تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804526280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مهر:مجلس نهم و باز مهندسي اقتصاد / لزوم تقويت امنيت ملي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر:مجلس نهم و باز مهندسي اقتصاد / لزوم تقويت امنيت ملي
مجلس نهم و باز مهندسي اقتصاد / لزوم تقويت امنيت ملي
رشت - خبرگزاري مهر: مجلس نهم بايد اقتصاد ملي را باز مهندسي و روشهاي جديدي را در بازارهاي كسب و كار، پول و ارز و تجارت تدبير كند.

به گزارش خبرنگار مهر، اين حركت مهم نه تنها آسيبهاي اقتصادي برآمده از تحريم را خنثي كرده بلكه در بسترسازي فرصت براي تقويت اقتصاد ملي موثر است.

در هر نظامي از قبيل نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران،‌ "مجلس"‌ بالاترين جايگاه را براي تعيين سياستهاي اداره كشور عهده ‌دار است، برآيند سياستهاي وضع شده و قوانين مصوب دورنماي آينده را مشخص مي‌ كند، اين سياستها به هر ميزان عميق ‌تر و ريشه‌ دارتر باشد، ‌بنيه ‌هاي نظام را قوام بيشتري مي ‌بخشد.

يك تحليلگر مسائل سياسي در اين باره با بيان اينكه مجلس قوي موجب اقتداركشور مي شود، گفت: داشتن مجلسي كار آمد و قوي بدون شك مي تواند به اثبات كارآمدي و الگو سازي مدل حكومتي جمهوري اسلامي تبديل شود.

تقويت و استحكام بنيه‌ هاي امنيت ملي در گرو سياستهاي راهبردي مقابله با تحريم و تهديد است

علي محمدي افزود: مجلس شوراي اسلامي از آنجا كه محل تعيين اثر مستقيم اراده ملت بزرگ ايران بر سرنوشت خود است، همواره جايگاه برجسته اي را در نظام مردم سالار ديني به خود اختصاص داده است.

وي اظهارداشت: يكي از اصلي ترين جايگاه تحقق مردم سالاري ديني و ظهور تجلي يافته نظام سياسي اسلام مجلس قوي و كار آمدي است كه مي تواند مردم را در رفع مشكلات و معضل هاي موجود در جامعه ياري رسان باشد.

اين تحليلگر مسائل سياسي با اشاره به اينكه در سالهاي آينده چالشهاي سياسي و اقتصادي مختلفي پيش روي نظام خواهد بود، بخشي از اين چالشها متاثر از شرايط داخلي و بخشي ديگر متاثر از شرايط محيطي است كه توسط دشمنان خارجي اعمال مي ‌شود، گفت: تقويت و استحكام بنيه‌ هاي امنيت ملي در گرو سياستهاي راهبردي مقابله با تحريم و تهديد است.

وي تاكيد كرد: پرهيز از اختلافات سياسي و قوميتي و اتخاذ تدابير لازم براي ايجاد همگرايي و تحقق وحدت ملي مي ‌تواند چالشهاي سياسي را به حداقل رسانده و استفاده از ظرفيتهاي اداري و اجرايي كشور را به حداكثر برساند بويژه ظرفيتهاي حاصل از استعدادهاي بي ‌نظير انساني - مديريتي را شكوفا سازد.

محمدي گفت: مقابله با دشمن خارجي در صورتي كه درست تدبير شود مي‌ تواند به انسجام سياسي در داخل كشور بينجامد و واگرايي را به همگرايي مبدل كند.

اين تحليلگرمسائل سياسي ادامه داد: ظرفيت سياسي پديد آمده از بيداري اسلامي در منطقه و جهان، ظرفيت بي‌ بديل و تاريخي است كه بهره جستن از آن نه تنها همه كمبودها در عرصه سياسي را جبران مي ‌كند بلكه عاملي براي تقويت آرمانهاي انقلاب اسلامي در منطقه و عرصه جهاني و عاملي براي استحكام بنيه ‌هاي امنيت ملي ايران است.

ظرفيت سياسي بيداري اسلامي در منطقه و جهان

بدون شك تحريم اقتصادي فرآيندهاي رشد و توسعه اقتصادي را متاثر خواهد ساخت، ايجاد تزلزل در فرآيندهاي سرمايه ‌گذاري، تجارت و سيستم پولي و بانكي مي ‌تواند عوارضي را در برداشته و باعث افزايش نرخ بيكاري و يا كمبود كالا و قيمتها شود برون رفت از اين وادي جزء تكيه بر توان ملي تكيه ‌گاه ديگري نيست.

اتكا به نيروهاي انساني متعهد و متخصص داخلي و توسعه ساخت تجهيزات مورد نياز از سوي بخش خصوصي، عبور از تحريمها را ممكن مي سازد.

با توجه به موقعيت ژئوپولتيك كشورايران، امروز دنيا به خوبي مي داند كه ايران را نمي توان به راحتي از معادلات منطقه اي و جهاني دور داشت و اثرگذاري اين كشور در روابط بين الملل بر كسي پوشيده نيست.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به اينكه براي خنثي كردن اهداف تحريم اقتصادي تقويت اقتصاد ملي اصل است، گفت: اقتصاد ملي و امنيت ملي دو روي يك سكه هستند.

سيد علي آقازاده افزود: توجه و تكيه بر مزيتهاي ملي و سامان ‌دادن توليد ملي براساس اين مزيتها و ارتقاي بهره ‌وري، پايه‌ هاي توليد ملي را تقويت خواهد كرد.

وي اظهارداشت: ملت ايران با همه وجود در برابر تحريمهاي آمريكا و متحدانش ايستاد كه حاصل آن خودكفايي، رشد و پيشرفت همه جانبه كشور شد.

" ما مي توانيم " يك شعار راهبردي است

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: ايران اسلامي امروز در سايه كار و تلاش ملت، مسئولان و بااتكاي به تعهد، تخصص فرزندان خود و نيز منابع مادي و معنوي كشور، پيشرفتهاي قابل قبولي داشته است.

وي همچنين با اشاره به شعار جهاد اقتصادي رهبري انقلاب تصريح كرد: ملت و مسئولان بايد همچنان با كار و تلاش مضاعف خود تا قطع كامل وابستگي كشور به بيگانگان، تلاش كنند.

بدون شك مجلس نهم با گذر از چالشهاي اقتصادي و سياسي سال آينده و سالهاي بعد مي‌ تواند كارنامه موفقي از خود به جاي گذاشته و امنيت ملي كشور را از هرگونه خدشه ‌اي برحذر دارد.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|22|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن