تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821223296




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امضاي تفاهم نامه نظام جامع بيمه هاي تخصصي مهندسي ساختمان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: امضاي تفاهم نامه نظام جامع بيمه هاي تخصصي مهندسي ساختمان
تهران - روساي سازمان نظام مهندسي ساختمان و بيمه مركزي ايران ، تفاهم نامه پياده سازي نظام جامع بيمه هاي تخصصي مهندسي ساختمان وشهرسازي را روزدوشنبه چهارم ارديبهشت ماه جاري در تهران امضا مي كنند .


گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور در روز يكشنبه حاكي است: اين تفاهم نامه براساس مفاد مندرج در قوانين برنامه چهارم و پنجم توسعه و به منظورحسن اجراي ماده دو قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان و نيز قوانين مراجع صدور پروانه و قوانين بيمه اي و در جهت دست يابي به توسعه كمي و كيفي پايدار در طراحي و ساخت محيط زيست امضا مي شود .

برپايه اين گزارش ،مهمترين اهداف امضاي تفاهم نامه پياده سازي نظام جامع بيمه هاي تخصصي مهندسي ساختمان و شهرسازي ، الزام به رعايت مقررات ملي ساختمان ، ضوابط و مقررات شهرسازي ، طرح هاي توسعه شهري و روستايي ذكر شده است .

همچنين فراهم آوردن شرايطي كه بهره برداران از ساختمان ها ،فضاي هاي شهري و روستايي ، ابنيه و مستحدثات عمومي را مطمئن از ايمني ، بهداشت و بهره دهي مناسب، آسايش خاطر و صرفه اقتصادي نموده و از هدر رفتن سرمايه هاي ملي جلوگيري نمايد، از ديگر هدف هاي اين تفاهمنامه است .

از سوي ديگر شفاف سازي ، تشخيص فصل مشترك و مرزبندي اصولي حوزه مسئوليت ها از جمله اهداف اين تفاهم نامه ذكر شده است .

در اين پايگاه اطلاع رساني، ايجاد نظام حقوقي جامع در شناخت و تعيين مسئوليت هر يك از خدمات فني و مهندسي در مراحل طراحي ، اجرا ، كنترل ، بازرسي، توليد،مديريت بهره برداري و نگهداري به عنوان بخش ديگري از اهداف اين تفاهم نامه آمده است .

افزايش دانش فني و كيفيت خدمات مهندسي در عرصه هاي ساختمان و شهر سازي ، فراهم آوردن شرايط توسعه پايدار در مهندسي كشور،هويت بخشي به سيماي ساختمان و كالبد شهر و گسترش روستا و توسعه فرهنگ و ارزش هاي اسلامي در معماري و شهرسازي واستحكام بخشي به نظام ساخت ساز شهري و روستايي به عنوان ديگر اهداف اين تفاهم ذكر شده است .

اقتصام ** 1559**1601

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80091254

يکشنبه|ا|3|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن