تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819481703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميز خبر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ميز خبر
ايران براي ادامه فروش نفت به اروپا، 3 شرط گذاشت

وزير صنعت اسپانيا اعلام كرد ايران براي ادامه صادرات نفت خود به اروپا سه شرط تعيين كرده است كه انعقاد قراردادهاي بلندمدت 3 تا 5 ساله براي فروش نفت يكي از آن هاست.به گزارش فارس وزير صنعت اسپانيا اعلام كرد ايران براي ادامه صادرات نفت خود به اروپا سه شرط تعيين كرده است.بر اساس گزارش رويترز، خوزه مانوئل سوريا گفت ايران با احضار سفراي 6 كشور اروپا از جمله اسپانيا و ايتاليا به عنوان شروط خود براي ادامه صادرات نفت به اين كشورها خواستار تضمين دريافت پول نفت صادراتي خود، انعقاد قراردادهاي بلندمدت 3 تا 5 ساله و برداشتن هرگونه حقي براي الغاي قراردادهاي نفتي از سوي اين كشورها با استناد به شرايط فورس ماژور شده است. .به گفته وي ايران با فروش نفت خود به اروپا بر اساس قراردادهاي كوتاه مدت مخالفت كرده است.بر اساس تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه ايران كشورهاي اروپايي از اوايل تير سال آينده نمي توانند نفتي از ايران وارد كنند. پالايشگاه هاي اروپايي در اين مدت فرصت دارند تا تاسيسات خود را براي واردات نفت از كشورهاي ديگر هماهنگ كنند. ضمن اين كه با سپري شدن فصل سرما ضرورت استفاده از نفت در اروپا كاهش مي يابد.

با توجه به اين موضوع به عقيده تحليلگران شرايط كنوني اهرم مناسبي براي ايران است تا خواسته هاي خود را به كشورهاي اروپايي تحميل كند.

مون خواستار شد:

انتقال هرچه سريع‌تر منافقين به كمپ ليبرتي

بان كي مون ضمن درخواست از دولت عراق و ساكنين كمپ اشرف براي ادامه همكاري‌ها به منظور نهايي شدن فرايند جا به جايي، خواهان شروع نقل و انتقال اعضاي كمپ اشرف به محل جديد شد.به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور) دبيركل سازمان ملل متحد با صدور بيانيه‌اي، ضمن تشكر از همكاري دولت عراق براي آماده‌سازي كمپ جديد منافقين، خواستار انتقال هر چه سريع‌تر منافقين به كمپ ليبرتي شد.بان كي مون تصريح كرد كه دولت عراق مسئوليت امنيت و سلامتي ساكنين اشرف را به عهده دارد و در عين حال ساكنين كمپ اشرف هم بايد متعهد به رعايت قوانين عراق شوند و از هرگونه عمل تحريك‌آميز يا خشونت اجتناب ورزند.بان‌كي مون همچنين در اين بيانيه مجدداً درخواست خود از كشورهاي عضو سازمان ملل مبني بر پذيرش اعضاي واجد شرايط سازمان مجاهدين خلق كه خواهان اسكان در كشورهاي ثالث هستند را تكرار كرد.

رئيس جمهور آلمان استعفا كرد

رسانه هاي خارجي از استعفاي رئيس جمهور آلمان خبر دادند. به گزارش مهر، خبرگزاري آلمان در خبري فوري گزارش داد كه "كريستين ولف" از سمت خود استعفا كرد.اين اقدام در پي درخواست دادستان كل آلمان مبني بر لغو مصونيت رئيس جمهور اين كشور پس از گزارش هاي اخير درباره ارتباطات وي با سرمايه گذاران ثروتمند صورت مي گيرد.اين ارتباطات كريستين ولف را در معرض اتهامات مختلفي از جمله معاملات غير قانوني قرار داده است.

تصويب قطعنامه ضد سوريه درمجمع عمومي سازمان ملل

مجمع عمومي سازمان ملل با اكثريت آرا، قطعنامه‌اي را براي حمايت از طرح اتحاديه عرب درباره سوريه تصويب كرد و در همين حال فرانسه از پيش‌نويس قطعنامه جديد عليه دمشق در شوراي امنيت خبر داد.به گزارش ايسنا، به نقل از پايگاه اينترنتي شبكه خبري الجزيره، مجمع عمومي سازمان ملل با برگزاري نشستي، پيش‌نويس قطعنامه‌اي را كه عربستان سعودي آن را تنظيم كرده بود، با اكثريت 137 راي به تصويب رساند كه اين قطعنامه براي حمايت از طرح‌هاي اخير اتحاديه عرب در خصوص سوريه تنظيم شده و در آن از بشار اسد، رئيس‌جمهوري اين كشور خواسته شده تا از قدرت كناره‌گيري كند.

در اين قطعنامه كه توسط نماينده مصر در سازمان ملل به نمايندگي از كشورهاي عربي، ارائه شد، توقف فوري آنچه كه "حمله نظام سوريه عليه مخالفان" ناميده شده، خواسته شده است.در اين نشست بشار الجعفري، نماينده سوريه در سازمان ملل اظهار كرد: اينكه اين مساله ظرف 10 روز مطرح شد، نشان‌دهنده اين است كه سوريه مورد هدف برخي كشورها قرار دارد و اين مساله‌اي است كه اعتبار سازمان ملل را زير سوال مي‌برد. از سوي ديگر سوزان رايس، نماينده آمريكا در سازمان ملل طي بيانيه‌اي مدعي شد: مجمع عمومي سازمان ملل با اين اقدام، پيام روشني را به ملت سوريه داد و آن هم اينكه به آنها نشان داد كه جهان با ملت سوريه است.

هشدار روسيه به غرب:

روابط ايران و آژانس را تضعيف نكنيد

همزمان با اعلام آمادگي تهران براي مذاكره با گروه 1+5، روسيه درباره اعمال فشار به ايران در خصوص برنامه انرژي هسته‌اي اين كشور به غرب هشدار داد.به گزارش ايرنا، سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه كه دريك كنفرانس خبري در لاهه سخن مي‌گفت به ضرورت اجتناب از هر گونه اقدامي، از جمله تحريم‌ها كه موجب تضعيف همكاري ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي شود، تاكيد كرد.به گزارش شبكه خبري پرس تي‌وي، لاوروف گفت: مساله مهم اين است كه تمامي اقداماتي كه در زمينه هسته‌اي اعلام مي‌شود و انجام شده بايد كاملا تحت كنترل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي صورت گيرد.وي همچنين حمايت كشورش را از مذاكرات در زمينه برنامه هسته‌اي ايران، اعلام كرد.لاوروف افزود:مايليم ايراني‌ها را به همكاري با آژانس ترغيب كنيم، ما آن‌ها را به تداوم گفت‌وگو در خصوص موارد خاص مورد اختلاف ترغيب مي‌كنيم.در همين حال، ايران از به رسميت شناخته شدن حق تهران براي استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي از سوي كاترين اشتون، رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا استقبال كرد.سعيد جليلي، مذاكره كننده هسته‌اي ارشد ايران در نامه‌ اخيرش به كاترين اشتون، رييس سياست‌خارجي اتحاديه اروپا، مورخ 14 فوريه نوشت: ما آمادگي‌مان را براي گفت‌وگو درباره طيفي از مسائل مختلف كه مي‌ تواند زمينه‌ساز همكاري‌هاي سازنده و آينده‌نگرانه باشد، اعلام مي‌كنيم.نامه جليلي پاسخي به نامه ماه اكتبر اشتون بود كه در آن اشتون اعلام كرد اگر ايران آماده باشد "به طور جدي در گفت‌وگوهاي با معني شركت كند" و به نگراني‌ها درباره برنامه هسته‌اي پاسخ دهد قدرت‌هاي جهاني حاضرند در عرض چند هفته با ايران ملاقات كنند.

جمعه|ا|28|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن