تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815939626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش گام به گام تنیس (12)


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: آموزش گام به گام تنيس (12)
آموزش گام به گام تنيس 12
والي عملي براي اجراچيزهايي وجود دارند که براي انجام دادنشان به علاقه بيشتري نياز است. اگر چه شما ساختار بازيتان را به طور پايه‌اي با فورهند ، بک‌هند و سرويس شروع مي‌کند ، اگر شما شخصيت تهاجمي داريد والي اجازه ابراز آن را مي‌دهد. والي فرصتي را براي اجراي بازي از منطقه‌اي در زمين براي تحت فشار گذاشتن حريفتان و حرکات سريعي براي نقاط انتهايي زمين عرضه مي‌کند.والي ضربه‌اي را در ذهن تداعي مي کند که براي مهارت يافتن است. شما ضربه فورهند يا بک‌هند را بعد از برخورد به زمين انجام دهيد اما در چنين مواقعي نبايد از ضربه والي استفاده کنيد. ضربه والي يک انتخاب است که شما درصدد  به‌دست آوردن يک موقعيت در جلوي زمين (که امتياز موقعيت و عملي براي اجرا است) مي‌توانيد داشته باشيد. حرکت والي در بيس‌لاين اجرا نمي‌شود اما براي بازيکنان تهاجمي والي بخش مهمي از طرح بازي تهاجمي و تدافعي موفق است. شما در جريان بازي بايد تصميم بگيريد که چطور امتياز را در موقعيتها به‌دست آوريد تا اجازه دهد که شما به تور برسيد. به شروع بازي نگاه کنيد وقتي حريف ضربه کوتاهي به جلوي زمين با همان سرعت مي‌زند آماده باشيد ضربه دورخيز را بزنيد و به نقطه والي برگرديد ، ضربه دورخيز ضربه زميني است که در مقابل برگشت ضعيف است. در بيشتر مواقع اين ضربه به پايين خط ، کم و بيش‌ موازي به نزديک ‌ترين خط موقعيتتان زده  مي‌شود. زدن ضربه دورخيز به انتهاي اين خط ، حريف را وادار مي‌کند به گوشه برود تا شما والي امتياز‌آوري را بزنيد. حريفاني که به راحتي به بيس‌لاين مي‌رسند، گاهي يک ضربه دورخيز به پايين قسمت فراموش نکنيد که زدن ضربه دورخيز به پايين قسمت مياني يک امتياز سرعتي را براي بازيکن بيس‌لاين کسب مي‌کند و زاويه برگشت او را کاهش مي‌دهد.موقعيت در زمين از جايي که والي زده مي‌شود و همچنين سطح بازي حريفتان به سرعت و موقعيت دقيق بودن ضربه‌تان نياز دارد. يک والي ضعيف باعث مي‌شود که امتيازي را در ضربه بعدي از دست دهيد و يک ضربه سخت و محکم به حريفتان اعلام مي‌کند که وي با فردي روبه‌رو است که بر کل زمين احاطه دارد.والي همچنين در بازيهاي دوبل مهم‌تر است که بيشتر امتيازات از منطقه تور به دست مي‌آيند و از دست مي‌روند. تيمهاي دوبل خوب به گونه‌اي هستند که در حد امکان با هم به تور مي‌رسند وتيمهايي که خوب کنار تور بازي نمي‌کنند امتياز را از دست مي‌دهند. توانايي اجراي والي اغلب مجزا ‌کننده سطح بازيکنان مبتدي از متوسط و متوسط از حرفه‌اي است. والي فورهند و بک‌هندضربه والي يک حرکت معمولي نيست. اولين تفاوت با والي در بک سوئينگ است:وقتي شما نزديک تور قرار داريد هيچ فرصتي براي برگرداندن سريع راکت به عقب وجود ندارد. بک سوئينگ در هر حالتي روي والي بايد حرکتي کوتاه و مختصر باشد. وقتي شما توپي را که به سمتتان مي‌آيد مي‌بينيد، راکتتان را تا نقطه‌اي به عقب ببريد که بيشتر از خط فرضي پشتتان و موازي تور نباشد. اگر يک ناظر در طرف مخالف دست راکتتان بايستد، او نبايد راکتتان را که در حال انجام حرکت بک‌ سوئينگ هستيد ببيند (شکل1 -12)(شکل1 -12)
آموزش گام به گام تنيس 12
والي‌هاي کوتاه ،عريض و بلندزاويه راکت در والي کوتاه (شکل 2 -12) باز مي‌شود چون زانوهايتان به جاي مچ تان خم مي‌شود. اگر والي کوتاه را بيشتر کج کنيد توپ را به هوا خواهيد زد. وقتي والي را بالا بزنيد، اجازه مي‌دهيد حريفتان در موقعيت ضربه برگشت امتياز کسب کند. اگر چه تکنيک کاملي را به کار مي‌بريد اما والي کوتاه اساسا يک ضربه تدافعي است و به دست آوردن امتياز اين ضربه مشکل است.هدف والي‌هاي کوتاه، بيس‌لاين و عقب يا خط مياني است. وقتي نزديک تور مي‌شويد، براي تمرين از چرخش پاييني براي ضربه زدن به يک دراپ والي يا ضربه بدون چرخش براي يک جاخالي استفاده کنيد. با خم کردن زانوها به پايين بياييد و براي ايجاد مرکز ثقل پايين و براي اينکه تعاد‌تان را به خوبي حفظ کنيد پاهايتان را از هم باز کنيد.والي بلند، ضربه‌اي نزديک تور است که هر والي زننده‌اي خواهان آن است. اين نوع والي روشي است به طرف نقاط انتهايي با ضربات زاويه‌دار و پيچي. اگر شما در محوطه سرويس باشيد و حريفتان ضربه‌اي بزند بهترين کار اين است که به آن حمله کنيد. ابتدا کمربند نشانه‌اي‌تان را بچرخانيد و به سرعت پاهايتان را حرکت دهيد و به طرف توپ برويد. مناسب‌تر است که از يک سوئينگ کوتاه و ادامه حرکت کوتاه استفاده کنيد. براي به دست آوردن امتياز به گوشه‌ خالي زمين برويد و به سرعت براي پيش‌بيني ضربه بعدي حريفتان برگرديد.(شکل 2 -12)
آموزش گام به گام تنيس 12
تنها روش براي زدن والي عريض مناسب اين است که سريع حرکت کرده و تا حد امکان مسير توپ را پيش‌بيني کنيم يا مسير آمدن توپ را ببينيم. اگر موازي تور حرکت کنيد، به دليل اينکه وزنتان به طرفين منتقل شده نه به جلو، توليد نيرو مشکل است. در بيشتر موارد بازويتان براي جبران عدم حرکت بدن به جلو کار بيشتري را انجام مي‌دهد. از کمربند شانه‌اي براي يک ضربه محکم استفاده کنيد و به جاي مچ، سر راکت را به بالا هدايت کنيد.براي پيش‌بيني مسير ضربه حريفتان به سطح راکت‌اش نگاه کنيد. تا حد امکان سعي کنيد از گوشه‌اي به سمت تور حرکت کنيد. همانطور که پيش مي‌رويد از کمربند شانه‌ايتان براي حرکت راکت به جلو استفاده کنيد. توجه کنيد يک والي مورب به طرف مخالف از جايي که شما ضربه را زده‌ايد برگشت داده خواهد شد. پايتان را ثابت کنيد و سريعاً براي حمايت زميني که ترک کرده‌ايد برگرديد.تمرين والي (والي‌هاي متوالي)توپ را در بازي با 10 ضربه والي در يک سري در مقابل حريفي که ضربات برخوردکننده به زمين را از بيس‌لاين بازي مي‌کند ادامه دهيد. اين تمرين مي‌تواند مشکل باشد اما هنوز جالب است. والي‌هاي متوالي را تمرين کنيد تا شما را در استفاده از رد و بدلهاي سريع کمک کند. اگر حريفتان يک بازيکن حرفه‌اي يا متوسط باشد تمرين تاثير بيشتري خواهد داشت. زدن والي‌ها را به انتها و عقب زمين تمرين کنيد.در اين تمرين به امتياز اهميتي ندهيد و فقط بر اين پايه‌ استوار باشيد که نه تنها نزديک تور مي‌توانيد بازي کنيد، بلکه مي‌توانيد توپ را جايي که مي‌خواهيد بزنيد بفرستيد. سپس، والي‌ها را سريع، عميق و هدفمند شروع کنيد.افزايش درجه سختي تمرين:* والي‌هاي متناوب را به طرفين مخالف يکديگر در بيس‌لاين بزنيد.* بازيکن بيس‌‌لاين به داخل خط سرويس حرکت کند و والي‌هاي متوالي را رد و بلد کنيد در اين ميان هر 2 بازيکن والي مي‌زنند مانند (شکل 3 -12)(شکل 3 -12)
آموزش گام به گام تنيس 12
بررسي موفقيت:* در لحظه برخورد به سطح راکت حريفتان نگاه کنيد.* روي پايتان سبک بايستيد.* بعد از هر ضربه سريعاً به حالت اول برگرديد.کاهش درجه سختي تمرين:* يک يا 2 قدم به عقب حرکت کنيد تا فرصت بيشتري براي عکس‌العملي داشته باشيد.* به حريفتان تنها فورهند يا بک‌هند بزنيد براي اينکه مجبور نباشيد طرز گرفتنها را تغيير بدهيد.امتيازدهي به موفقيتتان:يک تا 3 والي متوالي 3 امتياز4 تا 7 والي متوالي 5 امتياز8 تا 10 والي متوالي 7 امتيازجمع امتيازات شما در اين قسمت: .........هدف‌گيري والي‌هاتمرين هدف‌گيري والي‌ها براي اين طراحي شده است که به شما در هدايت والي‌ها به منطقه مشخصي از زمين حريفتان کمک کند. از جعبه‌هاي مقوايي يا سبدهاي توپي به عنوان يک هدف استفاده کنيد، با جعبه‌اي در گوشه فورهند عقب بک کرت شروع کنيد، سپس در گوشه بک‌هند عقب، سپس به سمت راست کوتاه و عريض و سرانجام به سمت چپ باز هم کوتاه و عريض بزنيد. (شکل 4- 12) حريفتان 10 توپ را بياندازد براي اينکه شما زدن ضربات والي را به طرف هر جعبه هدف شروع کنيد.(شکل 4- 12)
آموزش گام به گام تنيس 12
افزايش درجه سختي تمرين:* والي‌هاي فورهند و بک‌هند را به طور متوالي بدون تغيير طرز گرفتنها بزنيد. * هدف‌ها براي مناطق مختلف تغيير دهيد. کاهش درجه سختي تمرين:* به حريفتان فقط ضربات فورهند يا بک‌هند بزنيد. * از جاهاي مختلف زمين به عنوان هدفها به جاي جعبه‌ها استفاده کنيد.بررسي موفقيت:* دست و راکت را با هم به جلو حرکت دهيد.* کمي  سطح راکت را باز کنيد.* محدوده‌اي را در نظر داشته باشيد و ضربه را به محلهاي مشخص شده بزنيد.امتيازدهي به موفقيتتان:يک تا 3 ضربه به هدفها 5 امتياز4 تا 7 ضربه به هدفها 10 امتياز8 تا 10 ضربه به هدفها 15 امتيازجمع‌ امتيازات شما در اين قسمت: .......... دفاع از زميندر 8 تا 10 قدمي تور در زمين سرويس بايستيد و از محوطه بين کنار زمين انفرادي و خط مرکزي سرويس دفاع کنيد.(شکل 5 -12) حريفتان 10 توپ براي بازي مي‌اندازد و شما هر بار يک ضربه برگشت به زمين انفرادي حريفتان مي‌زنيد تا يک امتياز بگيريد.(شکل 5 -12)
آموزش گام به گام تنيس 12
افزايش درجه سختي تمرين:* از منطقه بين خط کناري زمين دوبل و خط مرکزي سرويس دفاع کنيد. بررسي موفقيت:* براي حرکت به هر طرفي آماه باشيد.* برگشت سريع به حالت واليه.کاهش درجه سختي تمرين:*حريفتان توپها را تنها بايد به طرف فورهند يا تنها به بک‌هند‌تان بياندازد.* والي‌هايي را که در محدوده انفرادي يا دوتا و... بشماريد.امتيازدهي به موفقيتتان:يک تا 3 والي موفق 5 امتياز4 تا 7 والي موفق 10 امتياز11تا 10 والي موفق 15 امتيازجمع امتيازات شما در اين قسمت: .........والي‌هاي برندهبه عنوان قسمت آخر، يک ست را در برابر تکرار حريفتان با استفاده از قوانين استاندارد، بازي کنيد با اين استثناء که هر بازيکن که يک امتياز با يک والي برنده دريافت مي‌کند برنده گيم است. بدون توجه به نمره، اگر شما يا حريفتان يک امتياز يا يک والي برنده شويد بازي تمام مي‌شود.توجه: قضاوت درستي داشته باشيد، وقتي توپ به تور برخورد مي‌کند به يک موقعيت والي پيشروي کنيد، به اين علت که حريفتان به زحمت بيافتد نه به دليل اينکه شما يک فرصت خوبي براي برنده شدن در گيم داشته باشيم.افزايش درجه سختي تمرين:* همه امتيازاتي که برنده شده‌ايد را با والي دوباره بازي کنيد.بررسي موفقيت:* ضربات برخوردکننده به زمين و ضربات دورخيز.* توپي به درون زمين مخالف بزنيد تا موقعيتهاي والي زدن را فراهم کنيد.کاهش درجه سختي تمرين:* يک ست را به وسيله ضربه‌هاي والي برنده بازي کنيد به گونه‌اي که فقط يک بازيکن برنده گيم داشته باشيد.امتيازدهي به موفقيتتان:يک گيم برنده شدن با والي‌ها 5 امتياز2تا 3 گيم برنده شدن با والي‌ها 10 امتياز 4 گيم يا بيشتر برنده شدن با والي‌ها 15 امتياز جمع‌ امتيازات شما در اين قسمت: .............تمرين بک سوئينگ (پشت به ديوار)پشت به يک ديوار يا حصار بايستيد. حريفتان توپ را به فورهند‌تان پرت کند و شما با يک والي آن را برگردانيد. (شکل 6 - 12) (شکل 6 - 12)
آموزش گام به گام تنيس 12
درباره اينکه چطور راکت را در اين موقعيت به دست بگيريد نگران نباشيد آن جزييات بعداً شرح داده مي‌شود. 10 توپ را به اين روش بزنيد ، وقتي راکت را به عقب مي‌بريد سعي کنيد به ديوار يا حصار برخورد نکندف ودر ادامه عادت قدم برداشتن به جلو با پاي مخالف دست راکت براي ضربه زدن به توپ را تمرين کنيد.افزايش درجه سختي تمرين:- طوري ضربه والي بزنيد که حريف‌تان توپ را بدون حرکت کردن بگيرد.- فاصله بين خود و حريف‌تان را افزايش دهيد. - حريف‌تان سرعت پرتاب‌ها را افزايش دهد.بررسي موفقيت:- ايجاد يک سوئينگ کوتاه و محکم.- قدم به جلو و دور شدن از حصار. کاهش درجه سختي تمرين:- فاصله بين خود و حريف‌تان را کاهش دهيد.- پرتاب‌هاي حريف‌تان تنها به فورهند يا بک‌هندتان باشد.امتيازدهي  به موفقيتتان:- يک تا 3 ضربه موفق به پرتاب‌کننده يک اميتاز- 4 تا 7 ضربه موفق به پرتاب‌کننده 2 امتياز- 8 تا 10 ضربه موفق به پرتاب‌کننده 3 امتيازجمع‌امتيازات شما در اين مرحله: ............مبتدي‌ها از گرفتن فورهند شرقي براي ضربات فورهند  و از گرفتن يک هند شرقي براي ضربات بک‌هند استفاده مي‌کنند. بازيکنان سطح متوسط بايد ضربه زدن با گرفتن اروپايي در فورهند و بک‌هند را ياد بگيرند اما انعطاف مطلوبي براي ايجاد اين کار نياز دارند. (شکل 7-12)(شکل 7-12)
آموزش گام به گام تنيس 12

آموزش گام به گام تنيس 12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 634]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن