تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821212711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از آغاز پروسه طرح سوال از رييس جمهور تا سازماندهي جبهه متحد اصولگرايان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: از آغاز پروسه طرح سوال از رييس جمهور تا سازماندهي جبهه متحد اصولگرايان
در اين گزارش به بازخواني گوشه اي از وقايع و رويدادهاي سياسي تير ماه سال 90 پرداخته ايم.


به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، اهم رويدادها و وقايع سياسي تير ماه سال 90 به شرح ذيل است.
اول تير1390:
-بدنبال اعمال محدوديت هاي غير قانوني از سوي دولت بحرين براي برخي اتباع ايراني، كاردار بحرين به وزارت امور خارجه احضار شد.
-حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظّم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا به مدت 4 ساعت از نمايشگاه دستاوردهاي جهاد علمي و اقتدار دفاعي نيروهاي مسلح بازديد كردند.
دوم تير1390:
-محمد شريف ملك زاده دبير شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور به دليل اتهامات مالي و وجود پرونده هاي فراوان در قوه قضاييه بازداشت شد.
سوم تير ماه1390:
-اجلاس بين المللي مبارزه با تروريسم با حضور نمايندگان و مقامات 60 كشور و سازمان بين المللي در تهران برگزار شد.
- نشست سه جانبه روساي جمهور ايران، افغانستان و پاكستان به منظور بررسي راه‌هاي گسترش همكاري هاي دو جانبه و منطقه اي و تبادل نظر درباره مهمترين مسايل في‌مابين آغاز شد.
چهارم تير ماه1390:
- رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديداربا طالباني رئيس جمهور عراق، حضور غاصبانه و مداخله جويانه امريكايي ها را منشأ مشكلات عراق و منطقه خواندند و خاطرنشان كردند: با وجود اين حضور متكبرانه، رويدادها و حوادث جاري در منطقه نشان مي دهد سياست خاورميانه اي امريكا رو به ضعف است و ملتها بايد از اين واقعيت، استفاده كنند.
- رهبر انقلاب اسلامي در ديداربا زرداري رئيس جمهورپاكستان وحدت ملت پاكستان را موجب ناكامي نقشه هاي شوم امريكايي ها خواندند و خاطرنشان كردند: امريكا در تلاش است با ايجاد تفرقه در پاكستان به اهداف نامشروع خود دست يابد اما آگاهي مردم پاكستان از نيات شوم واشنگتن، ايستادگي بيشتر اين ملت را در مقابل سلطه جوييهاي امريكا به همراه خواهد آورد.
- رئيس جمهور طي حكمي محمد عباسي وزير تعاون را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان منصوب كرد.
- رهبر انقلاب در ديداربا كرزاي تاكيد كردند: امريكاييها به دنبال پايگاههاي دائمي در افغانستان هستند كه اين موضوع خطرناكي است زيرا تا زمانيكه نظاميان امريكايي در افغانستان حضور داشته باشند ، امنيت واقعي برقرار نخواهد شد.
- با حضور رئيس جمهور ايران و روساي جمهور و مقامات عالي رتبه و نمايندگان 80 كشور و سازمان بين المللي و منطقه اي اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم در سالن اجلاس سران تهران آغاز به كار كرد.
- شوراي نگهبان مصوبه مجلس مبني بر تشكيل وزارت راه و شهرسازي را تاييد كرد.
پنجم تير1390:
- حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي پيش از ظهر امروز در ديدار عمرالبشير رئيس جمهور سودان و هيأت همراه، حركتهاي مردمي اخير در منطقه را سرآغاز يك تحول اساسي در كشورهاي اسلامي و منطقه خواندند و اظهار اميدواري كردند :در آينده نزديك شاهد يك پيمان قوي اسلامي در شمال افريقا باشيم.
- علي نيكزاد وزير پيشين مسكن و وزير پيشنهادي وزارتخانه جديد راه و شهرسازي از مجلس راي اعتماد گرفت.
ششم تير1390:
- وزير امور خارجه كشورمان به منظور شركت در سي و هشتمين اجلاس وزراي امور خارجه سازمان كنفرانس اسلامي، تهران را به مقصد قزاقستان ترك كرد.
- حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رئيس و مسئولان عالي قوه قضاييه و جمعي از قضات و كاركنان دستگاه قضايي، تاكيد كردند: هرگونه اقدام و يا القاي تشكيك براي زير سؤال بردن فعاليتها، گزارشها و آمارهاي مسئولان عالي سه قوه بويژه قوه قضاييه، اقدامي نادرست، ضداعتماد عمومي و برخلاف مصالح كشور است.
- طرح سئوال از رئيس جمهور با 100 امضا تقديم هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي شد.
هفتم تير1390:
- نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با 149 راي موافق با دوفوريت لايحه وظايف و اختيارات دو وزارتخانه"كار و رفاه اجتماعي" و "صنعت و تجارت" موافقت كردند.
هشتم تير1390:
- حسين نوش آبادي سفير و نماينده تام الاختيار جمهوري اسلامي ايران در كشور سلطان نشين عمان براي حضور در انتخابات مجلس شوراي اسلامي از حوزه انتخابيه ورامين و پيشوا استعفا داد.
نهم تير ماه1390:
- حضرت آيت الله خامنه‌اي در ديدار مسئولان نظام و قشرهاي مختلف مردم با تبريك عيد شريف مبعث به ملت ايران و امت اسلامي، فرمودند: جوهره بيداري اسلامي دركشورهاي‌منطقه،حركت ضدصهيونيستي وضدامريكايي است اما درحوادث سوريه،دست امريكا و اسرائيل ‌آشكاراست و «منطق و معيار ما ملت ايران» اين است كه هرجا به نفع امريكا وصهيونيسم شعار داده شود حركت، انحرافي است.
- حسين نوش آبادي سفير و نماينده تام الاختيار جمهوري اسلامي ايران در كشور عمان گفت: براي حضور در انتخابات نيازي به استعفا ندارم.
دهم تيرماه 1390:
- بررسي سازوكار وحدت اصولگرايان براي حضور در انتخابات مجلس نهم در جامعه روحانيت مبارز.
يازدهم تيرماه1390:
- حجت ‌الاسلام محمدعلي صدوقي، نماينده ولي ‌فقيه و امام جمعه يزد در سالروز شهادت پدر خود، دار فاني را وداع گفت.
دوازدهم تيرماه1390:
- شوراي نگهبان ادغام 5 وزارتخانه را تاييد كرد.
- حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي درگذشت حجت الاسلام حاج شيخ محمدعلي صدوقي امام جمعه يزد را تسليت گفتند.
سيزدهم تيرماه1390:
- حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و مسئولين حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه، با اظهار تأسف شديد از برخي بگومگوها و بحث هاي اختلافي در كشور فرمودند: ابراز شادماني دشمنان، نشان مي دهد اين موضوع يك نقطه ضعف است، بنابراين بايد از ادامه آن جلوگيري كرد.
- همايش جمعيت حاميان ولايت با سخنراني قاليباف برگزار شد.
- ملاقات ويژه هيئت رئيسه اتاق ايران با احمدي نژاد و لاريجاني.
چهاردهم تيرماه1390:
- زير دريايي يونس متعلق به جمهوري اسلامي ايران كه با پيام صلح و دوستي به همراه ناوگروه چهاردهم جهت انجام ماموريت به خليج عدن اعزام شده بود ركورد دريانوردي در آبهاي آزاد را شكست.
پانزدهم تيرماه1390:
- سد و نيروگاه كارون 4 امروز با حضور رئيس جمهوري اسلامي ايران افتتاح شد.
شانزدهم تير ماه1390:
- ايران و عراق براي افزايش حجم مبادلات تجاري به 20 ميليارد دلارتوافق كردند.
هفدهم تير ماه1390:
- زنان نمازگزار تهراني همزمان با ديگر زنان محجبه در سراسر كشور در حمايت از عفاف و حجاب و مبارزه با بدحجابي بعد از اقامه نماز جمعه راهپيمايي كردند.
- رهبر معظم انقلاب قهرماني تيم ملي وزنه‌برداري جوانان را تبريك گفتند.
هيجدهم تير ماه1390:
- حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار جمعي از اساتيد، كارشناسان، مؤلفان و فارغ التحصيلان تخصصي مهدويت، با اشاره به مدعيان دروغيني كه در طول تاريخ برخي علائم ظهور را بر خود يا ديگران تطبيق مي دادند فرمودند: همه اين موارد غلط و انحرافي است زيرا برخي مطالب درباره علائم ظهور، غيرقابل استناد و ضعيف است و مطالب معتبر را هم نمي توان براحتي تطبيق داد و مطالب غلط و انحرافي، باعث مي شوند حقيقت مهدويت و انتظار مهجور بماند.
- گروه هفت نفره كميته اصولگرايان متشكل از حسيني بوشهري و كعبي از طرف جامعه مدرسين حوزه علميه قم ، سيدرضا تقوي و ابوترابي‌فرد از طرف جامعه روحانيت مبارزوحدادعادل، عسگراولادي و ولايتي، تكميل شد.
- مجمع تشخيص مصلحت نظام سياست هاي كلي روابط خارجي جمهوري اسلامي ايران را تصويب كرد.
- گردهمايي 300 تن از ائمه جمعه سراسر كشور در محل مجتمع آدينه با دستور كار تشريح روش‌هاي تبليغ مهدويت آغاز شد.
- چهاردهمين اجلاس هيئت عمومي سازمان نظام مهندسي ساختمان با شعار ارتقا كارآمدي نظام مهندسي در سال جهاد اقتصادي با حضور رئيس جمهور آغاز بكار كرد.
نوزدهم تير ماه1390:
- وزير امور خارجه تركيه براي ديدار با مقامات جمهوري اسلامي ايران دقايقي وارد تهران شد.
- با حضور وزير امور خارجه؛ مراسم سالگرد ربوده شدن 4 ديپلمات ايراني در لبنان برگزار شد.
- به مناسبت هفته فرهنگ مالياتي كارگزاران مالياتي كشور با رئيس جمهور در محل نهاد رياست جمهوري ديداري كردند.
بيستم تير ماه1390:
- حضور محمدحسين صفارهرندي در كميته وحدت اصولگرايان به نمايندگي از يكي از جريان هاي سياسي اصولگرا تكذيب شد.
- محمدرضا باهنر و منوچهر متكي به عنوان نمايندگان جبهه پيروان خط امام و رهبري در كميته واحد اصولگرايان انتخاب شدند.
- حسين فدايي، عليرضا زاكاني، محمد دهقان و احمد نجابت به عنوان نمايندگان جمعيت ايثارگران و جمعيت رهپويان به كميته واحد اصولگرايان معرفي شدند.
- حميد تيموري با حكمي از سوي رئيس ديوان محاسبات كشور بعنوان معاون حقوقي، تفريغ بودجه، امور مجلس و استان‌هاي اين ديوان منصوب شد.
- رئيس جمهور دستور اجراي سرشماري عمومي نفوس و مسكن 1390 را با هدف تحقق اهداف چشم انداز بيست ساله كشور و پيشرفت و تعال با حضور رئيس جمهور؛ فاز اول راه آهن مراغه-اروميه افتتاح شد ي جامعه صادر كرد.
- با حضور رئيس جمهور؛ فاز اول راه آهن مراغه-اروميه افتتاح شد ي جامعه صادر كرد.
بيست ويكم تير ماه1390:
- جلالي به عنوان نماينده لاريجاني به كميته واحد اصولگرايان معرفي شد.
- حضرت آيت الله خامنه اي در ديدار رئيس و اعضاي هيئت رئيسه اتاقهاي بازرگاني ايران و تهران با اشاره به سال جهاد اقتصادي، اولين شرط موفقيت در اين جهاد عظيم را برآورد درست و اميدآفرين از شرايط كشور و ارائه آن به افكار عمومي دانستند.
بيست ودوم تير ماه1390:
- بازديد سرلشگر صالحي از يگانهاي ارتش در جنوب شرق كشور.
- رئيس مجلس در مشهد با مراجع تقليد ديدار كرد.
بيست وسوم تير ماه1390:
- آيت الله محمد رضا مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان رهبري در هفتمين همايش بين المللي دكترين مهدويت در مركز همايشهاي بين المللي صدا و سيما با تأكيد بر اينكه ورود به مسئله مهدويت بايد عارفانه، عالمانه و مجتهدانه باشد، گفت: يكي از مسائل اصلي كه ائمه معصومين در زمان غيبت به آن تأكيد دارند پرهيز از اختلاف و تفرقه است.
- مجتمع ريخته‌گري فولاد بناب با حضور رئيس جمهور افتتاح شد.
بيست وچهارم تير ماه 1390:
- سخنگوي وزارت امور خارجه انفجارهاي سريالي مومباي هند كه منجر به كشته و زخمي شدن تعدادي از مردم بيگناه اين كشور شد، را محكوم كرد.
- رئيس جمهور در حكمي احمد عليزاده را به عنوان دبير هيئت عالي گزينش كل كشور منصوب كرد.
بيست وپنجم تير ماه1390:
- حضرت آيت الله خامنه اي در ديدار آصف علي زرداري رئيس جمهور پاكستان و هيئت همراه با اشاره به تهديد آشكار وحدت ملي و ارضي پاكستان از جانب برخي دشمنان تأكيد كردند: دشمن واقعي مردم پاكستان و وحدت ملي اين كشور، غربي ها و در رأس آن آمريكا هستند.
- رئيس‌جمهوردر ديداربا هه گوچيانگ عضو كميته دائمي رهبري حزب كمونيست چين از هدفگذاري مشترك ايران و چين براي افزايش 100 ميليارد دلاري مبادلات اقتصادي خبرداد.
- محموداحمدي نژاد در پيامي به رئيس‌جمهور تركمنستان كشته و زخمي شدن تعدادي از هموطنان وي در حادثه انفجار انبار مهمات اين كشور را به دولت و ملت تركمنستان تسليت گفت.
بيست وششم تير ماه1390:
- وزارت امور خارجه در سالگرد انفجار موسوم به آميا در آرژانتين بيانيه صادر و تاكيد كرد:وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اميدوار است بمنظور روشن ساختن جزئيات روند منحرف شده پرونده آميا بتواند بزودي گزارشي را منتشر و در اختيار افكار عمومي قرار دهد.
- وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با صدور بيانيه اي در خصوص استقلال جنوب سودان ابراز اميدواري كرد كه تحولات جديد منجر به گسترش ثبات و آرامش به منظور فراهم شدن بستر مناسب جهت همكاريهاي سازنده در منطقه باشد.
- محمود احمدي‌نژاد در ديدار آصف علي زرداري همتاي پاكستاني خود برآمادگي جمهوري اسلامي ايران براي گسترش همكاري‌هاي دوجانبه در زمينه‌هاي مختلف از جمله كشاوزي، صنعت و انرژي تاكيد كرد.
- مدال «مبارزه با تروريسم» از سوي سازمان رزمندگان ارتدكس و مركز ملي «ضد ترور» روسيه به محمود رضا سجادي سفير ايران در مسكو اعطا شد.
بيست وهفتم تير ماه1390:
- فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران با اشاره به هلاكت دهها تن از اشرار و تروريست هاي گروهك پژاك در مناطق مرزي شمال غرب كشور تأكيد كرد: عمليات تعقيب و مجازات اشرار و تروريست هاي گروهك پژاك ادامه خواهد داشت.
-كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان تاكيد كرد: قراردادها و موافقت هاي بين المللي طبق قانون اساسي بايد در مجلس به بحث گذاشته شود و به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد.
-سفر رئيس جمهور به اردبيل به منظورحضوردر جشن ملي ثبت جهاني بقعه شيخ صفي در اردبيل.
بيست وهشتم تيرماه1390:
- حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، سياستهاي كلي اشتغال را پس از مشورت با مجمع تشخيص مصلحت نظام تعيين كردند.
- همايش دانشجويي نسل ظهور با هدف بررسي تحولات خاورميانه و شمال آفريقا برگزار شد.
- علي رضايي فرزند دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام بعنوان عضو شوراي مركزي جبهه ايستادگي در اولين نشست خبري اين جبهه حضور يافت.
- محمود احمدي‌نژاد در همايش بزرگ اعضاي كانون‌هاي مساجد سراسر كشور كه امروز سه شنبه در تالار وزارت كشور برگزار شد، ضمن بيان اينكه انتظار، يك عمل و مجاهدت است، تصريح كرد: انتظار انفعال و ركود نيست و بالاترين انگيزه حركت در انسان و اميد به تحقق عدالت به شمار مي‌رود.
- محمود احمدي نژاد در ديدار قهرمانان و مدال آوران تيم ملي وزنه برداري جوانان كشور كه براي اولين بار به مقام قهرماني جهان در مسابقات قهرماني جهان در مالزي دست يافتند با تبريك مجدد اين پيروزي شيرين و افتخارانگيز از مسوولان و مربيان فدراسيون وزنه برداري به خاطر برنامه ريزي و مديريت مطلوب آنان كه زمينه ساز به دست آوردن اين مقام شد تجليل كرد.
- كميسيون ويژه "جهاد اقتصادي" مجلس شوراي اسلامي در اولين گزارش خود به برنامه هاي لازم الاجرا براي تحقق جهاد اقتصادي را در 5 محور دسته بندي كرد.
- روساي جمهوري اسلامي ايران و افغانستان در مكالمه تلفني با اظهار انزجار از پديده تروريسم بر ضرورت همكاري‌هاي مشترك براي مقابله با اين پديده تاكيد كردند.
بيست ونهم تير1390:
- اجلاس هيئت رئيسه و روساي كميسيون هاي مجلس خبرگان برگزار شد.
- وزير امور خارجه كشورمان در رأس يك هيئت سياسي –اقتصادي به منظور شركت در يازدهمين نشست كميسيون مشترك همكاريهاي اقتصادي جمهوري اسلامي ايران و تركمنستان، تهران را به مقصد عشق آباد ترك كرد.
- محمود احمدي نژاد در ديدار يوري فدوتف معاون دبير كل و مدير اجرايي دفتر مقابله با جرم و موادمخدر سازمان ملل با تاكيد بر اينكه مواد مخدر خطر بزرگي براي كل جامعه بشري محسوب مي شود و مبارزه با آن نيازمند عزم جدي و جهاني است ، اظهار داشت: امروز ملت ايران به نمايندگي از بخش وسيعي از جامعه جهاني با نقل و انتقال مواد مخدر مبارزه مي كند و هيچ تفاوتي بين جوانان ايراني با جوانان اروپا و ساير نقاط جهان قائل نيست.
- حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار مسؤولان كتابخانه هاي بزرگ و عمومي و جمعي از كتابداران سراسر كشور با اشاره به سابقه كهن و تاريخي ملت مسلمان ايران در توليد كتاب و كتابخواني، شرايط كنوني توليد و نشر كتاب و آمارهاي مطالعه كتاب در كشور را راضي كننده ندانستند و همه مسئولان دستگاههاي فرهنگي و مرتبط با موضوع كتاب و كتابخواني را به بازنگري جدي و حركتي جديد و فراگير براي ترويج كتابخواني و مطالعه كتاب هاي مفيد و سالم بويژه در ميان نوجوانان و جوانان فراخواندند..
- مراسم تجليل از سربازان نمونه ارتش جمهوري اسلامي ايران با حضور امير سرتيپ حسن شاه صفي فرمانده نيروي هوايي ارتش برگزار شد.
- مجلس با فوريت طرح اداره و نظارت بر صدا و سيما موافقت كرد.
سي تير1390:
- آيت الله محمدرضا مهدوي كني در همايش بزرگ روحانيت تهران كه در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد با با تاكيد بر حفظ وحدت در اردوگاه اصولگرايان، نيروهاي اصولگرا و ارزشي را از هرگونه اختلاف و دو دستگي نهي كرد.
- محمود احمدي نژاد در مراسم جشن باغ شاهزاده ماهان با تاكيد بر لزوم هوشياري مردم در مقابل دشمنان و كار و تلاش مستمر تصور نكنيد دشمنان خفته اند و استعمارگران مرده اند بلكه تا روزي كه اساس استعمار در دنيا ريشه كن نشود بايد هوشيار بود و ايران را ساخت.
-اولين نشست مشترك انتخاباتي ميان جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي و جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با حضور اعضاي استاني اين دو تشكل برگزارشد.
- همايش بزرگ روحانيت تهران با حضور آيت الله مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان رهبري در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.
سي ويك تير 1390:
- پيكر سردار عباس عاصمي مسئول اطلاعات سپاه علي بن ابيطالب(ع) استان قم به همراه 5 عضو ديگر سپاه فردا در قم تشييع مي‌‌شود.
- بيست و هشتمين يادواره شهداي روستاي آسور در استان تهران با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي برگزار شد./ج

شنبه|ا|5|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن