تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816453306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز: تسخير لانه جاسوسي آمريكا پوزه امپرياليسم جهاني را به خاك مذلت كشاند


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز: تسخير لانه جاسوسي آمريكا پوزه امپرياليسم جهاني را به خاك مذلت كشاند
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز با صدور بيانيه‌اي به مناسبت سالروز حماسه 13 آبان اعلام كرد: تسخير لانه جاسوسي آمريكا پوزه امپرياليسم جهاني را به خاك مذلت كشاند.


به گزارش خبرنگار سياسي «شبكه خبر دانشجو»، در بيانيه انجمن اسلامي دانشجويان شيراز آمده است: 50 سال استعمار، 50 سال سكوت مرگبار، 50 سال مرگ نظريه ها و قوانين روابط بين الملل، 50 سال مرگ حقوق بشر، مشروعيت تجاوز و وحشي گري، مشروعيت هتك فرهنگ و استقلال، 50 سال بي تفاوتي جهان؛ آنچه كه براي جهان اول مهم بود، تزريق سرمايه هاي جهان سوم به كالبد بي روح اقتصاد غرب بود.

در ادامه اين بيانيه با اشاره به تاريخ جنبش دانشجويي در ايران نوشته شده است: 10 ارديبهشت 42 دانشجويان، بخصوص اعضاي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران به ديدار امام خميني (ره) رفته و با وي ديدار كردند؛ با دستگيري امام در 14 خرداد 42، دانشجويان دانشگاه تهران به سرعت واكنش نشان دادند و با سخنراني و تشويق ديگران، به راهپيمايي و تظاهرات در محوطه دانشگاه پرداختند؛ در اين دوره پيوند دانشجويان و بازاريان متعهد و انقلابي به ايجاد موج عظيم جنبش هاي اجتماعي با مبناي ديني عليه استبداد وابسته به ليبراليسم خشن جهاني انجاميد.

نويسندگان اين بيانيه با بيان اينكه دانشجويان انقلابي هنوز خاطره سال هاي استعمار سياه آمريكا در قالب انقلاب سفيد شاه را در ياد داشتند، تاكيد كرده اند: خون هاي به ناحق ريخته 16 آذر را به ياد داشتند و در تاريخ خوانده بودند كه غرب و استعمار چه بر سر انقلاب ها و انقلابيون آورده است؛ سفارت آمريكا مي خواست صفحات سياه تاريخ را پيش روي ملت ايران باز نگه دارد و سرنوشت انقلاب ايران را به ديگر انقلاب هاي مادي پيوند بزند، اينك جهان به قانون گرايي و قانون مندي رسيده بود، در شرايطي كه هيچ قانون و قاعده اي بر سر راه اقدامات ضد انساني و ضد انقلابي آمريكا ايجاد نمي شد.

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز با تاكيد بر اينكه تسخير لانه جاسوسي آمريكا امري بود كه پوزه امپرياليسم جهاني را به خاك مذلت كشاند، مي نويسد: نكته جالب توجه اين است كه در تاريخ جنبش هاي دانشجويي تنها جنبش دانشجويي ايران بود كه توانست به انقلاب منجر شود و بدين خاطر بود كه دانشجويان اين انقلاب را متعلق به خود دانسته و سعي در حفظ آن داشتند.

در ادامه اين بيانيه آمده است: آنچه كه امروز بعد از گذشت حدود 30 سال از حماسه 13 آبان 58 با عنوان نقد و بررسي اين حركت مطرح است در چند مورد خلاصه مي شود؛ عده اي اين حركت را يك حركت احساسي و به دور از عرف و قوانين بين المللي مي دانند كه در ميان آنها تعدادي از انقلابيون پشيمان كه يادآور پشيماني برخي رهبران جنبش دانشجويي فرانسه دهه 60 است، ديده مي شود، عده اي ديگر با توجه به اينكه در آن زمان هنوز دولت مقتدر در ايران شكل نگرفته بود و مخالفان جهاني زيادي داشت و از طرفي ديگر بايد هر حركتي را در چارچوب زماني خود نقد وبررسي كرد، كماكان از آن حركت انقلابي دفاع مي كنند و آن اقدام را در آن شرايط حاكم بر جهان تاييد مي كنند.

اين تشكل دانشجويي با بيان اينكه براي ما جاي تعجب است كساني كه اين حركت را يك حركت ضد عرف بين المللي مي دانند، نسبت به سكوت همين نهاد ها و ناكارآمدي قوانين بين الملل در محكوميت و ممنوعيت دخالت هاي 50 ساله انگلستان و مخصوصا آمريكا در امور ايران اسلامي هيچ گونه موضعي نمي گيرند، نوشته است: البته اتفاقات رخ داده بعد از تسخير لانه جاسوسي همچون اسناد بدست آمده از همكاري گروهك ها و افرادي در بدنه نظام به قصد براندازي تا تحركات بعدي گروه هاي مخالف، عليه نظام و جنگ 8 ساله عليه ايران تاييد كننده اقدامات فاتحان است.

در ادامه اين بيانيه آمده است: باز هم در طول 8 سال دفاع مقدس شاهد سكوت مرگبار نهادهاي بين المللي و ناكارآمدي قوانين و عرف ها! در احقاق حقوق ملت ايران بوده ايم؛ سوال ما از آقايان مخالف اين حركت و طرفداران عرف بين الملل اين است در صورتي كه خداي ناكرده انقلاب ما را سرنگون مي كردند، كدام نهاد و قانوني مي توانست در مقابل كودتاگران و حاميان جهاني آنها مقابله كند؟ در نظم نوين جهاني اولويت با كيست و چيست؟ آيا قوانين و عرف ها در همه شرايط كارآمد بوده اند، كارآمدي در چه مسير و به نفع چه كساني؟ آيا امروز حق وتو در جهت احقاق حقوق ملت ها بدون تقسيم بندي و تبعيض عمل مي كند؟

در پايان اين بيانيه با اشاره اينكه بهتر است به اندازه اي كه سعي در محكوميت و زير سوال بردن حركت مسالمت آميز و آرام فاتحان انقلابي داريم، به محكوميت كساني بپردازيم كه 50 سال به ريش تمام نهادها، سازمان ها و بند بند بيانيه حقوق بشر خنديدند، آمده است: تسخير لانه جاسوسي حركتي آرام و بدون خشونت بود، با حمله به سفارت ايران در انگلستان در اوايل انقلاب توسط گروه هاي تروريستي كه با شهادت برخي كاركنان سفارت منجر شد به هيچ وجه قابل مقايسه نيست؛ حركت اول مورد توجه مطبوعات و نهادها و عرف! بود و دومي با سانسور خبري و سكوت مرگبار نهادها و ناكارآمدي قوانين همراه بود؛ راستي از حمله وحشيانه به سفارت ايران در انگلستان چه مي دانيد؟/انتهاي پيام/
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن