین» توصیف كرد و معتقد بود فیلم اسكورسیزی روح قوی‌تری دارد.   از آن پس كازاوتس از حامیان و دوستان او بود هر چند وقتی چند سال بعد نخستین محصول هالیوودی اسكورسیزی Boxcar Bertha را تماشا كرد به صراحت به او گفت: یك سال عمرت را صرف ساخت یك آشغال كرده‌ای!این انتقاد منجر به ساخت «خیابان‌های پایین شهر» شد كه با بودجه‌ای 600 هزار دلاری و در خیابان‌های مجاور محل سكونت اسكورسیزی ساخته شد. او با این فیلم رابرت دنیرو را به‌عنوان هنرپیشه پیش‌رو موج جدید سینمای آمریكا معرفی كرد.   اسكورسیزی اعتقاد دارد موضوع بسیاری از فیلم‌هایش –تلاش برای اخلاق گرایی در دنیایی بی‌اخلاق، برتری جویی مردانه، بلایی كه خشونت می‌تواند بر سر انسان بیاورد- انعكاسی از وقایع خیابان‌های دوران كودكی هستند: من از دنیایی می‌آیم كه بخش عمده‌ای از آن براساس اعتماد و وفاداری است و این موضوع حتی فراتر از ارتباطات خانوادگی است. بسیاری از داستان‌های من به نوعی با خیانت ارتباط دارند. وقتی شخصی به دیگری خیانت می‌كند شانسی برای او باقی نمی‌گذارد و هر تصمیمی از سوی طرفین گرفته شود شاید كه خوب نباشد ولی غیرقابل اجتناب است و برای من جذاب.   اسكورسیزی در دنیای سینمای خودش ترجیح داد تا با جمع مشخصی از هنرپیشه‌ها و كادر فنی كار كند. اولین گزینه او هاروی كایتل بود ولی بیشترین رابطه كاری را با رابرت دنیرو داشت كه در محله مشتركی با او در نیویورك بزرگ شده بود؛ «او مثل كسی بود كه در خانواده ما از سال‌ها قبل حضور داشت، می‌دانست نگاه در دنیای ما چه معنایی دارد، چطور باید در را برای بزرگ‌تر باز كرد.»اما از سال 2002 و پس از فیلم «دارودسته‌های نیویوركی» لئوناردو دی كاپریو، دنیروی جدید اسكورسیزی است و شاتر آیلند چهارمین فیلم مشتركشان؛ «لئو همان احساس را در من ایجاد می‌كند. من 30سال از او بزرگ‌تر هستم اما تصور می‌كنم نگاه هر دو ما به دنیا یكسان است. او آرامش خاصی در بازی در نقش‌هایی دارد كه من برایش در نظر می‌گیرم؛ درست شبیه هاروی یا باب.»   اسكورسیزی پیش از آنكه برای فیلم «مردگان» در سال2007 برنده اسكار بهترین كارگردانی شود 3 بار دیگر نامزد دریافت این جایزه شده بود اما معتقد است حتی فكر كردن به ساخت فیلم دیوانگی است؛ «فیلمسازی روندی به‌شدت فیزیكی است و اگر با سیستم استودیویی كار كنید مشكلات شما دوبرابر یا چند برابر می‌شود. در همه مراحل كار، اجبار در كار است چون هزینه بالایی صرف می‌شود و این هزینه باید منطقی جلوه كند. هربار شما حس می‌كنید در قمار بزرگی شركت كرده‌اید و نمی‌دانید نتیجه چه خواهد بود. وظیفه دارید در پشت صحنه سایرین را تشویق كنید و وانمود كنید تمام دنیا در انتظار تماشای فیلمتان هستند. فیلمسازی یعنی این. من همیشه غرمی‌زنم اما باز هم سراغ دوربین می‌روم.»  




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 706]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن