تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813161730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير آموزش و پرورش: براي استخدام سال91 به جمع بندي نرسيديم


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: وزير آموزش و پرورش: براي استخدام سال91 به جمع بندي نرسيديم
وزير آموزش و پرورش گفت: ساماندهي نيروهاي انساني يكي از مهمترين برنامه هاي آموزشي و پرورشي است اما هنوز درباره جذب و استخدام نيروي جديد به جمع بندي نرسيديم. حميدرضا حاجي بابايي در گفت وگو با ايسنا، درباره برنامه وزارتخانه آموزش و پرورش براي جذب و استخدام نيرو در سال 91 گفت: سال آينده اجراي برنامه هاي تحول بنيادين با شدت و سرعت بيشتري در دستوركار قرار مي گيرد و كارهاي جدي تري از سال 90 انجام خواهد شد. وي افزود: ساماندهي نيروي انساني يكي از برنامه هاي مهم وزارت آموزش و پرورش در سال آينده است و با توجه به ورود پايه ششم به دوره ابتدايي و حذف پايه اول راهنمايي در سال تحصيلي 92 91 در راستاي اجراي نظام 3 3 6 برنامه ريزي كرده ايم كه بتوانيم همه نيروهاي مدارس را ساماندهي كنيم. حاجي بابايي با بيان اينكه برنامه ساماندهي نيروها آماده شده است، تصريح كرد: اينكه وزارت آموزش و پرورش بخواهد سال آينده نيروي جديدي را جذب كند بستگي به طي مرحل قانوني و شرايط لازم دارد كه هنوز به اين جمع بندي نرسيديم. وي در ادامه در خصوص تدابير وزارت آموزش و پرورش براي ساماندهي نيروها در مناطق صعب العبور نيز گفت: امسال ساماندهي نيرو روند بسيار مطلوبي داشت به طوري كه در سراسر كشور هيچگونه مشكلي در اين زمينه وجود نداشت.
وزير آموزش و پرورش عنوان كرد: برخي از نيروها در سراسر كشور و در مناطق دور با سياست سال تحصيلي 92 91 و استقرار ششم ابتدايي در نظام جديد جايگزين شدند و تغييراتي در كتابهاي چندپايه عشاير، روستاها انجام شد. وي گفت: هر ساله ساماندهي نيرو براي سال تحصيلي از مردادماه انجام مي شد اما در سال جاري اين ساماندهي از مهرماه امسال صورت گرفته به اين معنا كه وزارت آموزش و پرورش همزمان با آغاز سال تحصيلي 91 90 براي سال تحصيلي آينده برنامه ريزي هاي خود را آغاز كرده كه اين برنامه ها ادامه دارد و ساماندهي نيروهاي انساني به صورت مجازي در همه استان ها تعريف شده است. حاجي بابايي با اشاره به آمادگي كامل آموزش و پرورش براي استقرار ساختار جديد از سال آينده خاطرنشان كرد: اساس ساماندهي نيروها بر اين است كه هيچ كس را اجباري در پايه اي به كار نمي گيريم. براي نمونه هيچ اجباري براي تدريس معلمان اول راهنمايي در ششم ابتدايي وجود ندارد. وزير آموزش و پرورش همچنين با اشاره به تلاش وزارت متبوع خود مبني بر آزادي معلمان زنداني داراي جرايم غير عمد نيز به ايسنا گفت: سال گذشته مشكل 34 نفر از اين افراد با پيگيري آموزش و پرورش حل شد. وي تصريح كرد: اين اقدام با همكاري ستاد ديه و همچنين كمك هاي وزارت آموزش و پرورش انجام مي شود و امسال نيز در دستور كار قرار دارد.
33 هزار دانش آموز تهراني امسال
به جبهه هاي جنوب رفته اند

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: از ابتداي سال تحصيلي جاري تاكنون 33 هزار دانش آموز دوره متوسطه از جبهه هاي جنوب كشور در هشت سال دفاع مقدس بازديد كرده اند. سيد علي يزديخواه در گفت وگو با مهر با بيان اين مطلب افزود: تا كنون سه مرحله از اردوهاي راهيان نور براي دانش آموزان برگزار شده است كه مرحله آخر آن چهارم اسفند ماه به پايان رسيد و تاكنون نزديك به 33 هزار نفر از دانش آموزان از جبهه هاي جنوب بازديد كرده اند. وي ادامه داد: مرحله چهارم اردوهاي راهيان نور پس از تعطيلات نوروزي آغاز خواهد شد و مابقي دانش آموزان دوم متوسطه كه بيشتر آنها دختر هستند در اين اردوها حضور پيدا خواهند كرد. مديركل آموزش و پرورش شهر تهران با بيان اينكه اين اردوها رهاورد خوبي را براي دانش آموزان داشته است، گفت: پيش بيني مي كنيم كه 10 هزار نفر ديگر از دانش آموزان تهراني در بهار سال 91 در اردوي راهيان نور شركت كنند. امسال براي اولين بار اردوهاي راهيان نور با هدف آموزش آمادگي دفاعي به دانش آموزان پايه دوم متوسطه برگزار شد كه در مرحله اول دانش آموزان پسر و در مرحله بعد دانش آموزان دختر عازم اين اردوها مي شوند.

جداسازي حياط مجتمع هاي آموزشي
براساس سن دانش آموزان

معاون ابتدايي وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه با ايجاد مجتمع هاي آموزشي و پرورشي، نوآموزان از دوره پيش دبستاني تا پايان ديپلم را در اين مجتمع ها سپري خواهند كرد، گفت: حياط مجتمع ها جدا از يكديگر بوده و نوآموزان در ساعات تفريح ارتباطي با دانش آموزان ساير پايه ها نخواهند داشت. فاطمه قربان در گفت وگو با ايسنا، درباره برنامه هايي كه تحول بنيادين براي دوره پيش دبستاني تعريف و تدوين كرده است، افزود: بر اساس قانون دوره پيش دبستاني يك دوره غيررسمي و غيراجباري است، اما با توجه به اهميتي كه اين دوره دارد، در مجتمع هاي آموزشي و پرورشي ساختمان مجزا و جداگانه اي براي اين دوره ديده شده است. وي ادامه داد: حضور نوآموزان پيش دبستاني در مجتمع ها نبايد اين نگراني را در بين خانواده ها ايجاد كند كه آنها در كنار ساير دانش آموزان خواهند بود، چرا كه بر اساس آيين نامه هاي تدوين شده براي مجتمع هاي آموزشي، اين مجتمع ها با مديريت يكپارچه اما با فضا و برنامه هاي جداگانه اي اداره خواهند شد. معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش در توضيح بيشتر، گفت: اوقات فراغت و ساعات تفريح نوآموزان و دانش آموزان ابتدايي جدا از دانش آموزان پايه هاي بالاتر است، اما با توجه به اهدافي كه تحول بنيادين براي آموزش و پرورش تعريف كرده، تمامي آموزش ها از پيش دبستاني تا پايان ديپلم را در مجتمع هاي آموزشي خواهند گذراند. وي تصريح كرد: بر اساس قانون، دوره پيش دبستاني شامل كودكان چهار ساله تمام و پنج ساله تمام مي شود و شش تا 18 ساله ها نيز جزو دوره هاي رسمي آموزش محسوب مي شوند. همچنين پوشش كودكان صفر تا سه ساله نيز جزو وظايف مهدهاي كودك محسوب مي شود.

مدارس تهران 28 اسفند داير است

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ما مدارس را در روز 28 اسفند تعطيل نمي كنيم، اما اگر دانش آموزان بخواهند همراه خانواده خود به مسافرت بروند، مشكلي نداريم. به گزارش فارس، سيدعلي يزديخواه مديركل آموزش و پرورش شهر تهران، روز گذشته در حاشيه برگزاري مراسم تجليل از منتخبان سيزدهمين جشنواره جوان خوارزمي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه مدارس تهران تا آخرين ساعت رسمي روز يكشنبه 28 اسفند داير است، گفت: البته بخشي از فعال بودن مدارس به حضور دانش آموزان برمي گردد. وي افزود: ما مدرسه را تعطيل اعلام نمي كنيم، اما اگر دانش آموزان بخواهند همراه خانواده خود به مسافرت بروند مشكلي نداريم.يزديخواه در ادامه در پاسخ به فارس در خصوص موارد استثنايي انتقال فرهنگيان به شهر تهران با توجه به ممنوعيت اين موضوع عنوان كرد: انتقال به تهران در آئين نامه هاي ابلاغي آموزش و پرورش وجود ندارد، اما در موارد استثنا اين مسئله در حيطه اختيار مقامات ارشد وزارت آموزش و پرورش است كه از جمله آنها مي توان به انتقال فرهنگيان به تهران به تبع همسر اشاره كرد.
مديركل آموزش و پرورش شهر تهران تصريح كرد: تعداد نيروهاي انتقال يافته به تهران در سال گذشته به تعداد افراد متقاضي بستگي داشت، اما شايد امسال اين شيوه تغيير كند، ولي به طور كلي ما به اين عرصه ورود پيدا نمي كنيم. وي همچنين در پاسخ به پرسشي درباره سياست هاي تشويقي آموزش و پرورش براي دانش آموزان برگزيده جشنواره خوارزمي اظهار داشت: بحث ورود به دانشگاه براي صاحبان رتبه هاي كشوري مطرح است كه پيگيري مي شود و در طول سال تحصيلي نيز پژوهش سراهاي دانش آموزي در مناطق نوزده گانه آموزش و پرورش تهران با اساتيد و تجهيزات مختلف علمي و در رشته هاي گوناگون فعاليت مي كنند و وظيفه كمك به دانش آموزان را با برگزاري فوق برنامه هاي آموزشي برعهده دارند كه اميدواريم شاهد كسب موفقيت هاي بيشتر از سوي دانش آموزان در اين عرصه ها باشيم.

رشد 3 درصدي ترك تحصيل
در پايه اول راهنمايي

وزارت آموزش و پرورش در بند پنجم فرايند ساختار نظام آموزشي جديد 3-3-6 در كتاب راهنماي عمل به مجموعه مستندات تحول بنيادين عنوان كرده است كه نرخ ترك تحصيل در پايه پنجم ابتدايي كمتر از 0/9 درصد است كه در پايه اول راهنمايي به چهاردرصد افزايش مي يايد. به گزارش مهر، وزارت آموزش و پرورش در راهنماي عمل مجموعه مستندات تحول بنيادين در آموزش و پرورش و در بخش فرآيند ساختار نظام آموزشي جديد3-3-6 يكي از دلايل استقرار اين نظام را ترك تحصيل دانش آموزان در پايان مقطع ابتدايي عنوان كرده است. اين اولين باري است كه وزارت آموزش و پرورش به شكل رسمي آمار افرادي كه ترك تحصيل مي كنند، را ارائه كرده و با جزئيات به آن اشاره داشته است. در بند پنجم صفحه 24 چگونگي استقرار ساختار جديد آموزشي كه شامل 6 سال دوره ابتدايي، سه سال راهنمايي و سه سال متوسطه مي شود، آمده است: " به رغم هزينه سنگين دولت، همه ساله درصدي از دانش آموزان دوره ابتدايي به دليل مشكلات خانوادگي، اقتصادي، اجتماعي در پايان دوره ابتدايي ترك تحصيل كرده و عملا از چرخه آموزش هاي رسمي خارج مي شوند. اين گروه از دانش آموزان از حداقل مهارت هاي مورد نياز يك شهروند در جامعه برخوردار نبوده و محدوديت هاي بيشتري براي موفقيت در زندگي فردي و اجتماعي خواهند داشت. آمارهاي موجود بيانگر اين است كه نرخ ثبت نام ناخالص در پايه اول ابتدايي 108درصد و نرخ خالص آن 97/5 درصد است; اين در حالي است كه نرخ ترك تحصيل در پايه پنجم دوره ابتدايي به 0/9 درصد مي رسد و در پايه اول راهنمايي به يك باره به چهار درصد افزايش مي يابد. براساس اين گزارش نرخ ترك تحصيل در پايان پايه سوم راهنمايي به 2/5 درصد كاهش مي يابد. در اين گزارش آمده است: با توجه به نرخ بالاي پوشش تحصيلي و پايين بودن ميزان ترك تحصيل دانش آموزان در پايه پنجم ابتدايي و مقايسه آن با دوره راهنمايي ماندگاري تعداد بيشتر دانش آموزان در نظام آموزشي و افزايش طول دوره ابتدايي امكان بهره برداري بهينه از منابع را فراهم مي كند و با كم شدن فاصله آموزشي بين دوره ابتدايي و راهنمايي پيش بيني مي شود كه ميزان مردودي پايه اول راهنمايي به 3/28 دهم درصد كاهش يابد. در اسفند سال 1387 مديركل آموزش و پرورش راهنمايي وزارت آموزش و پرورش از ترك تحصيل 30 هزار دانش آموز در پايه اول راهنمايي خبر داده بود و پس از آن هيچ گاه آمار دقيقي در اين باره از سوي منابع رسمي اين وزارتخانه عنوان نمي شد.

شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن