تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1830600592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تسخير روح


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک:

دو نوع «تسخير روح» وجود دارد كه بايد به دقت از هم تفكيك شوند. يكى تسخير روح توسط «روح فاقد تجسد» كه در شخص خاصى حلول مى‏كند، ديگرى تسخير روح تحت تأثير شرايط حاكم و مكان خاص. چنين تسخير روحى، هر فردى را كه به قدر كافى حساس باشد و به آن مكان برود تحت‏ تأثير قرار مى‏دهد. افراد غيرحساس، مگر در مواردى كه تأثير محيط، بسيار قوى باشد، ايمن هستند. براى اين كه شخص در معرض تسخيرِ روح قرار گيرد، بايد از نظر روانى سبكبار و بسيار حساس باشد، به همين دليل است كه كودكان، اقوام سِلت و نژادهاى رنگين‏پوست، بيش‏تر از سايرين به تسخيرِ روح مبتلا مى‏شوند. حال آن كه افراد بلغمى مزاج اروپاى شمالى در مقايسه با آن‏ها از اين عارضه ايمن هستند و مردمان شكاك و مادى‏نگر لاتين بيش‏تر از همه در امانند. اجازه دهيد نخست به مسئله‏ى حلول روح توسط يك روح تجسد نيافته بپردازيم. توجه داشته باشيد كه به جاى واژه‏ى «حمله» از واژه‏ى «حلول» استفاده كرده‏ام، زيرا چنين آشفتگى و پريشانى روانى لزوماً نتيجه‏ى حمله‏ى عمدى نيست. گاه، روحِ وابسته، حال غريقى را تداعى مى‏كند كه به نجات‏دهنده‏ى خود مى‏آويزد و او را نيز با خود به زير مى‏كشاند. موجودى كه مشكل‏ساز است ممكن است خود روحى باشد سرگردان كه در عالم برزخ گرفتار آمده و از عواقب كار خود و آسيبى كه در اثر وابستگى تنگاتنگ به فردى زنده به او وارد مى‏آيد بى‏خبر باشد. از اين روست كه ترويج گسترده‏ى تعاليم روحانى، بسيار ارزشمند است. زيرا اين تعاليم موجب مى‏شود تا تنش‏هاى ميان اين دنيا و دنياى آخرت كاهش يابد. تا آن‏جا كه به تجارب شخصى‏ام مربوط مى‏شود، بر اين باورم كه در اين نوع تسخير روح، بدنهادى و غرض‏ورزى كم‏تر دخالت دارند. به هر حال وابستگى حريصانه‏ى ارواح به زندگان، پديده‏ى چندان نادرى نيست و خود، علت و مصايب بسيار ناخوشايندى را كه يكى از جفت‏ها پس از مرگ زوج خود بدان مبتلا مى‏شود، توضيح مى‏دهد. مواردى نيز پيش مى‏آيد كه «روح» تا حدى با علوم غيبى آشنايى دارد و در چنين حالى شديداً به علت اميال و علايق دنيوى، به جهان خاكى وابسته است و اين علايق باعث مى‏شود تا از طريق برقرارى روابط عجيب و غريب از جسم مادى شريك جفت خود براى ارضاء آرزوهاى خويش استفاده كند. يكى از بستگانم، شوهر خود را پس از يك بيمارى طولانى از دست داد. اين زن به همسر خود بسيار وابسته و علاقه‏مند بود. اما شوهر، كه مردم معتقد بودند آن زن شانس آورده كه از شرّش خلاص شده است، مردى دايم‏الخمر بود كه پس از سال‏ها اعتياد به الكل و يك دوره‏ى طولانى كه طى آن با مورفين تسكين مى‏يافت، درگذشته بود. او مردى بود بسيار خبيث، خودخواه و بدون توبه و انابه از دنيا رفت. با اين حال در زمان بيمارى و زمين‏گير شدن، ديگر نمى‏توانست به همسرش آزارى برساند. زن كه بسيار عاطفى بود، طى اين دوران از شوهر خود بتى ساخت و به محض اين كه شوهرش در مظلوميت، جان سپرد، او را در ذهن خود به مقام قديسى رساند. حتماً اين زن به علوم غيبى علاقه‏مند بوده، مراقبه مى‏كرده و از باطن پيران طريقت همت مى‏طلبيده است. اما على‏رغم توصيه‏هايى كه به او شد، تصميم گرفت با شوهرش ارتباط روحى برقرار كند و از او به عنوان راهنما و مقتداى خود، همت و مساعدت بطلبد. از سوى ديگر، آن مرد به خاطر نفس‏پرستى و دنيادوستى، با چنگ و دندان به زندگى خاكى چسبيده بود. خوشبختانه توانستند او را قانع كنند تا جسد همسرش را بسوزاند. اما على‏رغم همه‏ى توصيه‏ها هر چه را متعلق به همسرش بود از بيمارستان به خانه آورد، در اطاق خواب خود گذاشت و در اطراف عكس او محرابى ساخت و از آن، به هنگام مراقبه براى تمركز استفاده مى‏كرد. آخرين دوره‏ى بيمارى او بسيار طولانى و طاقت‏فرسا بود. زن كه هفته‏ها دراضطراب دايم به سر برده بود، كارد به استخوانش رسيد، اما اين اضطراب و نگرانى هنوز هيچ نوع عارضه‏ى جسمى به همراه نداشت. بنابراين ظاهراً هيچ نوع اخطار جسمانى حاكى از بيمارى وخيمى كه در انتظار او بود، ديده نمى‏شد. با اين حال به زودى همه متوجه شدند كه آن زن مهربان و دوست داشتنى، به تدريج تغيير كرده و نه تنها از لحاظ خلق و خو، بلكه از نظر چهره نيز كم‏كم به هئيت همسرش در آمده است. سپس حادثه‏ى عجيبى رخ داد. شوهر اين زن در اثر ابتلاء به التهاب ستون فقرات مرده بود. فرد مبتلا به اين نوع بيمارى به جاى اين كه در ناحيه‏ى ملتهب احساس درد كند، در اعصاب منشعب از ستون فقرات دچار درد مى‏شود. اين درد در نواحى خاصى مثل دست، بازو و غيره منتشر مى‏شود، به طورى كه گاه يك طرف بدن بيش از طرف ديگر آن دردناك مى‏گردد. خانم مذكور با روشى كه در پيش گرفت به دست خود التهاب عصبى شديدى در جسم خويش پديد آورد، كه دقيقاً مشابه انتشار درد در جسم همسرش بود. نمونه‏ى روشن‏كننده ديگر، موردِ دوشيزه «ئى» است كه نامزد او در جنگ كشته شده بود. (ادامه آن را در كتاب جنگ رواني 2 بخوانيد.) موردى كه در بالا به آن اشاره شد به موجودى خاص چه «مادى» وچه«غيرمادى»مربوط نمى‏شود. بلكه بيش‏تر جوّ نامطلوب ذهنى‏اى را تشريح مى‏كند كه تحت تأثير هيجانات و عواطف قوى يا رنج‏آور، طى دوره‏اى مشخص در مكانى ثابت ايجاد مى‏شود. چنين كانون متراكمى، چنانچه بسيار قوى باشد، ممكن است براى هميشه باقى بماند. ساختمان‏هايى كه داراى چنين كانونى هستند اگر هم تخريب و از نو ساخته شوند باز هم آن نيروها همچنان باقى مى‏مانند، درست مثل اثر نور در نگاتيو عكاسى. اين كانون‏ها افراد حساس را تحت ‏تأثير قرار مى‏دهند، حال آن كه افرادى كه حساس نيستند چه بسا بى‏هيچ مشكلى آن را پشت سر بگذارند. تشخيص اين كه اختلال حاكم بر محيط، صرفاً نتيجه‏ى جوّ حاكم بر آن است و يا مشكلاتى كه در اثر دخالت يك موجود اسير دنياى خاكى به وجود آمده، دشوار است. اما هر جا پاى يك «موجود» در ميان باشد دير يا زود آثار آن ديده مى‏شود. حضور چنين موجودى، هم شنيده و هم احساس مى‏شود. البته، احساس به تنهايى، كافى نيست. براى نمونه، موردى را سراغ دارم كه از ساختمانى براى انجام مراسم و آيين‏هاى مذهبى استفاده مى‏شد. بعدها بخشى از اين ساختمان به يك اداره اجاره داده شد و پس از انتقال لژ مذهبى به جاى ديگر، دو اطاق ديگر آن ساختمان عملاً خالى ماند. با اين حال شب‏ها صداى دينگ دَنگ و تاق و تاق از آن‏ها شنيده مى‏شد. اين صداها دليل بر وجود يك موجود نبود، زيرا مراسم و آيين‏هايى كه در آن‏جا برگزار مى‏شد، از نوع برانگيزنده نبود و آثار شرارت بارى از آن حاصل نمى‏شد. در اين موارد فقط بايد بر حضور نيروهايى اذعان كرد كه حاكى از وضعيتى تنش‏آميز و صرفاً نتيجه‏ى سر و صداهاى فيزيكى آن مراسم هستند. انواع حملات روحى (روانى)، نشانه‏هاى تعرض روحى، تحليل ماهيت حملات روحى، برون فكنى كالبد اثيرى، آسيب شناسى تماس‏هاى غيربشرى، تأثير عامل فراروانى در ناراحتى‏هاى روانى، روش هاي شناخت، ايجاد حمله‏ى روانى و انگيزه‏هاى حمله‏ى روانى و روش‏هاى دفاع در برابر آن از جمله مباحث موجود در جلد دوم از مجموعه 3 جلدي جنگ رواني مي باشند. www.TaalimeHagh.Com 22848777: دفتر فروش





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 344]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن