تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815582836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تو شمع و من پروانه


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: تو گل و من پروانه
همسران
اگر مدبرانه رفتار نکنید و اگر در زندگى خود تغییرات لازم را اعمال نکنید، زندگى زناشویى شما احتمالاً خسته کننده مى شود. شاداب بودن و مبتکرانه رفتار کردن، به زن و شوهر کمک فراوانى مى کند. اگر زن و شوهر خواهان زندگى زناشویى یا طراوت هستند باید رشد و تغییر کنند. درست همان طور که رشد جسمانى براى فرزندان ما امر مسلم است باید پیوسته در زمینه هاى عاطفى، احساسى، ذهنى و معنوى نیز رشد کنیم. باید مراقب باشیم که بیش از اندازه از خود گذشت نکنیم. وقتى روابط زناشویى امکان رشد را فراهم نسازد، آن پیمان کمرنگ مى شود.  شاداب بودن و مبتکرانه رفتار کردن، به زن و شوهر کمک فراوانى مى کند. اگر زن و شوهر خواهان زندگى زناشویى یا طراوت هستند باید رشد و تغییر کنند. دوست داشتن همسر بدین معنا نیست که لزوماً همه دقایق زندگى خود را با هم باشید. این هم مى تواند از شور و شوق زندگى بکاهد. داشتن دوستان و فعالیتهاى مناسب وسیله اى است تا شادابى بیشترى به زندگى زناشویى خود بدهید . معاشرت داشتن با زوج هاى دیگر نیز وسیله مناسبى است که به زندگى شما طراوت بیشترى مى دهد.
همسران
برنامه ریزى موقعیت ها و برنامه هاى خاص از اهمیت ویژه اى برخوردار است. جشن گرفتن به مناسبت هاى ویژه، شرکت در مهمانى ، دادن هدیه، گذشت ایام را طراوت جدیدى مى بخشد. این ها به ویژه براى زن اهمیت زیادى دارد. اینکه شوهر روز تولد، سالگرد ازدواج و سایر مناسبت ها را به خاطر داشته باشد براى زن مهم است و به این نتیجه مى رسد که مورد مهر و محبت همسرش قرار دارد. و این نکته از نیاز های اختصاصی زنان است. یکى از عوامل فرو نشاندن مهر و عشق در خانواده یکنواخت بودن و یکنواخت زندگى کردن است. حتى اگر از زندگى یکنواخت خود لذت مى برید گاهى لازم است که کارى جدید و بر خلاف همیشه صورت دهید. غافلگیر کردن همسر و فرزندان در هدیه دادن و یا مهیا شدن برای یک میهمانی و یا ایجاد یک برنامه تفریحی خانوادگی بدون پیش زمینه قبلی می تواند خانواده شما را با تنوع همراه کند.  با هم خندیدن، با هم گریستن و با هم آموختن به زن و شوهر امکان مى دهد که یکدیگر را بیش از پیش دوست بدارند سرانجام ، براى حفظ شور و نشاط در زندگى زناشویى، زن و شوهر باید در عشق رشد کنند. با هم زندگى کردن، با هم خندیدن، با هم گریستن و با هم آموختن به زن و شوهر امکان مى دهد که یکدیگر را بیش از پیش دوست بدارند و مهر و محبت میانشان بیشتر شود. بنابراین سعی کنید در احساسات یکدیگر سهیم باشید ، دیگری را درک کنید و در احساس خود شریک کنید. و ... خلاصه آنکه زوجین هر دو وظیفه دارند که با حفظ علاقه و محبت و عشق ورزیدن به یکدیگر و اهمیت قائل شدن برای همسر  کانون خانواده را گرم  و گرم تر کنند. برگرفته از کتاب اخلاق در خانواده /سید على اکبر حسینى- با تغییرتنظیم برای تبیان: کهتری  زن وشوهر های صمیمی قاضی های ناشی قضاوت نکنید! فرشته ی رحمت،برای همسرت باش با شماییم آقای محترم! تعمیر روابط هیجانی بین همسران رسم عاشقی قاتل خاموش روابط زناشویی!





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 346]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن