محبوبترینها
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1853304418
امام حسین؛ پسر سیدالوصیین
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: امام حسین؛ پسر سیدالوصیین
وابن سیدالوصیین؛ و اى پسر آقاى اوصیااثبات وصایت حضرت على(علیهالسلام)انسان در دوران زندگانى خود در دنیا اختیاردار اموالیست كه به هر نحوى بخواهد میتواند عمل كند و چون این امور مورد علاقه اوست و نمیخواهد این اختیار بعد از مرگ او هم از بین برود لذا شخص مورد اطمینانى را براى خود انتخاب میكند و این اختیار را به او واگذار مینماید كه بعد از مرگش او از این اختیار تام استفاده كرده و برنامه خود را عملى سازد.در اصطلاح فقهى آن شخص كه اختیارش را بعد از مرگ به دیگرى واگذار كند وصى و آن شخص مورد اطمینان را موصى له و آن چیزى را كه مورد اختیار است موصى به گویند. اهمیت وصیت یكى از موضوعاتى كه در دین اسلام به آن بسیار سفارش شده است مسئله وصیت و وصایت است، در كتاب "تهذیب" روایت كرده "زید شحام" از امام صادق(علیهالسلام) راجع به وصیت سئوال كرد. حضرت فرمود: وصیت بر هر شخص مسلمانى لازمست .و نیز از محمد بن مسلم روایت نموده كه امام صادق(علیهالسلام) فرمود وصیت لازمست و پیغمبر خدا سفارش به آن میفرمود.در بعضى روایات وارد شده كه شخص مسلمان، شب باید وصیت نامهاش زیر سرش باشد و نیز در روایت است كه هر كس بدون وصیت بمیرد مانند مردن زمان جاهلیت مرده است .پس دریافتیم که وصایت و وصیت امر مهمی است . انبیاء نیز همگی برای خود وصی داشتند. مثلا حضرت آدم(علیهالسلام) بعد از خود دوازده وصى براى خود قرار داد. و نیز وقتی حضرت نوح(علیهالسلام) از دنیا رفت دوازده خلیفه و وصی به جهت خود معرفى كرد.همچنین حضرت ابراهیم(علیهالسلام) دوازده خلیفه و وصى برای خود تعیین نمود.حضرت موسى(علیهالسلام) نیز دوازده جانشین و وصى برای خود تعیین نمود.حضرت عیسى(علیهالسلام) قبل از رفتن به آسمان به خلفاى دوازده نفرى خود تصریح نمود.حال که این پیغمبران اولوالعزم كه به مقتضاى حكمت بالغه به جهت حفظ شرایع خود و به امر حقتعالى اوصیایى براى خود تعیین نمودند چگونه ممكن است پیغمبر ما كه خاتم پیغمبران بوده و دین او تا روز قیامت باید در بین مردم روزگار برقرار باشد وصى و خلیفه تعیین نكرده باشد؟! دومین آیهاى كه دلالت میكند امام على(علیهالسلام) در جمیع صفات مثل پیغمبر اکرم است آیه مباركه: انما ولیكم الله و رسوله و الذین امنوا الذین یقیمون الصلوة و یوتون الزكوة و هم الراكعون است .كه میفرماید: ولىّ شما خدا و رسول و آنهایی كه ایمان آوردهاند میباشند. با واو عاطفه "الذین امنوا" را به رسول عطف گرفته، پس معلوم میشود در جمیع شئون با پیغمبر مماثل میباشند و به اتفاق نظر شیعه و سنی، این آیه درباره امام على(علیهالسلام) نازل شد.در منابع علمی و معتبر شیعه و سنی روایاتی دال بر وصایت حضرت علی(علیهالسلام) ذکر شده است که امیرالمومنین علی(علیهالسلام) وصی و جانشین پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) میباشد. بنابراین جاى هیچگونه شك و تردیدى نیست كه على(علیهالسلام) وصى آن حضرت است و به حكم عقل بر پیغمبر لازم است كه از طرف خدا خلفایى براى تبلیغ احكام اسلام و بیان حقایق قرآن براى مردم معرفى نماید. كسى كه بخواهد وصى دیگرى بشود باید در مرتبه اول داراى سه شرط باشد:1- درستکار و امانتدار2- شرافت در حسب و نسب كه اگر پدر و مادر و یا فامیل او از طبقه اشخاصى محترم نباشد او را وصى قرار نمیدهند زیرا هم خود را كوچك كرده و هم ورثه پیروى از اوامر و نواهى او نمیكنند.3- كاردانى و مسلط بودن در امور كارهاى میت، چرا که اگر وصى هر چه هم انسان با شخصیت و خوبى باشد ولى نتواند به خوبى از عهده كارهاى میت یا موصى برآید ورثه او را بنحو احسن و اكمل اداره كند عقلاء عالم چنین شخصى را وصى خود قرار ندهند. شرط اول وصایت: درستى و امانت اگر در صدر اسلام به حالات تمام اصحاب پیغمبر بنگریم كسى را مانند على بن ابیطالب داراى درستکار و امانتدار نخواهیم یافت، از باب نمونه چند مورد از كارهاى آن حضرت را نقل میكنیم تا مطلب خوب روشن گردد.نمونههایی از درستکاری و امانتداری امیرالمومنین(علیه السلام)عدم تفاوت بین مسلمیندر دوران خلافت على(علیهالسلام) عسل زیادى آورده و به انبار تحویل داده شد، هنوز موقع تقسیم نرسیده بود. از قضا مهمانى بی موقع بر یكى از فرزندان على(علیهالسلام) وارد شد، مقدارى از شب گذشته بود، دسترسى به بازار و خرید نبود، پسر امپراطور اسلام از انبار خواستار شد كه چند سیر عسل بردارد كه خورش مهمان شاهزاده بشود. از جمله آیات قرآنى كه میتوانیم براى این موضوع شاهد بیاوریم آیه تطهیر است كه حقتعالى میفرماید: انما یرید الله لیذهب عنكم الرجس اهل البیت و یطهركم تطهیرا؛ همانا خداوند اراده فرمود كه هرگونه پلیدى را از شما خانواده رسالت دور نموده و شما را پاك و پاكیزه و از هر عیبى منزه گرداند.فرداى آن روز كه امیرالمؤمنین(علیهالسلام) براى تقسیم و پخش عسل به انبار آمد دید یكى از ظرفهاى عسل دست خورده است از انباردار جریان را پرسید. گفت: دیشب فلان پسر شما این مقدار از عسل را به قرض گرفته، حضرت تازیانه بر دست گرفته امر به احضار آن فرزند فرمود، چون حاضر شد عذر خود را گفت كه بخاطر احترام مهمان مساعده گرفتهام. امیرالمؤمنین(علیهالسلام) فرمود: من دوست ندارم كه فرزندان من در گرفتن حق خود بر دیگر مسلمانان پیشى بگیرند باید مراقب باشید پس از این كه مردم حق خود را دریافت كردند شما حق خود را بگیرید تا هیچگونه امتیازى براى شما نباشد.عاریه دختر على(علیهالسلام) از بیت المالعلى بن ابى رافع گوید من مامور بیتالمال یا رئیس حسابدارى بیت المال مسلمین بودم. گردنبند قیمتى در میان بیت المال بود، دختر امیرالمؤمنین، ام كلثوم، پیغام فرستاد كه من شنیدهام چنین گردنبندى در بیت المال موجود است و در اختیار توست عید قربان در پیش است، من دوست دارم براى حفظ و صیانت حیثیت خانوادگى روز عید از آن گردنبند استفاده كنم. به طور موقت و عاریه مضمونه را به من بده و پس از سه روز باز پس گیر. من قبول كردم و گردنبند را فرستادم، اتفاقا امیرالمؤمنین (علیهالسلام) آن گردنبند را گردن دختر خود دیده و پرسید این را چگونه به دست آوردهاى و به اجازه چه كسى مورد استفاده قرار دادهاى؟ عرض میكند: از على بن رافع به عاریت گرفتهام و پس از عید رد خواهم كرد. حضرت على، ابن رافع را احضار فرمود و سخت نكوهش نمود كه آیا خیانت به مال مسلمین میكنى گفتم خدا نكند كه خیانت بكنم فرمود تو به اجازه چه كسى گردنبند را به دختر من دادى؟ عرض كردم آقا دختر شما این گردنبند را به عاریه مضمونه گرفته و من هم به شرط زمان دادهام كه پس از سه روز پس بگیرم، فرمود، همین امروز باید پس بگیرى و به بیت المال انتقال دهى این مرتبه ترا عقوبت نمىكنم ولى، مراقب باش كه چنین كارى دیگر تكرار نشود. چون دخترش این داستان را شنید گردنبند را فرستاد و از پدرش گله كرد و گفت: یا امیرالمؤمنین من دختر شما هستم زنان اعیال و بزرگان به دیدن من میآیند چه كسى از من به داشتن چنین گردنبندى شایستهتر است؟ فرمود دخترم هر وقت همه زنان براى روز عید قربان چنین گردنبندى داشتند شما هم نیز داشته باش ولى دختر من نباید خود را به زینتى بیاراید كه همه بانوان مسلمان نداشته باشند.بنا بر قول بحارالانوار حضرت به دخترش فرمود كه اگر این گردنبند را به غیر عاریه و امانت گرفته بودى؛ لكانت اذا اول هاشمیه قطعت یدها فى سرقة؛ به عنوان دزدی اولین زن هاشمی بودی که دستش قطع میشد.روایات زیادى از شیعه و سنی در دست میباشد كه همه آنها مؤید بر اینست كه آیه تطهیر در شان خمسه طیبه پیغمبر، على، حسن، حسین، فاطمه(صلوات الله علیهم اجمعین) نازل شده است .پس معلوم میشود مراد از آیه، خوب بودن این پنج نفر نیست زیرا ام سلمه هم که زن خوبى بوده در آنجا حضور داشته، بلكه مراد مقام عصمت و طهارت است كه این پنج تن دارا بودند.در مورد عدالت و امانتداری حضرت علی(علیهالسلام) موارد بسیاری در تاریخ ثبت شده است که به همین دو مورد که مربوط به وابستگان نزدیک حضرت بوده اکتفا میکنیم. شرط دوم؛ شرافت نسب نسب حضرت على(علیهالسلام) دو جنبه دارد یكى نورانى و دیگر جسمانى و آن حضرت در هر دو قسمت بعد از رسول خدا منحصر بفرد بود.از جهت نورانیت على(علیهالسلام) علماء شیعه و سنى بیانات و روایاتى نقل كردهاند كه بعضى از آنها را به اختصار نقل مىكنیم . روایات اهل تسنن در خلقت نورانى على(علیهالسلام)"امام احمد بن حنبل" در كتاب"مسند" خود و "میر سیدعلى همدانى" فقیه شافعى در كتاب "المودة القربى" خود و "ابن مغازلى" شافعى در كتاب "مناقب" و "محمدبن طلحه" شافعى در مطالب "السئول فى مناقب آل رسول" و دیگران از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) نقل كردهاند كه آن حضرت فرمود: كنت انا و على بن ابیطالب نورا بین یدى الله قبل ان یخلق ادم باربعة عشر الف عام خلق الله تعالى ادم ركب تلك النور فى صلبه قلم یزل فى نور واحد حتى افترقانى فى صلب عبدالمطلب ففى النبوة و فى على الخلافة؛ من و على نورى هستیم در اختیار خداى تعالى از چهارده هزار سال قبل از این كه آدم را خلق كند. پس چون آدم را خلق فرمود خداى متعال ما را كه نور بودیم در صلب او قرار داد و از صلب او پیوسته با هم بودیم تا در صلب عبدالمطلب از هم جدا شدیم پس در من نبوت و در على خلافت را ظاهر ساخت .از این قبیل روایات با اختلاف در عبارات و الفاظ زیاد از طرق عامه نقل شده كه به همین مقدار اكتفا میكنیم . روایات شیعه در خلقت نورانى على(علیهالسلام)هل اتى على الانسان جین من الدهر لم یكن شیئا مذكورا . (هل اتى/ 1)مفسرین در معنى این انسان در این آیه چند نقل قول كردهاند كه یكى از آن معانى وجود مبارك امیرالمؤمنین(علیهالسلام) میباشد چرا ایشان، انسان كامل میباشد. بنابراین معنى استفهام انكارى خواهد شد و معنى چنین میشود كه نیامده است براى انسان زمانى كه نبوده باشد، بلکه "شىء مذكور" بوده است. البته نمىگوئیم همیشه بوده چرا که این بودن مخصوص خداست ولى میگوئیم وقتى على به وجود آمد كه هیچ چیز غیر از خدا و نور پیغمبر نبود. یعنی این دنیا و این كرات با عظمت و عرش و قلم و ملك وجود نداشتند .دلیل این كه پدران حضرت على(علیهالسلام) همگى موحد بودند اینست كه پدران على غیر از ابوطالب همان پدران پیغمبر هستند و باید پدران پیغمبران پاك و موحد بوده باشند زیرا اگر مشرك و كافر باشند نفوس مردم از پیغمبران منزجر خواهد بود.البته در تفاسیر گفتهاند منظور از انسان در سوره الرحمن، زلزال، هل اتی نیز حضرت علی (علیهالسلام) است. نسب جسمانى على(علیهالسلام) و اما جنبه جسمانى حضرت على(علیهالسلام) از نظر پدر و آباء و ام داراى شرافتى بزرگ بوده كه همه آنها تا به آدم ابوالبشر موحد و خداپرست بودند و آن نور پاک به هیچ عنوان در صلب و رحم ناپاكى قرار نگرفته و این افتخار از براى احدى از مردم عالم نبوده غیر از پیغمبر اکرم که اجدادش همان اجداد حضرت على(علیهالسلام) میباشد و آباء آن حضرت با پنجاه و یك پشت به آدم ابوالبشر میرسد كه هفده نفر آنها از سلاطین و هفده هزار نفر آنها از پیغمبران و هفده هزار نفر از آنها از اوصیاء بودهاند. دلیل این كه پدران حضرت على(علیهالسلام) همگى موحد بودند اینست كه پدران حضرت على غیر از ابوطالب همان پدران پیغمبر هستند و باید پدران پیغمبران پاك و موحد بوده باشند زیرا اگر مشرك و كافر باشند نفوس مردم از پیغمبران منزجر خواهد بود.شرط سوم وصایت؛ كاردانى على علیه السلام حضرت على(علیهالسلام) در جمیع صفات شریك و مماثل پیغمبر خدا بود . بطور قطع مىتوانیم ادعا كنیم كه در بین اصحاب پیغمبر تنها كسى كه در جمیع شئون غیر از مقام نبوت مثل و مانند پیغمبر خدا بوده على بن ابیطالب است و بس چنانچه "امام ثعلبى" در تفسیرش آورده: پوشیده و پنهان نیست كه مولاى ما امیرالمؤمنین در بیشتر خصال مرضیه و افعال زكیه از عادات و عبادات و احوال، به رسول اكرم (صلی الله علیه و آله) شباهت دارد. بعضى از علماء برخى از آن خصال حمیده را بشمار آوردهاند كه در آن خصال حمیده على نظیر پیغمبر امى و درس نخوانده بوده است .از جمله آیات قرآنى كه میتوانیم براى این موضوع شاهد بیاوریم آیه تطهیر است كه حقتعالى میفرماید: انما یرید الله لیذهب عنكم الرجس اهل البیت و یطهركم تطهیرا؛ همانا خداوند اراده فرمود كه هرگونه پلیدى را از شما خانواده رسالت دور نموده و شما را پاك و پاكیزه و از هر عیبى منزه گرداند.روایات زیادى از شیعه و سنی در دست میباشد كه همه آنها مؤید بر اینست كه آیه تطهیر در شان خمسه طیبه پیغمبر، على، حسن، حسین، فاطمه(صلوات الله علیهم اجمعین) نازل شده است .پس معلوم میشود مراد از آیه، خوب بودن این پنج نفر نیست زیرا ام سلمه هم که زن خوبى بوده در آنجا حضور داشته، بلكه مراد مقام عصمت و طهارت است كه این پنج تن دارا بودند.- دومین آیهاى كه دلالت میكند امام على(علیهالسلام) در جمیع صفات مثل پیغمبر اکرم است آیه مباركه: انما ولیكم الله و رسوله و الذین امنوا الذین یقیمون الصلوة و یوتون الزكوة و هم الراكعون است .كه میفرماید: ولىّ شما خدا و رسول و آنهایی كه ایمان آوردهاند میباشند. با واو عاطفه "الذین امنوا" را به رسول عطف گرفته، پس معلوم میشود در جمیع شئون با پیغمبر مماثل میباشند و به اتفاق نظر شیعه و سنی، این آیه درباره امام على(علیهالسلام) نازل شد.- دلیل دیگر بودن سوره برائت است كه پیغمبر اول این سوره را به ابوبكر دادند كه براى مردم مكه ببرد و بعد جبرئیل نازل شد عرض كرد اداء رسالت نمىتواند بكند مگر خودت یا كسى كه از تو باشد، بعد حضرت به امر حقتعالى از ابوبكر گرفتند به حضرت على(علیهالسلام) دادند كه در موسم حج بخواند ناگفته نماند كه علت آن كه پیغمبر اول به ابوبكر دادند با وجود آن كه میدانستند او این مقام را ندارد به جهت آن بود كه خواستند مقام حضرت على(علیهالسلام) را به مردم بفهمانند نه اینكه پیغمبر عارف به حال ابوبكر و على نبودند.- دلیل دیگر بر این مطلب آیه : اطیعوالله و اطیعوا الرسول و اولى الامر منكم است كه اولوالامر را با واو عاطفه عطف بر رسول گرفته ، پس باید اطاعت خدا و رسول و اطاعت اولى الامری كه مثل و مانند رسول خدا باشد را كرد نه خلفاء و سلاطین را چنانكه عقیده عامه است .و دلیل دیگر آیه مباركه مباهله است كه قبلا شرح دادیم كلمه انفسنا و انفسكم میرساند كه على نفس پیغمبر است ، پس هر چه پیغمبر دارد على هم باید داشته باشد.و دلیل دیگر بسته شدن درهاى خانه هاى اصحاب بمسجد است مگر در خانه پیغمبر و على و در جواز ورود بمسجد در حال جنابت هم على مانند رسول خداست .بخارى و مسلم در صیحیحین خود گفته اند: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: لا ینبغى لاحد ان یجنب فى المسجد الا انا و على . ادامه دارد ...فراوری از شرح زیارت عاشورا، اثر حضرت آیة الله حاج سیداحمد میرخانی.گروه دین و اندیشه تبیان، هدهدی
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 538]
صفحات پیشنهادی
امام حسین؛ پسر سیدالوصیین
امام حسین؛ پسر سیدالوصیین-امام حسین؛ پسر سیدالوصیینوابن سیدالوصیین؛ و اى پسر آقاى اوصیااثبات وصایت حضرت على(علیهالسلام)انسان در دوران زندگانى خود ...
امام حسین؛ پسر سیدالوصیین-امام حسین؛ پسر سیدالوصیینوابن سیدالوصیین؛ و اى پسر آقاى اوصیااثبات وصایت حضرت على(علیهالسلام)انسان در دوران زندگانى خود ...
پاکی خجل از تو - نسب شريفِ امام حسين(ع)
پاکی خجل از تو - نسب شريفِ امام حسين(ع)-پاکی خجل از تو «السلام علیك یا بن رسول الله السلام علیك یا بن امیرالمؤمنین وبن سیدالوصیین السلام علیك یا بن فاطمة ...
پاکی خجل از تو - نسب شريفِ امام حسين(ع)-پاکی خجل از تو «السلام علیك یا بن رسول الله السلام علیك یا بن امیرالمؤمنین وبن سیدالوصیین السلام علیك یا بن فاطمة ...
كتابشناسى زيارت عاشورا
در اين رساله از زيارت امام حسين(ع) و آثار آن, ايام زيارتى, زيارت عاشورا و ثواب آن, مداومت ... اختصاص لقب أميرالمؤمنين به على (ع) (168 ـ 195), سيدالوصيين (197 ـ 209), ...
در اين رساله از زيارت امام حسين(ع) و آثار آن, ايام زيارتى, زيارت عاشورا و ثواب آن, مداومت ... اختصاص لقب أميرالمؤمنين به على (ع) (168 ـ 195), سيدالوصيين (197 ـ 209), ...
نورانیت پنچ تن در عرش الهی
امام حسین؛ پسر سیدالوصیین پس معلوم میشود مراد از آیه، خوب بودن این پنج نفر نیست زیرا ام سلمه هم که زن خوبى بوده در آنجا حضور داشته، بلكه مراد مقام عصمت و طهارت ...
امام حسین؛ پسر سیدالوصیین پس معلوم میشود مراد از آیه، خوب بودن این پنج نفر نیست زیرا ام سلمه هم که زن خوبى بوده در آنجا حضور داشته، بلكه مراد مقام عصمت و طهارت ...
ترانه انتظار
امام زمان(عج) ... مـــن، نــذر ایـنـــکــه بازآیی وبـشـکـفـد غــزل از قـلــب زار شب گردم منیره هاشمی- مشهدتنظیم برای تبیان: حسین عسگری ... امام حسین؛ پسر سیدالوصیین ...
امام زمان(عج) ... مـــن، نــذر ایـنـــکــه بازآیی وبـشـکـفـد غــزل از قـلــب زار شب گردم منیره هاشمی- مشهدتنظیم برای تبیان: حسین عسگری ... امام حسین؛ پسر سیدالوصیین ...
کاردستی علمی 1 و 2
امام حسین؛ پسر سیدالوصیین · برنده آذر ماه مطالب روزانه اعضا · یادگاری را کجا نگهداریم؟ . مطالب پیشین. محبوبترین شبکه رادیویی کشور · زنان ایران در ادبیات آلمان!
امام حسین؛ پسر سیدالوصیین · برنده آذر ماه مطالب روزانه اعضا · یادگاری را کجا نگهداریم؟ . مطالب پیشین. محبوبترین شبکه رادیویی کشور · زنان ایران در ادبیات آلمان!
نقش تبليغات گمراه كننده بنى اميه در واقعه کربلا
احادیث و روایات: امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است. ... و الحسین اماما امتى بعد ابیهما و سیدا شباب إهل الجنه و امهما سیدة نساء العالمین و ابوهما سیدالوصیین. ... را پدید آوردند تا وجدان عمومى پذیراى شهادت امام حسین(علیهالسلام) و ابرار همراهش گردد؟ ... پیامبر ـ یا لااقل داماد، پسر عمو و اولین مسلم ـ در خطبههاى نماز جمعه به دستور معاویه لعن شود؟
احادیث و روایات: امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است. ... و الحسین اماما امتى بعد ابیهما و سیدا شباب إهل الجنه و امهما سیدة نساء العالمین و ابوهما سیدالوصیین. ... را پدید آوردند تا وجدان عمومى پذیراى شهادت امام حسین(علیهالسلام) و ابرار همراهش گردد؟ ... پیامبر ـ یا لااقل داماد، پسر عمو و اولین مسلم ـ در خطبههاى نماز جمعه به دستور معاویه لعن شود؟
عصر شعر عاشورائیان/نشست هایی درباره مولوی
امام حسین؛ پسر سیدالوصیین · برنده آذر ماه مطالب روزانه اعضا · یادگاری را کجا نگهداریم؟ می توانستیم قهرمان شویم · غرفه تبیان زنجان میزبان 95 درصد بازدیدکنندگان ...
امام حسین؛ پسر سیدالوصیین · برنده آذر ماه مطالب روزانه اعضا · یادگاری را کجا نگهداریم؟ می توانستیم قهرمان شویم · غرفه تبیان زنجان میزبان 95 درصد بازدیدکنندگان ...
فرهنگ عاشورا در سیره معصومین(علیهم السلام)
توضیح آن که «حسین منی» میفهماند که امام، پاره تن پیامبر است و به لحاظ مادی به آن حضرت انتساب دارد و «انا ... ابوسفیان و پسرش معاویه پس از فتح مکه اسلام آوردند.
توضیح آن که «حسین منی» میفهماند که امام، پاره تن پیامبر است و به لحاظ مادی به آن حضرت انتساب دارد و «انا ... ابوسفیان و پسرش معاویه پس از فتح مکه اسلام آوردند.
به مناسبت فرارسيدن ميلاد اولين امام شيعيان
کنيه هاي امام علي(ع) عبارت است از: ابوالحسن ، ابوالحسين ، ابوالحسنين ... اميرالمؤمنين ، سيدالوصيين ، سيدالمسلمين ، سيدالاوصياء ، سيدالعرب ، خليفه رسول الله ، امام ... براي ايشان قرار داد و به معناي پدر دو ريحانه بهشت، امام حسن (ع) و امام حسين (ع) است.
کنيه هاي امام علي(ع) عبارت است از: ابوالحسن ، ابوالحسين ، ابوالحسنين ... اميرالمؤمنين ، سيدالوصيين ، سيدالمسلمين ، سيدالاوصياء ، سيدالعرب ، خليفه رسول الله ، امام ... براي ايشان قرار داد و به معناي پدر دو ريحانه بهشت، امام حسن (ع) و امام حسين (ع) است.
-
گوناگون
پربازدیدترینها