تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814655776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تماشای الی در میانه حوادث اخیر


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: تماشای"الی" در میانه حوادث اخیر صادق وفایی درباره الی را دیدم. در آشوب شبهای پس از انتخابات. از فرصت استفاده کرده و به تماشای این فیلم رفتم. مدت ها بود که عطش دیدن چنین فیلمی را داشتم که متاسفانه به دلایلی که کارگردانش در مصاحبه با ایسنا عنوان کرد، در زمان انتخابات اکران شد. مدت مدیدی بود که از دیدن فیلمی در سینما لذت نبرده بودم. فیلم سکانس به سکانس و پلان به پلان تماشاگر را با خود همراه می کند و اجازه نمی دهد ذهن به سمت موردی غیر از فیلم منحرف شود. پس از دیدن فیلم به رابرت دنیرو حق دادم که اعتبار خود را گرو بگذارد تا جایزه جشنواره تریبکا به درباره الی برسد؛ همین طور به داوران جشنواره فیلم برلین. فیلم کاملا فضای رئالیستی دارد و روایت آن بدور از هرگونه اغراق و مبالغه است. به قدری داستان فیلم روان است و بازیگران در جلو بردن داستان توانا هستند، فیلم از همراهی موسیقی متن بی نیاز است و فقط تیتراژ پایانی را یکی از قطعات آلبوم نغمه های سکوت آندرا باور اسکورت می کند. هرچه به آخر داستان نزدیک می شویم ابهام بیشتر شده و تماشاگر متوجه می شود شاید داستان آنی نباشد که  تصور می کرد. پرسوناژهای داستان باور و تفکر منحصر به فرد خود را دارند که ابراز آن در جمع و تبادل آن با دیگران، صحنه های بسیار زیبایی را خلق کرده است که خوش ساختی خود را مدیون کارگردانی اصغر فرهادی است. اصل داستان حول افرادی در جریان است که ماجراهای فیلم را رقم می زنند. دختری به نام الی به دلیلی با چند زوج جوان همراه می شود تا با هم به شمال بروند. کل ماجرا در همین سفر شمال می گذرد و حقایق آشکار می شود. فیلم برداری منحصر به فرد در فضاهای بسته و باز و نماهای نزدیک، تماشای داستان را دل پذیر تر می کند. داستان به سادگی پیش می رود و پس از مفقود شدن الی، تازه داستان آغاز شده و سادگی ابتدا جای خود را به پیچیدگی می دهد. این مرموز بودن، تماشاگر را بر آن می دارد که مانند مفتشی که به دنبال مدرک است، به تماشای گفتگوی شخصیت های داستان بنشیند تا حقیقت الی را کشف کند. و این امتیازی برجسته است که کارگردان در فضای خسته و کرخت امروز سینمای ایران که تماشاگر را باید به زور زرق و برق یا هیجان و یا ... به سالن سینما کشاند، این چنین بیننده را در صندلی سینما میخکوب می کند. بازیگران فیلم به طرز تحسین برانگیزی در جای خود به ایفای نقش می پردازند. هر بازیگر به نوبه خود سهمی در موفقیت یک فیلم بر عهده دارد که الحق بازیگران فیلم این وظیفه را به خوبی انجام داده اند. حتی مشخص است خردسالانی که در فیلم از آنها استفاده شده، تعلیم داده شده اند و پلان ها با دلسوزی کامل ضبط شده اند. درباره الی را از دست ندهید. داستان فیلم در این نوشته ذکر نشد، تا خواننده خود فیلم را تماشا کند و قضاوت کند. تا اکران عمومی این فیلم پایان نیافته به سینما رفته و از دیدن یک اثر خوب و ایده آل لذت ببرید!




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن