تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821238968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سندرم پلي كيستيك شايع ترين علل نازايي است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: سندرم پلي كيستيك شايع ترين علل نازايي است
سندرم پلي كيستيك يكي از مشكلات 10 تا 15 درصد زنان جامعه است كه در حال حاضر يكي از شايعترين علل نازايي در زنان محسوب مي‌شود.


دكتر فهميه رمضاني تهراني، متخصص زنان و زايمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: سندرم پلي كيستيك بيماري است كه 10 تا 15 درصد زنان بين 30 تا 40 سال را درگير مي‌كند. در طي اين بيماري يك سري علائم ظاهري متابوليك ظاهر مي‌شوند و در فرد ايجاد ناراحتي مي‌كنند.
وي با بيان اينكه از علائم بارز اين بيماري افزايش هورمون هاي آندروژن مثل تسترون و پرمويي است؛گفت: رويش مو در مناطق غير طبيعي و بروز ‌آكنه هاي كيستيك نيز از علائم ديگر اين سندرم محسوب مي‌شوند.
رمضاني ادامه داد: در اين سندرم اختلالات سيكل قاعدگي بروز پيدا مي‌كند كه باعث افزايش فواصل بيش از 35 روز سيكل قاعدگي يا قطع اين سيكل مي‌شوند. همچنين در اين سندرم نيز عدم تخمكگذاري در بعضي از افراد ديده مي‌شود.
وي با اشاره به بروز فوليكول هاي متعددي به اندازه 2 تا 10 ميلي متر نيز در تخمدان ها ديده مي‌شود، گفت: وجود فوليكول ها يكي از شايعترين علت نازايي در زنان محسوب مي‌شوند و حتي در خيلي از زنان نيز باعث سقط خود به خودي جنين مي‌شود.

*هنوز علل اصلي ايجاد سندرم پلي كيستيك شناخته نشده است
رمضاني در ادامه تصريح كرد: تحقيقات نشان داده است كه اگر يكي از خواهران دوقلوي حاصل از هموزيگوت مبتلا به سندرم پلي كيستيك شود 85 درصد احتمال اينكه خواهر ديگر دچار اين سندرم شود وجود دارد؛ بنابراين ژنتيك نيز مي‌تواند يكي از علل اين سندرم باشد.
اين متخصص زنان و زايمان اضافه كرد: افزايش وزن و چاقي نيز يكي از علل افزايش دهنده احتمال ابتلا به سندرم پلي كيستيك است و زنان چاق 2 تا 3 برابر بيشتر به اين سندرم مبتلا مي‌شوند.
رمضاني گفت: در حال حاضر نقطه شروع كننده سندرم پلي كيستيك و علل اصلي آن مشخص نشده است.
وي در خصوص درمان اين سندرم تصريح كرد: درمان قاطعي كه بتواند اين سندرم را درمان كند وجود ندارد و داروهاي مورد استفاده فقط منجر به كاهش علائم ناراحت كننده در فرد مي‌شوند.
رمضاني افزود: داروهاي به كار برده شده شامل داروهاي آتي آندروژن و داروهاي كاهنده قند خون به علت احتمال كاهش بيماري تجويز مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: زنان بايد از دوران نوجواني مواظب باشند تا دچار اضافه وزن يا چاقي نشوند./ح

جمعه|ا|11|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن