تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821303972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از عملكرد بانوان جودوكار در مسابقات آسياييحضوري بدون مربي، نايب رئيس و پيروزي!


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از عملكرد بانوان جودوكار در مسابقات آسياييحضوري بدون مربي، نايب رئيس و پيروزي!
خبرگزاري فارس: حذف بانوان جودوكار ايران در دور اول مسابقات آسيايي نشان داد كه برخلاف اظهارات رئيس فدراسيون، اين جودوكاران براي موفقيت به زمان بيشتري نياز دارند.


به گزارش خبرگزاري فارس، تيم ملي جودوي بانوان ايران با 3 ورزشكار در مسابقات آسيايي ازبكستان شركت كرد و همه بانوان ايران در همان دور نخست مغلوب حريفان شدند و از دور رقابت‌ها كنار رفتند.

* حضور با 3 جودوكار و اعتراض بانوان

تيم ملي ايران در بخش بانوان با 3 ورزشكار در اوزان 57- كيلو، سميه حيدري، 63- كيلو، اكرم خاني و 78- كيلو، سحر چغلوند راهي ازبكستان شد، اعزامي كه اعتراض ساير جودوكاران را به دنبال داشت كه چرا فدراسيون در بخش مردان در همه اوزان و در بخش بانوان تنها در 3 وزن در رقابت‌هاي آسيايي شركت مي‌كند. اگرچه عملكرد بانوان در اين رقابت‌ها نشان داد كه دليل كار فدراسيون در اعزام 3 جودوكار چيست.

* حذف در دور اول و عملكرد ضعيف در مسابقات آسيايي

بانوان ايراني اگرچه مدت‌ها با ورزشكاران و مربيان كره‌اي در ايران اردوي مشترك برگزار كردند اما هنگام حضور در مسابقات بر خلاف مردان با حذف در همان دور اول و با عملكرد ضعيفي كه از خود نشان دادند شايد مدت‌ها مسئولان فدراسيون را قانع كنند تا بانوان با تعداد نفرات كمتري راهي مسابقات شوند.

سحر چغلوند با كسب مقام هفتمي بهترين عنوان را در بين بانوان داشت كه شايد اگر با قرعه خوب استراحت روبه‌رو نمي‌شد نمي‌توانست راهي جدول بازنده‌ها شود و او هم همانند ساير هم‌وطنانش از دور رقابت‌ها كنار مي‌رفت.

* حضور بدون مربي و نايب‌رئيس

اين شكست‌ها و عملكرد ضعيف را نمي‌توان تنها به جودوكاران نسبت داد؛ چرا كه آنها از ابتدايي‌ترين امكانات يعني مربي و نايب‌رئيس برخوردار نبودند. اگرچه مربيان كره‌اي ماه‌ها در ايران حضور داشتند اما اين مدت كم براي رسيدن به مدال و نتيجه خوب كافي نيست.

يكي از مشكلاتي كه در اين فدراسيون و در بخش بانوان به چشم مي‌خورد نبود عشرت شايق، نايب‌رئيس بانوان اين رشته در داخل فدراسيون است. وي علاوه بر اينكه حضور فيزيكي در فدراسيون ندارد پاسخگوي رسانه‌ها نيز نيست. البته رستگاري، سرپرست فدراسيون جودو پيش از اين از تصميم‌گيري براي اين پست خبر داده بود اما تاكنون خبري نشده است. علاوه بر اين بانوان از نبود سرمربي‌اي كه به طور مداوم با آنها تمرين داشته باشد رنج مي‌برند.

* خوشبيني رئيس به كسب نتيجه در بخش بانوان

"سرمايه‌گذاري در بانوان زودتر جواب مي‌دهد" اين قسمتي از صحبت‌هاي محمدعلي رستگار، سرپرست فدراسيون جودو در مراسم بازگشايي هتل آكادمي است. به نظر مي‌رسد رستگار به آينده بانوان خوشبين است و نتيجه سرمايه‌گذاري در بانوان را بهتر از مردان مي‌بيند اما آيا نبايد براي كسب نتيجه خوب و حضوري موفق ابتدايي‌ترين مسائل را حل كرد؟ آيا نبايد شخصي در فدراسيون باشد تا عملكرد بانوان را تحت نظر باشد و با حضورش باعث دلگرمي و قوت قلب آنها باشد؟ بنابراين نمي‌توان بر بانوان خرده گرفت كه چرا در اين رقابت‌ها نتوانستند نتيجه كسب كنند.

به گزارش فارس، براي حضوري موفق در المپيك و در مسابقات برون‌مرزي در بخش بانوان، اگر ايران مي‌خواهد در مسابقات آسيايي 2014 نتيجه بگيرد توجه به بانوان ضروري است. همان‌طور كه امسال شاهد حضور پررنگ بانوان در المپيك لندن نسبت به دوره‌هاي قبل هستيم فراهم كردن امكانات ابتدايي آنها، مدال‌هاي بيشتري را براي كشور اسلامي ايران به ارمغان خواهد آورد.

انتهاي پيام/م

دوشنبه|ا|11|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن