تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815353926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز طرح تحول بخش كشاورزي خراسان رضوي از سال 91


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: آغاز طرح تحول بخش كشاورزي خراسان رضوي از سال 91
استاندار خراسان رضوي بصورت سرزده از اداره كل جهادكشاورزي خراسان رضوي بازديد كرد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، محمود صلاحي در بازديد سرزده خود از سازمان جهاد كشاورزي استان ضمن گفتگو با كاركنان بخش هاي مختلف و نيز مراجعان اين سازمان تصريح كرد: براي كمرنگ كردن اثرات تحريم اقتصادي دشمنان ملت ايران، توجه به حوزه كشاورزي و توليدات دامي با رويكرد رسيدن به خودكفايي و نيز توسعه صادرات ضروري است.

وي ضمن تاكيد بر لزوم همكاري تمامي دستگاه ها براي استفاده از ظرفيت هاي بي بديل استان در بخش كشاورزي از آغاز طرح تحول در بخش كشاورزي استان از ابتداي سال 91 خبر داد.

صلاحي اظهار داشت: در كارگروهي استاني كه در آينده اي نزديك و به رياست استاندار تشكيل خواهد شد تمامي اراضي منابع طبيعي قابل كشت استان شناسايي و از سال 91 ابتدا به صورت چند ساله و در صورت عملكرد مثبت آنان با قراردادي 99 ساله با اولويت تعاوني هاي كشاورزي واگذار خواهد شد.

استاندار خراسان رضوي با اشاره به وجود 800 هزار هكتار از اراضي كشت آبي و 300 هزار زمين كشت ديم در استان ابراز اميدواري كرد: با واگذاري اراضي قابل كشت شاهد افزايش حداقل 10 درصدي زمين هاي زير كشت استان باشيم.

وي در مورد ميزان توليدات استان در بخش كشاورزي و دامي گفت: خراسان رضوي در حوزه كشاورزي 6.5 ميليون تن و در بخش دامي يك ميليون تن محصول توليد و علاوه بر تامين نياز داخل و خارج استان، آنها را به 18 كشور دنيا صادر مي كند.

صلاحي اعتبار استان براي اجراي آبياري تحت فشار را يكصد ميليارد تومان اعلام و اضافه كرد: اين اعتبار نسبت به سال هاي گذشته 10 برابر شده است.

وي افزود: از ابتداي انقلاب اسلامي پايان سال 89، 80 هزار هكتار، از ابتداي سال 90 تاكنون 9 هزار هكتار و تا پايان سال مالي 18 هزار هكتار ديگر از اراضي استان به سيستم هاي نوين آبياري تجهيز خواهد شد.

وي تصريح كرد: مكانيزه كردن فعاليت هاي كشاورزي، نوسازي ماشين آلات موجود و واگذاري ادوات كشاورزي به تعاوني ها به جاي مالكان خصوصي از ديگر مواردي است كه براي توسعه بخش كشاورزي ضروري به نظر مي رسد.

استاندار خراسان رضوي ضمن تاكيد بر الگوپذيري مديران استان و شهرستان از طرح تجميع اراضي در روستاي شوراب گناباد خاطر نشان ساخت: براي اختصاص تسهيلات آبياري تحت فشار، خرده مالكاني كه اراضي آنها تجميع شده است بايستي در اولويت قرار گيرند.

وي بر برنامه ريزي براي تبديل كشاورزي به شغلي سودآور تاكيد كرد و ادامه داد: ورود جهاد كشاورزي به حوزه تنظيم بازار و راه اندازي فروشگاه هاي عرضه مستقيم محصولات كشاورزي از ابتداي سال آتي در دستور كار قرار خواهد گرفت.

صلاحي افزود: افزايش توليدات آبزيان استان از 3400 به 10 هزار تن، افزايش توليد گوشت شتر، ارتقاي رتبه استان در توليد گوشت سفيد كشور از سوم به اول، توجه به انرژي هاي نو به جاي سوخت هاي فسيلي و تمركز بر تحقيقات اصلاح نژاد و چند قلو زايي از ديگر مواردي است كه بايستي به طور جدي از سوي مسوولان جهاد كشاورزي دنبال شود.وي با اشاره به مشكل كمبود كود در برخي شهرستان هاي استان تصريح كرد: هر چند كشاورزي در خراسان رضوي بايد به سمت توليد محصولات ارگانيك گام بردارد اما بايد ذخيره كود شيميايي براي جلوگيري از بروز مشكلات احتمالي در دستور كار جهاد كشاورزي قرار بگيرد.

استاندار خراسان رضوي از انجام رايزني هاي لازم براي تامين جو مورد نياز دامداران خبر داد و افزود: اميد است با هماهنگي شركت پشتيباني امور دام ظرف يك هفته آينده اين امر محقق شود.

وي همچنين با توجه به ذخيره يك ميليون تن سوخت كشاورزي و نياز مبرم مرغداري ها به آن، براي رفع اين موضوع قول مساعد داد.

صلاحي در مورد نامشخص بودن وضعيت استخدامي برخي كاركنان اداره كل جهاد كشاورزي خواستار برگزاري جلسه اي با مديركل اين دستگاه و معاونت توسعه مديريت و منابع انساني استانداري براي تعيين تكليف اين افراد شد./س

يکشنبه|ا|30|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن