تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816024470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قوه قضاييه به اقتدار واعتماد عمومي نياز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: قوه قضاييه به اقتدار واعتماد عمومي نياز دارد
اين گزارش به گزيده اي از سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب در تير ماه 1390 پرداخته است.


به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، گزيده سخنان مقام معظم رهبري در تير ماه 90 به شرح ذيل است:

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظّم انقلاب اسلامي در پيامي به مناسبت آغاز بكار همايش مبارزه جهاني با تروريسم، با اشاره به سابقه قدرتهاي سلطه گر در اقدامات تروريستي و حمايت از رژيم تروريستي صهيونيست و سياهه بلند بالاي آنها در پشتيباني مالي و تبليغاتي از تروريست هاي سازمان يافته و در عين حال ادعاي مبارزه با تروريسم، تاكيد كردند: يكي از كارهاي اساسي نشست كنوني، تعريف روشن و دقيق از تروريسم است و جمهوري اسلامي ايران مبارزه با اين پديده شيطاني را تكليفي تخلّف ناپذير براي خود مي داند و تلاش در راه اين مبارزه بزرگ را با قدرت ادامه خواهد داد.

***
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان و هيأت همراه، آرزوي جمهوري اسلامي ايران را خروج بيگانگان و حاكميت و استقلال واقعي مردم افغانستان دانستند و تأكيد كردند: مردم افغانستان با سابقه ديرينه تاريخي، فرهنگي، ديني و جهادي، شايستگي و كفايت بدست گرفتن سرنوشت خود را دارند و هر چه زودتر سايه سنگين بيگانگان از افغانستان كوتاه شود، بنفع مردم اين كشور و منطقه خواهد بود.
ايشان شرايط داخلي و جايگاه بين المللي امريكا را نسبت به سالهاي قبل بسيار متفاوت و تضعيف شده ارزيابي كردند و افزودند: امريكاييها نسبت به قبل، در منطقه و حتي در جهان بسيار ضعيف شده اند و حاكمان امريكا تلاش دارند تا اين ضعف خود را در منطقه جبران كنند ولي به نتيجه نخواهند رسيد.

***
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار جلال طالباني رئيس جمهور عراق، حضور غاصبانه و مداخله جويانه امريكايي ها را منشأ مشكلات عراق و منطقه خواندند و خاطرنشان كردند: با وجود اين حضور متكبرانه، رويدادها و حوادث جاري در منطقه نشان مي دهد سياست خاورميانه اي امريكا رو به ضعف است و ملتها بايد از اين واقعيت، استفاده كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با ابراز خرسندي از گامهاي محكم ملت و دولت عراق براي حل مشكلات افزودند: ملت بزرگ عراق و مسئولان اين كشور با پشت سرگذاشتن گذرگاههاي دشوار، در حال خروج از محنت سالهاي اخير هستند و بايد با حكمت و صبر و شجاعت مشكلات باقيمانده را نيز حل كنند.

***
حضرت آيت الله خامنه اي در ديدار آصف علي زرداري رئيس جمهور پاكستان، پيوندهاي تاريخي، فرهنگي و مذهبي دو ملت را زمينه ساز گسترش هرچه بيشتر روابط دو كشور دانستند و بر تقويت همه جانبه روابط تهران – اسلام آباد تأكيد كردند.
رهبر انقلاب اسلامي وحدت ملت پاكستان را موجب ناكامي نقشه هاي شوم امريكايي ها خواندند و خاطرنشان كردند: امريكا در تلاش است با ايجاد تفرقه در پاكستان به اهداف نامشروع خود دست يابد اما آگاهي مردم پاكستان از نيات شوم واشنگتن، ايستادگي بيشتر اين ملت را در مقابل سلطه جوييهاي امريكا به همراه خواهد آورد.

***
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار عمرالبشير رئيس جمهور سودان و هيأت همراه، حركتهاي مردمي اخير در منطقه را سرآغاز يك تحول اساسي در كشورهاي اسلامي و منطقه خواندند و اظهار اميدواري كردند: در آينده نزديك شاهد يك پيمان قوي اسلامي در شمال افريقا باشيم.

رهبر انقلاب اسلامي به مسائل سودان و فشارهاي غرب به اين كشور اشاره و تأكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران از حكومت اسلامي، دولت و ملت سودان كه مصمم به حفظ استقلال، اسلاميت و يكپارچگي سرزمين خود هستند، حمايت مي كند.

قوه قضاييه به اقتدار واعتماد عمومي نياز دارد

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رئيس و مسئولان عالي قوه قضاييه و جمعي از قضات و كاركنان دستگاه قضايي، صبر همراه با بصيرت در مقابل سختي ها را عامل اصلي پيشرفت حركت رو به جلوي ملت ايران در 33 سال گذشته ارزيابي كردند و با اشاره به نياز قوه قضاييه به دو ركن مهم اقتدار و اعتماد عمومي افزودند: هرگونه اقدام و يا القاي تشكيك براي زير سؤال بردن فعاليتها، گزارشها و آمارهاي مسئولان عالي سه قوه بويژه قوه قضاييه، اقدامي نادرست، ضداعتماد عمومي و برخلاف مصالح كشور است و همه مسئولان، صاحبان تريبون ها و رسانه ها بايد به اين موضوع مهم كاملاً توجه كنند.
رهبر انقلاب اسلامي به موضوع رسانه اي كردن اتهامات نيز اشاره كردند و افزودند: متهم شدن به معناي مجرم بودن نيست، بنابراين هيچكس در قوه قضاييه و در خارج از اين قوه و در رسانه ها حق ندارد تا زمانيكه جرمي ثابت نشده، آن را رسانه اي كند.
حضرت آيت الله خامنه اي با انتقاد از برخي فشارها به قوه قضاييه براي افشاگري، خاطرنشان كردند: هيچ لزومي به افشاگري وجود ندارد و هيچكس حق ريختن آبروي يك مسلمان را ندارد.

***
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار مسئولان نظام و قشرهاي مختلف مردم، با تبريك عيد شريف مبعث به ملت ايران و امت اسلامي، بعثت پيامبر اكرم (ص) را بزرگترين نعمت الهي و برترين و پربركت ترين روزهاي سال خواندند و تأكيد كردند: بيداري اسلامي ملتهاي منطقه، حركتي در مسير نبوي است و ملتهاي مسلمان و ملت بزرگ ايران، با هوشياري اجازه نخواهند داد امريكايي ها و صهيونيستها، با ايجاد اختلاف و حيله هاي ديگر، اين حركت عظيم را منحرف و يا بر آن موج سواري كنند.
رهبر انقلاب اسلامي، آينده تحولات منطقه را به فضل الهي، روشن دانستند و با اشاره به لجاجت و «جان سختي» قدرتهاي مستكبر براي انكار و مخفي كردن جنبه اسلامي اين تحولات افزودند: امريكايي ها، صهيونيستها و مزدوران و همراهان آنها در منطقه، همه امكانات خود را به كار گرفته اند تا حركت عظيم ملتها را منحرف كنند و با روي كار آوردن عناصر وابسته، معادلات ظالمانه گذشته را دوباره حاكم سازند اما وقتي ملتي بيدار شد و جان بر كف به ميدان آمد نمي توان او را شكست داد.

تأكيد بر لزوم حفظ وحدت

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و مسئولين حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه، پاسداري حقيقي از انقلاب اسلامي را حفظ حركت پيش رونده، پرشتاب، پرنشاط و انقلابي نظام اسلامي به سمت اهداف والاي ترسيم شده دانستند و تأكيد كردند: يكي از موارد بسيار مهم و ضروري براي ادامه حركت تكاملي و رو به جلوي انقلاب اسلامي، پرهيز از دميدن و مشتعل كردن فضاي اختلاف، هياهو و جنجال در جامعه است و همه دستگاهها و جريانهاي سياسي و فكري بايد به حفظ وحدت، پايبندي عملي داشته باشند.
رهبر انقلاب اسلامي لازمه ادامه حركت رو به رشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با توجه به ويژگيها و شاخص هاي ترسيم شده براي پاسداري را، ارتقاي توانايي، كيفيت و هوشمندي سپاه در همه ابعاد دانستند و خاطرنشان كردند: اگر نسل گذشته سپاه در شرايط و انگيزه هاي قوي اوائل انقلاب و دوران دفاع مقدس رشد و تكامل پيدا كرد، نسل جوان و جديد سپاه نيز بايد از لحاظ معرفت، آگاهي، بصيرت، فداكاري، انجام درست كار و انجام به هنگام وظيفه، به مراتب بالاتر و مستحكم تر باشد زيرا امروز اگرچه جنگ نظامي وجود ندارد ولي جنگي ظريفتر و البته خطرناك تر در جريان است.

***
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اساتيد، داوران، حُفّاظ و قاريان شركت كننده در بيست و هشتمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم و جمعي از جامعه ي قرآني كشور، قرآن را «مهمترين وسيله و عامل وحدت، عزت و اقتدار امت اسلامي» و «قيام ملت هاي منطقه را از نشانه هاي روشن تحقق قطعي وعده هاي قرآني پروردگار» خواندند.
ايشان قيام ملتهاي منطقه از جمله ملت مصر را از ديگر نشانه هاي بارز حتمي بودن وعده هاي قرآن برشمردند و افزودند: «امريكا، جبهه خبيث صهيونيستها و وابستگان سياسي آنها در منطقه»، حتي حاضر نبودند فكر قيام ملت مصر را به ذهنشان راه دهند اما اين ملت، با شعار الله اكبر و «نماز جمعه و جماعت» به ميدان ياري دين خدا آمد و خداوند نيز با نصرت آن ملت، بار ديگر ثابت كرد كه اگر پروردگار كسي را ياري كند هيچ قدرتي نمي تواند بر او غلبه كند.

اهميت بالاي موضوع مهدويت

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار جمعي از اساتيد، كارشناسان، مؤلفان و فارغ التحصيلان تخصصي مهدويت، با اشاره به اهميت بسيار بالاي موضوع مهدويت به عنوان هدف حركت و مجاهدت انبياء در طول تاريخ، انتظار را بخش جدايي ناپذير موضوع مهدويت دانستند و تأكيد كردند: يكي از موارد مهم و ضروري در مقوله مهدويت، افزايش كارهاي عالمانه، دقيق و متقن به دست اهل فن و متخصصان واقعي اين موضوع و پرهيز از كارهاي عاميانه، جاهلانه، غيرمعتبر و براساس تخيلات و توهمات است.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: يكي از خطرهاي بزرگ در موضوع مهدويت، كارهاي عاميانه، جاهلانه، غيرمستند و متكي بر تخيلات و توهمات است كه زمينه ساز مدعيان دروغين و دوري مردم از حقيقت واقعي انتظار خواهد شد.
ايشان با اشاره به مدعيان دروغيني كه در طول تاريخ برخي علائم ظهور را بر خود يا ديگران تطبيق مي دادند، افزودند: همه اين موارد غلط و انحرافي است زيرا برخي مطالب درباره علائم ظهور، غيرقابل استناد و ضعيف است و مطالب معتبر را هم نمي توان براحتي تطبيق داد.

***
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رئيس و اعضاي هيئت رئيسه اتاق هاي بازرگاني ايران و تهران، با اشاره به سال جهاد اقتصادي، اولين شرط موفقيت در اين جهاد عظيم را برآورد درست و اميدآفرين از شرايط كشور و ارائه آن به افكار عمومي دانستند.
حضرت آيت الله خامنه اي، ايجاد جرأت و جسارت در بخش خصوصي را براي حضور در ميدانهاي بزرگ اقتصادي، از وظايف مهم اتاق بازرگاني دانستند و با اشاره به امكانات گسترده در كشور بر شناسايي فعالان بالقوه اقتصادي تأكيد كردند.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: فعالان اقتصادي كه در مجموعه اتاق بازرگاني جمع مي‌شوند، بايد با احساس مسئوليت و با اميد، نقش خود را در شرايط و وضع كنوني كشور تعريف و ايفا كنند.

***
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار مسؤولان كتابخانه هاي بزرگ و عمومي و جمعي از كتابداران سراسر كشور با اشاره به سابقه كهن و تاريخي ملت مسلمان ايران در توليد كتاب و كتابخواني، شرايط كنوني توليد و نشر كتاب و آمارهاي مطالعه كتاب در كشور را راضي كننده ندانستند و همه مسئولان دستگاههاي فرهنگي و مرتبط با موضوع كتاب و كتابخواني را به بازنگري جدي و حركتي جديد و فراگير براي ترويج كتابخواني و مطالعه كتاب هاي مفيد و سالم بويژه در ميان نوجوانان و جوانان فراخواندند.
ايشان فراگير شدن تبليغات كتاب و كتابخواني در دستگاههاي ارتباط جمعي و تبليغاتي را ضروري خواندند و خاطرنشان كردند: امروز براي برخي كالاها و محصولات كم اهميت و حتي مضر تبليغات گسترده اي در صدا و سيما و مطبوعات مي شود اما براي كتاب كه محصولي با عظمت و با ارزش است، تبليغ و تشويق مناسبي صورت نمي گيرد.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: كتابخواني بايد به يك عادت هميشگي در مردم بويژه جوانان تبديل شود و در سبد كالاهاي مصرفي خانواده سهمي قابل قبول پيدا كند./ش3

جمعه|ا|4|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن