تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812761792




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فتوای آیت الله سیستانی در مورد پیشگیری از بارداری


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: منبع :سایت ایت الله سیستانی 1 § سؤال : استفاده و قرار دادن دستگاههایی که جهت پیشگیری در رحم قرار میگیرد در صورتی که توسط زن انجام میشود چه حکمی دارد ؟ § جواب : اگر به کار گیری دستگاه موجب سقط نطفه بعد از انعقاد آن بشود استفاده به احتیاط واجب مطلقا جایز نیست و اگر این چنین نباشد در صورتی که کار گذاشتن ان مستلزم نظر و لمس محرم نباشد مانعی ندارد و اگر مستلزم ان باشد جایز نیست مگر اینکه بارداری برای سلامتی زن مضر باشد یا موجب مشقت زیاد وی گردد. 2 § سؤال : بيمار بعلت بيمارى ديگرى تحت عمل جراحى قرار مى گيرد و آيا در اينجا مى توان بيمار را وازكتومى كرد؟ در مقام اضطرار چطور ؟ § جواب : اگر لمس و نظر زائدى لازم نيايد اشكال ندارد ولى در مقام ضرورت اشكال ندارد . 3 § سؤال : عمل وازكتومى كه همانا بستن لوله هاى منى مرد است آيا جائز است ؟ آيا در رضايت همسر شرط است يا خير ؟ § جواب : اشكال ندارد اگر مستلزم نگاه و لمس حرام نباشد ولى رضايت همسر شرط نيست . 4 § سؤال : در صورتيكه ضرورت پيش آيد يا مواردى كه شرعا اجازه بستن لوله هاى رحم مى باشند يا خير ؟ § جواب : نياز به ضرورت نيست و اين كار جائز است . 5 § سؤال : آيا كاشت نوروپلانت توسط مرد كه حدود چند سانتيمتر روى بازو مكشوف باشد چه حكمى دارد؟ § جواب : توسط زن اشكال ندارد و اما توسط مرد در صورتى كه اين كار ضرورت داشته باشد و امكان اجراى آن توسط زن نباشد يا مرد بهتر بتواند انجام دهد . 6 § سؤال : كاشت نور و پلانت در زير پوست بازو براى جلوگيرى چه حكمى دارد و آيا نظر همسر شرط است ؟ § جواب : اگر مستلزم نظر ولمس حرام نباشد اشكال ندارد ولى نظر همسر شرط نيست . 7 § سؤال : استفاده از تزريق بوسيله آمپول جلوگيرى چه حكمى دارد ؟ § جواب : اشكال ندارد . 8 § سؤال : آيا همسر مى تواند بدون رضايت شوهر از قرص جلوگيرى استفاده نمايد ؟ § جواب : مى تواند . 9 § سؤال : آيا افراد مى توانند براى پيشگيرى از حاملگى داو طلبانه عمل كنند ؟ § جواب : اشكال ندارد اگر مستلزم حرامى مانند نگاه و لمس نباشد . 10 § سؤال : بستن لوله هاى رحم بخاطر جلوگيرى از حمل جائز است يا خير ؟ § جواب : فى حد ذاته اشكال ندارد اگر مستلزم نگاه يا لمس محرم نباشد مگر در صورت ضرورت. 11 § سؤال : اگر زن كارى كند كه منجر به عقيم شدن او بشود و ديگر نتواند بچه دار شود جائز است يا خير ؟ § جواب : در صورت رضايت همسر و نيفتادن در حرام مانند كشف عورت و نداشتن ضرر زياد مانند قطع تخمدان، زن مى تواند كارى را انجام دهد كه منجر به عقيم شدن گردد . 12 § سؤال : بستن لوله هاى زن و مرد كه مستلزم عقيم شدن است چه حكمى دارد و آيا رضايت طرف شرط است و اگر پزشك انجام دهد مستلزم ديد مى باشد ؟ § جواب : اگر مستلزم ضرر كلى نباشد مانعى ندارد و اگر عمل مذكور موجب ضرر كلى شود مانند اينكه مستلزم قطع يكى از اعضاء رئيسى بدن باشد پس عمل مذكور جائز نمى باشد و رضايت مراجعين مرجب رفع حرمت شرعى نمى شود . و اگر موجب قطع يكى از اعضاء رئيسى بدن مانند تخمدان در زن شود پس فعل حرام مى شود و بر ذمه پزشك مباشر عمل ديه ثابت مى شود . 13 § سؤال : استفاده از داروهاى ضد حاملگى و اسقاط حمل بعد از آميزش چگونه است ؟ § جواب : اگر يقين به انعقاد نطفه ندارد اشكال ندارد . 14 § سؤال : استفاده از قرص براى جلوگيرى موقت باردارى جائز است ؟ § جواب : جائز است . 15 § سؤال : براى جلوگيرى از زاد و ولد اكنون يك عمل جراحى بر مرد يا زن انجام مى شود كه او را عقيم مى كند و اين حالت برنمى گردد حكم آن چيست ؟ § جواب : اگر موجب قطع عضو يا از كار انداختن آن نباشد فى حد ذاته اشكال ندارد و چنانچه مستلزم عمل حرامى مثل لمس يا نگاه كردن به نامحرم يا به عورت نباشد مگر در صورت ضرورت . 16 § سؤال : آيا عقيم نمودن زن با رضايت او پس از زايمان دوم توسط پزشك مجاز مى باشد يا خير ? § جواب : فى نفسه مانعى ندارد اما نوعا چنين عملى با كشف عورت همراه است كه جايز نيست . 17 § سؤال : آيا زنان مىتوانند براى گرفتن همه روزه هاى ماه رمضان از قرص ضد باردارى استفاده كنند تا حيض نشوند. § جواب : مانعى ندارد. 18 § سؤال : آيا مرد مىتواند عمل وازكتومى (عقيم نمودن) نمايد به خاطر اين كه بچه‌دار نشود؟ § جواب : اگر مستلزم لمس يا نگاه به عورت است جايز نيست مگرر ضرورتى باشد. 19 § سؤال : استفاده از آـ يو ـ دى براى جلوگيرى موقت (3يا5 ماه ) از بچه دار شدن در خانمها چه صورت دارد ؟ اگر محُرَز شود كه اين دستگاه باعث سقط نطفه مى شود چه صورت خواهد داشت ؟ § جواب : فى نفسه مانعى ندارد مگر اينكه احراز شود كه موجب اسقاط نطفه مىگردد . 20 § سؤال : نظر شما درباره راههاى پيشگيرى از حاملگى چيست؟ و كدام يك از راههاى موجود را خالى از اشكال مى دانيد؟ § جواب : پيشگيرى فى حد ذاته اشكال ندارد ولى بعضى از راهها به جهات ديگر ممكن است جايز نباشد مانند اين كه عضوى را هر چند داخلى اگر قطع كنند يا فلج نمايند جايز نيست و همچنين راههايى كه موجب تلف نطفه پس از انعقاد باشد به احتياط واجب جايزنيست و اگر كار مستلزم نگاه يا لمس عورت يا نگاه يا لمس نا محرم باشد جايز نيست مگر اينكه منع ضرورت داشته باشد و راه مطمئن ديگرى كه مستلزم آن نشود ميسور نباشد.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن