تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 دی 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای اداری

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

تور بالی نوروز 1404

سوالات لو رفته آیین نامه اصلی

کلینیک دندانپزشکی سعادت آباد

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1849981623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غربت -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: غربت royaieabi 03 مهر 1385, 22:27سلام شب بخیر کاری که دیشب به نمایش گذاشتم اسمش غریبه بود که ابتدای سال 84 انجام داده بودم اینکار را به تازگی انجام دادم 10 روز پیش این طرخ هم توی همون مایه هاست اسمش رو گذاشتم غربت اول تشکر میکنم از نظراتتون راجع به کار قبلی و خواهش میکنم که ایرادهای که به نظرتون میرسه بگین شبتون آبی رویای آبی () alireza-metal 03 مهر 1385, 22:39به نظر من که بسیار بسیار عالی و زیباست و تنها نقد از نظر من اینه که خیلی به حالت نقاشیست و اگه بصورت واقعی و حقیقی نزدیک تر بشه واقعا عالی میشه mpourebadi 04 مهر 1385, 03:51رویا جان عالیشده. فقط به قول علیزضا به صورت واقعی بود اون وقت دیگه آخرش بود. دستت درد نکنه من یکی که کیف کردم. cold 04 مهر 1385, 08:31خیلی قشنگه . آفرین . ایندفعه کار روی فونت هات هم خیلی قشنگتر شده . :) P.A.Y.T.O.N 04 مهر 1385, 10:05قشنگه... سعی کن زیاد از فیلترها استفاده نکینی یا یه کم نرم تر بزن اینجوری یه کم تو چشم میزنه... GFX Master 04 مهر 1385, 11:40کار قشنگی شده منتها به نظر من هنوزم یکمی مشکل فونت داره. ببین اینجور فونتها مخصوصا فونت ترافیک بین گرافیستها به فونت روزنامه ای یا مجله ای معروفه. البته فونت ترافیک رو حتی فونت روزنامه ای هم نمیدونن! چون این فونت خیلی خیلی کم استفاده میشه اونم تو موارد خیلی خاص بخاطر ظاهر فوق العاده ساده ای که داره. برای اینجور کارا معمولا باید از فونتهای نستعلیق و برنامه های خوشنویس مثل چلیپا و کلک استفاده کرد. نکته بعدی هم در مورد رنگ فونتهاست که با موضوع چندان همخونی نداره. موضوع غربت شما رو یاد چه رنگایی میندازه؟! من رو که بیشتر یاد رنگایی مثل خاکستری و سیاه میندازه. ولی در کل کار قشنگی شده و من از کل کار به جز متنهاش خیلی خوشم اومد. موفق باشی سارا mostafa_cs 04 مهر 1385, 11:49نسبتا قشنگه! همونطور که خانم سارا فرمودند فونتهاش خیلی تو ذوق میزنه! payton هم راست میگه! استفاده زیاد از فیلترها کار رو ابتدایی نشون میده موفق باشی... royaieabi 04 مهر 1385, 23:29سلام با تشکر از همه دوستانی که لطف کردن و کار را نقد کردن یه سری توضیحات در مورد این کار هست که بد نیست بگم نظر مشترک دوستان در مورد استفاده از تصویر حقیقی تر بود در این مورد باید بگم به نظر من مفهوم شعر که بیانگر یه تلاش مذبوحانه هست (تلاشی که شاعر عقیده داره به هدف نمیرسه و حاصل روحیه مبارزه طلبی و عدم توانایی تحمل شرایط غربت هست) طلب میکنه که از یک سرزمین موهومی , سردرگم کننده ,سرشار از تنهایی و بی انتها استفاده بشه که به عقیده من برای خلق اون بکارگیری یه کار آبرنگ رقیق مناسب تر ار یک صحنه real هست در مورد استفاده از فونتهای نستعلیق بوسیله نرم افزارهای کلک و چلیپا باید بگم فونت نستعلیق فقط در نوشتن تیتر و لوگو کاربرد داره و اگر هم در متن استفاده بشه برای اشعار کلاسیک ایرانی کاربرد داره. ضمن اینکه اینجور نرم افزارها از نظر اصول خطاطی در ترکیب و چسباندن حروف دارای مشکلات زیادی هستند که هر گز نمیشه از اونها برای نوشتن متنهای طولانی استفاده کرد و هارمونی متن و در نتیجه طرح را بطور کامل از بین میبرند. اما فونتهایی مثل آبان , یکان ,هما , یاقوت , ترافیک وچند فونت دیگه فونتهایی هستند که برای نوشتن اشعار نوین با در نظر گرفتن خصوصیات طرح (سبک طرح , میزان کنتراست ,رنگبندی ,...)میشه از اونها استفاده کرد و فونت های صرفا اخباری و روزنامه ای نیستند غیر از فونت یاقوت که فونت اخباری هست با شکلهای خاص میشه در کارهای هنری ازش استفاده کرد فونتهای دیگه که نام بردم هرگز فونتهای مجله ای نیستن و استفاده از اونها جز در مجله های خاص (هنری ,سینمایی, و طنز ) یک اشتباه تکنیکی محسوب میشه. اتفاقا سارا اشاره خوبی به ساده بودن و روان بودن فونت ترافیک داشت که از این حیث اونو مناسب برای یه کار آبرنگ رقیق میکنه. این نقد شخصی من از نظرات دوستان بود شاد باشید رویای آبی GFX Master 05 مهر 1385, 13:53در مورد استفاده از فونتهای نستعلیق بوسیله نرم افزارهای کلک و چلیپا باید بگم فونت نستعلیق فقط در نوشتن تیتر و لوگو کاربرد داره و اگر هم در متن استفاده بشه برای اشعار کلاسیک ایرانی کاربرد داره. ضمن اینکه اینجور نرم افزارها از نظر اصول خطاطی در ترکیب و چسباندن حروف دارای مشکلات زیادی هستند که هر گز نمیشه از اونها برای نوشتن متنهای طولانی استفاده کرد و هارمونی متن و در نتیجه طرح را بطور کامل از بین میبرند. اما فونتهایی مثل آبان , یکان ,هما , یاقوت , ترافیک وچند فونت دیگه فونتهایی هستند که برای نوشتن اشعار نوین با در نظر گرفتن خصوصیات طرح (سبک طرح , میزان کنتراست ,رنگبندی ,...)میشه از اونها استفاده کرد و فونت های صرفا اخباری و روزنامه ای نیستند غیر از فونت یاقوت که فونت اخباری هست با شکلهای خاص میشه در کارهای هنری ازش استفاده کرد فونتهای دیگه که نام بردم هرگز فونتهای مجله ای نیستن و استفاده از اونها جز در مجله های خاص (هنری ,سینمایی, و طنز ) یک اشتباه تکنیکی محسوب میشه. اتفاقا سارا اشاره خوبی به ساده بودن و روان بودن فونت ترافیک داشت که از این حیث اونو مناسب برای یه کار آبرنگ رقیق میکنه. خوب بحث جالبیه به نظر من ولی خیلی خوشحال میشم که اولا رشته تحصیلی شما رو بدونم و ثانیا بدونم که صحبتاتون مستند هستن یا نظر شخصیه؟ چون تا اونجایی که من تو رشته تحصیلیم خوندم و میدونم فونتها و طرز نوشتن اونها خیلی خیلی مبحث مهمه. به عنوان مثال شما اگر قرار باشه برای یه بچه کلاس اولی طرح بزنید هیچ وقت نمیاید از فونت ارشیا که خوندنش سخته استفاده کنید و معمولا از فونتهایی مثل کلاس اول یا کودک استفاده میکنید. اینجا هم که موضوع کار شعر و شاعری و نقاشی و خیال پردازی و ... هست باید نوع فونتش رعایت بشه. مثلا فرض کنید اگر شما همین شعر رو با فونت کودک مینوشتید کسایی که برای اولین بار طرح شما رو میدیدن (بدون خوندن شعر) فکر میکردن که این کار یه تصویرسازی همراه با متن برای بچه هاست. یا مثلا اگر از فونتی مثل تیتر استفاده میکردید باز هم در همون شرایطی که گفتم بیننده ذهنش میره سراغ اینکه احتمالا این متن حالت خبری داره و متن مهمیه و ... منظور من از همه این حرفا این بود که فونت نقش بزرگی در شروع حرکت ذهن افراد نسبت به طرح داره. یعنی بیننده به نظر من 2 بار یه طرح رو میبینه و درکش میکنه. یه بار همون نگاه اولیه هست که کل طرح رو بصورت اجمالی میبینه و بررسی میکنه و یه چیزایی براش روشن میشه و در بار دوم هست که به تجزیه و تحلیل و خوندن متنها و دقت بیشتر میپردازه. پس اگر بخوایم این چیزی رو که گفتم درست فرض کنیم باید طوری طرح بزنیم که بیننده تو نگاه اول ذهنش منحرف نشه. در ضمن در مورد برنامه های کلک و چلیپا گفته بودید که تو متنهای طولانی مشکل دارن که با عرض احترام باید بگم من این حرفتون رو قبول ندارم چون این برنامه ها بخصوص کلک تو این زمینه مشکلی ندارن و اگر کار باهاش رو خوب بلد باشید میتونید باهاش حتی یه کتاب کامل هم بنویسید (برای این حرفم دلیل دارم چون دیدم که با این برنامه چه کارای بزرگی بدون مشکل انجام شده) و اینکه اگر من گفتم که فونت ترافیک ساده و روانه دلیل بر استفاده اون تو هر جایی نبود. منظور من این بود که تو جاهایی که لازمه متن از لحاظ شکل ظاهری کاملا ساده باشه و هیچ پستی و بلندی نداشته باشه از این فونت استفاده میشه. ولی در جاهایی مثل این شعر شما که اکثرا هم این شعر رو از حفظ هستن و با دیدن اول اون میتونن تا آخرش رو از حفظ بخونن دیگه دلیلی بر استفاده از فونت ساده نیست. حتی به نظر من برای خیال انگیز تر کردن طرح متن و فونت اون باید از شکل و ظاهر پیچیده تری برخوردار باشه. واقعا عذر میخوام که طولانی شد ولی به نظرم بحث جالبی اومد. موفق باشید سارا royaieabi 05 مهر 1385, 15:02سلام روز بخیر رشته تحصیلیه من رشته فنی هست و هیچ ارتباطی به هنر و گرافیک نداره اما از کودکی در زمینه هنر (نقاشی , خطاطی وساز) کار کردم مدت 6 سال هست که در زمینه گرافیک کار میکنم و سعی کردم که از اصول و پایه مطالعه داشته باشم من در حال حاضر در این زمینه مدرک دانشگاهی ندارم ولی مطالعات و فعالیت من در زمینه گرافیک به مراتب بیشتر از رشته تحصیلی دانشگاهی من بوده اما موارد و نکاتی که ذکر میکنم تماما مستند هستن و نحوه گویشم در قسمتهایی که اظهار نظر شخصی هست کاملا روشنه این در جواب سوال شما اما در مبحث فونت , خط , تایپوگرافی و غیره در مبحث استفاده از فونتها متناسب با نوع تصویر , موضوع بحث , نوع متن و... هیچ اصول مکتوبی از اساتید گرافیک وجود نداره که فلان فونت برای فلان متن باید بکار رود و هرچه در این زمینه وجود داره اصول تجربی و نانوشته هست که طراحان با شناخت خودشون از مبانی هنرهای تجسمی باعث ترویج کاربرد فونتی خاص در زمینه های خاص شدن اشاره من به فونت نستعلیق بود که شما از اون نامبرده بردید.همونطور که اشاره کردم این فونت در حال حاظر بیشتر برای متنهای سنتی ابرانی و برای نوشتن تیترها و ساختن لوگو ها در مبحث تایپوگرافی کاربرد داره سند این حرف من تعداد بسیار زیاد کتابهای شعر نو هستن که هرگز در نوشتن متن اونها از نستعلیق استفاده نمیشه و فونتهایی که در یادداشت قبل نام بردم کاربرد غالب دارند. اما در زمینه استفاده از نرم افزار کلک و چلیپا اینها نرم افزارهای ساده ای هستن که کاربرد اونها سخت نیست من خودم در زمینه خط نستعلیق کار میکنم و برخی از کارهام هم با خط خودم نوشتم و هروقت که قصد داشته باشم از خط نستعلیق استفاده کنم ترجیحا خودم با دست مینویسم در مورد اینکه آیا این نرم افزارها دارای مشکل هستند یا خیر بهتره نظر یک خطاط را جویا بشین چون زمینه تخصصیه و فرد عادی نمیتونه در موردش نظر بده توضیح اینکه این نرم افزارها در نوشتن حروف بصورت تک ایراد ندارند بلکه در ترکیب و بهم چسباندن اونها دارای اشکالات بسیار چشمگیر هستن . و نکته آخر اینکه در کارهای چاپی بزرگ که از خط نستعلیق در کتابت آنها زیاد استفاده میشه حتما از اساتید خوشنویسی بهره گیری میشه این موردی بوده که در سالهای کاری خودم بارها اتفاق افتاده و نظر شخصیه من نیست. امیدوارم از بحث در این زمینه و گاها رد نظرات شما ناراحت و دلگیر نشید. من در گرافیک خودم را شاگرد کوچکی میدونم و در بسیاری از شاخه های تخصصیه اون شاگرد شما و دوستان و اساتید دیگه هستم. با آرزوی موفقیت رویای آبی




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 476]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن