تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815569617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تصاويري از جعل تاريخ در سايت وابسته به مايكروسافت؛ راست و دروغ موتور جستجوي «Bing»


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: تصاويري از جعل تاريخ در سايت وابسته به مايكروسافت؛ راست و دروغ موتور جستجوي «Bing»
با طرح موضوع جعل نام خليج فارس يا ادعاي واهي اماراتي‌ها درباره جزاير ايراني، عده زيادي از هموطنانمان خونشان به جوش مي‌آيد و حتي ممكن است كه صفحه فيسبوك پادشاه عربستان را مورد عنايت (!) قرار دهند، در حالي كه برخي ديگر ميانه روي كرده و راه حل ارائه مي‌دهند و البته تعدادي به ظاهر روشنفكر هم، از عقده دروني نسبت به همسايگان جنوبي سخن به ميان مي‌آورند اما جالب اينجاست كه مسئولان در هيچكدام از اين دسته‌ها نمي‌گنجند...

به گزارش جهان به نقل از تابناك، در پي بالاگرفتن موج اعتراضات به موتور جستجوي گوگل به دليل حذف نام «خليج فارس» از نرم افزار نقشه‌اش، برخي از كاربران پر شمار كشورمان از تحريم موتور جستجوي گوگل و جايگزيني آن با موتورهاي جستجوي ديگر سخن به ميان مي‌آورند و‌گاه سايت بينگ (Bing)، از زير مجموعه‌هاي غول بزرگ مايكروسافت را به يكديگر معرفي مي‌كنند فارغ از اينكه اين موتور جستجو نيز ممكن است تحت تاثير توهماتي قرار گيرد كه زاييده دلارهاي همسايگان آن ور آبي ست!

اكنون كافي است تا سري به موتور جستجويي بزنيد كه ‌گاه در تصاوير پس زمينه‌اش از عكس‌هاي ايران نيز استفاده مي‌كند - و به اين روش توانسته محبوبيتي در بين برخي كاربران اينترنت در كشورمان براي خود بيابد- و در قسمت نقشه‌هاي آن (Maps) محدوده جغرافيايي كشورمان را بيابيد.

نكته عجيبي كه در وهله اول ممكن است توجه‌مان را به خود جلب كند، بي‌نام بودن پهنه آبي در جنوب كشورمان است كه از بدو تاريخ تا كنون به نام خليج فارس خوانده مي‌شود!

اين اتفاق كه تداعي كننده اقدامات سايت گوگل است، در حالي رخ مي‌دهد كه ظاهرا مديران بينگ به اندازه هم نوعانشان در گوگل نسبت به تاريخ بيگانه نيستند؛ بدين ترتيب با اندكي بزرگنمايي در نقشه (با استفاده از دكمه اسكرول روي موشواره) مرتفع مي‌شود و نام انگليسي خليج فارس (Persian Gulf) بر صفحه مانيتورتان نقش خواهد بست اما اگر فكر مي‌كنيد كه درج نشدن اين نام از ابتداي ورود به سايت اتفاقي بيش نبوده، سخت در اشتباهيد!

بعد از اينكه از درج شدن نام خليج فارس در همه قسمت‌هاي پهنه آبي جنوب كشورمان اطمينان يافتيد، كافي است به دنبال جزاير ايراني بگرديد تا نكات عجيب، يكي پس از ديگري جلوي چشمانتان رژه بروند و اين ضرب المثل بيادتان بيايد كه «گربه براي رضاي خدا موش نمي‌گيرد!»

با يافتن جزيره ايراني «ابوموسي»، متوجه خواهيد شد كه مديران اين سايت جهاني بر خلاف رقيب قدرتمندشان، اين جزيره را متعلق به شيخ نشين شارجه دانسته‌اند!

اين اقدام منافقانه در حالي جالب‌تر مي‌شود كه به جستجويمان براي يافتن تنب بزرگ و كوچك ادامه دهيم تا دريابيم كه مديران بينگ، تنب بزرگ را به شيخ نشين راس‌الخيمه بخشيده‌اند اما در كمال بزرگواري، ادعايي براي تنب كوچك مطرح نكرده‌اند!!

با اين تفاسير در مي‌يابيم كه اطلاعات ثبت شده در نقشه سايت موتور جستجوي بينگ نه تنها اتفاقي نيست، بلكه زاييده توهماتي جهت دار است كه به طراحان آن القا شده؛ حالا مي‌توانيم سري به ديگر جزيره ايراني در خليج فارس بزنيم كه در امتداد ابوموسي قرار دارد:

به گواه بينگ، اين جزيره ايراني كه از توابع شهرستان ابوموسي بوده و بواسطه موقعيت طبيعي، از اكثر جزاير خليج فارس آباد‌تر و براي زراعت مستعد‌تر است، نه نامي دارد و نه ذكر اين نكته كه در حاكميت كدام كشور است جذابيتي براي طرح باقي مي‌گذارد؛ حال آنكه سيري هم فرودگاه و تاسيسات نفتي دارد و هم مساحتي بيش از مجموع تنب بزرگ و كوچك؛ بماند كه قرن هاست كه عده‌اي در آن مشغول زندگي هستند!

به اسامي نوشته شده با رنگ قرمز دقت كنيد تا متوجه شويد كه بينگ يا برايشان اسمي ندارد يا اسمش واقعي نيست تا جايي كه به جاي هرمز كه نامش بر تنگه استراتژيك ميان خليج فارس و آبهاي آزاد گذاشته شده، از ganj استفاده شده است!

فارغ از ابهامات قابل توجه در بي‌نام‌‌ رها شدن جزاير ايراني سيري، فارور بزرگ و فارور كوچك، اوج دشمني و مزدوري مديران بينگ زماني معلوم مي‌شود كه موقعيت جغرافيايي جزيره زيباي كيش را روي آن بيابيم تا با كمال تعجب به اسم جعلي «Masheh» برسيم و بدين ترتيب اگر اندكي در اقدام غيرقانوني مديران اين سايت داريم، برطرف شود!

اين تصوير مربوط به قسمت پيش بيني دماي هوا در سايت بينگ است؛ به نظر شما چه دليلي براي استفاده نكردن از نام «كيش» وجود دارد؟

با اين تفاسير، بهتر مي‌بينيم كه به جستجوي خود در اين موتور جستجو نيز پايان دهيم و راه چاره را در پرسشگري نسبت به سكوت مديران داخلي معطوف كنيم و از خودمان بپرسيم كه چرا مسئولان به بزرگ منشي در برخورد با دشمني‌هاي مكرر پايان نمي‌دهند؟!

جمعه|ا|22|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن