تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1835180185
علیرضا امینی از «هفت دقیقه تا پائیز» میگوید
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: عليرضا اميني از «هفت دقيقه تا پائيز» ميگويد
اگر اين فيلم نزديك به «درباره الي» باشد اشكالي ندارد و جزو افتخارات من است .علي زادمهر: عليرضا اميني(كارگردان جوان سينماي ايران) پس از ساخت چند فيلم در فضاي غيرشهري در آخرين اثر خود(هفت دقيقه تا پاييز) داستان يك خانواده مدرن در تهران را دستمايه فيلم قرار داده است. * اگرچه فارغ التحصيل تاتر هستيد اما فعاليت خاصي در حوزه تاتر نداريد و بهنظر مي رسد بيشتر علاقه شما به سينما است؟ــ انتخاب تئاتر از روز اول براي سينما بود. وقتي قرار بود در دانشگاه انتخاب رشته كنم پس از بررسي رشتههاي سينما و تاتر متوجه شدم كه در رشته سينما فقط به دانشجويان تكنيك تدريس ميشود اما در تاتر به محتوا بيشتر توجه ميشود. در تئاتر از بازيگري تا نمايشنامهخواني و تحليل تدريس ميشود از اينرو متوجه شدم كه در تاتر محتوا بسيار مهمتر از سينما است به همين دليل تاتر را انتخاب كردم و بعدها به فراگيري تكنيك در سينما پرداختم. *فيلمنامه فيلم چگونه نوشته شد؟ آيا محصول نهايي با فيلمنامه اوليه تفاوت بسياري دارد؟ــ در ساخت اين فيلم اتفاقات جالبي رخ داد. ما ابتدا پروانه ساخت فيلم هفت دقيقه تا پاييز را با ارئه طرح از ارشاد گرفتيم. بعد عليرضا نادري فيلمنامه كيفر را داد تا بخوانم و قرار بود كيفر را كارگرداني كنم. قرار شد درصورت امكان با همان مجوز هفت دقيقه تاپاييز فيلم كيفر را كارگرداني كنم. فيلم تا مرحله پيش توليد پيش رفت اما بعد در طول كار مشكلاتي همچون عدم حضور سرمايهگذار بوجود آمد و به دليل آنكه كار كمي طولاني شد؛ من از ساخت آن انصراف دادم و حسن فتحي ساخت كيفر را برعهده گرفت و فيلم خوبي هم ساخت.فيلم هفت دقيقه تاپاييز كه امروزميبيند براساس ايده و طرح اوليه از خودم ساخته شد. البته در ابتدا نخعي؛ نسخه اوليه فيلمنامه را نوشت. بعد محسن طنابنده آن را بازنويسي كرد ودر بخشي از كار نيز عليرضا نادري نكات خوبي را به فيلمنامه اضافه كرد. درمجموع بايد بگويم فيلمنامه اين فيلم محصول يك كار گروهي است البته در طول ساخت ايدهها و ديدگاهاي بازيگران در كامل شدن فيلمنامه نقش بسزايي داشت. *به نظر ميرسد شما در فيلمها و آثار قبلي مثل نامههاي باد، زمان ميايستد و دانههاي ريز برف بهنوعي بهدنبال تجربه كردن بوديد اما در اين فيلم به نوعي به سينماي كلاسيك و داستانگو روي آوردهايد؟ــ اصلا اينگونه نيست فيلم هفت دقيقه تا پائيز ادامه همان سينماي تجربي است. سينماي تجربي امروز در دو مقوله قابل بررسي است؛ اول محتوا كه همان انتخاب سوژه است و دوم نوع روايت و فرم است.روايت در فيلم هفت دقيقه تا پائيز از لحاظ محتوا در گونه سينماي تجربي ميگنجد و نوع روايت اين فيلم به هيچ عنوان كلاسيك نيست و قواعدي كه در نگارش فيلمنامه رعايت كردم ادامه تجربيات گذشته است. در فرم فيلم نيز فقط فضاي فيلم از خارج از شهر به داخل شهري تغيير يافته و نگاه شهري شده است وگرنه تجربهگرايي در محتوا و فرم همچنان وجود دارد. در فيلم نامههاي باد؛ من به دنبال تجربه در استفاده از صدا بودم و به نوعي اين فيلم تم محور بود. در دانههاي ريز برف وحدت لوكيشن را تجربه كردم ودر فيلم زمان ميايستد به سمت وحدت كاراكتر حركت كردم و در هفت دقيقه تا پائيز به دنبال تجربه كردن فيلمهاي شخصيت محور بودم. * اما شما در فيلمهاي گذشته به دنبال تمركز وي يك موضوع و سوژه بوديد و به نوعي يك نگاه خاص داشتيد كه در اين فيلم اينگونه نيست؟ــ يك فيلمساز در ذهن خود تصاويري دارد و براي اينكه نگاه خود را پيدا كند؛ بايد تصاوير ذهني را عيني كند و براي عيني كردن تصاوير هم بايد تعدادي فيلم بسازي تا نگاه شخصي خود را پيدا كني. امروز من به آن نگاه نزديك شدهام زيرا پيدا كردن نگاه نياز به يك تداوم و تمرين دارد.اگر هفت دقيقه تا پائيز اولين فيلم من بود؛ امكان نداشت اينگونه ساخت شود و شايد اصلا امكان ساخت نداشت. اين فيلم محصول چند فيلم قبلي است. بايد نگاه آن را پيدا ميكردم تا هفت دقيقه تا پائيز ساخته شود. من در زمان فيلمسازي و به خودم نيز آموزش ميدهم. * بازي بازيگران فيلم بسيار پخته است، آيا از متد خاصي در آن استفاده كرديد؟ــ من در تئاتر؛ بازيگري و كارگرداني را از دكتر ركنالدين خسروي كه سبك اكترز استوديويي را آموزش ميداد؛ فراگرفتم. در اين سبك؛ بيوگرافي كاراكتر بسيار مهم است. در اينگونه بازيگري بيوگرافي كاراكتر براساس واكنشهاي وي معرفي ميشود و از درون واكنشها ميتوان تشخيص داد كه چه گذشتهاي داشته است. بيشتر تاكيد من هم روي بيوگرافي بود و آدمهايي كه وارد داستان ميشوند و اتفاقاتي كه واكنشها را نشان ميدهد. فقط تاكيد روي اين بود كه اين بيوگرافي هرقدر قوي باشد؛ واكنش درستتر است منتها در چارچوب فيلمنامه بايد باشد. * انتخاب بازيگران حرفهاي نيز با همين هدف بود؟ــ بله. محسن طنابنده از دانههاي ريز برف با من همكاري ميكرد و درك مشتركي داشتيم. حامد بهداد اما يك جور ديگر بازي ميكرد كه هماهنگ كردن آنها سخت بود ولي هفته اول؛ مشكلات رفع شد. درمورد انتخاب هديه تهراني نيز ساداتيان(تهيهكننده فيلم( پيشنهاد داد. فيلمنامه را تهراني خواند و بعداز چند ديدار قبول كرد. بايد بگويم بازي در اين فيلم بسيار سخت بود زيرا بازيگر بايد بتواند تداوم حس خود را حفظ كند. حضور بازيگر حرفهاي در فيلمهاي اينچنيني بسيار مهم است زيرا باعث ميشود فيلم بهتر ديده شود. به طور مثال؛ اگر فيلم درباره الي با عوامل حرفهاي ساخته نميشد از طرف تماشاگران مورد استقبال قرار نمي گرفت زيرا تماشاگر دوست دارد بازيگر محبوب خود را در سينما ببيند و اين عناصر كمك ميكند تا فيلم فرهنگي بهتر ديده شود. * عدهاي معتقدند كه فيلم شما بسيار به حال و هواي فيلم درباره الي ساخته اصغر فرهادي نزديك است. آيا اين مطلب را قبول داريد؟ــ اصغر فرهادي از اساتيد و دوستان من است. حتي اگر اين فيلم نزديك به درباره الي باشد؛ اشكالي ندارد و جزو افتخارات من است زيرا معتقدم بهتر است فيلمهايي مانند درباره الي بسيار ساخته شود تا فيلمهاي سخيف. اما بايد بگويم پروانه ساخت اين فيلم پنج ماه قبل از درباره الي گرفته شده است. ازطرفي فيلم درباره الي با دوربين روي دست است ولي فيلم من اينگونه نيست. دوربين من درحركت است. در فيلم درباره الي داستان پيرامون گم شدن فردي به نام الي است اما در اين فيلم داستان بيشتر پيرامون خانوادهاي است كه يك مشكل مهم برايشان اتفاق ميافتد. شايد نكتهاي كه فيلم هفت دقيقه تا پاييز را به درباره الي نزديك ميكند؛ اين است كه من و فرهادي در يك فضاي مشترك زندگي و تحصيل كرديم و شايد يك حس و يك نگاه مشترك درميان باشد كه اين امر اشكالي ندارد. نكته ديگر اينكه؛ فيلمهاي اين چنيني يا فيلمي مانند درباره الي؛ تاريخ مصرف ندارد چون با موضوع انسان ساخته شده و زماني كه فيلم با موضوع انسان بسازيم؛ مخاطب جهاني پيدا ميكند. * در آثار شما به نظر ميرسد معتقد هستيد كه زندگي واقعي آن چيزي نيست كه ما ميبينيم. به طور مثال صحنههاي عروسي در زندگي يكي از غيرواقعيترين صحنهها هستند كه شما در اين فيلم به خوبي از آن اسفاده كرديد؟ــ به نكته درستي اشاره كرديد. به نظر من ما در زندگي واقعي فقط اول و آخر يك عمل را ميبينيم. به زيرلايهها و دلايل يك اتفاق توجه نميكنيم و فعل آخر را درنظر ميگيريم. بطور مثال هيچ وقت بررسي نميكنيم كه چرا يك زن و شوهر به هم خيانت ميكنند. من دوست دارم در فيلمها نشان دهم هر اتفاق ظاهري؛ واقعيت نيست و عمل آخر است اما اصل قضيه بسيار عقبتر و پوشيدهتر است. * اين تفكر در ذهن بيننده اين شبه را به وجود ميآورد كه شما بدبين هستيد؟ــ شايد اينگونه باشد اما من ميخواهم بگويم هيچ مسئله و عملكردي در دنيا مطلق نيست و به شدت غيرقابل اعتماد است. ما آدمها ميتوانيم سالها باهم به گونهاي رفتار كنيم كه ديگران تصور كنند باهم رابطه خوبي داريم اما درواقع فقط همديگر را تحمل ميكنيم. * در هنگام تماشاي فيلم؛ بسياري از تماشاگران تحت تاثير صحنهاي دراماتيك فيلم قرار گرفتند. آيا از اول به دنبال متاثر كردن تماشاگر بوديد؟ــ به هيچ وجه اينگونه نيست. در فيلم تماشاچي با كاراكترهمذاتپنداري ميكند وزماني كه با كاراكترهمذاتپنداري كرد، اگر حادثه تلخي براي آن شخصيت بوجود بيايد؛ ناراحت ميشود. من در فيلم بهدنبال آن بودم كه تماشاگر بتواند همذاتپنداري بيشتري با شخصيت داشته باشد زيرا زماني كه اين همذاتپنداري و سمپات بيشتر ميشود؛ هنگام وقوع حادثه تلخي مانند صحنه تصادف تاثيرگذاري آن بيشتر است. به نوعي به وي شوك دست ميدهد. بسياري از جامكاتها و تدوين صحنهها هم با همين هدف و تداوم حسي بود. مثلا صحنه گفتوگوي هديه تهراني و حامد بهداد پشت در منزل بهداد، اگر يكنواخت فيلمبرداري ميشد؛ تداوم حسي نداشت و جامكات تداوم حس را به خوبي منتقل ميكرد. تداوم حسي مهمتر از زيباييشناسي در اين صحنه بود. * طراحي صحنه و لباس فيلم بسيار مطلوب است چگونه به اين هماهنگي رسيديد؟هديه تهراني بهدليل تجربياتي كه داشت بهعنوان مديري هنري فيلم بسيار به ما كمك كرد. فيلم به سه بخش قبل از تصادف، صحنه تصادف و بعداز تصادف تقسيم ميشود كه هربخش؛ طراحي صحنه و لباس خاصي را ميطلبيد. * چرا پايانبندي فيلم براي اكران عمومي تغيير كرد؟ــ امروز محصولات سينماي مدرن و پستمدرن در دنيا با يك پايان تمام نميشود. ابتدا قصد داشتم فيلم در سكانس پاياني كه همه بازيگران دورميز هستند؛ تمام شود. بعد طرحي مطرح شد كه فيلم با دو نوع پايان اكران شود.و درنهايت به اين به نتيجه رسيديم كه فيلم با پايانبندي جديد ارائه شود اما براي جشنواره خارجي با همان پايانبندي جشنواره ارائه شود. منبع : ايلنا تنظيم براي تبيان : مسعود عجمي
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 515]
صفحات پیشنهادی
علیرضا امینی از «هفت دقیقه تا پائیز» میگوید
علیرضا امینی از «هفت دقیقه تا پائیز» میگوید-عليرضا اميني از «هفت دقيقه تا پائيز» ميگويداگر اين فيلم نزديك به «درباره الي» باشد اشكالي ندارد و جزو افتخارات ...
علیرضا امینی از «هفت دقیقه تا پائیز» میگوید-عليرضا اميني از «هفت دقيقه تا پائيز» ميگويداگر اين فيلم نزديك به «درباره الي» باشد اشكالي ندارد و جزو افتخارات ...
هفت دقيقه تا پاييز
هفت دقيقه تا پاييز زندگي دو زوج جديدترين فيلم عليرضا اميني با نام هفت دقيقه ... ساداتيان در مورد علت تهيه هفت دقيقه تا پاييز مي گويد: «خط قصه برايم جذاب بود، ...
هفت دقيقه تا پاييز زندگي دو زوج جديدترين فيلم عليرضا اميني با نام هفت دقيقه ... ساداتيان در مورد علت تهيه هفت دقيقه تا پاييز مي گويد: «خط قصه برايم جذاب بود، ...
اختلافات پشت صحنه «هفت دقیقه تا پاییز» عیان شد
اختلافات پشت صحنه «هفت دقیقه تا پاییز» عیان شد-با موضعگیریهای ... فیلم بلند سینمایی علیرضا امینی از زمان اکراناش در سینماها تا نقد و بررسی بر آنتن سیما از ... در واقع هیچ کدام از اینها انتخابهای اول نبودند، اما به من که میرسد میگویند: خاطره، ...
اختلافات پشت صحنه «هفت دقیقه تا پاییز» عیان شد-با موضعگیریهای ... فیلم بلند سینمایی علیرضا امینی از زمان اکراناش در سینماها تا نقد و بررسی بر آنتن سیما از ... در واقع هیچ کدام از اینها انتخابهای اول نبودند، اما به من که میرسد میگویند: خاطره، ...
رفتهایم پشت صحنه «هفت دقیقه تا پاییز»
رفتهایم پشت صحنه «هفت دقیقه تا پاییز»-هدیه تهرانی را صدا میكنند. هدیه تهرانی میآید بالا. ... بعد چند نكته را به علیرضا امینی میگوید... بعد از سالها دوری از سینما، ...
رفتهایم پشت صحنه «هفت دقیقه تا پاییز»-هدیه تهرانی را صدا میكنند. هدیه تهرانی میآید بالا. ... بعد چند نكته را به علیرضا امینی میگوید... بعد از سالها دوری از سینما، ...
ه--خاطر علیرضا امینی به مراسم فرش قرمز «هفت دقیقه تا پائیز ...
ه--خاطر علیرضا امینی به مراسم فرش قرمز «هفت دقیقه تا پائیز» نیامدم-خاطره ... دلیلی ندارد وقتی که کارگردان در فرهنگسرای ارسباران می نشیند و می--گوید: «ما به خانم ...
ه--خاطر علیرضا امینی به مراسم فرش قرمز «هفت دقیقه تا پائیز» نیامدم-خاطره ... دلیلی ندارد وقتی که کارگردان در فرهنگسرای ارسباران می نشیند و می--گوید: «ما به خانم ...
محسن تنابنده: «هفت دقیقه تا پاییز» چند نوع پایان داشت
احساس من میگوید این ناشی از دور هم نشینیها و جلسات روشنفكری كه در آن دوران با آنها ... اما در «هفت دقیقه تا پاییز» ایده برای خود علیرضا امینی بود و حتی ایشان یك ...
احساس من میگوید این ناشی از دور هم نشینیها و جلسات روشنفكری كه در آن دوران با آنها ... اما در «هفت دقیقه تا پاییز» ایده برای خود علیرضا امینی بود و حتی ایشان یك ...
عليرضا نادري به بخش عمومي منتقل شد
افزایش 33 هزار ... علیرضا امینی از «هفت دقیقه تا پائیز» میگوید علیرضا امینی از «هفت دقیقه تا پائیز» میگوید-عليرضا اميني از «هفت دقيقه تا پائيز» ... همچون عدم ...
افزایش 33 هزار ... علیرضا امینی از «هفت دقیقه تا پائیز» میگوید علیرضا امینی از «هفت دقیقه تا پائیز» میگوید-عليرضا اميني از «هفت دقيقه تا پائيز» ... همچون عدم ...
درباره فیلم «هفتدقیقه تا پاییز» و مقایسه آن با «درباره الی»
نكتهای كه هم در «هفت دقیقه تا پاییز» و هم «درباره الی» وجود دارد، نقش زن است. ... حالا رسیدهایم به «هفت دقیقه تا پاییز» علیرضا امینی كه آن را فیلمی در ادامه این جنبش میدانم. .... اینها نمونهای از تحقق همان مادرسالاری است همان زنی كه میگوید من هستم پس خودم ...
نكتهای كه هم در «هفت دقیقه تا پاییز» و هم «درباره الی» وجود دارد، نقش زن است. ... حالا رسیدهایم به «هفت دقیقه تا پاییز» علیرضا امینی كه آن را فیلمی در ادامه این جنبش میدانم. .... اینها نمونهای از تحقق همان مادرسالاری است همان زنی كه میگوید من هستم پس خودم ...
آویزان بین زمین و آسمان
آویزان بین زمین و آسمان نگاهی به فیلم "هفت دقیقه تا پاییز" ... ارغوان، سینماهای کشور میزبان این فیلم شگفت انگیز "علیرضا امینی" خواهند بود. ... فرهاد با شنیدن این حرف ها بی تاب می شود اما دوستش او را دلداری می هد و می گوید:اون پرچم قرمز رو ببین.
آویزان بین زمین و آسمان نگاهی به فیلم "هفت دقیقه تا پاییز" ... ارغوان، سینماهای کشور میزبان این فیلم شگفت انگیز "علیرضا امینی" خواهند بود. ... فرهاد با شنیدن این حرف ها بی تاب می شود اما دوستش او را دلداری می هد و می گوید:اون پرچم قرمز رو ببین.
هدیه تهرانی پس از سه سال، در جشنواره فیلم فجر
فرهنگ > سینما - فیلمبرداری فیلم سینمایی «هفت دقیقه تا پاییز» به کارگردانی علیرضا امینی درحالی در یوسفآباد ادامه دارد که این روزها هدیه تهرانی پس از سالها جلوی ...
فرهنگ > سینما - فیلمبرداری فیلم سینمایی «هفت دقیقه تا پاییز» به کارگردانی علیرضا امینی درحالی در یوسفآباد ادامه دارد که این روزها هدیه تهرانی پس از سالها جلوی ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها