محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829374298
تئاتر را بايد روي صحنه ديد
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: تئاتر را بايد روي صحنه ديد
نمايشهاي بخش بينالملل تئاتر فجر بخش جذابي است؛ بخشي كه علاوه بر جذابيت، جنبه آموزشي براي دانشجويان و هنرمندان دارد. اين بخش فرازها و فرودهاي زيادي را تجربه كرده است. محمد اطبايي از تيرماه سال 83 عهدهدار بخش بينالملل مركز هنرهاي نمايشي است. او در اين دوران 14جشنواره بينالمللي برگزار كرده و آمار و ارقام كارهاي خارجي و مهمانان خارجي بيستوهفتمين جشنواره، دوران جديدي را نويد ميدهد؛ هرچند كه بررسي نهايي را بايد به بعد از جشنواره محول كرد. با مدير بخش بينالملل جشنواره تئاتر فجر درباره جايگاه جشنواره و مسائل ديگر حرف زديم.شخصا اهل اغراق و پررنگ كردن واقعيت نيستم، اما با توجه به وظيفه و مسئوليتي كه دارم و با توجه به درخواست براي حضور درجشنواره، ميتوانم بگويم كه جشنواره بينالمللي تئاتر فجر، بهطور نسبي جايگاه مناسبي دارد؛ دليل آنهم به حجم تقاضاي مهمانان انفرادي و گروهي براي حضور در جشنواره بر ميگردد. • جشنواره تئاتر فجر بعد از برگزاري 27 دوره چه جايگاهي در تئاتر دنيا دارد؟شخصا اهل اغراق و پررنگ كردن واقعيت نيستم، اما با توجه به وظيفه و مسئوليتي كه دارم و با توجه به درخواست براي حضور درجشنواره، ميتوانم بگويم كه جشنواره بينالمللي تئاتر فجر، بهطور نسبي جايگاه مناسبي دارد؛ دليل آنهم به حجم تقاضاي مهمانان انفرادي و گروهي براي حضور در جشنواره بر ميگردد. اين را هم درنظر بگيريد كه تئاتر هنر متفاوتي نسبت به هنرهاي ديگراست و بالطبع جشنواره تئاتر هم نسبت به جشنوارههاي ديگر متفاوتتر است. با وجود اين پيچيدگي و مسائل ديگر مثل كمبود بودجه و معيارهاي نمايشي كه داريم، خوشبختانه استقبال براي شركت در جشنواره تئاتر فجر در سطح قابلقبولي قرار دارد اما طبيعتا ايدهآل نيست.
• دبير جشنواره در گفتوگو با همشهري اعلام كرد كه جشنواره بينالمللي تئاتر فجر، جزو 10 جشنواره برتر دنيا است. آيا جشنواره تئاتر فجر به يك چنين جايگاهي رسيده است؟ضمن احترام به گفته آقاي مسافر، در مسائل هنري نميتوانم با كميت نظر بدهم. بارها شنيدهايم كه ايران از حيث دريافت جوايز سينمايي، سومين كشور دنياست. نميدانم كه اين آمار از كجا آمده است!• بهعنوان مدير بخش بينالملل مركز هنرهاي نمايشي نظر خودتان را بگويد.نمي توانم با جشنواره برخورد كمي بكنم؛ يعني اگر سليقه مرا بخواهيد ميتوانم بگويم كه در نقشه جشنوارههاي بينالمللي تئاتر، جشنوارههاي «ادينبورگ» و «آوينيون» از جايگاه بالايي برخوردارند. • ميتوانيم جشنواره تئاتر فجر را در اين مقايسه بگنجانيم؟اصلا قابل قياس نيستند. نميتوانم ردهبندي كنم كه يك ادينبورگ، دو آوينيون و سپس به جشنواره تئاتر فجر برسم. اصلا به اين ردهبندي قائل نيستم. تصور ميكنم اين مقايسه فينفسه براي يك رويداد هنري جالب نيست. ضمن احترام به نظر دبير جشنواره، از معيارهاي دبير جشنواره براي اين ردهبندي مطلع نيستم.• سؤالم را به شكل ديگري ميپرسم. جايگاه تئاتر فجر در دنيا نسبت به چند سال قبل چه تغييري كرده است؟ضمن احترام به گفته آقاي مسافر، در مسائل هنري نميتوانم با كميت نظر بدهم. بارها شنيدهايم كه ايران از حيث دريافت جوايز سينمايي، سومين كشور دنياست. نميدانم كه اين آمار از كجا آمده است!پارسال سال خاص و ويژهاي بود چرا كه امور اجرايي جشنواره خارج از حوزه مركز هنرهاي نمايشي قرار گرفت و نميتوان كه در قياس قرارش داد. اما نسبت به سالهاي قبل ميتوانم بگويم كه از نظر كيفي و كمي جشنواره رشد داشته است. نكتهاي كه همه ميگويند اين است كه چرا از آثار بزرگان تئاتري، كاري در جشنواره شركت داده نميشود؟ واقعيت اين است كه اندازههاي جشنواره و اندازههاي بودجههاي ما اجازه نميدهد كه هر سال يك كار از يك كارگردان بزرگ داشته باشيم.• اما پارسال كه نمايش «ننه دلاور» اجرا شد!بودجه حضور اين نمايش در جشنواره سال گذشته برابر بودجه بخش بينالملل امسال است. طبيعي است كه ستاد و مديريت جشنواره اين امكان را ندارد كه هرساله حضور اين گروهها را مهيا كند. اميدواريم كه بودجه جشنواره بهبود پيدا كند و اسپانسرهاي بيشتري جذب جشنواره بشوند تا ما بتوانيم هر سال حضور گروههاي بزرگ را مهيا كنيم؛ در غير اين صورت هر دو يا سه سال يك بار اين اتفاق ميافتد.• آيا در تقويم هنرمندان و گروههاي خارجي، جشنواره تئاتر فجر، جايگاه ثابتي دارد يا اينكه هرساله جشنواره دعوتنامهاي براي گروهها ميفرستد؟تركيبي از هر دو شيوه است؛ هم افرادي هستند كه مشتاق هستند كه در جشنواره شركت كنند مثل آقاي چولي و يا گروه لهستاني «پاول ژكوتاك» كه طبيعتا ارتباط اوليه از طريق مكاتبه صورت گرفته اما الان آنها مشتاق هستند كه در جشنواره با كارهاي جديشان شركت كنند. اما بخش عمدهتر جشنواره براساس تحقيق، جستوجو و شناسايي آثار و گروههاي نمايشي است؛ ارتباط شكل ميگيرد و سپس آثارشان ارسال ميشود. اما من بهشخصه اعتقادي به اين شيوه ندارم و معتقدم كه تئاتر بهعنوان يك هنر زنده بايد روي صحنه ديده شود.
• يعني معتقد به اعزام كارشناس به جشنوارههاي خارجي هستيد؟ بهعنوان مثال كاري را روي دي وي دي به عضو هيأت انتخاب نشان دادم، اما رد شد و سال بعد تصادفي اين كار را در يك جشنواره در يك كشور ديگر ديد بعد گفت يك شاهكار ديده است. ميخواهم بگويم كه اين شيوه انتخاب اثر بيمهري به تئاتر است. اما متأسفانه امكانات و بودجه ما محدود است و نميتوانيم كه هيأت انتخاب و بازبيني را به جشنوارههاي مختلف اعزام كنيم و ناچاريم كه به شيوه دريافت ديويدي اكتفا كنيم.• قرار است كه جشنواره تئاتر فجر پلي ميان هنرمندان باشد؛ چقدر اين جشنواره باعث ميشود كه هنرمندان ايراني بتوانند به جشنوارههاي خارجي راه پيدا كنند؟ تيرماه سال 83، زماني كه دكتر نشان از من براي مديريت بخش بينالملل دعوت كردند دو شرط گذاشتم كه شرط اولم به اصل44 برميگشت كه خصوصيسازي را در اين حوزه پياده كنيم. ايشان هم موافقت كردند و با وجود موانعي كه دستاندركاران تئاتري ايجاد ميكردند اين اتفاق اجرايي شد؛ يعني كه مركز هنرهاي نمايشي در حوزه تصميمگيري براي اعزام و معرفي گروههاي ايراني به جشنوارههاي خارجي قرار نگيرد. خدا را شكر دكتر نشان و دكتر پارسايي به اين موضوع معتقد بودند. زماني كه ما اين سياست را اعلام و اجرايي ميكنيم به اين مفهوم است كه شرايط ارتباط با گروههاي ايراني و عرصههاي بينالمللي فراهم است. از همان ابتدا هر جشنواره بينالمللي كه برگزار شد ما با دعوت از مديران جشنوارهها و تماشاخانهها امكان ارتباط را برقرار كرديم. برخلاف سياستهاي گذشته از هنرمندان خواستيم كه با مهمانان ارتباط بگيرند و كارهايشان را عرضه كنند. يادمان نرود كه اين اتفاق قرار نيست كه براي هر نمايش ايراني بيفتد. هر نمايش ايراني كه در واقع كارگردانش فكر ميكند كه پتانسيل ارتباط با مخاطب بينالمللي را دارد ميتواند كارش را ارائه كند. خوشبختانه ارتباط با مهمان خارجي و دستاندركاران تئاتر ايران برقرار شده و نتيجه درخشاني را هم درپي داشته است؛ يعني حضور بينالمللي تئاتر ما جهش فوقالعادهاي پيدا كرده و هم بخش عمدهاي از اين حضور، مستقل و بدون حمايت مالي مركز هنرهاي نمايشي بوده است و هم عدالت بهخوبي رعايت شده است، چرا كه هميشه شائبههايي وجود داشته كه از فلان گروه حمايت ميشود. به عبارت ديگر ما به هيچ مهمان خارجي ديدن هيچ نمايش ايراني را توصيه نميكنيم بلكه آنان خودشان تصميم ميگيرند كدام كار را ببينند. نتيجه اين شده است كه خيلي از كارهاي شهرستاني يا جوانها به جشنوارههاي خارجي راه پيدا كنند.• تعداد مهمانهاي خارجي چند نفر است؟ امسال 230مهمان خارجي داريم كه حد نصاب جديدي است. 160 تا از اين مهمانان اعضاي گروههاي نمايشي هستند كه برخي از اين افراد براي جشنوارههاي كشور خودشان كار انتخاب ميكنند اما 70مهمان انفرادي ما شامل برگزاركنندگان كارگاههاي آموزشي و سخنرانان سمينارها و مديران جشنوارهها و تئاترها هستند كه در جشنواره امسال شركت دارند.• بخش تئاتر كشورهاي اسلامي بر چه اساسي انتخاب شد؟ اين بخش، بخش پرمباحثهاي بود.• يعني با برگزاري اين بخش مخالفت ميشد؟ امسال با كمال رضايت و توافق همگان بخشي به تئاتر كشورهاي اسلامي اختصاص پيدا كرد اما نكته اينجا بود كه ما همه ميدانستيم كه توليد تئاتر در اين كشورها به اندازه توليد تئاتر در كشورهاي غربي و شرقي نيست و از نظر كمي با تعداد كمي توليد در ارتباط هستيم. نكته بعدي اين بود كه ما چگونه ميتوانيم به اين كارها دست پيدا كنيم؟ به واسطه مشكل بودجه اين امكان وجود نداشت كه هيأت انتخاب به تمام كشورهاي اسلامي اعزام كنيم؛ بنابراين شروع به مكاتبه كرديم و با تمام سفارتهاي كشورهاي اسلامي در تهران مكاتبه كرديم؛ با سفارتهاي ايران در اين كشورها، با رايزنهاي فرهنگي ايران در اين كشورها و با مؤسسه فرهنگي اكو كه كشورهاي عضو قابل توجهي دارد اما متأسفانه ماحصل كار اصلا رضايتبخش نبود.
• از چه منظري رضايتبخش نبود؟يعني از 38 اثري كه دريافت كرديم نهايتا 8 اثر از طريق مكاتبه به دست ما رسيد و 30 اثر ديگر به واسطه ارتباط مستقيم با گروههاي نمايشي حاصل شد. فراموش نكنيد كه تعداد آثار توليدي زياد نبود، به تبع آن آثار دريافتي هم زياد نبود. متأسفانه اين مكاتبات نتيجه نداد. در اينجا دلخوري خودم را از مؤسسه فرهنگي اكو و سازمان فرهنگي ارتباطات اسلامي اعلام ميكنم؛ متأسفانه همكاريشان اصلا مناسب نيست. با اينكه برقراري اين ارتباط جزو وظيفه كاري آنها محسوب ميشود، حتي پاسخ نامههاي ما را تاكنون ندادهاند. اصلا باورپذير هست كه يك رويداد بينالمللي در كشور درحال برگزاري است كه بخش ويژهاي را درباره هنر كشورهاي اسلامي دارد و مؤسسهاي كه به اين واسطه به وجود آمده همكاري نميكند؟ اما رايزني فرهنگي ما در استانبول بسيار خوب همكاري كرد. متأسفانه بقيه كشورها خيلي كمتر همكاري ميكردند.• كيفيت كارها چطور بود؟38 اثر از 13 كشور به دست ما رسيد. متأسفانه آثاري كه تا 2 ماه پيش به دست ما رسيد كيفيتش به قدري نازل بود كه هيأت انتخاب به جز يك اثر همه كارهاي ديگر را رد كرد. 8 اثر از آذربايجان دريافت كرديم كه بهشدت ضعيف بود. از تاجيكستان 6 اثر دريافت كرديم كه 5 اثر بسيار ضعيف بود. بر سر دوراهي قرار گرفتيم كه آيا از بين همين آثار انتخابها صورت بگيرد و به دوستداران تئاتر بگوييم كه وضعيت حال تئاتر مثلا در آذربايجان اينطوري است؟ ميتوانستيم دروغ بگوييم؛ اين وضعيت تئاتر افغانستان، پاكستان، تاجيكستان و... است. نقطه نظر ديگر اين بود كه ما بايد آثار داراي كيفيت را انتخاب كنيم. به خاطر مقايسهاي كه با تئاتر بينالملل به وجود ميآيد، در اين صورت گفته ميشود كه تئاتر در اين كشورها چقدر ضعيف است و شايد اين نكته جالبي نباشد اما خداوند ياري كرد و در آخرين روزها تعداد قابلتوجهي كار انتخاب كرديم. درعرض يك هفته از ميان كارهايي كه به دستمان رسيد توانستيم 4 كار را انتخاب كنيم. كيفيت كارهاي كشورهاي تاجيكستان، افغانستان، سودان و عراق خوب بود. متأسفانه كاري از كشور فلسطين انتخاب كرديم كه بهدليل مشكلات پاسپورتشان از دور خارج شدند. كار يكي از گروههاي كشور تاجيكستان بهنظر هيأت داوران به قدري قوي بود كه نه تنها در بخش تئاتر به كشورهاي اسلامي كه در بخش بينالملل هم انتخاب شد. • طراحي بخش تئاتر ملل، درحقيقت مثل كلاس درس است اين بار به سراغ تئاتر كشورهاي اسلامي رفتهايد؛ بهنظر خودتان اين بخش براي دانشجويان مفيد خواهد بود؟به اين بخش اطمينان داشتيم وگرنه اين بخش طراحي نميشد. متأسفانه خيلي اطلاعات كمي درباره تئاتر كشورهاي اسلامي وجود دارد. اما در يك جشنواره 10 روزه با5 اثر خوب از 5 كشور روبهرو هستيد كه در كنارش سمينار دو روزهاي هم برگزار ميشود. 10 محقق و پژوهشگر برجسته از سراسر دنيا ميآيند و درباره تئاتر اين كشورها حرف ميزنند. فرصت مغتنمي است، فرصتي كه تا پيش از اين وجود نداشته است. نتيجه اين اجراها و سمينار براي پژوهشگران ما مفيد خواهد بود. البته بايد اميدوار بود كه دوستداران تئاتر در اين سمينارها شركت كنند. باور كنيد كه اين اتفاقي است كه در جشنوارهاي هنري ديگر نميافتد ولي در جشنواره تئاتر ميافتد. استقبال هر سال بهتر ميشود اما كافي نيست؛ يعني استقبالي كه از اين حجم كاري انجام ميشود، انرژياي كه گذاشته ميشود و هزينهاي كه صرف ميشود كافي نيست.
• براي اين برنامه هزينه ميشود، انرژي هم گذاشته ميشود. آيا اين آثار مكتوب هم ميشود؟ آيا جشنواره از پژوهشگران دعوت كرده است كه در اين سمينارها شركت كنند؟مجموعه صحبتها ضبط ميشود و به شكل يك كتاب به چاپ خواهد رسيد. اميدواريم كه حاصل كار به شكل مكتوب در اختيار طيف گستردهتري از علاقهمندان، پژوهشگران و محققان قرار بگيرد. البته خود دوستداران تئاتر اگر علاقهمند هستند طبيعتا بايد حضور پيدا كنند.• اقدام خوبي كه در جشنواره سال گذشته صورت گرفت، ترجمه همزمان ديالوگهاي «ننه دلاور» بود اما اين اتفاق فقط براي اين كار صورت گرفت. آيا امسال اين روند ادامه دارد؟امكان ترجمه بالا نويس، كنارنويس يا زير نويس به امكانات سالن نمايشي برميگردد. در سالن مولوي يا سالنهاي كوچك تئاتر شهر اين امكان را نداريم. فقط ميتوانيم در سالن اصلي تئاتر شهر و تالار وحدت از اين امكان استفاده كنيم. براي تئاتر «قصر» ترجمه همزمان خواهيم داشت. بقيه كارها هم يا ديالوگ كمتري دارد يا با علم اينكه دوستداران تئاتر نمايشنامه كار را ميشناسند نيازي به ترجمه ديده نشد.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 381]
صفحات پیشنهادی
تئاتر را بايد روي صحنه ديد
تئاتر را بايد روي صحنه ديد-تئاتر را بايد روي صحنه ديدنمايشهاي بخش بينالملل تئاتر فجر بخش جذابي است؛ بخشي كه علاوه بر جذابيت، جنبه آموزشي براي ...
تئاتر را بايد روي صحنه ديد-تئاتر را بايد روي صحنه ديدنمايشهاي بخش بينالملل تئاتر فجر بخش جذابي است؛ بخشي كه علاوه بر جذابيت، جنبه آموزشي براي ...
نقد هتل پلازا در مهر ـ2/بازيگر بايد روي صحنه تئاتر از نقش ...
نقد هتل پلازا در مهر ـ2/بازيگر بايد روي صحنه تئاتر از نقش متمايز باشد-نقد هتل پلازا در مهر ... صفري اظهار داشت: بازيگر را بايد در موقعيتهاي بازي ديد و ارزيابي كرد.
نقد هتل پلازا در مهر ـ2/بازيگر بايد روي صحنه تئاتر از نقش متمايز باشد-نقد هتل پلازا در مهر ... صفري اظهار داشت: بازيگر را بايد در موقعيتهاي بازي ديد و ارزيابي كرد.
فاصله صحنه تئاتر تا صفحه تلويزيون
با اين حال جمشيد مشايخي اعتقاد دارد: اگرچه تئاتر را بايد روي صحنه ديد، اما بد نيست در پارهاي از مواقع تلويزيون دوباره به همان روش قديمي روي آورد و برخي از كارها را به ...
با اين حال جمشيد مشايخي اعتقاد دارد: اگرچه تئاتر را بايد روي صحنه ديد، اما بد نيست در پارهاي از مواقع تلويزيون دوباره به همان روش قديمي روي آورد و برخي از كارها را به ...
جادوی «جادوگر شهر اُز» روی صحنه تئاتر
جادوی «جادوگر شهر اُز» روی صحنه تئاتر-فرهنگ > تئاتر - جام جم نوشت: اندرو لوید ... ناگهان به ذهنم رسید که اگر قرار باشد این داستان در تئاتر موفق باشد باید آهنگ و ترانه ... آیا میتوانم برای نسخه تئاتری «جادوگر شهر اُز» ترانههای جدید بنویسم یا خیر.
جادوی «جادوگر شهر اُز» روی صحنه تئاتر-فرهنگ > تئاتر - جام جم نوشت: اندرو لوید ... ناگهان به ذهنم رسید که اگر قرار باشد این داستان در تئاتر موفق باشد باید آهنگ و ترانه ... آیا میتوانم برای نسخه تئاتری «جادوگر شهر اُز» ترانههای جدید بنویسم یا خیر.
/گزارش تحليلي ايسنا از تئاتر شيراز/صحنه تاريك است،نور ...
7 سپتامبر 2008 – گزارش تحليلي ايسنا از تئاتر شيراز/صحنه تاريك است،نور لطفاً! ... دانشجويان ايران - فارسشايد زماني كه امير كوهستاني « رقص بر روي ليوان ها » را در ... نوع خود- ارتباطي گفته آمده در ميان اهالي و فعالين تئاتر ، بايد ديد كه پس ازگذر ...
7 سپتامبر 2008 – گزارش تحليلي ايسنا از تئاتر شيراز/صحنه تاريك است،نور لطفاً! ... دانشجويان ايران - فارسشايد زماني كه امير كوهستاني « رقص بر روي ليوان ها » را در ... نوع خود- ارتباطي گفته آمده در ميان اهالي و فعالين تئاتر ، بايد ديد كه پس ازگذر ...
نمایش «آدم آدم است» هفته آینده روی صحنه میرود
5 نمایش جدید روی صحنه میرود-پنج نمایش جدید از این هفته در مجموعه تئاتر شهر، تالار . ... در بروشور نمایش چاپ شده است، آدم را عجیب به فکری میاندازد:«چرا باید آدمها را از ...
5 نمایش جدید روی صحنه میرود-پنج نمایش جدید از این هفته در مجموعه تئاتر شهر، تالار . ... در بروشور نمایش چاپ شده است، آدم را عجیب به فکری میاندازد:«چرا باید آدمها را از ...
مرده باد زندهها را سال آینده روی صحنه
مرده باد زندهها را سال آینده روی صحنه-علیرضا نادری از اجرای نمایش مرده باد زندهها در سال ... و کارگردان تئاتر که در نمایش کوکوی کبوتران حرم را در سالن چهارسو روی صحنه ... کبوتران حرم" را در سالن چهارسو روی صحنه دارد درباره نمایش جدید خود به خبرنگار مهر ... موسوی گفت: دولت آینده باید وضعیتی را پیش بیاورد که مردم در جمعها، تشکلها و ...
مرده باد زندهها را سال آینده روی صحنه-علیرضا نادری از اجرای نمایش مرده باد زندهها در سال ... و کارگردان تئاتر که در نمایش کوکوی کبوتران حرم را در سالن چهارسو روی صحنه ... کبوتران حرم" را در سالن چهارسو روی صحنه دارد درباره نمایش جدید خود به خبرنگار مهر ... موسوی گفت: دولت آینده باید وضعیتی را پیش بیاورد که مردم در جمعها، تشکلها و ...
نمايش «آدم آدم است» روي صحنه ميرود
به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، نمايش «آدم آدم است» نوشته برتولت برشت و كارگرداني ندا ش. ... سه نمایش جدید روی صحنه تئاتر شهر میرود نمایش «آدم آدم است» ... از خودم میپرسیدم این جنگل را چطور میشود روی صحنه آورد، این آدم را باید چگونه نشان داد و.
به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، نمايش «آدم آدم است» نوشته برتولت برشت و كارگرداني ندا ش. ... سه نمایش جدید روی صحنه تئاتر شهر میرود نمایش «آدم آدم است» ... از خودم میپرسیدم این جنگل را چطور میشود روی صحنه آورد، این آدم را باید چگونه نشان داد و.
مطالعات لازم براي شناخت بيشتر هنرجويان تئاتر در زمينه ...
مطالعات لازم براي شناخت بيشتر هنرجويان تئاتر در زمينه حركت بدن وجود ... نمايشنامه نويس انگليسي را در تالار قشقايي مجموعه تئاتر شهر به روي صحنه مي ... تهراني درخصوص ويژگي بازيگران سبك نمايش تئاتر فيزيكال گفت: بازيگران در ابتدا بايد در ... شهربانوان در قلعه مرغی · مدیرعامل جدید یاهو معرفی شد · مطالعات لازم براي شناخت ...
مطالعات لازم براي شناخت بيشتر هنرجويان تئاتر در زمينه حركت بدن وجود ... نمايشنامه نويس انگليسي را در تالار قشقايي مجموعه تئاتر شهر به روي صحنه مي ... تهراني درخصوص ويژگي بازيگران سبك نمايش تئاتر فيزيكال گفت: بازيگران در ابتدا بايد در ... شهربانوان در قلعه مرغی · مدیرعامل جدید یاهو معرفی شد · مطالعات لازم براي شناخت ...
جشنواره اي كه روي صحنه نرفت
جشنواره اي كه روي صحنه نرفت-درست مانند جشنواره بيست و دوم تئاتر چهارمحال و ... اين رو هنر نمايش را تنها براي مردم مي انگارد كه بايد آنها را به رشد و كمال و تعالي برساند. ... كه جمعيت جماعت تئاتري استان براي ديدن آثار شايد به بيش از 150نفر هم نرسيد و ...
جشنواره اي كه روي صحنه نرفت-درست مانند جشنواره بيست و دوم تئاتر چهارمحال و ... اين رو هنر نمايش را تنها براي مردم مي انگارد كه بايد آنها را به رشد و كمال و تعالي برساند. ... كه جمعيت جماعت تئاتري استان براي ديدن آثار شايد به بيش از 150نفر هم نرسيد و ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها