تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816522599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير اقتصاد اعلام كرد:آمادگي اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه هاخبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: وزير اقتصاد اعلام كرد:آمادگي اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه هاخبرگزاري موج -
۳۰ بهمن ۱۳۹۰ (۱۳:۴۴ب.ظ)

وزير اقتصاد اعلام كرد:

آمادگي اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه ها
خبرگزاري موج - وزير امور اقتصاد و دارايي گفت: مرحله‌ دوم قانون هدفمند‌كردن يارانه‌ها در دو فاز اجرا مي‌شود و آمادگي اجراي اين دو فاز قبل از پايان سال جاري وجود دارد.

به گزارش خبرگزاري موج، سيد شمس‌الدين حسيني با بيان اين كه مرحله دوم قانون هدفمندي يارانه‌ها در دو فاز اجرا مي‌شود، گفت : در مرحله اول حساب‌هاي مردم شارز خواهد شد كه پس از اين اقدام با فاصله‌ زماني نسبت به اين مرحله اصلاح قيمت‌هاي حامل انرژي اجرا مي‌شود.
حسيني با تاكيد براين موضوع كه زمان اجراي اين دوفاز بستگي به نظر رييس جمهوري دارد، گفت: قبل از اصلاح قيمت‌هاي حامل انرژي در مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها قطعا حساب‌هاي خانوار به اندازه‌ كافي شارژ خواهد شد البته برداشت از حساب‌ها موكول به بعد از اصلاح قيمت‌هاي حامل انرژي خواهد شد.
وزير اقتصاد در ادامه با بيان اين كه دولت بعد از اجراي قانون هدفمند‌كردن يارانه تعهد كرده است كه به سياست عرضه‌ ارز 1226 تومان ادامه دهد، افزود: در عين حال هزينه‌هاي تامين مالي توليد‌كنندگان را نيز كاهش دهيم.
حسيني گفت: نامه‌هايي براي كساني كه توان انصراف از دريافت يارانه ها را دارند ارسال شده و سازمان هدفمندي يارانه‌ها جزييات آن را اعلام خواهد كرد، با اين كار سيستم شناسايي وضعيت خانوارها تكميل مي‌شود، البته در اين مرحله انصراف از دريافت يارانه‌ نقدي اجباري نيست.
وي با اشاره به اجراي به موقع قانون هدفمندي يارانه ها گفت : با اجراي مرحله‌ نخست قانون هدفمند‌كردن يارانه‌ها موفق شديم جلوي شيب صعودي 10 درصدي مصرف انرژي را در كشور بگيريم و طي 11 ماه بيش از 15 ميليارد دلار در اين حوزه صرفه‌جويي داشتيم.
وي با طرح اين موضوع كه اعتقادي به ارز 1800 يا 1900 توماني ندارد، بيان داشت: در جريان نوسانات نرخ ارز برخي مي‌گفتند كه دولت از روي عمد اين كار را انجام مي‌دهد كه بودجه خود را تامين كند. در حالي كه اين حرف‌ها دروغ و تهمت است. به اعتقاد من به عنوان سخنگوي دولت هنوز مشكلاتي در بازار ارز وجود دارد، اما چنين نبود كه دولت براي تامين بودجه‌ مورد نيازش نرخ ارز را بالا‌ و پايين كند.
سخنگوي اقتصادي دولت تصريح كرد: ما هم‌چنان به سياست‌هاي تامين ارز 1226 توماني ادامه مي‌دهيم و از صنعتگران هم مي‌خواهيم هرجا به مشكلي برخورد كردند به ما گزارش دهند تا ارز مورد نياز آنها را تامين كنيم.
وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به اين‌كه نبايد نقد‌هاي سياسي جاي نقد‌هاي اقتصادي را بگيرد، اظهار كرد: توليد‌كنندگان مي‌توانند براي مشكلات مالياتي با سازمان امور مالياتي وارد مذاكره شوند و ما از اين كار استقبال مي‌كنيم، ضمن اين‌كه تلاش ما براين است كه تامين هزينه‌هاي مالي توليد‌كنندگان بعد از اجراي مرحله‌ دوم هدفمندي يارانه‌ها كاهش يابد.
حسيني با اشاره به اين‌كه افزايش قيمت‌هاي حامل‌هاي انرژي در ايران بعد از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها قابل مقايسه با افزايش قيمت انرژي در دنيا نبوده است، اضافه كرد: ما در سال 1388 بالغ بر 5.6 ميليارد دلار واردات بنزين داشتيم كه اگر اين وضع ادامه مي‌يافت امسال واردات به هشت ميليارد دلار مي‌رسيد كه اكثرا قاچاق مي‌شد و اگر باز وضع ادامه مي‌يافت در دهه‌ دوم 1390 اصلا چيزي به اسم يارانه نداشتيم كه بخواهيم آن را در بين مردم و توليد‌كنندگان تقسيم كنيم.
وزير اقتصاد با انتقاد از برخي توليد‌كنندگان به دليل اين‌كه هنوز تكنولوژي‌هاي توليد خود را به روز نكرده‌اند، اظهار كرد: بايد پرسيد چرا شدت مصرف انرژي در ايران چهار برابر دنياست. برخي مي‌خواهند با الگوي 40 سال قبل هم‌چنان توليد كنند كه ادامه‌ چنين كاري ممكن نيست.
وي تاكيد كرد: براساس توافقي كه انجام شده قرار شد مبلغي از بابت هدفمندي يارانه‌ها را به بانك ملي بدهيم و اين بانك از طريق امضاي قرارداد به وزارت صنعت، معدن و تجارت به صنوف توليدي تسهيلات بدهد.

يکشنبه|ا|30|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن