تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821348943




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عبداللهي:جلو تخريب ارزشمندترين بافت تاريخي شمال گرفته شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: عبداللهي:جلو تخريب ارزشمندترين بافت تاريخي شمال گرفته شود
جلو تخريب ارزشمندترين بافت تاريخي شمال گرفته شود
گرگان - خبرگزاري مهر: عضو شوراي شهر گرگان گفت: اگر شوراي اسلامي به اين نتيجه رسيد كه طرح بهسازي و نوسازي بافت فرسوده باعث تخريب بافت تاريخي مي شود و خطر نابودي آن احساس مي شود، بايد با تمام توان جلو تخريب ارزشمندترين بافت تاريخي شمال كشور را بگيريم.

به گزارش خبرنگار مهر، فائزه عبداللهي پيش از ظهر چهارشنبه در نظق پيش از دستور خود در شوراي شهر افزود: ميراث تاريخي هر شهر بازگو كننده فرهنگ، دانايي و توانايي آن مردم در طول حيات شان است، گذشتگان ما با هنر، دانايي و توانايي خود آثار باشكوه و پرافتخاري از خود به يادگار گذاشتند كه اكنون دنيا ما را با آن مي شناسند.

وي بيان داشت: در اين بناها و اماكن تاريخي ميراث جاوداني است كه روح معناگرا و توانايي آنها در به كار گرفتن عناصر طبيعي براي زيبايي بخشيدن به اين بناها و جلوه گر ساختن ژرفاي انديشه و هنر را به رخ مي كشد، گذشتگان با رنج و دشواري هاي فراوان ميراث افتخار آميزي را به ارث گذاشته اند و بر ما است كه با حفظ و نگهداري اصول هنرمندانه از آنها، اين نشانه هاي هويت و افتخار را به نسل هاي بعد منتقل سازيم.

وي تاكيد كرد: امروز حفظ و نگهداري اين ميراث گران سنگ به ويژه در شهر ما با گسترش شهرنشيني، توسعه افقي و عمودي و اقدامات عمراني نيازمند نگاه ويژه و همكاري همه سازمان ها و دستگاه هاي دولتي و غيردولتي است.

عبداللهي بيان داشت: اين همكاري و هماهنگي هويت تاريخي و فرهنگي شهر را تقويت كرده و مي تواند نقش موثري در ثبت ملي و جهاني اين آثار تاريخي ديني و ملي ايفا كند، در اين صورت علاوه بر آنچه گفته شد مي توان با فراهم آوردن زمينه هاي جذب گردشگران داخلي و خارجي بسترهاي مناسبي براي توسعه فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي نيز ايجاد كرد.

عضو شوراي شهر گرگان گفت: به منظور نظارت بر نحوه حفاظت و نگهداري از بناها و اماكن تاريخي ديني و ملي در شهر گرگان مطابق با استانداردهاي ملي و جهاني به شورا و شهرداري پيشنهاد مي كنم به منظور حمايت از اين آثار و مطابقت پروژه هاي عمراني و هرگونه ساخت و ساز در حريم آنها با استانداردها و قوانين مربوط به حفاظت از اين بناها و جلب مشاركت شهروندان و نگهداري از ميراث ديني و ملي به ايجاد شوراي حمايت از بناها، اماكن و آثار تاريخي ديني و ملي متشكل از نمايندگان سازمان هاي مردم نهاد و ادارات و نهادهاي مرتبط اقدام كنيم.

وي اظهار داشت: به نظر مي رسد شوراهاي اسلامي بنا به احساس مسئوليت در حمايت از بناها و آثار تاريخي ديني و ملي بايد اقدامات ذيل را در دستور كار خود قرار دهد.

عبداللهي گفت: تدوين آئين نامه نحوه همكاري دستگاه ها و سازمان هاي مربوطه براي حفاظت از ميراث فرهنگي و تاريخي به تفكيك شرح وظايف هر سازمان، بررسي طرح ها و پروژه هاي عمراني اشخاص حقيقي، حقوقي و دستگاه ها و سازمان هاي دولتي قبل از اجرا در شعاع حريم تعيين شده بناها و اماكن ثبت شده در فهرست آثار ملي به لحاظ رعايت استانداردها و مقررات مربوط به حفظ اين آثار بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي افزود: تدوين راهكارهايي براي حفاظت فيزيكي از اين آثار در مقابل حوادث و بلاياي طبيعي و آسيب هاي انساني.، تلاش و همكاري به منظور ثبت آثار و بناهاي تاريخي در فهرست آثار ملي و يونسك و همكاري و مشاركت در تهيه بانك اطلاعاتي جامع از بناها و اماكن تاريخي استان و تدوين سند همكاري براي حفاظت و نگهداري از اين آثار نيز مهم است.

© 2003 Mehr News Agency .

چهارشنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن