تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821137774




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اتفاقات هفت روز ورزش/ناكامي تيم ملي فوتبال در شب خداحافظي كريمي/ تير واليبال به سنگ خورد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اتفاقات هفت روز ورزش/ناكامي تيم ملي فوتبال در شب خداحافظي كريمي/ تير واليبال به سنگ خورد
ناكامي تيم ملي فوتبال در شب خداحافظي كريمي/ تير واليبال به سنگ خورد
خبرگزاري مهر - گروه ورزشي: در هفته‏اي كه فوتبال و بدتر از آن واليبال ناكام‎هاي بزرگ ورزش لقب گرفتند، ورزشكاران چهار رشته موفقيت‏هاي بزرگي كسب كردند البته جراحي جودوكار المپيكي و جدايي كاپيتان از پرسپوليس خيلي از آنها را تحت الشعاع قرار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فوتبال ايران كه به واسطه پيروزي برابر ازبكستان و صعود هفت پله‏اي در رنكينگ جهاني هفته گذشته كاملا به كامش بود، در اين هفت روز رو به پايان از بدشانس‏هاي ورزش ايران لقب گرفت چون در ورشگاه آزادي نتوانست هيچ گلي را وارد دروازه قطري‎ها كند و اين در حالي است كه در صورت پيروزي در اين بازي، تيم ملي ايران مي‎توانست گام بلندي را براي صعود به جام جهاني بردارد.

اما بدشانس‎تر از فوتبال، واليبال بود كه بازهم در راه صعود به المپيك به در بسته خورد و نتوانست طلسم حضور در اين رويداد معتبر را بشكند و اينگونه كاروان ورزش ايران از داشتن يك رشته گروهي و تيمي درالمپيك لندن ناكام ماند.

اين درحالي است كه اهالي تنيس روي ميز، شمشيربازي، قايقراني و بسكتبال هفته خوبي را پشت سرگذاشتند چون ورزشكاران آنها حضور در رويدادهاي بين المللي خود را با موفقيت سپري كردند همان طور كه در اين هفته رو به پايان محمدرضا رودكي، جودوكار المپيكي ايران جراحي موفقي داشت اما هنوز وضعيتش براي شركت در المپيك لندن مشخص نيست.

آغاز تمرينات تيم فوتبال استقلال با مربيگري امير قلعه نويي كه با قرباني كردن گاو و گوسفند از سوي تماشاگران همراه بود و اعلام رسمي جدايي علي كريمي از جمع سرخپوشان توسط اين بازيكن هم از رويدادها قابل توجه در اين هفته بود. در مجموع مهمترين رويدادهاي ورزش در هفت روز رو به پايان عبارتند از:

پينگ‎پنگ‏بازان ايران نايب قهرمان مسابقات اوپن لهستان شدند
تيم تنيس روي ميز جوانان ايران با پذيرفتن شكست سه بر يك برابر آلمان در فينال رقابت‏هاي تيمي اوپن نوجوانان و جوانان لهستان نايب قهرمان اين مسابقات شد. اين ديدار جمعه گذشته برگزار شد. پوريا عمراني تك برد ايران را در اين ديدار به دست آورد اما سجاد حسيني و عليرضا ملارجبي نتيجه ديدارهاي خود را واگذار كردند.

ايران مسابقات جهاني دراگون‏‎بت را از دست داد
مسابقات جهاني دراگون بت به زودي به ميزباني ايتاليا در شهر ميلان برگزار مي‏شود. طبق اساسنامه فدراسيون جهاني قايقراني، تيم‏هايي كه قراراست در مسابقات مختلف اين رشته شركت كنند بايد طي نامه رسمي با امضاي رئيس فدراسيون حضور خود را به طور رسمي اعلام كنند. اين در حالي است كه به دليل بركناري احمد دنيا مالي از رياست فدراسيون قايقراني، كشورمان نمي‎تواند براي شركت در مسابقات ايتاليا ثبت نام كند چرا كه كميته دراگون بت فدراسيون "آي . سي . اف" (كانوئينگ) فدراسيون هر كشور را به عنوان تنها مرجع براي حضور در مسابقات به رسميت مي‎شناسد نه انجمن دراگوبت را! به واقع "آي.سي.اف" به فدراسيون قايقراني ايران به واسطه تغييراتي كه در آن صورت گرفته است، اجازه ثبت نام در مسابقات جهاني را نخواهد داد.

شمشيربازان اسلحه سابر ايران قهرمان آسيا شدند
تيم شمشيربازي زير 23 سال اسلحه سابر ايران عنوان جمعه با كسب عنوان قهرماني به كار خود در مسابقات قهرماني آسيا پايان داد. اين رقابت‏ها در فيليپين جريان داشت. تيم ايران در ديدارنهايي كره جنوبي را شكست داد و به مدال طلا دست يافت. بعد از عبور از مرحله مقدماتي قزاقستان و ژاپن تيم‏هايي بودند كه شمشيربازان ايران براي صعود به فينال آنها را از پيش رو برداشتند.

رئيس فدراسيون كاراته انتخاب نشد
مجمع انتخاباتي فدراسيون كاراته كه قرار بود شنبه گذشته برگزار شود، با اعلام دفترامور مجامع فدراسيون‎هاي ورزشي براي دوهفته به تعويق افتاد. بر اين اساس اين مجمع 13 تيرماه برگزارخواهد شد. محمدصادق فرجي و كامران هروي دو نامزد تصدي پست رياست فدراسيون كاراته هستند.

جودوكار المپيكي ايران جراحي شد
محمدرضا رودكي، كاپيتان تيم ملي جودو كه در آخرين روز اردوي تداركاتي روسيه دچار آسيب ديدگي و پارگي تاندون عضله چهار سر ران شده بود، شنبه گذشته توسط دكتر رازي جراحي شد. از ناحيه عضله پا شده بود صبح امروز قسمت آسيب ديده را به تيغ جراحي دكتر رازي سپرد. رودكي با كسب مدال طلاي مسابقات قهرماني آسيا سهميه المپيك را كسب كرد اما با اين آسيب ديدگي وجراحي حضور او در اين رويداد بزرگ جهان در هاله اي از ابهام قرار گرفت. به گفته پزشك معالج وي، زمان ترميم و بازگشت دوباره رودكي به تمرينات طولاني است و به سختي قادر به انجام تمرينات سنگين پس از ترميم زانو خواهد بود.

رودكي، جودوكار المپيكي ايران به دليل آسيب ديدگي شديد تحت عمل جراحي قرار گرفت

واليبال پشت درهاي المپيك ماند
تيم ملي واليبال ايران كه تكليف خود را براي المپيكي شدن به آخرين روز مسابقات گزينشي المپيك كشيده بود در نهايت از كسب سهميه اين بازي‎ها بازماند. در آخرين روز اين رقابت‎ها كه در ژاپن جريان داشت، يكشنبه گذشته تيم ملي ايران مقابل ميزبان به پيروزي قاطع دست يافت اما به دليل پيروزي استراليا در مصاف با چين نتوانست به سهميه المپيك دست يابد. استراليايي‎ها كه درجريان مسابقات موفق به شكست ايران شده بودند، در پايان به عنوان بهترين تيم آسيايي و همراه با صربستان قهرمان راهي المپيك شد. اينگونه كاروان ايران از داشتن يك رشته گروهي و تيمي در المپيك لندن به طور كامل نا اميد شد.

ملي‌پوشان قايقراني 3 مدال طلا و 2 برنز كسب كردند
در چارچوب مسابقات قايقراني بين‏المللي بوخوم يكشنبه گذشته قايقرانان ايران موفق به كسب 3 مدال طلا و 2 مدال برنز شدند. بر اين اساس هديه كاظمي در كاياك يك‌نفره 1000 متر بانوان و كاياك يك‌نفره 500 متر و سامان بقايي در كانوي يك‌نفره 1000 متر مردان مدال آوران طلا ايران بودند. سامان بقايي در كانوي يكنفره 500 متر و تيم كاياك چهار نفره در مسافت 1000 مترهم به مدال برنز دست يافتند.

قرباني كردن گوساله و گاو در نخستين جلسه تمرين آبي‎پوشان با قلعه نويي
امير قلعه نويي، سرمربي تيم فوتبال استقلال در ليگ دوازدهم يكشنبه گذشته براي نخستين بار در محل كمپ اختصاصي اين باشگاه حضور پيدا كرد تا تمرينات شاگردانش را زير نظر بگيرد. اين جلسه تمريني در شرايطي برگزار شد كه هواداران پرتعدادي براي استقبال از اميرقلعه نويي به اين كمپ آمده بودند. آنها با قرباني كردن گوساله و گوسفند از سرمربي جديدشان استقبال كردند. بنرهايي نيز در محل كمپ براي استقبال از اميرقلعه نويي نصب شده بود. ضمن اينكه برخي ليدرهاي باشگاه استقلال با پوشيدن پيراهن آبي كه نام قلعه نويي روي آن حك شده بود به شدت وي را مورد تشويق قرار دادند.

سپاهان قهرمان ليگ هندبال شد
بيست و چهارمين دوره رقابت‌هاي هندبال ليگ برتر دوشنبه گذشته با قهرماني سپاهان خاتمه پيدا كرد. اين تيم در ديدار نهايي اين مسابقات نيروزي زميني را شكست داد و به عنوان نخست دست يافت. در ديگر ديدار روز پاياني مسابقات هندبال ليگ برتر نيز تيم ثامن‌الحجج سبزوار از سد ذوب‌آهن گذشت و به عنوان نايب قهرماني دست يافت.

تيراندازان اعزامي به لندن معرفي شدند
سيد مهدي هاشمي، رئيس فدراسيون تيراندازي دوشنبه گذشته با توجه به جمع بندي‌هايي كه توسط كميته فني اين فدراسيون صورت گرفت، الهه احمدي، مه‌لقا جام‌بزرگ و ابراهيم برخورداري به عنوان تيراندازان اعزامي به المپيك معرفي كرد.

تيم ملي واليبال با مجموع پنج پيروزي و دو شكست از كسب سهميه المپيك لندن بازماند

بانوان شمشيرباز ايران در گرجستان صاحب 6 مدال شدند
تيم‎هاي ملي شمشيربازي بانوان ايران با مجموع 6 مدال شامل 3 مدال طلا، يك نقره و دوبرنز دوشنبه گذشته به كار خود در تورنمنت بين‏المللي گرجستان پايان دادند. در جريان اين رقابت‏ها و در بخش تيمي تيم‏هاي ملي فلوره و سابر صاحب مدال طلا شدند. در بخش انفرادي سكينه نوري در اسلحه اپه مدال نقره گرفت. در همين بخش آرزو قاره گوشي صاحب مدال برنز شد. ديگر مدال برنز ايران توسط سروناز مرتضوي دراسلحه فلوره به دست آمد. نجمه سازنچيان نيز در اسلحه سابر رقابت‎هاي خود را با كسب مدال طلا به پايان رساند.

تكواندوكاران المپيكي معرفي شدند
كادر فني تيم ملي تكواندو دوشنبه گذشته بدون برگزاري ديدار انتخابي محمدباقري معتمد (وزن 68- كيلوگرم)، يوسف كرمي (وزن 80- كيلوگرم) و سوسن حاجي‎پور (وزن 68- كيلوگرم) را براي اعزام به بازي‎هاي المپيك لندن معرفي كرد. اين در حالي است كه براي شركت در دوره گذشته بازي‎هاي المپيك (پكن) تكواندوكاران اعزامي ايران با برگزاري مسابقات انتخابي معرفي شده بودند.

سرپرست تيم هندبال نوجوانان استعفا كرد
مهدي اخوان، سرپرست تيم هندبال نوجوانان دوشنبه گذشته با اعلام خستگي و نياز به استراحت از ادامه همكاري با اين اعلام كناره‎گيري كرد.

تشكيل كميته‎اي براي شناسايي لايه هاي فساد در ورزش
محمد عباسي، وزير ورزش و جوانان سه شنبه گذشته از تشكيل كميته‏اي براي شناسايي لايه‎هاي فساد در ورزش كشور جهت بررسي بدون تنيس و هياهو موارد مختلف و معرفي آن به مراجع قضايي خبر داد. ضمن اينكه عباسي اعلام كرده است اين كميته كار خود را آغاز كرده و در بخش‎هايي از فدراسيون فوتبال اقداماتي را انجام داده كه تاكنون به اعلام برخي اسامي منجر شده است.

توقف تيم ملي فوتبال در آزادي
در چارچوب هفته سوم از مرحله نهايي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل سه شنبه شب تيم ملي فوتبال ايران در ورزشگاه آزادي كه مملو از 100 هزار تماشاگر بود به مصاف قطر رفت. اين ديدار در پايان 90 دقيقه و بدون گذر هيچ گلي از دروازه دو تيم به پايان رسيد تا تيم ملي ايران توقف سنگيني را در ديدار خانگي متحمل شود. اين نتيجه در حالي رقم خورد كه تيم ملي ايران به دنبال پيروزي برابر ازبكستان در نخستين ديدار مقدماتي جام جهاني، مي‎توانست با شكست دادن قطر گام بلندي براي رسيدن به جام جهاني بردارد.

توقف تيم ملي فوتبال مقابل قطر و جدايي علي كريمي از تيم پرسپوليس از مهمترين رويدادهاي اين هفته بود

جدايي كاپيتان از جمع سرخپوشان
علي كريمي، هافبك مياني تيم ملي فوتبال و كاپيتان تيم پرسپوليس براي ادامه حضور در اين تيم جهت شركت در دوازدهمين دوره رقابت‏هاي ليگ برتر مذاكراتي را با مسئولان اين باشگاه داشت اما درنهايت با رويانيان، مديرعامل باشگاه پرسپوليس به توافق نرسيد و ادامه همكاري‎اش را با اين تيم منتفي شده اعلام كرد. كريمي سه شنبه گذشته پس از پايان ديدار تيم‎هاي ايران و قطر اين موضوع را اعلام كرد و گفت: پرسپوليس مرا نخواست و اميدوارم مسئولان اين تيم شهامت داشته باشند كه در آينده با صداقت در اين مورد صحبت كنند.

ايران ميزبان مسابقات جهاني كشتي شد
فدراسيون جهاني ايران را به عنوان ميزبان رقابت‏هاي جهاني اين رشته درسال 2013 ميلادي معرفي كرد. بر اين اساس مسابقات جام جهاني كشتي فرنگي طي روزهاي 20 تا 22 بهمن ماه در تهران برگزار مي‏شود. رقابت‏هاي جام جهاني كشتي آزاد هم از پنجم اسفندماه آغاز شده و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

كميته ملي المپيك از كشتي‎گيران تقدير كرد
طي مراسمي كه چهارشنبه از سوي كميته ملي المپيك برگزار شد از تمام كشتي‎گيران آزادكار و فرنگي كار كه در مسابقات جهاني موفق به كسب مدال شدند و اميدهاي كاروان ايران براي مدال آوري در بازي‎هاي المپيك لندن هم محسوب مي‎شوند، تقدير شد.

پيروزي‌هاي بچيروويچ و تيم ملي بسكتبال در اردن
تيم ملي بسكتبال نخستين حضور در رقابت‏هاي رسمي با مربيگري "مهمد بچيروويچ" را با شركت در مسابقات قهرماني غرب آسيا تجربه كرد. اين رقابت‎ها از دوشنبه گذشته در شهر امان آغاز شد. در دو روز نخست اين مسابقات تيم ملي ايران به ترتيب تيم‎هاي يمن و فلسطين را شكست داد و در ديدار سوم مقابل لبنان متحمل شكست شد.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|25|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن