تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815661802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان با تقدير از ناشران برتر، الگوسازي مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان با تقدير از ناشران برتر، الگوسازي مي‌كند
تهران - دبير جشنواره ششمين كتاب برتر كودك و نوجوان گفت: دراين جشنواره با معرفي ناشران برتر، آنها را متوجه رسالت خود كرده و براي ديگران نيز الگوسازي مي كنيم.


به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، "محمد رضا توكل صديقي " روز يكشنبه در نشست خبري ششمين جشنواره كتاب برتر و كودك و نوجوان با بيان اينكه فعاليت بيشتر ناشران در حوزه اقتصادي است افزود: حضور اين قشر در جشنواره هاي فرهنگي و داوري آثار در كيفيت نشر و ارتقا محتوا كار تاثير گذار خواهد بود.

وي توجه به نقش ناشر در فرآيند توليد كتاب را نكته متمايز اين جشنواره با ديگر رويدادهاي فرهنگي برشمرد و گفت: دربسياري از جشنواره ها محوريت كار و داوري آثار بر اساس متن، اثر خلق شده توسط نويسنده و مترجم و يا تصوير گري و بعد هنري آن است.

توكل صديقي ششمين جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان را مكمل ديگر رويدادهاي فرهنگي در اين حوزه دانست و افزود : تقدير از ناشران در اين برنامه به معناي ناديده گرفتن ساير عوامل دست اندركار توليد كتاب نيست.

دبير جشنواره ششمين كتاب برتر كودك و نوجوان با يادآوري اين نكته كه امروزه در صنعت نشر به نقش ناشر و مديريت آن توجه زيادي مي شود گفت: در اين جشنواره با معرفي ناشران برتر آنها را متوجه رسالت خود كرده و براي ديگر ان نيز الگو سازي مي كنيم.

وي در ادامه نياز سنجي مخاطب ، سفارش دهي به نويسندگان ، نوع ادبيات ، چگونگي مديريت هنري ، تصوير سازي ، گرافيك متن ، انتخاب نوع كاغذ، نظارت بركيفيت چاپ و صحافي را علاوه بر متن در فرآيند توليد آثار نيز موثر عنوان كرد.

توكل صديق با تاكيد بر اين نكته كه تمامي عوامل در كنار هم مي تواند پازل نشر را كامل كند افزود : تلاش داريم با برپايي اين جشنواره نقش ناشران را برجسته تر نشان دهيم.

وي به بخش ويژه آموزشهاي شهروندي در اين جشنواره اشاره كرد و ادامه داد: اين بخش به سفارش اداره كل آموزشهاي شهروندي شهرداري تهران و معاونت امور اجتماعي و فرهنگي منطقه 11 با موضوع آموزشهاي شهروندي ( در قالب داستان ، شهر و كتب علمي و اموزشي ) صورت گرفته است.

دبير اين جشنواره گفت : آثار ارسالي به اين جشنواره نيز همچون بخشهاي ديگر مورد ارزيابي و داوري قرار گرفت كه در نهايت در روز اختتاميه آثار برتر معرفي خواهند شد.

توكل در پاسخ به سوال ايرنا در خصوص تعداد برگزيدگان و جوايز جشنواره گفت: در هر 5 بخش يك اثر برتر و 2 عنوان شايسته تقديري معرفي خواهند شد ،در حوزه كتابهاي آموزش شهروندي نيز 9 عنوان ( 2 اثر برتر و 7 اثر شايسته تقدير ) با اهدا تنديس و لوح تقدير تقدير مي شوند.

وي با بيان اينكه به برگزيدگان جايزه مادي تعلق نمي گيرد گفت: اعتبار جشنواره به دادن سكه نيست بلكه كسب اعتبار از يك جشنواره مهم است.وقتي بار علمي و تخصصي يك اثر بالا برود، داوري ها دقيق و عالمانه باشد براي نويسنده و ناشر كسب اعتبار از آن جشنواره بسيار مهم است.

دبير جشنواره در پاسخ به ديگر سوال ايرنا مبني بر سيستم حمايتي از برگزيدگان گفت : به دليل كمبود بودجه حمايت خاصي از برگزيدگان نداريم ، در دوره تصدي محسن پرويز به عنوان معاونت فرهنگي 500 نسخه از اثار خريداري مي شد و اميدواريم امسال نيز اين مهم به كمك شهرداري و معاونت فرهنگي امكان پذير شود.

* رسالت شهرداري توسعه و ارتقا فرهنگ شهروندي است

"محمد مشاري "مدير كل آموزشهاي شهروندي شهرداري تهران در ادامه اين نشست رسالت مهم اين سازمان را توسعه فرهنگ شهروندي در سطح جامعه و اجراي درست ماموريتها با مشاركت حداكثري مردم عنوان كرد.

وي با بيان اينكه برنامه هاي مختلفي در اين سازمان براي مقاطع مختلف سني تدارك ديده شده است گفت : برپايي جشنواره هايي همچون شهر در دست بچه ها ، مسابقات فرهنگي در فضاي محلات و مدارس ، جشنواره فيلم رشد و نمايشگاه باري و سرگرمي هاي آموزشي از جمله فعاليتهاي اين مركز براي انتقال پيامهاي آموزشي است.

مشاري ايجاد جريان تازه در مسير برگزاري جشنواره و توجه به موضوعات شهروندي و پرهيز از موازي كاري و آشنايي كودكان با قواعد زندگي و شهر سالم را از نكات مورد توجه دراين جشنواره عنوان كرد.

وي با تاكيد بر اينكه در حوزه نشر اهداف خود را به صورت جدي تري دنيال مي كنيم گفت: با توجه به اولين دوره اين برنامه حجم بسيار خوب و فراتر از انتظار در حوزه مسائل شهري ، محيط زيست ، حمل و نقل ترافيكي ، آسيبهاي اجتماعي ، حقوق شهروندي و آپارتمان نشيني ، حفظ اموال عمومي به دبيرخانه ارسال شده است.

مشاري خاطر نشان كرد: اين فضا و اين نوع جشنواره ها به مجموعه شهرداري در حمايت از جريان اصيل زندگي در سطح شهر تهران و بالغ پيامهاي آموزشي به شهروندان كمك خواهد كرد.

وي در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا مبني بر اينكه آموزشهاي شهروندي چه خروجي داشته و آيا نظر سنجي روي اين اقدامات صورت گرفته يا خير گفت : دفتر مطالعات و برنامه ريزي اين سازمان كار نظر سنجي را در دستور كار دارد و با توجه به حجم بالاي مخاطبان و تنوع سلايق شهروندان و محدوديت منابع نظر سنجي بسيار دشوار است.

مشاري عنوان كرد: بنابر تاكيد شوراي اسلامي شهر تهران تمامي ادارت كه در حوزه هاي تخصص فعاليت مي كنند ملزم به استخراج نتايج اثر گذاري اين فعاليتها هستند.

"برزو سر يزدي "مسوول روابط عمومي جشنواره تعداد داوران اين دوره را 15 نفر عنوان كرد و افزود : در اين دوره تلاش شده علاوه بر پديد آورندگان از اساتيد حوزه كودك ونوجوان، كتابداران و مسوولان تربيتي استفاده شود.

وي تعداد آثار توليد شده در سال 89 در اين حوزه را 4 هزار كتاب عنوان كرد و افزود : 3 هزار عنوان از اين ميزان به دبيرخانه ارسال شد كه پس از داوري هاي اوليه يك هزار و 331 اثر به مرحله داوري راه يافت و در نهايت 409 اثر در قالب تاليف و ترجمه انتخاب شد كه برگزيدگان در روز اختتاميه معرفي خواهند شد.

سريزدي به تعداد آثار ارسالي در حوزه آموزش شهروندي اشاره كرد و گفت: 932 اثر به اين بخش با موضوعات نماز ، بهداشت ، ترافيك ، مهارتهاي زندگي ارسال شد ه كه پس از بررسي آثار 379 اثر به مرحله راه يافت. كه در نهايت 9 عنوان در روز اختتاميه معرفي خواهند شد.

ششمين جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان چهارشنبه سوم اسفند ماه ساعت 10 تا 12 در تالار وحدت به كار خود پايان خواهد داد.

فراهنگ **1630**1588

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30825713

يکشنبه|ا|30|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4046]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن