تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821201335




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: اخبار كوتاه
ادامه كشتار وسيع در جنوب يمن
به گزارش منابع خبري يمن، دولت صنعا اعلام كرد كه 44 نفر از شورشيان در جنوب اين كشور در درگيري با ارتش كشته شدهاند.
دولت صنعا كه تلاش دارد مخالفان خود را عناصر القاعده معرفي كند، به اين بهانه زمينه دخالت نيروهاي امريكايي و سعودي را فراهم كرد.
اين منابع همچنين گزارش دادهاند كه نيروهاي امريكايي مواضع مخالفان دولت يمن را هدف حمله قرار دادهاند.
در همين حال شبكه خبري «الجزيره» قطر اعلام كرد: در درگيري ميان نيروهاي «انصار الشريعه» وابسته به «القاعده» شاخه يمن و نيروهاي ارتش اين كشور
20 نفر كشته شدند.
اردن، ژاپن، استراليا و اسرائيل خريداران سلاح امريكايي
در پي كاهش هزينههاي نظامي امريكا، صادرات سلاح اين كشور افزايش قابل ملاحظهاي داشته و از 44 ميليارد دلار در سال گذشته فراتر رفته است.
به گزارش شبكه خبري العالم، وزارت خارجه امريكا در گزارشي اعلام كرد كه بيش از 83 هزار مجوز صادرات اسلحه درسال 2011 داده شده كه ميانگيني بيسابقه است.
وزارت امور خارجه امريكا در گزارش خود اعلام كرد كه فروش اسلحه امريكا درسال گذشته پيشرفت قابل ملاحظهاي در مقايسه با سال 2010 داشت و از
10 ميليارد دلار فراتر رفت.
اردن در سال گذشته بيش از
120 ميليون دلار سلاح از امريكا خريداري كرد؛ همچنين ميزان فروش اسلحه به استراليا دو برابر شد و به يك و نيم ميليارد دلار رسيد، ميزان فروش اسلحه به ژاپن شش ميليارد و چهارصد ميليون دلار ذكر شده است.
ارزش قراردادهاي نظامي امريكا با افغانستان به بيش از سه ميليارد و 500 ميليون دلار رسيده و بيشتر اين قراردادها شامل فروش هواپيما و سيستمهاي رادار بوده است.
همچنين ميزان فروش اسلحه امريكا به رژيم اسرائيل كه يكي از عمده ترين خريداران به شمار ميرود، در سال 2011، حدود يك ميليارد و 500 ميليون دلار عمدتاً شامل تانك، خودروهاي نظامي و هواپيما بوده است.
خشونت در تظاهرات
ضد دولتي در رم
تظاهرات شهروندان ايتاليا عليه سياستهاي اقتصادي دولت «ماريو مونتي»، با مداخله پليس ضد شورش اين كشور در شهر رم به درگيري و خشونت كشيده شد.
به گزارس خبرگزاريها، درگيريها پس از آن شروع شد كه معترضان به سياستهاي رياضتي دولت و در اعتراض به عملكرد «السا فورنرو» وزير كار ايتاليا، ميدان «پانتئون» در مركز شهر رم و در حوالي پارلمان را بهطور نمادين به اشغال خود در آوردند و سپس به قصد تجمع اعتراضي به سوي پارلمان حركت كردند.

شنبه|ا|27|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن