تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819991669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قطاري که به بهشت مي‌رود - اسباب ورود به بهشت: قسمت دوم


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: جا نمانید! قطاری که به بهشت می‌روداسباب ورود به بهشت از نگاه قرآنواگن دوم : تقوا و پرهیزگاری
قطار، سفر
آنچه گذشت: واگن اول - ایمان و عمل صالح به ایستگاه قطار بهشت خوش آمده‌اید! این قطار 13 واگنی شما را به بهشت می‌برد. معطل نکنید در بهشت همه چیز هست، هیچ نیاز به پول و چک پول و کارت عابر بانک و اینها نیست. فقط کافیست بلیط تهیه کنید.در این مجموعه بلیط هر یک از واگنهای را برای شما بیان خواهیم کرد.جا نمانید! به همه خبر دهید.اشاره:تمام بحثهاى معاد سر انجام به یكى از این دو نقطه ختم مى شود: بهشت و دوزخ. بهشت یعنى كانون انواع مواهب و نعمتهاى الهى، اعم از معنوى و مادى؛ و دوزخ كانون انواع رنجها وشكنجه‌ها و حرمانها از هر قبیل.در اینكه حقیقت بهشت چیست؟ و چگونه است؟ و در كجاست و هم اكنون وجود دارد یا بعداً آفریده مى شود؟ سخن بسیار است، و مى توان براى یافتن پاسخ این سؤالات از تصریحات یا اشاراتى كه در آیات قرآن آمده است كمك گرفت.ولى بحث فعلى ما در این است كه اسباب ورود به بهشت در چیست؟ و چه وسایلى انسان را در راه رسیدن به این كانون موهبت الهى كمك مى كنند.   2- تقوى و خدا ترسى
کلمة الله
عامل دیگر، تقوا و پرهیزگارى است؛‌ كه در آیات فراوانى از قرآن مجید نیز روى آن تكیه شده است، از جمله در سوره‌ی مریم بعد از اشاره به جنات عدن و باغهاى جاودانه‌ی بهشت، و بخشى، از نعمتهاى آن مى فرماید: «این همان بهشتى است كه ما به ارث به بندگان پرهیزگار خود مى بخشیم » تِلْكَ الْجَنَّةُ الَّتِی نُورِثُ مِنْ عِبَادِنَا مَن كَانَ تَقِیًّا (مریم 63)در آیات فراوانى از قرآن مجید، تقوى به عنوان كلید بهشت شناخته شده ، و مى دانیم تقوا به معنى خویشتن دارى ، و پرهیز از گناهان، و هرگونه تخلف در برابر فرمان خدا و حق و عدالت است، یا به تعبیر دیگر آن حالت خدا ترسى باطنى و كنترل درونى است كه انسان را از هرگونه آلودگى باز مى دارد، یعنى چنان مفهوم جامعى دارد كه انجام همه وظائف الهى اخلاقى انسانى را فرا مى گیرد.تعبیر به «تلك» در آغاز آیه كه اشاره به دور است در واقع اشاره‌اى است به عظمت مقام بهشت، گویى آن چنان والا است كه از دسترسى فكر و اندیشهء ما فراتر است. گروه دین و اندیشه تبیان - حسین عسگری 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 459]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن