تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815264710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اين داستان را نخوانيد


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
اين داستان را نخوانيد
اين داستان را نخوانيد مجموعه داستاننویسنده: کامران سحرخیز عربانی . تعداد صفحات: 80 قيمت: 700 تومان شابک: 2 ـ 871 ـ 471 ـ 964 نوبت چاپ: اول 1384 شمارگان: 2200 ناشر: سوره مهر (وابسته به حوزة هنري)، مركز آفرينشهاي ادبي معرفي كتاب:كتاب حاضر، مجموعه داستان كوتاه است از كامران سحرخيز كه آن را در چهارده عنوان داستان كوتاه و 80 صفحه گرد آورده است. عناوين داستان هاي كتاب حاضر، چنين است، «پيله»، هزار و سيصد و چهل و سومين دوست، پدر بزرگ پدر من، بي‌چشم و گوش، هر جا عشق بايد از ماست، «رسانه، نه»، پرنده بيچاره، ديوژن فضايي، چهل و دو و پنجاه و هفت، آخري دف، مردي كه هر چه صدا بود با خود برداشت و برد، شلغم‌خوران و «اسم وافهم» كه اغلب آنها حجم كوتاهي دارند. وجه مشترك غالب داستان هاي كتاب توجه نويسنده به بخش ادبي نوشته‌هاست، به عبارت ديگر از دو روي سكه داستان «فرم و محتوا» گزينه اول بيشتر مورد توجه بوده است. سحرخيز در كتاب حاضر بازي با فرم هاي مختلف داستاني را دستمايه كارش قرار داده و در اغلب داستان هاي كتاب ،موفقيت هايي را هم به دست آورده ولي آنچه در اين ميان به فراموشي سپرده شده است، عنصر قصه در داستانهاي وي است. تقريبا‌ً بيشتر داستانها فاقد يك طرح قص‍ّوي محكم و جاندار است. بسياري از آنها در حد يك طرح ابتدايي براي داستاني بلند است كه نويسنده نخواسته با نتوانسته اين مرحله را طي كند. عدم طرح و توطئه و كشمكش در داستان اول كتاب كه همان عنوان كتاب را هم يدك مي‌كشد، عملا‌‌ً آن را در حد يك طرح كوتاه و لطيفه‌دار متوقف كرده است. داستان هاي دوم و سوم كتاب، طرح هاي ذهني دارند و فاقد زمان و مكان مشخص هستند. گويي زيبايي اين داستان ها به اين است كه فقط در روي كاغذ شكل بگيرند و اگر قرار باشد خواننده، در بيرون از متن، آنها را بازسازي كند، محكوم به شكست باشد. اين داستان ها در مرز ميان واقعيت و فراواقعيت در نوسان هستند. نكته‌هاي ظريفي كه قرار است در داستان ها گفته شود، بيشتر در هاله‌اي از ابهام باقي مي‌ماند. در اين ميان كوتاه بودن حجم داستان ها، امكان رمز‌گشايي از ناگفته‌هاي آنها را عملا‌ً ناممكن كرده است و مخاطب به راحتي نمي‌تواند با شخصيت هاي داستان ها همذات‌پنداري كنند. از مجموع داستان ها، زيبايي هاي ساختاري در دو داستان بيش از سايرين نمود يافته است. هر جا عشق بايد از ماست و شلغم‌خوران كه اين دو داستان با الهام از فضاي ادبيات كلاسيك فارسي و نشر فاخر فارسي، جذابيت هاي ويژه‌اي را براي مخاطبان ايجاد كرده است. در ساير داستان ها نيز تلاش در استفاده از فضاهاي متفاوت است كه از نويسندة خوش‌فكري حكايت دارد. تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله
#سرگرمی#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 777]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن